Sari la conținut

Honda Vfr 750/800/1200


rmg

Postări Recomandate

neata! aseara am plecat la 9 jumate din garaj...iata rezumatul:

Am verificat senzorul MAP, am verificat mufa, am verificat firele care intra in mufa. am urmat pasii din manualul de service (ce sa faci cand primesti 2 clipiri) inclusiv cei cu masurat voltaju la pini. am dat jos carena si am verificat si mufele si firele care intra in ECU. Rezultate:

- mufa si firele par sa fie OK, si la senzor si la ECU; nu sunt urme/semne cum ca ar fi intrat apa, jeg, soarece, gandaci morti, nu sunt fire coapte/rupte/crocante;

- voltajele masurate sunt OK (conform cu cele date in manualul de service).

- am constatat ca daca scot mufa de tot din MAP senzor si pun contact, primesc 1 clipire de bec FI chiar dinainte sa pornesc motorul, care inseamna "Loose or poor contacts, open or short circuit on MAP sensor connector/wire".

- daca pun mufa la MAP sensor, doar cu contract nu primesc clipiri, dar daca pornesc motorul, primesc 2 clipiri de bec FI, care inseamna "Loose or poor connection of the MAP sensor vaccum hose"

- cu mufa pusa sau scoasa, motorul merge la fel, adica prost si nu sta la relanti

- Becul FI nu indica cod de eroare (numar de clipiri) decat daca ai cricul lateral coborat si daca motorul este lasat la relanti (iei mana din acceleratie). Daca nu este cricul lateral coborat, inclusiv daca ai mobra pe cricul central, becul FI se aprinde constant daca ai orice eroare, sau sta stins daca e totul ok. Asadar am rezolvat si misterul becului FI aprins constant: cand mi s-a intamplat asta eram calare pe mobra si ridicasem cricul, ma pregateam sa plec.

 

Asadar am tras urmatoarea concluzie, cel putin pana la noi informatii: mufele si firele sunt bune, conexiunile sunt bune, senzorul in sine este bun, asa ca nu mai ramane decat o singura varianta: o problema cu furtunul de vaccum. Fie este rupt, crapat, imbatranit, trage aer pe undeva, sau alta problema in zona asta. Si teoria asta este sprijinita si de faptul ca mie clapa aia de la filtrul de aer nu imi functioneaza desi valva e la locul ei, furtunul este conectat (dar nu vine nimic pe el niciodata) iar solenoid valve care controleaza clapeta are mufa bagata in ea (si nu se vad la prima vedere modificari in zona asta, gen fire taiate, etc). Asadar la clapa din filtrul de aer NU am vaccum, nu-mi vine nimic, la MAP senzor NU am vaccum (sau partial).... Ceva se intampla undeva pe furtunele alea.

 

Toate bune si frumoase....pana a intervenit Murphy (caruia ii dedic cu ocazia asta versu ala din bug mafia cu "iti luam si femeia sa ne .... "): zic in regula, trebuie sa desfac cutia filtrului de aer, sa o dau jos, ca sa am acces la carburator (throttle body) sa vad ce se intampla cu furtunele alea , sa pot sa verific. Si/sau sa ma uit pe curu cutiei cu filtru de aer la furtunele/valvele care controleaza clapa de aer sa vad daca se intampla ceva. Zis si facut: scot capac, scot filtru, ma apuc sa desurubez palniile de aer si, surpriza: la ultimul surub din cele 8 constat ca surubu e perfutut, floarea facuta varza si surubu strans cu dinamometrica pusa la 100. Si in ciuda eforturilor de a il desface cu toate metodele si sculele pe care le aveam la dispozitie (multe)...nu am reusit.

 

Asa ca din cauza unui cacao de surub pe care cineva inaintea mea l-a distrus nu am putut sa verific furtunele de vaccum. Asa ca am pus totu la loc si acum ma gandesc la o solutie. Pana acum singura idee care mi-a venit este sa tai palnia de aer ca sa am acces la surub sa il pot prinde cu un patent ceva sa il desfac. Dar apoi imi trebuie o palnie noua. Are cineva o palnie d-aia?

 

 

In alta ordine de idei, am constatat ceva ciudat: in timp ce tot faceam probe cu pornirea motorului, cat aveam carena data jos, am observat ca desi motorul avea 35grade (pe bord), radiatorul nu era rece, era si el un pic cald. Nu e gresit? Adica termostatul nu ar trebui sa stea inchis pana la 80-90 grade? Si deci daca motorul are sub temperatura aia, radiatorul ar trebui sa fie rece rece?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Surubul ala buclucas poti sa incerci sa-l scoti folosind un spiral de 5 cu care sa ii retezi capul. Dupa ce scoti piesa prinsa de el poti folosi un patent sa il desfaci. Cat despre radiatorul caldut la scurt timp de la pornirea motorului... si la mine se intampla exact la fel si inca pana acum n-am ajuns sa investighez ce si cum, desi banuiesc termostat blocat deschis [fie si partial] sau lipsa. Probabil o sa vad la iarna de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a, si inca o chestie, apropo de temperatura: cand am fost la veliko, pe drum temperatura ajunsese chiar la 59grade (constant), asta in mers constant cu 80km/h. E adevarat ca era racoare afara (~11 grade) si ploua, dar totusi, nu erau -20 de grade. Sa fie si asta inca un semn ca ceva nu e bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca afisajul temperaturii e corect [si inclinsa cred ca este] atunci e clar ca termostatul tau nu-si face treaba. Ori e blocat deschis ori e lipsa la apel. Ar trebui sa vezi despre ce e vb si sa remediezi pentru ca circuland cu motorul rece [ abia la 85-90 de grade e la temperatura optima] o sa-ti creasca atat consumul cat si uzura pieselor din el. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a, si inca o chestie, apropo de temperatura: cand am fost la veliko, pe drum temperatura ajunsese chiar la 59grade (constant), asta in mers constant cu 80km/h. E adevarat ca era racoare afara (~11 grade) si ploua, dar totusi, nu erau -20 de grade. Sa fie si asta inca un semn ca ceva nu e bine?

 

Mie la -2 si 0 grade imi statea la 74-76 de grade, iar la ~16 grade imi statea intre 81-84 de grade sub 80 nu scadea, iar viteza la ambele temperatura era intre 80 si 100 km/h.

 

Nu le am cu mecanica, dar poate te ajuta si alte valori...

Editat de stely_yoo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termostatul incepe sa deschida la 75 si e deschis complet la 85C . Exact aceeas problema am avut o si eu , iarna se racea motorul , am schimbat termostatul care era blocat pe deschis si ,,problema s rezolvat'' :stuck:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a, si inca o chestie, apropo de temperatura: cand am fost la veliko, pe drum temperatura ajunsese chiar la 59grade (constant), asta in mers constant cu 80km/h. E adevarat ca era racoare afara (~11 grade) si ploua, dar totusi, nu erau -20 de grade. Sa fie si asta inca un semn ca ceva nu e bine?

 

confirm si eu plaja de temperaturi mentionata de stely_yoo.

vis a vis de surubul buclucas, odata te invit din nou la mine in alta ordine de idei varianta cu burghiul este una mai placuta decat taiatul palniei.

ideea e ca sub cutila aceea cu palnii mai exista o mufa alba care daca e uitata sa fie cuplata motorul face figuri si aprinde FI-ul-

Un mecanic a uitat sa o cupleze la loc cand am fost sa o verific si cand am vazut aprins rosu in urma interventiei a rezultat Panica asa ca am tinu-to minte pe mufa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal un termostat trebuie sa inceapa sa deschida pe la 85 de grade si sa fie deschis complet peste 90. Daca deschide sub aceasta temperatura e indicata schimbarea lui, mai ales la venirea sezonului rece. motorul nu va functiona in plaja lui optima de temperatura si asta nu e bine din multiple puncte de vedere. Pe de alta parte ma gandesc ca si termometrul ala de lichid are o anume marja de eroare.

Acum practic la o Honda Hornet din 2005 [modelul cu bord digital] in manual scrie ca electroventilatorul trebuie sa porneasca la 105 grade si a pornit atunci cand termometrul din bord indica 104, ceea ce mie imi semnaleaza ca sunt destul de precise.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun, cu temperatura e clara: trebe schimbat termostatul (si mai intai tre sa gasesc/cumpar unu).

 

cu surubu: cu spiral de 5, da` nu e asa simplu...mai intai nu ai loc (e la cilindru din spate), trebuie dat jos rezervoru de tot, deci trebuie si golit. apoi...asta cu dat gaura in surub e destul de nashpa, spiralu ala nu sta fix acolo, mai scapa pe langa din floarea surubului, lucrurile sunt sensibile pe acolo (palnia de aer, clapeta carburatorului), e de dat gaura in fier, deci merge greu, sare span peste tot... plus ca mai e o problema: la final imi trebuie un surub nou, si surubu ala nu e standard, are o zona plina inainte de filet... nush ce sa zic, suna complicat si messy...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun, cu temperatura e clara: trebe schimbat termostatul (si mai intai tre sa gasesc/cumpar unu).

 

cu surubu: cu spiral de 5, da` nu e asa simplu...mai intai nu ai loc (e la cilindru din spate), trebuie dat jos rezervoru de tot, deci trebuie si golit. apoi...asta cu dat gaura in surub e destul de nashpa, spiralu ala nu sta fix acolo, mai scapa pe langa din floarea surubului, lucrurile sunt sensibile pe acolo (palnia de aer, clapeta carburatorului), e de dat gaura in fier, deci merge greu, sare span peste tot... plus ca mai e o problema: la final imi trebuie un surub nou, si surubu ala nu e standard, are o zona plina inainte de filet... nush ce sa zic, suna complicat si messy...

Bai nenea, acu 2 min vroiai sa tai palnia si deja cautai alta de schimb. Crezi ca respectiva operatiune nu se va solda cu span? si in plus de asta e mult mai usor de gasit un surub decat o palnie de admisie. S-apoi spiralul ala nu e obligatoriu sa se miste unde vrea el. Daca iei un punctator cu care faci un kilner in mijlocul surubului burghiul va sta fix. Sau fa-ti rost de o minifreza cu un mic disc taietor. Chiar vrei sa-ti pice toate mura-n gura? :P

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun, cu temperatura e clara: trebe schimbat termostatul (si mai intai tre sa gasesc/cumpar unu).

 

cu surubu: cu spiral de 5, da` nu e asa simplu...mai intai nu ai loc (e la cilindru din spate), trebuie dat jos rezervoru de tot, deci trebuie si golit. apoi...asta cu dat gaura in surub e destul de nashpa, spiralu ala nu sta fix acolo, mai scapa pe langa din floarea surubului, lucrurile sunt sensibile pe acolo (palnia de aer, clapeta carburatorului), e de dat gaura in fier, deci merge greu, sare span peste tot... plus ca mai e o problema: la final imi trebuie un surub nou, si surubu ala nu e standard, are o zona plina inainte de filet... nush ce sa zic, suna complicat si messy...

se foloseste un extractor de suruburi

33070_X1B1.jpg

iar rezervorul nu trebuie dat jos de tot se desfac suruburile dinspre spate si se ridica mai mult si se asigura cu o sfoara de spatele motocicletei.

Editat de tudorp28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehhh vad ca nu ati auzit de Corbin :P haideti sa vedeti ce face si pt Vtec...dar parerea mea este ca sunt urate pur si simplu mie nu imi plac dar bine gusturile nu se discuta normal.. :) corbinul dupa cate stiu eu si imi aduc aminte normal au fost un prodcator de shei de moto si nu numai dar s`au dezvoltat si pt sectiunea de bagaje si intradevar au o forma frumoasa dar din pacate nu se chiar potrivesc chiar si pe orice model pt care au facut sau cum spuneam gusturile fiecaruia nu se discuta....ca ideea cunosc pe cineva care a comandat un set de genti laterale pt o Hayabusa din 2007 pretul acestor 2 genti cu tot cu shiping si cu asigurare a ajuns la 1000 de E ....atunci am zis " wat the fuck " :))

post-14727-0-44264000-1350724977_thumb.jpg

post-14727-0-41277200-1350724983_thumb.jpg

post-14727-0-69363400-1350724991_thumb.jpg

post-14727-0-24787000-1350725000_thumb.jpg

post-14727-0-34591100-1350725064_thumb.jpg

Editat de smok3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate se pare ca agata (nu foarte des) cand bag a doua si a sarit si de cateva ori pe neutru din a 2-a...eram intr-adoua mers incet si cand sa accelerez mai tare, mi-a sarit pe neutru. Am inteles de la un mecanic ca m-ar costa undeva la 250 euro piesele necesare pentru reparatie + schimb ulei ca automat trebuie desfacut motorul si ~80-100 de euro mana de lucru.

 

Da-i prima treapta mai in forta, iar intr-a doua nu merge subturat si nu va mai sari din viteza.... o vreme.

Problema cutiei poate sa se prezinte in deteriorarea selectorului, furcii de treapta a doua si crabotilor perechii de pinioane care se angreneaza in treapta a doua. Pot sa fie toate, poate sa fie doar una dintre piese sau pot fi doua cate doua. Cel mai safe, daca nu desfaci motorul inainte, este sa le comanzi pe toate si apoi te apuci de lucru.

Pretul pe care l-ai primit ca estimare de manopera este extrem de mic pentru un standard cat de cat decent :) Just my oppinion

 

am revenit cu filmuletul: http://www.youtube.com/watch?v=BHwRv4MQKyw

 

posibil sa fi zapacit ceva fire pe acolo. si/sau s-au zapacit pe drum in weekend. si/sau a intrat apa pe la vreo mufa... cert e ca tre sa ridic rezervorul iar, desfac filtru de aer/ scos cu totu si cautat pe la mufe/fire/furtune. si probabil ca voi avea timp de asta abia in weekend :(

 

ps la filmulet: primele incercari sunt fara sa ating acceleratia. apoi am tras si de gaz in speranta ca porneste. Becul FI clipeste doar cand o las la relanti, daca actionez acceleratia nu clipeste (cred ca e o conditie de la ECU)

 

Ai relantiul cam jos si posibil sa fi omis vreo mufa la re-montat daca ai dat jos airbox-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-i prima treapta mai in forta, iar intr-a doua nu merge subturat si nu va mai sari din viteza.... o vreme.

Problema cutiei poate sa se prezinte in deteriorarea selectorului, furcii de treapta a doua si crabotilor perechii de pinioane care se angreneaza in treapta a doua. Pot sa fie toate, poate sa fie doar una dintre piese sau pot fi doua cate doua. Cel mai safe, daca nu desfaci motorul inainte, este sa le comanzi pe toate si apoi te apuci de lucru.

Pretul pe care l-ai primit ca estimare de manopera este extrem de mic pentru un standard cat de cat decent Just my oppinion

 

Te salut Cezar :)

Am "rezolvat" ca sa zic asa problema...nu cred ca bagam eu bine in viteza. Acum mi-am potrivit pedala exact cat sa ridic putin piciorul pentru a intra in viteza...inainte trebuia sa ridic mult prea mult ca sa lovesc in pedala si devenise de-a dreptul dureros dupa ~100 de km, pana m-am prins ca o pot regla :D De sarit n-a mai sarit in neutru, iar acum urmaresc cu agatarea sa vad daca mai face figuri.

 

Pretul, da este intr-adevar super ok, de altfel si mecanicul :peace:

Mai stau totusi asa cu ea sa vad daca mai agata, iar in caz ca mai agata, daca se accentueaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, daca pedala schimbatorului e prea sus, obosesti si nu o mai bagi bine in viteza.

Pentru sindromul de "agatat", verifica reglajul manetei de ambreiaj. Posibil ca acum sa ai maneta reglata prea jos. Regeleaz-o sa cupleze in ultima treime a cursei si sa fii atent sa ramana si un joc la capatul cursei manetei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, daca pedala schimbatorului e prea sus, obosesti si nu o mai bagi bine in viteza.

Pentru sindromul de "agatat", verifica reglajul manetei de ambreiaj. Posibil ca acum sa ai maneta reglata prea jos. Regeleaz-o sa cupleze in ultima treime a cursei si sa fii atent sa ramana si un joc la capatul cursei manetei.

 

Sa stii ca si aici s-ar putea sa fie o problema...am niste manete foarte indoite (sau asa sunt ele) spre inainte si nu pot sa o prind decat de la jumatate, devenind obositoare (cel putin ambreiajul) mai ales prin oras. Initial nici pozitia nu era ok si mi-am adaptat-o cat sa o prind mai bine, dar tot nu sunt foarte multumit. Merci mult pentru sfaturi ^_^ Am sa incerc s-o reglez zilele ce urmeaza...momentan asteapta sa fie coafata cu un cadru pe laterale...protectie carenelor si radiatoarelor :tempted:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu placere si ma bucur ca experientele mele au fost de folos.

 

Ti-am urmat si eu sfatul si am curatat mufele de pleaca si de vin la releul de incarcare, iar rezultatul consta in felul urmator... 13,9-14 incarcare fara consumatori (oscileaza putin...este normal?) si 13,6 faza scurta, 13,2 faza lunga...este ok? Tin sa mentionez ca nu sta niciodata la aceleasi valori...oscileaza dar nu foarte mult. Sa aiba si bateria partea ei de vina? Oricum o schimb la inceputul lunii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si acum rezultatele: am scos cutia filtrului de aer complet, am investigat, am masurat, am facut de toate. concluzie:

1) furtunul de vaccum care venea la MAP senzor era infundat complet, nu trecea aer prin el. Am scos bucata de furtun intre MAP senzor si T-ul cu cele 4 furtune de la carburator. Mort de curiozitate, am bagat o sarma pe furtun ca sa vad cu ce draq e infundat? Ei bine, avea pe el un "dop" din ceva foarte asemanator cu vaselina, sau mai degraba ulei uscat. Nu era tare, era ca o pasta, dar fiind destul de mult, obtura complet. Am curatat furtunul, l-am bagat la loc in T si am verificat ca acum pot sa suflu dinspre MAP senzor catre carburator. Nu am desfactu furtunele cele 4 de la carburator, s-ar putea sa mai fie ceva si pe acolo, dar oricum, acum trece aerul bine. Poate o sa fac asta la iarna, asa de rutina.

 

Acu intrebarea e de unde a ajuns uleiu ala uscat pe furtun? Am vazut urme de ulei in cutia filtrului de aer in zona furtunului de la carter (crankcase breather hose) precum si pe palnia de admisie a cilindrului care e imediat langa acel furtun. Sa fi ajuns de acolo uleiul in carburator, apoi aspirat pe furtunul de vaccum, si acolo s-a blocat? Dar de ce a venit ulei pe breather hose?

 

Cert e ca it all makes sense: cand e rece, vaselina aia e dop, motoru merge prost, eroare senzor. Cand motoru se incalzeste bine, se moaie vaselina si incepe sa treaca aeru. Asta s-a intamplat la Veliko cand initial facea figuri, dar dupa 15 min de plimbat prin oras brusc a disparut eroarea si a mers bine.

 

Acum a disparut eroarea si merge normal motorul. Yee !

 

2) Am verificat valva care comanda clapeta de aer de pe filtru (Reminder: la mine clapeta nu merge, sta permanent deschisa, desi toate furtunele si mufele sunt la locul lor): Valva care ridica clapeta (capsula) e buna, furtunele sunt bune, one-way vale e buna, vaccum container e bun, solenoid valve e buna (testat si circuitul aerului pe furtun, testat si cu 12V-actioneaza, testat si rezistenta), mufa si firele la solenoid valve sunt bune. Asadar concluzia este ca totul functioneaza insa pur si simplu valva nu este comandata niciodata, nu vine comanda (12V) pe firul ei niciodata. De ce? Avand in vedere ca e legata direct la ECU, cum se poate asta? Sa fie o modificare in softul ECU?

 

3) Zgomotul acela este intr-adevar de la PAIR valve: cu furtunele in aer, am pus 12V la mufa ei (cu motoru oprit) si se reproduce sunetul. Ea face acel sunet. Totusi, totul functioneaza perfect: valva merge cand ii dai 12V, circuitul pe furtune este inchis/deschis asa cum trebuie. Deci zgomotul ori este normal, ori posibil mecanismul (supapa/pistonasul) care inchide/deschide circuitul sa fie uzat, dar atata timp cat nu s-a stricat inca -> ignore :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...