Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

silenti : pai daca fac accident sau gresesc pe undeva in trafic scriu aici.pe majoritatea topicurilor unde e vorba de incepatori pe ss vin commenturile cu RIP si altele.am zis sa o fac din "pruncie" ca dupa aia nu-mi mai amintesc.adica o sa dau detalii cat de fluent si limpede pot eu incat sa se vada directia.fie ca e buna fie ca e rea.eu nu dau sfaturi.doar povestesc.atatica.o sa fac si cursuri de specializare intr-o saptamana sau mai putin asa ca or sa fie toate datele aici.cum ar veni , sa se vada progresul.daca va fi sa fie progres.

in legatura stricta cu topicul as vrea sa mai adaug asta.azi m-am plimbat doua ore juma cu motorete.cu una de 250 si cu una de 500. juma de ora cu sase sutele ca tre sa-i schimb uleiu si mi-e mila de ea.cu primele doua fac jaloane si fac opturi pana imi tocesc adidasii de asfalt.cu kawa nu stiu de ce nu pot.cred ca mi-e frica pentru ca-i a mea si ma doare sufletul sa o las sa pice aiurea ca sa-mi incerc eu aptitudinile naturale sau dobandite.ce pot sa spun , si o fac fara sa ma infoi in pene , e ca pot sa conduc orice motocicleta de pe poligon (125 sau 250 sau 500 , chopper , naked sau race replica cuminte ca o fata mare -adica rs 50 , 125 cbr , aprilia etc. ) fara sa o pun jos la jaloane si daca am 10 minute in prealabil fac traseul complet cu oricare.am mers pe trikere pe geseu si pe multe altele.instructorii stiu ca nu ma dau in balon si ca nu cad.dupa mai multe ore de poligon decat fac 5 elevi inainte de permis cred ca pot sa ofer o concluzie cat de cat argumentata.

la scoala de cat. A nu inveti sa conduci SS.

later edit : s-ar putea ca unii dintre incepatorii care citesc sa creada ca au o inclinatie naturala spre condus motociclete.si eu cred ca am.poate sunt tampit.dar eu de cand ma dau pe acolo iau jaloane fara sa daram vreunul (intr-o luna cred ca am daramat 2..si am condus aproape la 2 zile).vedeti ca trebe timp pentru ss.eu de trei zile acu incerc sa termin "traseul" de examen pe ea si nu pot.

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

deadcow, tine minte doar ce ti-am zis eu la bere apropo de "viziunea ta" pe SS. Si vezi ca ma tin de cuvant. Nu are rost sa incep sa zic ca esti inconstient (mai ales ca spui unele lucruri cu o mare usurinta) ca or sa iti sara baietii astia in cap si de asemenea, si eu sunt incepatoare si nu-s in masura sa sfatuiesc pe altii. Dar oricum, 2 capace tot iti iei de la mine in caz ca le ceri (si stii ca dau bine cu stanga :)). Sa fii tu sanatos si voios, sa iei sala si traseul si sa iesi cu ea la plimbare cand vor muschiuletii tai de mascul feroce ce esti. Banuiesc ca nu e nimeni aici care sa te indrume la imbecilitati si toti isi dau cu parerea (subiectiv sau nu) despre initiativa ta. Eu nici nu ma mai obosesc sa iti repet parerea mea. Ca dupa aia sun ca o privighetoare si cred ca te-ai saturat de asemenea remarci dubioase. Oricum, cand te vei urca primele dati (si nu numai) pe pisoiu' , adu-ti aminte si de baiatul ala de care vorbeam azi (cel cu carnet luat miercuri si sambata in spital la urgenta).

 

Atata am de zis. Restul ti le mai spun daca ne mai vedem prin poligon. Si scuza-ma daca ti-am "deranjat" topicul, a fost CU INTENTIE!

 

 

:lol:

Editat de sunrise
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inainte de permis cred ca pot sa ofer o concluzie cat de cat argumentata.

la scoala de cat. A nu inveti sa conduci SS.

Nici macar nu inveti sa conduci o motoreta decent.
later edit : s-ar putea ca unii dintre incepatorii care citesc sa creada ca au o inclinatie naturala spre condus motociclete.si eu cred ca am.poate sunt tampit.dar eu de cand ma dau pe acolo iau jaloane fara sa daram vreunul (intr-o luna cred ca am daramat 2..si am condus aproape la 2 zile).vedeti ca trebe timp pentru ss.eu de trei zile acu incerc sa termin "traseul" de examen pe ea si nu pot.
Da, esti tampit daca tu crezi ca mersul printre jaloane echivaleaza cu mersul pe strada si daca ai impresia ca o sa iesi din scoala avand macar o vaga idee despre ce te asteapta in trafic. Pentru ca jaloanele nu vireaza fara semnalizare, nu-ti taie fata cand esti la cativa metri de ele, nu incaleca o groapa/un canal descoperit in asfalt, nu sunt neatente, nu trec pe rosu, iti acorda prioritate, te vad cand vii samd. Fara rautate, ti-as sugera sa te mai temperezi cu aprecierile pozitive asupra propriei persoane si sa incerci sa fii mai moderat in asteptari si afirmatii. Cu atat mai mult cu cat inca nu ai carnet si n-ai iesit niciodata cu motorul pe strada. N-o zic cu superioritate, o sa-mi dai dreptate mai tarziu, sper sa nu ajungi sa-mi dai dreptate dupa ce-ti rupi oase.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde am zis eu ca mersul printre jaloane echivaleaza cu strada ?ceea ce am zis eu este ca am B de 8 ani si am condus masini pana in franta italia si spania si inapoi iar prin bucuresti am cateva zeci de mii de km.nu pot sa ma surprinda soferii de aici.adica ma surprind ca pe oricare ca d'aia ii zice "imprevizibil" dar n-am cine stie ce jena de ei.problema am pus-o in felul asta. pot sa controlez toate motocicletele mai putin ss prin poligon.acu logica dicteaza ca daca nu poti sa ocolesti un jalon nu poti sa ocolesti nici un pieton care-ti sare in fata.

cat despre carnet..vine maine.asta daca nu ma hotarasc intre timp sa daram un jalon intentionat si sa ma sabotez ca sa mai castig o luna.o sa decid azi ca ma duc la poligon si o sa fac jaloane cu ea pana imi ies.daca nu-mi ies dupa 2-3-4 ore (o sa stau cat trebuie.stau si noaptea daca e nevoie) probabil ca maine o sa bag motocicleta in a treia la proba de evitare si calc un politist pe picior :lol:)) asta ar trebui sa-mi ofere niste timp suplimentar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat si o frana fata/spate d'asta delicata de as al ghidonului cu apsare usoara frana fata pentru incarcare iar apoi ciupit frana spate etc.. era sa intru prin luneta din spate a unei masini.asa ca m-am lasat de virtuozitati inutile si am pus numa frana fata si n-am mai avut probleme.

 

He he he. Nu e nici o frana de as al ghidonului, e o frana adevarata, dar o vei invata in timp. Nu incerca prea multe dintr-odata ca n-o sa iasa bine. Ia-o incet si nici la curbe nu e chiar asa cum ai zis tu. Daca fortezi o sa cazi si cu tot cu crash paduri faci damage.

Eu cand am cazut ultima oara cu tot cu crash pad am rupt scarita si am julit toba, doar motorul a ramas neatins.

Vezi cum pui frana fata in poligon ca e mult pietris pe aleile alea, una doua te tavalesti pe acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda.maine examenu.la sapte juma cica sa fiu colo cu dosaru buletinu si permisu si vedem ce o iesi.de joi pana azi am mers vreo 12-15 ore pe kawa si inca cateva pe altele..cred ca vreo 5.(ceea ce urca numarul de ore de condus pe undeva pe la 50-60 de ore)n-am numarat km ca oricum nu-i relevant ca n-am avut cum sa-i dau 130 prin poligon.inca nu m-am hotarat daca sa iau examenu sau nu.e posibil maine (in functie de cum ma simt) sa pun jos jalonu de la proba de evitare obstacol.ma mai gandesc. azi la elitmoto cineva aranja relantiul pe o busa ca sa poata face opturi si jaloane.asta dupa ce eu deja ma chinuiam de vreo ora juma.il intreb pe om cum canci reuseste sa le faca.el zice ca se apleaca. bun , ma gandesc eu.asta nu-i o problema ca nu mi-e frica sa ma aplec.la o adica ma las cu genunchiu pana in pamant.rad cauciucu.dar sa am un 50km/h ca la 5km/h pare teribil de nesigur (curios nu ?).incerc sa ma aplec....de pomana.nu are cursa ghidonu pentru evitat jaloane la un metru departare.

daca imi aseaza cineva un jalon la 40 de metri o accelerez tare , ajung in a doua , nici nu mai franez , dau jos curu de pe pisoi si o trag dupa mine in orice directie.cred ca-i vorba de counter steering.la viteza mica tre sa sucesc ghidonu stanga/dreapta si-mi dau cu el peste deshte.

am primit trei raspunsuri in legatura cu problema prezentata:

1.nu ai motocicleta de facut jaloane.nu la asta e buna.

2.ai cursa scurta la ghidon.hayabusa e sport/touring (am vazut si eu ca avea marja mare ghidonu )

3.tre sa te lasi mai tare pe ea (raspunsul meu : la 5km/h nu ma aplec ca sa trec cu capu de linia oglinzilor nici batut cu facaletzu bunicamii)

 

cand pun jaloane la un metru juma-doi unu de altu nu mai am treaba.le fac fara probleme.

de opturi nu se pune problema.cel putin nu la dimensiunea opturilor din poligon.asa ca am iesit de pe poligonu propriu zis si am gasit un scuar prin spate cu forma de 8 (cam de doua ori mai mare) si n-am avut probleme.cu a doua , aplecat (minim 20km/h) n-are treaba kawa.ma las pe ea in curba si intoarce finut si elegant.in fapt..nu ma las pe ea cat ma dau partial jos de pe ea :angryfire:))

in rest totu e ok cu moto.am facut pornire si oprire vreo ora.la 5 la ora , la 20 , la 50 si ceva in ultima faza.am blocat roata spate voit de cele mai multe ori si am eliberat-o sa vad cum reactioneaza (in echipament aproape complet -sic!-).nu mi-e frica deloc sa o blochez.in schimb am blocat o singura data roata spate si la mai putin de o secunda roata fata si m-am (cuvant urat) pe mine.am crezut ca-mi sare inima din piept.singura concluzie pe care pot sa o trag de aici e sa nu mai blochez roti ca nu-i de bine.(ce buna e teoria din cate o carte si ce grea e aplicarea fi'r'ar ea sa fie).

ce sa mai zic...aaa.. viteza intai e periculoasa tare.nu stiu cum sa exprim asta dar daca o accelerez tare de tot ma trezesc intr-un interval ciudat unde o ia razna grav de tot.dar razna.adica fara joaca.in a doua daca iau mana de pe gaz franeaza mult mai lejer motoru.asa ca pentru moment procedez ca la masina.bag viteza intai , o duc pana unde nu-mi da mie bine la ureche si schimb viteza.cel mai probabil o sa fac praf kitu' de ambreiaj dar n-am de ales ca n-am chef sa-mi sara de sub mine.dupa ultimele voastre comenturi am renuntat sa mai bag in a treia.o si incalzesc ca dracu.

sa va mai zic ca daca ma hotarasc sa iau traseul ma urc pe frumoasa si fac un bucuresti constanta singur cuc numa pe drum national ? :D

sau ma duc la amckart...

oi vedea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu: fa bine si da tot ce poti maine la poligon, ca sa poti lua examenul. Fara carnet, tot ce poti sa faci este doar slalom printre jaloane si opturi, insa cu carnetul in buzunar, poti sa te duci si pe-un drum cu ceva trafic mai redus, sa exersezi si in trafic, nu numai in poligon. Plus ca gasesti destule locuri unde sa faci ceea ce faci in prezent (jaloane si opturi).

Nu trebuie sa amani obtinerea permisului, fiindca nu te va ajuta prea mult. Mai bine iesi cu pisoiu' undeva unde poti sa iei o curba, sa te uiti spre iesirea ei, sa verifici tot timpul oglinzile (lucruri care in poligon nu prea reusesti sa ti le bagi in reflex) .

 

Este doar sfatul meu, tu esti cel care va decide!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am prezentat , am executat traseul cu o maiestrie iesita din comun si am luat permisul.politistul mi-a spus : "cand te vad pe o motocicleta ma gandesc la fiul meu." avea lacrimi in ochi.

:)hihihi.

am luat oricum.la proba de evitare nu m-am putut forta sa-i ard un picior jalonului asa ca de maine dupa ora 12 e un nou pericol public in bucuresti.cred ca o sa devina si blogu asta mai interesant.am eu un feeling.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deadcow - ce ai observat tu in poligon nu prea se pupa cu ce se intampla pe strada. Motivul fiind simplu:la proba de poligon esti sub viteza de contravirare, viteza la care cam toate lucrurile se intampla pe dos. La viteze mici ghidonul nu are cursa pentru traseul de jaloane insa peste viteza de contravirare nu mai ai nevoie de cursa mare de ghidon. Roata spate pe care ai blocat-o la viteze mici la viteze mari se poate transforma rapid intr-un highside. La viteze mici gazul indreapta motocicleta si frana o culca. Pentru jaloane deci trebuie sa folosesti gazul agresiv dupa ce ai inclinat-o ca sa n-o da pe jos. (nu recomand insa sa incerci, trebuie sa ai un control f bun al acceleratiei si ambreiajului). La viteze mai mari este fix invers, gazul culca si frana indreapta. Si multe alte chestii de genul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am prezentat , am executat traseul cu o maiestrie iesita din comun si am luat permisul.politistul mi-a spus : "cand te vad pe o motocicleta ma gandesc la fiul meu." avea lacrimi in ochi.

:)hihihi.

am luat oricum.la proba de evitare nu m-am putut forta sa-i ard un picior jalonului asa ca de maine dupa ora 12 e un nou pericol public in bucuresti.cred ca o sa devina si blogu asta mai interesant.am eu un feeling.

imi amintesc cat de entuziasmata eram si eu la inceput, credeam ca toata lumea e a mea, ca m-am nascut ca sa merg pe motor, dupa primele 2 sedinte faceam poligonul complet, am dat examenul in 01.98 min, apoi am scos "pisicuta" mea de 200 kg la plimbare, eu avand 48, si la prima frana am inclinat motorul si m-am trantit. nu mi s-a mai parut ca zbor si ca nimic nu ma poate atinge, am fost la un pas sa renunt, imi era frica sa ies pe strada! era sa iau si o salvare inainte care trecuse pe rosu dar eu eram asa de preocupata de motor incat nu am vazut-o si nu am auzit-o. increderea asta nu e asa de buna, am patit-o pe pielea mea!norocul vine de cateva ori, dar nu mereu!

multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi amintesc cat de entuziasmata eram si eu la inceput, credeam ca toata lumea e a mea, ca m-am nascut ca sa merg pe motor, dupa primele 2 sedinte faceam poligonul complet, am dat examenul in 01.98 min, apoi am scos "pisicuta" mea de 200 kg la plimbare, eu avand 48, si la prima frana am inclinat motorul si m-am trantit. nu mi s-a mai parut ca zbor si ca nimic nu ma poate atinge, am fost la un pas sa renunt, imi era frica sa ies pe strada! era sa iau si o salvare inainte care trecuse pe rosu dar eu eram asa de preocupata de motor incat nu am vazut-o si nu am auzit-o. increderea asta nu e asa de buna, am patit-o pe pielea mea!norocul vine de cateva ori, dar nu mereu!

multa bafta!

 

 

dar o bere ai dat si tu cand ti-ai luat permisul la fel cum o sa faca deadcow?! :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.am incercat si o frana fata/spate d'asta delicata de as al ghidonului cu apsare usoara frana fata pentru incarcare iar apoi ciupit frana spate etc.. era sa intru prin luneta din spate a unei masini.asa ca m-am lasat de virtuozitati inutile si am pus numa frana fata si n-am mai avut probleme.

 

Pai vezi ca habar nu ai sa frinezi???...intai pui spatele...asa incarci fata si apoi pui fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui initial fata se descarca spatele si nu mai ai aceeasi eficienta la frina cu spatele :lol:... Desigur, poti frina numai cu fata e chestie de obisnuinta, dar daca tot vrea sa invete sa frineze cu ambele frine, barem sa invete sa frineze corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu m-am exprimat corect.ceea ce fac este urmatorul lucru.trag usor frana fata si apas usor frana spate in acelasi timp dupa aceea trag mai tare de levierul fata pe masura ce motocicleta incetineste.frana spate ramane tot timpul apasata foarte putin.ideea nu e sa incarc fata nici spatele ci sa fie la nivel motocicleta.ce incerc sa fac este sa mentin o frana minima pe spate ca sa nu dezechilibrez motocicleta si sa nu fac stoppie fara sa vreau.o sa dureze , dar scopul initial este sa ma folosesc intotdeauna de ambele frane niciodata doar de una singura (cu exceptia incetinirii in curba unde o sa folosesc spatele...cel putin asa am inteles din diferite carti.am zis incetinire nu oprire.stiu ca trebe adusa la verticala pentru asta).in seara asta iau pisoiu la o plimbare si dau raport complet maine.o sa fie haios. :lol:

sper sa nu ma duc ca berbecu peste prima linie de tramvai intalnita.

o sa-mi dau seama daca fac bine sau rau cat de curand.

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

puii mei, eu nici nu ma mai gandesc la teorie cand franez. fata o controlez cat se poate de bine, spatele il apas pana blocheaza, nu ma intereseaza. nu am picat niciodata din cauza asta. cu toate ca nu e niciodata prea tarziu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si din nou primim niste sfaturi de la vasile' mecanicu care stie ca "toate-s varza frate in afara de cavasachi si er sase"! nu conteaza ca un suzuki de 600cc are 125cp si 69Nm cuplu, nuuu... cavasachiu' cu 636cc (mai multi frate, laser!!!) are 107cp si 58Nm cuplu, dar nuah, asta nu se pune!!! ca deh, ala e motor motor, nu suzuki. sa nu mai zic de suspensie. din fabrica, gsxr-ul are cea mai buna suspensie sport! da nuah, nici asta nu-i bomba frate, ca e de jucarie. sau la testele de enduranta unde suzuki castiga in veselie... dar ma rog, or fi rezultate de jucarie!

 

m-ai calcat pe coada cu postul asta asa ca da-mi voie sa-ti spun ca esti prost si sa te intorci la manele, mici si bere ca habar nu ai ce spui... te-ai udat la pasarica cand ai auzit sunetul mai "crud" al unui kawasaki si ai tras concluzia, in stil mestero-romanesc, ca restul sunt jucarii. in afara de r6, ca ala e rau frate, are ceafa lata!

 

noapte buna si joc de glezna...

 

 

La cum ai raspuns se vede clar cine e vasile. :lol:

 

Diferenta: eu am dat un sfat, tu ai aruncat cu noroi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

neata.tre sa bag un drum rapid pe litoral si desi am zis ca nu mai postez pe forumu asta dupa ce m-am luat in "barci" cu niste maestrii motociclisti pe alta sectiune m-am gandit mai bine si nu pot sa las lucrurile asa.nu de alta dar am primit o gramada de private de la incepatori care vor sa stie cum mi-a mers cu kawa etc..in cel mai bun caz pot sa demontez mitul cum ca ss inseamna automat rip.sau sa-l confirm.ce o sa fac totusi e sa postez numa aici si sa nu ma mai bag in seama cu toti desteptii.

am ajuns ieri pe la ora doua juma la poligon si m-am jucat cu pisoiu pana pe la 8 juma seara.ma asteptam ca traficul sa fie mai lejer dar pe la ora 10 seara era plin de masini.nu am avut de ales asa ca am tras un drum acasa si mi-am luat echipamentul (in poligon m-am dat in sandale.sic ! sic ! sic !) si la intoarcere am stat vreo zece minute in fund langa mobra si m-am gandit bine ce o sa fac cu ea.i-am vorbit , am mangaiat-o..ce sa mai..ce face orice dement cu tendinte maniacale.problema cea mai mare era ca oglinda de la united motors nu-mi ajunsese din japonia si nu puteam sa ma asigur decat intorcand capul.asta n-ar fi fost o problema daca la intoarcerea capului nu dadeam cu casca de protectia spate de la geaca de piele.deh..sa nu intru in detalii inutile.m-am urcat pe ea , am iesit de pe straduta de la ilioara am sarit din greseala pe banda a doua si era sa dea unu peste mine.am tras pe dreapta am fumat o tigara si m-am mai calmat , m-am suit din nou pe ea si am facut un drum pana pe la valea ialomitei in dr. taberei.am mers si cu 50 si cu 80 si cu toate vitezele pe care mi le-am permis fara sa fac vreo depasire.a fost haios ca dracu.de depasit nu m-a depasit nimeni.am tinut banda si n-am lasat pe nimeni sa ma inghesuie (au incercat cativa si i-am dat in pzd m lor la stop).am luat linii de tramvai in toate directiile.nici o problema.initial asta fusese cea mai mare frica a mea.a fost doar o iesire dar la viteze de 20km/h luate perpendicular nu au prezentat nici un pericol.sper sa fie asa si de acu inainte.singura spaima mai mare a fost cand intre liniile de tramvai si acostament era doar o singura banda si acolo s-au gasit doi sa parcheze asa ca nu am avut de ales decat sa le incalec longitudinal si sa merg intre ele.iar nici o problema.n-am incercat la o suta km/h ca sa stiu ce se intampla atunci.

asa cum banuiam din ceea ce citisem cea mai buna frana posibila pare sa fie frana spate/fata actionate concomitent sau frana spate si imediat frana fata.nu de alta dar pe la 80km/h am franat la un semafor si am simtit chiar inainte de oprire cum se ridica tot spatele.probabil erau suspensiile oricum nu mi-a priit experienta asa ca din momentu ala am inceput sa franez simultan.distanta de franare mai scurta , motocicleta mai stabila etc.toate avantajele par sa fie aici.trebe sa mai experimentez ca-mi dau seama ca nu incepi sa franezi eficient dupa o seara.

o alta problema a fost ca foloseam ambreiajul ca la masina.il trageam complet la 100m de semafor si lasam motoru sa ruleze in liniste.pana mi-a sarit unu in fata.dupa asta am inceput sa decelerez si sa franez mai tarziu.decelerarea la motocicleta e complet altceva decat la masina.chiar franeaza motoru.

m-am intalnit cu doi taximetristi.unul mi-a sarit in fata la unirii dupa ce luase un client si atunci am facut prima depasire in viteza.sa fi avut vreo suta si ceva la ora.nu am vrut sa merg la viteza aia dar eram in a doua si se pare ca asa accelereaza pisoiu.mi-am propus sa o las mai moale si o singura data toata seara am mai dus-o la peste o suta si ceva.

celalalt taximetrist m-a depasit si m-a impins de pe banda (bine ca m-a depasit pe partea pe care aveam oglinda ca altfel nici nu stiam ca e acolo) cand mi-a franat unu in fata dupa ce a trecut de pe banda intai pe banda doi ca sa intoarca pe linie continua (!!!???).mi-a dat avarii si si-a cerut scuze la stop.mi-a zis ca nu putea sa mai opreasca fara sa ne ia pe amandoi asa ca a trebuit sa faca asta.avea dreptate.trebuia eu sa fiu mai atent si sa nu stau unde stateam pe banda.si sa stiu ce era in spatele si in fata mea.

dupa aia m-am mai plimbat vreo ora juma doua cred dar asta abia dupa ce m-am intalnit cu niste prieteni si au venit cu masina in spatele meu.

pe la 7-9 mii de ture s-a intamplat ceva de era sa ma dea jos de pe motocicleta.nu stiu ce dar s-a facut isterica de sus pana jos si mi-am propus ca in urmatoarele luni sa nu o mai las sa ajunga acolo pentru ca am avut reale probleme sa o franez inainte de un stop.nu mi-am dat seama cum am ajuns acolo atat de repede.

in toate intersectiile am evitat sa ajung singur la semafor si le-am traversat (cand a fost posibil) numai cu o masina langa mine , fie in dreapta fie in stanga si abia dupa ce am trecut de mijlocul intersectiei am accelerat si am lasat masina in spate.

cizmele au fost o problema.pe poligon la viteze mici auzeam cum schimb viteza si "declicul" respectiv cand impingeam pedala.la viteze mari nu mai auzeam si nici nu simteam pedala cu tot aluminiu ala pe picioare asa ca mi-a murit motorul de 3 ori crezand ca intrasem in viteza intai.pur si simplu nu simteam daca apas pedala sau nu.asta o sa se rezolve repede.

tragand linie motocicleta merge excelent.am mers numai cu counter steering ca are o marja la ghidon de nu poti sa ocolesti un camion si nu prea-ti lasa alta alternative (nici nu cred ca exista).se lasa fantastic.n-am pierdut niciodata banda in curbe.nu-i trebe mare lucru ca sa se aplece.un "ghiont" si "un pic de presiune pe scarita si e pe o parte cu tot cu mine.

pe la ora 1 au incercat unu cu un bmw sa faca liniute cu mine.am pierdut prin neparticipare.daca citeste postul imi prezint scuzele.cu alta ocazie.

am pierdut vreo 2 kile din cauza echipamentului.ma gandesc ca tre sa fi fost si de la stress.

o ultima realizare ar fi ca nimeni nu ma poate depasi daca nu vreau.cu exceptia altor motociclete.si nimeni nu ma poate prinde din urma.cu aceeasi exceptie.

daca ma intorc in seara asta de la mare mai dau detalii.daca ma intorc maine , promisiunea de a scrie aici ramane valabila.un weekend minunat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cel mai bun caz pot sa demontez mitul cum ca ss inseamna automat rip.sau sa-l confirm.
Nu prea ai inteles cum e treaba cu "mitul" asta. De fapt, mitul e ca sansele de a te beli is mai mari pe SS, nu ca mori cand te sui pe el.

Omule, tu ai impresia ca cei ce dau sfaturi au ceva cu incepatorii? Ca nu vor sa-i vada cum devin meseriasi? Ca se tem c-o sa le ia femeile cei mai tineri? Cei ce-ti dau sfaturi vor ca incepatorii sa n-ajunga cu oase rupte sau, mai rau, sa faca un tratament permanent cu gropanol si zeama de lopata.

 

Ziceai ca ai ajuns sa stii traficul pentru ca ai condus atat cu masina, eu ti-am zis ca iarna nu-i ca vara si nici mersul cu motoru' precum cel cu masina. Si iaca:

- neasigurare: "am sarit din greseala pe banda a doua si era sa dea unu peste mine".

- intruniri cu taximetristii: "unul mi-a sarit in fata la unirii dupa ce luase un client", "celalalt taximetrist m-a depasit si m-a impins de pe banda"

- ai fost surprins de motocicleta si te-ai panicat: "pe la 7-9 mii de ture s-a intamplat ceva de era sa ma dea jos de pe motocicleta.nu stiu ce dar s-a facut isterica de sus pana jos si mi-am propus ca in urmatoarele luni sa nu o mai las sa ajunga acolo pentru ca am avut reale probleme sa o franez inainte de un stop.nu mi-am dat seama cum am ajuns acolo atat de repede."

- ai circulat cu viteza mult mai mare decat posibilitatile tale de a stapani motocicleta si mult prea mare pentru mers prin oras: "atunci am facut prima depasire in viteza.sa fi avut vreo suta si ceva la ora.", "o singura data toata seara am mai dus-o la peste o suta si ceva."

 

Acum intelegi de ce ti se tot spune ca moto nu-i ca masina si ca mersul in trafic nu se compara cu invartitul prin poligon? Sper sa ajungi sa-ti dai seama cat de necopt esti acum si sa intelegi ca nu ti se vrea raul. Las-o mai moale cu viteza in oras, fii mai atent la ce se intampla in jurul tau si incearca sa nu mai fii asa zmeu pana nu iti cunosti fierul de sub tine. Altfel, s-ar putea ca la un moment dat neasigurarea sau viteza prea mare sau un nene adormit sa-ti faca felul si sa nu mai ajungi sa te bucuri de motociclism.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jurnalul asta ia sfarsit atunci cand imi rup capu si ma mut la rubrica de accidente sau cand ma plictisesc.macar sa vada si incepatorii ce si cum.

 

SA ne anunti si pe noi cand o "sa-ti rupi capul" sa stim de ce nu mai scrii.

 

Mesaj completat

Si ca sa te citeasca lumea scrie normal, pune litera mare la inceputul propozitiei, scrie mai pe scurt. N-are nimeni rabdare sa citeasca povesti scrise alandala.. eu unul nu.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

march ai perfecta dreptate.eu am luat toate cartile de pe net cu privire la motociclism , am facut mai multe ore de poligon decat orice om cu capu pe umeri si cu toate astea m-a surprins.ce vreau sa zic e ca daca nu-ti iei motocicleta si nu mergi pe drum public nu ai cum sa intelegi asta.poate altii sunt mai destepti.mie mi-a trebuit o iesire in trafic sa ma prind.

in legatura cu viteza intradevar e o problema.nu pe sistemu "mi-am pierdut capu" sau "era asa de fain ca nu stiu cum de am ajuns la viteza aia". am bagat viteza pentru ca pisoiu accelereaza foarte foarte repede si pentru ca de la un numar de ture are explozie.nu se va mai intampla sa o las sa ajunga acolo.treaba e ca am niste reflexe de la masina care desi mi-au fost de un real folos pe motocicleta sunt periculoase. de exemplu obisnuinta de a accelera puternic la o depasire cand trec pe langa unu de merge prost sau pe langa un taxi.kawa accelereaza prea repede pentru capacitatea mea de a o controla.dar acum ca am inteles ce si cum nu o sa o mai fac.pentru moment :lol: .daca se va intampla ceva nasol se va intampla la viteza mica.sunt sigur pe mine ca pot sa o controlez la 40-50 la ora.peste viteza aia stiu ca nu mai e vorba de "stiinta" cat de reflexe si obisnuinta.asa ca e nevoie de timp.nici roma n-a fost construita intr-o zi.

 

belbody.o sa-ti trimit un PM exact in clipa in care se va intampla ceva.daca-mi lasi un nr. de tel vei fi si primul pe care-l voi suna.ca sa nu ramai in urma cu evenimentele nu de alta.cat despre stilul meu de exprimare si lungimea frazelor tot ce pot sa fac este sa te rog sa depui un efort mai mare atunci cand ma citesti sau sa nu o mai faci deloc.topicul asta nu e mandatoriu in nici un fel.salta peste el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

un pic de offtopic, materializat intr-o rugaminte:

 

Cand scrii mult, fie-ti mila de ochii nostri: DESPARTE TEXTUL IN PARAGRAFE...

Organizeaza-ti textul astfel incat sa fie usor de citit.

Eu unu' nu am "rabdarea" sa citesc panza aia de paianjen de mai sus...

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...