Dan Cata Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 Nu va suparati ca intreb, dar ce accesorii aftermarket se pot monta pe DL-uri, afara de traditionalele crash-bars, priza de 12V si ungator de lant? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 Nu va suparati ca intreb, dar ce accesorii aftermarket se pot monta pe DL-uri, afara de traditionalele crash-bars, priza de 12V si ungator de lant? scut de motor, aparatori de maini, topcase, manere incalzite, parbriz touring, genti laterale, indicator de treapta, etc, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 scut de motor, aparatori de maini, topcase, manere incalzite, parbriz touring, genti laterale, indicator de treapta, etc, etc plus aparatoare pt radiator. asta e o varianta: 400x300[ekm].jpg"]http://www.cymarcbikeparts.co.uk/ekmps/shops/cymarcengineer/images/suzuki-v-strom-650cc-dl-650cc-radiator-cover-32-p[ekm]400x300[ekm].jpg cam asa arata montat: http://www.touratech.com/shops/008/images/artikel/BIGIMAGE/01-390-0101-0_I_01.JPG pare util pt drumuri cu risc crescut de sarit pietricele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 pietricele nu prea ... mai degraba pasarele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 nu stie nimeni nimic de dlul de 1000 2004 sau 2005? am avut varadero 1000 carburatie,acum vreau sa iau dl 1000 sau varadero injectie apropo ungatoare de lant mai sunt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magarusulmarius Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 nu stie nimeni nimic de dlul de 1000 2004 sau 2005? am avut varadero 1000 carburatie,acum vreau sa iau dl 1000 sau varadero injectie apropo ungatoare de lant mai sunt? salut, ai aici un link f util, s-a mai discutat despre asta cu ceva timp in urma,,,,scroll down la prima pagina si citeste ce a spus userul rul, el le-a avut pe amandoua, are si experienta ca motociclist /index.php?/topic/527558-v-strom-vs-varadero/ ungatoare facea bogdan harea & atw , cred ca la ungatoarele alea te referi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 salut marius pozele postate de rul in linkul respectiv sunt facute la mine,in 2010,cu o zi inainte de plecarea in turcia varadero de acolo a fost motocicleta mea daca nu ma insel dl-ul lui rul era 2002 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vld_bc Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 salut marius pozele postate de rul in linkul respectiv sunt facute la mine,in 2010,cu o zi inainte de plecarea in turcia varadero de acolo a fost motocicleta mea daca nu ma insel dl-ul lui rul era 2002 vezi si aici...poate gasesti ce te intereseaza http://vstromania.ro/forum/49-general/2691-fiabilitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 @bogdan: ia te uita ce am gasit aici: http://www.advrider.it/archives/1543 si pentru ceilalti interesati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad_N Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 ............ In al doilea rand, ideea ca "ABS-ul este un sistem electromecanic care nu reactioneaza atat de repede ca reflexele umane" este complet falsa. Sistemul ABS reactioneaza mult mai rapid decat reflexele umane. Un ABS modern e capabil de vreo 10 cicluri pe secunda - unele chiar 16 din cate am citit, iar viteza de reactie e limitata in primul rand de partea mecanica - pompa, circuitul de lichid, pistonase, etc. Partea electronica e capabila de reactii mult mai rapide. Sistemul e digital, indiferent cum se face citirea vitezei - mecanic sau electromagnetic - calculatorul primeste niste impulsuri pe baza carora calculeaza viteza rotii, si determina deceleratia. Intre momentul in care deceleratia incepe se varieze brusc (semn ca roata e pe cale sa se blocheze) si momentul efectiv de blocare a rotii (viteza de rotatie 0) trece suficient de mult timp incat calculatorul sa-si dea seama ce se intampla si sa comande pompei de ABS sa scada presiunea in sistemul de franare, mult timp inainte ca tu sa-ti dai seama ce se intampla. Iar povestea se repeta de vreo 10 ori pe secunda, mult peste viteza de reactie a oricarui om, indiferent de experienta. Nu trebuie sa-ti citeasca gandurile, pur si simplu citeste viteza rotii si determina mult mai rapid decat tine sau mine cand roata e pe cale sa se blocheze. Repet, roata nu se blocheaza brusc, nu ajunge de la viteza v la viteza 0 instantaneu. Tie asa ti se pare, dar pt un calculator e o eternitate, are timp suficient sa detecteze ca viteza de rotatie a rotii scade mult prea rapid pt a pastra aderenta. Data viitoare o sa incerc sa pun si niste grafice. Mon cher ATW inainte de a reveni la problema ABS-ului, parerea mea coincide cu a ta in ceea ce priveste necesitatea de a avea acest sistem pe mobra. Eu nu-l am si imi pare rau. Cert este ca urmatoarea mea mobra (care va fi tot un VStrom) il va avea neaparat. Sunt mai mult decat convins ca scurteaza distanta de oprire deci nu contest afirmatia ta. Mai este o discutie colaterala in ceea ce priveste utilizarea si celorlalte forme de franare dar o lasam pentru momentul in care ne vom revedea la o bere. Punctul in care suntem in dezacord este ca, dpmdv, ABS-ul nu previne blocarea rotii ci el intervine pentru deblocarea ei. In mod ideal, ABS-ul trebuie sa intre inainte de blocarea rotilor dar din pacate nu are cum sa faca lucrul asta pentru ca presiunea de blocare este o variabila care depinde de starea drumului, uzura/calitatea penurilor, starea placutelor de frana, starea discurilor de frana, motiv pentru care sistemul trebuie initial sa stie care este acea presiune (deci initial o lasa sa se blocheze – ce-i drept pentru scurt timp) si ulterior moduleaza presiunea din circuitul de franare pana la o presiune maxima care sa fie sub cea de blocare. Atasez o diagrama care explica lucrul asta. Ea a fost extrasa dintr-un articol de specialitate din 2010 care se numeste “Effectiveness evaluation of Antilock Brake Systems (ABS) for motorcycles in real-world accident scenarios” si este scris de Georg Roll (Continental AG, Division Chassis & Safety) si Jens KĂśnig (DEKRA Automobil GmbH). In jumatea inferioara a acestei diagramei, se arata cum evolueaza presiunea in circuitul de franare functie de timp. Cu violet este presiunea de blocare a rotii fata si cu rosu presiunea de franare a driver-ului (cu sistemul ABS). Se vede cum cele doua se intersecteaza in cateva puncte. Deci sistemul lasa sa blocheze rotile pentru a afla presiunea de blocare si ulterior moduleaza presiunea de franare din circuit, ca spre finalul ea sa fie sub cea de blocare. La fel de adevarat este ca timpul de blocare este foarte scurt, undeva la cateva msec si este insesizabila pentru motociclist, dar ea exista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 Vlad, ma bucur ca ne intelegem macar la unele chestii Dar vad ca tot nu vrei sa ma crezi la detaliile tehnice. Cred ca tu interpretezi un pic gresit graficul ala. Pe graficul pe care l-ai pus tu, P_fw_lock este presiunea la care roata incepe sa se blocheze, deci presiunea la care deceleratia rotii creste brusc. Nu inseamna ca acolo roata este blocata, adica nu se mai invarte, are viteza 0. Pe graficul ala presiunea in circuit depaseste pt moment P_fw_lock, deci roata incepe sa se blocheze. Calculatorul detecteaza chestia asta cu mult inainte ca roata sa se blocheze efectiv, si comanda pompa sa scada presiunea in circuit, asa cum se vede foarte bine pe grafic. Dar roata nu e niciodata, nici macar o milisecunda, blocata efectiv (viteza 0). Cred ca mult mai edificator e graficul pe care l-am pus eu (chiar daca e o simulare): Pe graficul asta se vede viteza de deplasare a vehiculului si viteza rotii (amandoua sunt reprezentate ca viteza unghiulara, in radiani/secunda, dar la fel de bine se pot "traduce" in km/h, daca stii diametrul rotii). La momentul t=0, cele doua viteze sunt egale, deci vehiculul merge normal, fara sa franeze. Dupa momentul t=0, viteza de rotatie a rotii incepe sa scada fata de viteza efectiva a vehiculului - fenomen cunoscut si sub numele de "franare" Pe masura ce apesi mai tare pe frana, diferenta dintre cele doua viteze incepe sa creasca. Daca nu mai insel, teoria zice ca eficienta maxima a franarii (a.k.a. deceleratia maxima) se obtine atunci cand diferenta dintre cele doua viteze e undeva intre 10-20%. Atunci cand diferenta depaseste 20%, roata incepe sa piarda aderenta, si in cele din urma se blocheaza, daca nu se intervine. Pe graficul ala, undeva dupa t=5s, diferenta dintre cele doua viteze creste brusc peste 20%. Evident, calculatorul nu stie efectiv viteza vehiculului, stie doar viteza de rotatie a rotii, dar stie si ca o crestere brusca a deceleratiei rotii inseamna ca s-a depasit diferenta de 20% (sau cat o fi el reglat), si intervine pt a preveni blocarea rotii. Dupa cum vezi pe graficul ala (si crede-ma ca exact asa se intampla si in realitate), viteza de rotatie a rotii nu ajunge niciodata 0, doar la sfarsit, cu o fractiune de secunda inainte ca si viteza vehiculului sa ajunga 0 (altfel nu s-ar opri ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad_N Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 Vlad, ma bucur ca ne intelegem macar la unele chestii Dar vad ca tot nu vrei sa ma crezi la detaliile tehnice. Cred ca tu interpretezi un pic gresit graficul ala. Pe graficul pe care l-ai pus tu, P_fw_lock este presiunea la care roata incepe sa se blocheze, deci presiunea la care deceleratia rotii creste brusc. Nu inseamna ca acolo roata este blocata, adica nu se mai invarte, are viteza 0. Pe graficul ala presiunea in circuit depaseste pt moment P_fw_lock, deci roata incepe sa se blocheze. Calculatorul detecteaza chestia asta cu mult inainte ca roata sa se blocheze efectiv, si comanda pompa sa scada presiunea in circuit, asa cum se vede foarte bine pe grafic. Dar roata nu e niciodata, nici macar o milisecunda, blocata efectiv (viteza 0). Cred ca mult mai edificator e graficul pe care l-am pus eu (chiar daca e o simulare): Pe graficul asta se vede viteza de deplasare a vehiculului si viteza rotii (amandoua sunt reprezentate ca viteza unghiulara, in radiani/secunda, dar la fel de bine se pot "traduce" in km/h, daca stii diametrul rotii). La momentul t=0, cele doua viteze sunt egale, deci vehiculul merge normal, fara sa franeze. Dupa momentul t=0, viteza de rotatie a rotii incepe sa scada fata de viteza efectiva a vehiculului - fenomen cunoscut si sub numele de "franare" Pe masura ce apesi mai tare pe frana, diferenta dintre cele doua viteze incepe sa creasca. Daca nu mai insel, teoria zice ca eficienta maxima a franarii (a.k.a. deceleratia maxima) se obtine atunci cand diferenta dintre cele doua viteze e undeva intre 10-20%. Atunci cand diferenta depaseste 20%, roata incepe sa piarda aderenta, si in cele din urma se blocheaza, daca nu se intervine. Pe graficul ala, undeva dupa t=5s, diferenta dintre cele doua viteze creste brusc peste 20%. Evident, calculatorul nu stie efectiv viteza vehiculului, stie doar viteza de rotatie a rotii, dar stie si ca o crestere brusca a deceleratiei rotii inseamna ca s-a depasit diferenta de 20% (sau cat o fi el reglat), si intervine pt a preveni blocarea rotii. Dupa cum vezi pe graficul ala (si crede-ma ca exact asa se intampla si in realitate), viteza de rotatie a rotii nu ajunge niciodata 0, doar la sfarsit, cu o fractiune de secunda inainte ca si viteza vehiculului sa ajunga 0 (altfel nu s-ar opri ) Andrei, aproape m-ai convins cu acest ultim comentariu, dar mai cercetez sa vad daca te pot combate. Desi puteam transa discutia mult mai devreme la telefon sau face-to-face ca doar stam la un...lac distanta unul de altul, a fost mai interesant sa o facem pe forum. Dau o bere cand ne vedem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 multumesc vld bc am gasit cate ceva pe acolo,dar oricum destul de putine dl-uri de 1000 pe la noi cred ca raman la varadero Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 Andrei, aproape m-ai convins cu acest ultim comentariu, dar mai cercetez sa vad daca te pot combate. Desi puteam transa discutia mult mai devreme la telefon sau face-to-face ca doar stam la un...lac distanta unul de altul, a fost mai interesant sa o facem pe forum. Dau o bere cand ne vedem Pai cerceteaza si combate, ca nu ma supar. Macar asa mai aflam lucruri interesante. Chestia asta cu principiul de functionare a ABS-ului o stiam bine de multa vreme, de-asta nu m-am lasat, mai ales ca am si experimentat-o pe propria piele de multe ori. Uite, asa, ca sa mai combat putin: Am numarat aproximativ nr de gaurele de pe senzorul de ABS de la V-Strom. Mi-e lene sa cobor pana jos sa le numar la lumina lanternei, dar din poze par sa fie cel putin 54. Deci, teoretic, computerul ABS primeste 54 de impulsuri la fiecare rotatie a rotii. Roata fata de V-Strom are anvelopa 110/80R19. Raza jantei e deci 19"/2 = 9.5" = 241.3mm Inaltimea cauciucului este 110*0.8 = 88mm Deci raza totala a rotii este 329.3mm Circumferinta rotii este 2*pi*R = 2*3.1416*329.3 = 2069.05mm, deci ceva mai mult de 2m. Asta inseamna ca ABS-ul primeste cam 26 de impulsuri pe metru de la senzorul de viteza. La o viteza de 50km/h = 13.8m/s asta inseamna aprox. 360 impulsuri pe secunda. Cu alte cuvinte, la 50km/h calculatorul ABS poate sa calculeze viteza rotii de 360 de ori pe secunda, sau o data la 2.77ms. In practica, probabil ca face o mediere pe mai multe impulsuri ca sa previna erorile de masurare, dar, oricum ar fi, e clar ca poate sa masoare viteza rotii cu o precizie si o frecventa extraordinara. Asa ca ii e destul de usor sa-si dea seama cand acceleratia/deceleratia ies din parametrii normali - restul tine de viteza cu care se misca partea hidraulica, 10-15 cicluri pe secunda. Acelasi principiu de masurare se foloseste si la vehiculele care au controlul tractiunii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 ba...se vede ca a venit iarna, iotete ce calcule face asta , e de la red bull??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 ba...se vede ca a venit iarna, iotete ce calcule face asta , e de la red bull??? nu cred! cica Red Bull it da aaariiiipiiiii!!! nu inteligenta cred ca la atw e ceva nativ! naiba ii mai stie si pe v-stromerii astia. ca numa' surprize iti ofera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R600 Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 nu cred! cica Red Bull it da aaariiiipiiiii!!! nu inteligenta cred ca la atw e ceva nativ! naiba ii mai stie si pe v-stromerii astia. ca numa' surprize iti ofera. Puii mei, daca tot faceti calcule, mai bine calculati pe unde facem intalnirea de anul asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jhon-n Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 calcule poae face fiecare in parte,daca vine cu pasager sau nu,daca sta o zi,doua sau trei treaba e ca nu prea sint propuneri de locatie si nici pentru perioada desfasurarii intrunirii. dupa criticile de anul trecut nu se mai inghesuie nimeni de frica sa nu pice magareata pe el cu organizarea. daca e sa se mai faca ar trebui sa ne grabim ca timpul trece si e pacat sa stricam o traditia abia in formare,eu consider ca primele trei intruniri au fost reusite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 l, ABS-ul trebuie sa intre inainte de blocarea rotilor dar din pacate nu are cum sa faca lucrul asta pentru ca presiunea de blocare este o variabila care depinde de starea drumului, uzura/calitatea penurilor, starea placutelor de frana, starea discurilor de frana, motiv pentru care sistemul trebuie initial sa stie care este acea presiune (deci initial o lasa sa se blocheze – ce-i drept pentru scurt timp) si ulterior moduleaza presiunea din circuitul de franare pana la o presiune maxima care sa fie sub cea de blocare. Vlad nu toate ABS-urile sunt la fel. Unele blocheaza rotile ( milisec) si simti vibratii in maneta sau pedala, altele nu. Cu cat sistemul este dintr-o generatie mai recenta cu atat este mai performant, performanta care se traduce prin reducerea pana la eliminare a timpilor in care una din roti este oprita in timpul franarii. La mine oricat de tare as frana pe orice suprafata roata nu se opreste. Am constata si eu de nevoie, dar o spun si pilotii profesionisti care au testat-o. Intre vechiul V-Strom si cel nou, ABS-ul este diferit. Nu am avut ocazia sa-l testez, dar a sesizat cineva o diferenta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosmin Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 De ce nu vreti sa incercati Malul Dunarii pe la Cazane ca locatie pentru urmatoarea intilnire? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
D3LeiCuie Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 De ce nu vreti sa incercati Malul Dunarii pe la Cazane ca locatie pentru urmatoarea intilnire? daca exista capacitate de cazare de 100 de persoane de ce nu eu raman la ideea mea de turism viticol jhoane... mai baga un lemn pe foc si zi-mi ce culoare dam la tricou anul asta (2012 - intalnirea apocaliptica) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jhon-n Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 coane Fanica,daca anul trecut s-au vrut galbene dar n-au existat anul acesta sa fie rosii daca vor exista "kosmin" zona aia e frumoasa dar sint pensiuni mici si insirate pe malul Dunarii iar vara e cam aglomeratie pe acolo. mai mereu s-a dorit ca intrunirea sa aiba loc cit mai in centrul tarii ,relativ sa fie bine pentru toti,sa fie un loc unde pot fi cazati 60-70 de persoane (daca se poate in acelasi hotel) coane, turism viticol inseamna toamna ,pentru mine nu e problema ,ai gasit tu un loc de cazare unde sa incapem toti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 Conditii minime pt o intalnire cu participare maxima: centul tarii, locatie cu capacitate mare de cazare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat Ianuarie 11, 2012 Share Postat Ianuarie 11, 2012 Mutati si voi centrul tarii mai lateral. Sau cei care au mai fost la intruniri (gen MotoVeteranii) sa spuna pe unde au fost si incercam acolo. Cand am fost la Frumoasa era vorba ca exista o locatie undeva prin apropiere foarte frumoasa. Mai tine cineva minte? Eu am scris la Emi sa ne faca un topic 2012 la intruniri ca sa incepem discutiile pe V-Stromania S-a rezolvat. Topicul este facut. Asteptam propunerile pe tema data. Si de asta ce ziceti? http://www.vstromania.ro/forum/30-altele-orice/3293-casca-mea-de-ski-v-stromania Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat Ianuarie 11, 2012 Share Postat Ianuarie 11, 2012 mie mi-ar place. de ce nu. hai pe V-Stromania.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.