Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Rugaminte:

 

In mod sigur ca printre cele 93 de pagini s-ar gasi si raspunsurile la intrebarile mele, dar pentru ca sunt intr-o criza de timp teribila v-as ruga, cei care stiti, sa-mi spuneti si mie:

 

1. Care este plaja voltajului acceptat care indica functionalitatea unei baterii la rece, nemontata? Adica, mai exact, dupa ce o scot de pe redresor ce valoare ar trebui sa-mi afiseze voltmetrul si cat timp ar trebui sa-mi indice acea valoare (sau sensibil egala)? 1sapt/1 luna/1an...? Repet, cu bateria nemontata pe mobra.

 

2. Daca m-ar bate gandul sa-mi montez o baterie pe lithiu catre ce brand sa ma indrept pentru a nu "beneficia" de surprizele invocate in postarile anterioare? (Explozii, foc...)

 

Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bateria proaspat incarcata o masori dupa 2 -3 ore de repaos si ar trebui sa ai 12,8 volti initial in gol si sa scada cam cu 0.1V pe luna (la 20 de grade stocaj). O baterie mai obosita va scadea cu vreo 0.2V pe luna. valorile sunt valabile pentru baterii de 10Ah monitorizate de mine (o yuasa si o varta). O poti lasa pana pe la 12,4V in gol, dar o incarcare inainte de pornire ar fi buna.

Am incarcat-o, iar dupa 3h afisa 12,7V iar dupa 24h 12,55.

 

 

Nu vad de ce ai pune baterii pe litiu pe motoretele tale, nu percep nici un beneficiu pentru banii cheltuiti in plus.

 

Pentru ca cel putin pe Tricker am un consumator permanent, iar actuala baterie AGM Varta are 5Ah. Ma gandesc ca o baterie pe litiu are capacitatea de a retine mai mult timp tensiunea optima... sau gresesc...

Editat de R4DIKL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui de aceeasi capacitate va tine aproximativ la fel ca una cu plumb.

In cazul tau in care ai un consumator permanent solutia ar fi un acumulator de capacitate mai mare nu unul cu litiu.

Cel cu litiu ar fi avantajos in cazul unei motociclete folosite rar pentru ca se autodescarca mai lent decat cel cu plumb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varadero sta cate 2-3 saptamani, anul asta a stat si peste o luna, nepornit, cu alarma pusa. Bateria este cu acid, fara intretinere, un noname la care nu-i stiu vechimea (asa am luat mobra anul trecut). A pornit de fiecare data, singura ocazie in care a invartit greu a fost cand a stat vreo 5-6 saptamani.

Peste iarna bateria a stat in casa, incarcata cam la o luna. Incarcarea pe mobra e in parametrii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. Asa e si la mine. Bateria nu e ceva firma, motorul sta nepornit si mai mult de 3 saptamani destul de des,dar saptamanal este scos maxim o data. La fel iarna, in casa, nu o pun la incarcat nici de cum...primavara n am avut surprize. De fapt n am avut deloc pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut. Am si eu o problema..la o kawasaki zx636 2004.

Am schimbat bateria de o saptamana, a mers bine fix o saptamana.. imi ramane fara curent, o pornesc impinsa, porneste sta ce sta pornita si se opreste singura, dupa nu mai are curent nici pentru bord. I-am dat curent de la o masina, a pornit imediat, am tinut firele conectate 4-5 minute, dar cand le-am deconectat s-a oprit iar singura in 2 minute.

Am masurat bateria cu motorul pornit dupa ce am incarcat-o iar la relanti si are 12.4-12.6 iar cand turez peste 7 mii de ture creste undeva la 13.2-13.4

Statorul sau releul trebuie schimbat?

Credeti ca as putea merge cu ea asa undeva la 150-200km? (pe autostrada, fara oprire, peste 7 mii de ture, unde incarca cat de cat iar mufa de la far scoasa)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am si eu o problema..la o kawasaki zx636 2004.

Am schimbat bateria de o saptamana, a mers bine fix o saptamana.. imi ramane fara curent, o pornesc impinsa, porneste sta ce sta pornita si se opreste singura, dupa nu mai are curent nici pentru bord. I-am dat curent de la o masina, a pornit imediat, am tinut firele conectate 4-5 minute, dar cand le-am deconectat s-a oprit iar singura in 2 minute.

Am masurat bateria cu motorul pornit dupa ce am incarcat-o iar la relanti si are 12.4-12.6 iar cand turez peste 7 mii de ture creste undeva la 13.2-13.4

Statorul sau releul trebuie schimbat?

Credeti ca as putea merge cu ea asa undeva la 150-200km? (pe autostrada, fara oprire, peste 7 mii de ture, unde incarca cat de cat iar mufa de la far scoasa)

Doar am fost la motoreta, am scos cupla de la far ( faza scurta ), acum la relanti imi incarca 14,24- 14,32. Imi fura curent pe undeva ? oricum nu este incarcarea care trebuie.. :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N ai sa poti sa te deplasezi cu ea asa si in plus...cum sa mergi fara lumina? Chiar daca e zi/noapte. Faza cu cabluri de la masina la motor este nasoala, oi dauneaza grav motorului. Eu cand am avut aceleasi simptome ca la tine, era statorul varza, releul perfect funtional. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N ai sa poti sa te deplasezi cu ea asa si in plus...cum sa mergi fara lumina? Chiar daca e zi/noapte. Faza cu cabluri de la masina la motor este nasoala, oi dauneaza grav motorului. Eu cand am avut aceleasi simptome ca la tine, era statorul varza, releul perfect funtional. Bafta.

deci statorul. merg fara lumini, asta e. macar sa stiu ca o am acasa, nu pe strazi prin bucuresti..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intai se verifica, nu se comanda piese :). Situatiile pot sa difere de la caz la caz.

» Post actualizat in 26 Oct 2016 18:45

Poti avea si contacte imperfecte daca ai exagerat cu spalatul. Poti avea o mufa topita..etc. deci nu e cazul sa te grabesti sa cumperi piese, plus ca sezonul e pa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intai se verifica, nu se comanda piese :). Situatiile pot sa difere de la caz la caz.

» Post actualizat in 26 Oct 2016 18:45

Poti avea si contacte imperfecte daca ai exagerat cu spalatul. Poti avea o mufa topita..etc. deci nu e cazul sa te grabesti sa cumperi piese, plus ca sezonul e pa.

pfa..pai chiar exagerez cand o spal.. :|

si am observat o cupla neagra topita (cea care face legatura statorului cu releul ).

Macar o sa am stator nou..

Maine dimineata o desfac si verific totul.

» Post actualizat in 27 Oct 2016 20:52

ciudat este ca incarca, am gasit cupla care duce de la stator la releu topita, dar doar din partea statorului, partea cu releul nu are nimic. Dar repet..ciudat ca incarca, am 14.3-14,4 acum. nu stiu ce naiba are. maine dimineata schimb si statorul cu tot cu, cupla..

» Post actualizat in 31 Oct 2016 06:15

pfa..pai chiar exagerez cand o spal.. :|

si am observat o cupla neagra topita (cea care face legatura statorului cu releul ).

Macar o sa am stator nou..

Maine dimineata o desfac si verific totul.

» Post actualizat in 27 Oct 2016 20:52

ciudat este ca incarca, am gasit cupla care duce de la stator la releu topita, dar doar din partea statorului, partea cu releul nu are nimic. Dar repet..ciudat ca incarca, am 14.3-14,4 acum. nu stiu ce naiba are. maine dimineata schimb si statorul cu tot cu, cupla..

am schimbat statorul, merge perfect !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

O sa-ti dau cateva detalii tehnice pentru lamurire, iar in final ai parerea mea pentru ca am testat/verificat cele doua tipuri constructive.

AGM si GCB

1. Exista o asemanare intre acumulatorii AGM(Absorbed Glass Mat)-acid lichid și cei cu gel(Gel Cell Batteries). Pentru cele doua tipuri se aplica procesul de "recombinare" Oxigenul produs in mod normal la placile pozitive ale tuturor acumulatorilor plumb-acid (din punctul de vedere tehnic, atat acumulatorii cu gel și AGM sunt clasificati - plumb-acid) este absorbit de catre placile negative. Acest lucru blocheaza producerea hidrogenului la placile negative, iar in schimb se produce apa, care este controlata prin reactie chimica si este retinuta in interiorul acumulatorului. Rezultatul acestui proces chimic=acumulatorul este cu auto-completare, si nu are nevoie de apa distilata adaugata in electrolit ca la cele clasice. Un mare avantaj !! Procesul se numeste "supapa regulatoare" VRLA – (valve-regulated lead-acid battery ) pentru ca nu au nevoie sa fie alimentati, acumulatorii sunt sigilati. Un alt avantaj- rezista la vibratii si se pot utiliza pentru autovehicule care circula pe teren accidentat.

2. Acumulatorii GCB conțin un electrolit gelificat, "thixotropic", format din acid sulfuric, apa demineralizata pura, apa deionizata și acid fosforic- nu curge ca un lichid obisnuit, are consistenta și aspectul de vaselina. La AGM, electrolitul lichid conține acid sulfuric de inalta puritate, apa demineralizata si deionizata. Datorita proprietatilor fizice ale thixotropic/ gel electrolit acumulatorii cu gel au tendința de a pierde capacitatea mai repede decat bateriile AGM la temperaturi sub 0 grd C(vascozitatea electrolitului creste). AGM se comporta bine in medii extrem de reci, exemplu snowmobile.

3. Durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C(garaj), AGM este o alegere mai buna!!. De asemenea, incarcarea statica/incarcator cu unui acumulator GCB trebuie sa fie controlata, tensiunea la borne nu trebuie sa depaseasca 13,8 V, de altfel mai toate incarcatoarele inteligente sunt adaptate si la GCB. Exemplu practic/testat: Cu un AGM Yuasa intretinut in conditii normale/optime ai garantia a cel putin 6 ani!!, iar ca pret, in jur de 300-350 lei. Iar, GCB, mult mai mult ....

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare ... ce tip de baterie e mai buna cea cu start AGM sau cea cu start GEL ? sau daca imi puteti recomanda o baterie la un pret accesibil as fi recunoscator. Multumesc

Incearca la Sorgeti, e cam cel mai bun raport calitate pret pt baterii moto. 2 ani garantat tine o baterie, la 130 ron, cea echivalenta Yuasa YT10S, e afacere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Yuasa cumpara de 1 an : AGM, 340 lei a costat. Fara probleme de functionare, dar cand am dat bateria jos de pe motor, sa o iau in casa, am vazut ca s-a deformat carcasa. Parca a facut vid in interior. E trasa 3-4mm .

 

Nu stiu daca sa o las asa sau sa iau masuri. Sa o desigilez? Are nevoie de electrolit/apa distilata?

 

In 1 an (pe GSXR 600 K2) nu a avut nevoie niciodata de reincarcare. Adusa in casa, a stat 5 minute pe redresor apoi s-a oprit, semn ca e incarcata full.

 

 

post-52830-0-77862200-1483712798_thumb.jpg post-52830-0-60973000-1483712813_thumb.jpgpost-52830-0-91404100-1483712833_thumb.jpg post-52830-0-13417800-1483712850_thumb.jpg

post-52830-0-23388500-1483712866_thumb.jpg

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca un acumulator cu electrolitul diluat se descarca, el poate ingheţa chiar şi la -100C. Simptomele ingheţării: carcasa devine bombata IN EXTERIOR pentru ca lichidul din interior se transforma in substanta solida si isi mareste volumul. In majoritatea cazurilor in acumulatorul inghetat se intrerup si legaturile intre celule.La tine este deformatia in interior !! L-ai cumparat gata formatat sau l-ai formatat la domiciliu? Ce tensiune ai la borne dupa incarcare? Trebuie si o proba de pornire a motorului dupa incarcarea acumulatorului, astfel verifici capacitatea electrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria am cumparat-o de noua. Eu am turnat electrolitul, lasat la racit, sigilat , incarcat cu redresor moto de la LIDL. Totul facut ca la carte.

 

Cu motorul am circulat din martie pana in decembrie. Nu a facut figuri si nu a necesitat vreo incarcare. Pe 27.12.2016 am luat-o in casa si am observat carcasa deformata. Pusa la incarcat si in 5 minute a decuplat. Am lasat-o inca 2 zile pe modul e iarna apoi am deconectat totul.

 

Pe 03.01.2017 am iesit la o noua plimbare. 60 km parcursi si probabil vreo 15 porniri. Porniri/ opriri facute pentru alimentat sau miscat dintr-un loc in altul. Nu am probleme tehnice. Motorul porneste mereu foarte usor. Invarte 1 secunda si a luat-o.

 

Am terminat si plimbarea pe 03.01.2017. Am dus bateria in casa, Am lasat-o vreo 3 ore. Apoi am pus-o iar la redresor. Nu a incarcat deloc. A verificat 1 secunda si apoi a decuplat. Nu ma induce in eroare voltajul. Sunt convins ca si amperajul din ea e in parametri.

 

Nu stiu in ce moment din martie pana in decembrie s-a deformat. Motorul nu are probleme tehnice sau electrice. Totul este stock . Am voltmetru montat in bord (prin releu- citire direct la bornele bateriei). Statorul a fost rebobinat. Incarcarea variaza constant in intervalul 12.5-13.5V . 14V la relanti.

 

Bateria nu a fost chinuita, descaraca sau solicitata niciodata in nici un fel. Orice pornire dureaza 1 secunda si asta e tot. Nu obisnuiesc sa las faruri aprinse sau alti consumatori .

 

Din punctul meu de vedere....bateria nu are nici un defect ca functionalitate. Nu ma deranjeaza ca s-a deformat. Am ales o baterie mai scumpa in ideea in care o pot folosi 3-4 ani. Dilema mea e ca nu stiu ce sa ii fac. Imi e teama sa nu o afecteze mai tare daca o decapsez.

 

O las asa, nu o las asa?

 

post-52830-0-42886000-1483719150_thumb.jpg post-52830-0-39565200-1483719109_thumb.jpg

post-52830-0-06818200-1483719083_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, la AGM nu se intervine decat cu incarcarea pe timp de stationare/incarcator. Daca totul este in regula o pastrezi intr-o camera mai racoroasa si cu mentenata periodica/incarcare. Daca totusi vrei o rezolvare si este inca in garantie( si verificarea pe acel talon de garantie/tensiunea de incarcare la un service autorizat) o poti schimba, dar depinde de magazin si cum interepreteaza situatia. Un acumulator de genul acesta pe un motor cu instalatia electrica in parametrii si iarna cu mentenanta, functioneaza cel putin 5 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot pomeneam de Sorgetti, am lasat bateria pe moto pina la revelion, afara. Nu am mai pornit motoreta de luni bune, Masor tensiunea, 6.5V, zic clar, mi-am batut joc de ea, e terminata. Bag un alimentator liniar de 14.2V, o las 1 ora, vad ca trage inca 1.5A din sursa, asa apare si prima speranta. A doua zi motoreta porneste la 1 secunda de dat la automat. Inca o bila alba pt Sorgetti.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...