owene Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 metalul din care sunt bornele de pe fir + bornele de plumb + vaporii acizi(vrei nu vrei, bateria are o gaura de ventilatie) = sarea aia alba. La fel patesc la masina, oxidul ala creste rezistenta dintre baterie si circuit si cateodata nu vrea sa mai porneasca. Curat oxidul care s-a format si 4-5 luni porneste fara probleme. Cand nu porneste, constat ca iar s-a facut sarea aia. Clema de pe firul de + s-a tot corodat, va trebui sa o schimb odata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 (editat) Pe scurt, sunt in cautarea unei baterii pentru Suzuki GS500-le meu acum la inceput de sezon si nu prea stiu ce sa aleg. Optiunile ar fi sa zic: - cel mai ieftin ar fi Unibat 12Ah, la 110 ron - apoi vreo 5 variante de la diverse firme (varta, jmt, etc) intre 110-170 pana la Yuasa YB10L care e 170 ron si e cea recomandata de Suzuki ( si din calupul asta as lua Yuasa ca sa stiu o treaba, de varta de exemplu n-am auzit de bine, cat de varta o fi ) - apoi sunt niste acumulatori interesanti pe gel Scorpion sYT10L http://www.batterystuff.com/powersports-batteries/sYT10L-A2.html Motobat MB10U ( asta l-am gasit si la noi spre deosebire de scorpion ) - si in final variantele LifePO, Shorai sau Balistic evo2 8 cell ( cred ca merge si 4cell la gs, poate ) LifePO n-as lua ca mi se par cam scumpe, Unibat mi-e cam frica sa iau, inclin puternic spre Yuasa, dar ma gandesc ca poate e mai bine ceva cu gel fara intretinere, imi face cu ochiul Motobat MB10U si dupa ce am mai citit pe forumul gstwins postari precum "At a minimum, get a sealed battery of the right type and rating. On the high end, $150 for a LiFe Shorai battery" incep sa ma gandesc daca sa iau gel sau nu. Mai ales ca folosesc motocicleta zi de zi, si vreau sa-mi cam incep sezonul si dimineata la 6:30 cand plec eu is cam 3 grade si nu vreau sa am probleme cu pornirea la rece si descarcarea la in jur de 0 grade noaptea. M-am saturat sa iau bateria cu mine s-o pun pe redresor. Am schimbat 3 baterii in 3 sezoane si m-am saturat. Deci principala chestie e un versus intre Yuasa si "ceva pe gel"... Editat Februarie 20, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahilepeleianul Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Eu am o Varta pe gel de 2 ani si nu mi-a facut nicio problema. Asta va fi al 3-lea sezon cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Nu ai ceva probleme in instalatia electrica? Sa schimbi 3 baterii (daca au fost luate de noi) in 3 ani nu e normal deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 care e motivul pentru care borna produce un praf alb in jurul ei ? bateria am cumparat-o in Ianuarie 2014 , moto sta intr-un garaj incalzit , am tot pornit-o , de 10 zile merg aproape zilnic , am deschis azi saua si vazui albeata , rezolva cumva doar s-o curat si sa ung cu vaselina dupa sau sa le dau cu bateria in cap fiind in garantie ? dai bateria jos si o speli cu apa de la robinet, apa dizolva imediat sarea aia, dupa ce speli incearca sa cureti cu o perie de alama sau inox , si bornele trebuie curatate la sfarsit dai un strat subtire de vaselina (sau pasta de cupru daca ai) masoara incarcarea periodic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 (editat) Nu ai ceva probleme in instalatia electrica? Sa schimbi 3 baterii (daca au fost luate de noi) in 3 ani nu e normal deloc. Si eu m-am gandit la treaba asta, plus ca la inceput fiind incepator au fost unele evenimente neplacute, trante, accidente, pe prima cred ca am si incarcat-o necorespunzator (curent prea mare de incarcare) la redresor de masina... deci au fost si greseli din partea mea destule dar si acumulatorii noname cred ca sunt slabi... Oricum nu stiu daca are rost sa iau ceva pe gel sau nu Motobatt MB10u pe gel e pe la 330 ron... costa ceva, oare merita fata de Yuasa pe care-l pot gasi la 170? Si mai am si optiunea cu Unibat.. dar mi-e ca nu ma tine nici 1 sezon chiar utilizand-o corespunzator si fara evenimente... Editat Februarie 20, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 (editat) De ce? Eu am avut ceva de genul, Rombat, Unibat si mergea perfect. Bine, un pic de grija trebuie sa ai, pornesti motorul doar daca ai consumatorii ceilalti opriti, nu insisti la automat ca bezmeticul daca nu o ia cand e rece, daca pui moto pe o dunga verifici nivelul electrolitului (e foarte probabil sa se scurga, atunci cand moto e pe jos) etc. Totusi, pentru 60 de lei diferenta si eu as opta pentru Yuasa. Sau mai ai varianta Exide, eu asta am acuma, nu sunt scumpe si par a fi bune. Editat Februarie 20, 2014 de Kevinn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MIHAI VARADERO Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Este o mare confuzie in legatura cu acumulatorii.Nu exita baterii cu "gel". Sunt bateriile clasice (cu intretinere) si bateriile moderne,care difera doar prin placile interioare(de generatie noua).Acestea au proprietatea de a transforma clasicul acid de baterie in gel,deci nu vor mai pierde apa distilata,deci nu mai au nevoie de intretinere.Unii fabricanti le capsuleaza din fabrica,dar principiul este acelasi descris mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Este o mare confuzie in legatura cu acumulatorii.Nu exita baterii cu "gel". Sunt bateriile clasice (cu intretinere) si bateriile moderne,care difera doar prin placile interioare(de generatie noua).Acestea au proprietatea de a transforma clasicul acid de baterie in gel,deci nu vor mai pierde apa distilata,deci nu mai au nevoie de intretinere.Unii fabricanti le capsuleaza din fabrica,dar principiul este acelasi descris mai sus. Mersi de explicatii, am o intrebare care rezulta destul de firesc: o baterie cu intretinere, intretinuta si utilizata corespunzator, tine la fel de mult ca si una fara intretinere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MIHAI VARADERO Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Adrian:raspunsul la intrebarea ta este "teoretic da".Dar ca motociclist risti sa mai trantesti motorul si atunci acidul va curge si poate strica alte piese.Te sfatuiesc sa cumperi baterie "fara intretinere". Bateria "fara intretinere" este de tipul "uscat-incarcat" deci poate fi pastrata mult timp fara sa piarda din proprietati.Ea se activeaza cand rastorni in interiorul ei electrolitul(care se livreaza odata cu bateria). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 (editat) Nu ai ceva probleme in instalatia electrica? Sa schimbi 3 baterii (daca au fost luate de noi) in 3 ani nu e normal deloc. cel mai probabil e o problema electrica, aia trebuie revizuita. Ori nu se incarca bateria corespunzator ori ceva o consuma peste noapte. Bateria am schimbat-o inainte sa ajunga motoreta la tine, fix in anul ala. Eu nu am avut probleme nici cu bateria veche, care era probabil cea din 2003 (anul motoretei). Si porneam motoreta si la 5 grade... Sa schimbi bateria nu e o solutie ok pe termen lung, anul viitor iar o sa schimbi baterial...and so on! Editat Februarie 20, 2014 de warlock Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 M-am saturat sa iau bateria cu mine s-o pun pe redresor. Am schimbat 3 baterii in 3 sezoane si m-am saturat. Tu nu cumva incarci bateria moto pe un redresor de masina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Tu nu cumva incarci bateria moto pe un redresor de masina? Am zis mai sus ca am facut si asta candva, adica am incarcat la 3A ceea ce probabil ca a distrus bateria. Plus fel si fel de trante si accidente. Tot caut o varianta fara intretinere pt gs ceva mai decenta ca pret si nu prea gasesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 (editat) Am zis mai sus ca am facut si asta candva, adica am incarcat la 3A ceea ce probabil ca a distrus bateria. Plus fel si fel de trante si accidente. Tot caut o varianta fara intretinere pt gs ceva mai decenta ca pret si nu prea gasesc... Nu te-am intrebat la misto', asa am procedat si eu citiva ani buni, rezultatul fiind o baterie la 1,5 sezoane, dupa aceea m-am interesat, n-am mai luat o baterie japoneza la peste 400ron, am luat o varta si redresor de moto mai inteligent, si am ajuns cu mica CBR (125) la 3 sezoane - inca merge batericiul. Editat Februarie 20, 2014 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_wts Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 (editat) Mare grija la incarcarea bateriilor AGM si GEL sunt foarte pretentioase. Daca sari de 14.4 cu tensiunea o nenorocesti repede. In cazul tau eu as lua cea mai ieftina baterie si cu restul de bani as repara sistemul de incarcare deoarece ala iti omoara si o baterie buna si una mai slaba la fel de repede. Daca sistemul de incarcare este ok ia o baterie AGM. Ele au avantajul ca nu curg in cazul in care le rastorni. Restul sunt mofturi. Diferenta intre firme este mai putin importanta fata de felul in care este exloatata Editat Februarie 20, 2014 de victor_wts Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mumulescu4you Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Verifica instalatia electrica.Contactul oprit, desfa o borna de la baterie si pune intre ea (in serie) si papucul de la motor un bec de semnal sau un bec de frana si pozitie, un bec auto nu foarte mare ca si consum cu 2 fire si vezi cand inchizi circuitul daca se aprinde, daca se aprinde ai un consumator undeva(poate sa fie orice, fir in scurt etc etc). In al doilea rand daca iti permiti poti baterie cu litiu, dar sincer nu cred ca merita findca si una normala(cu acid) merge lejer 3 ani daca este buna instalatia si incarca cum trebuie. Si daca vrei baterie ieftina, incearca si pe la aia cu scutere pe la Axa vizavi de targ Vitan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 (editat) Verifica instalatia electrica. Si alarma daca are, la mine desteptii la care m-am dus sa o cumpar si totodata sa o monteze, mi-au dat una de masina - alarma descarca bateria, iar redresorul o strica. "Desteptii" au fost o firma de alarme auto-moto. Editat Februarie 20, 2014 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Verifica instalatia electrica.Contactul oprit, desfa o borna de la baterie si pune intre ea (in serie) si papucul de la motor un bec de semnal sau un bec de frana si pozitie, un bec auto nu foarte mare ca si consum cu 2 fire si vezi cand inchizi circuitul daca se aprinde, daca se aprinde ai un consumator undeva(poate sa fie orice, fir in scurt etc etc). Cu motorul oprit, ar trebui sa consume 0? Adica concret, daca pun un ampermetru in serie la +-ul bateriei, ar trebui sa arate 0.0 mA ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mumulescu4you Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 daca ai ampermetrul bun, da 0,0001 ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vittore Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 multumesc , voi spala si curata bateria si bornele , sa vad daca mai face spume ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 daca ai ampermetrul bun, da 0,0001 ceva. Am facut testul asta si am 1.5 mA deci 0.0015A, deci nu cred sa am probleme cu vreun consumator care-mi descarca bateria. Mai vad eu pana incep sa merg, ii dau de cap. Acuma o incerc sa verific daca bateria se descarca in timp sau daca am vreo problema cu incarcarea. O mai pornesc si ma mai plimb prin parcare la serviciu, sa vedem cum se comporta zilele astea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 Salutare, m_am pricopsit cu bateria asta in vara, care ma poate ajuta, am observat ca este scazut nivelul, sa completez cu electrolit? ...pana la urma, este pe gel_ fara intretinere, ca eu nu am mai vazut asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 WTF Cum de o baterie pe care scrie "fara intretinere", are si instructiuni (ambigui) de completare a nivelului? Eu stiam ca varianta oficiala e ca se complecteaza cu apa distilata, dar nici n-am avut baterie fara intretinere cu intretinere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 Salutare, m_am pricopsit cu bateria asta in vara, care ma poate ajuta, am observat ca este scazut nivelul, sa completez cu electrolit? ...pana la urma, este pe gel_ fara intretinere, ca eu nu am mai vazut asa ceva.20140222_125047.jpg20140222_125113.jpg20140222_125028.jpg WTF Cum de o baterie pe care scrie "fara intretinere", are si instructiuni (ambigui) de completare a nivelului? Eu stiam ca varianta oficiala e ca se complecteaza cu apa distilata, dar nici n-am avut baterie fara intretinere cu intretinere. Am avut si eu una pe care scria acelasi lucru, ca e cu gel si pe capac sa se compelteze electrolitul pentru prelungirea vietii bateriei etc etc. Concluzia e ca nu mai iau baterie de genul ala niciodata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 (editat) Pe mine m-a presat imprejurarea sa o cumpar, a doua zi am plecat la o intrunire si nu am avut timp sa comand alta, am fost la magazinul cu piese de scuter de unde am cumparat-o dar nici vanzatorul nu a putut sa-mi dea un raspuns clar......faza tare este ca ea invartea inainte de a da-o jos, dar gelul ala este sub nivel. Si eu stiam ca un acumulator se completeaza cu apa distilata, nu cu electrolit. Editat Februarie 22, 2014 de Clasic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.