Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

In manualul de la Yamaha TDM850 spune ca incarcarea normala poate fi pana la 15,3V. Masurat, am 15,1V in ture fara consumatori si cand aprind farul scade la 14,8V. Bateria de pe motor are 5 ani si este o Yuasa. Ar mai fi posibilitatea ca bateria pe care ai cumparat-o sa fie o prastie ;) .

Adevarul este ca acumulatorii de pe piata majoritatea sunt prastie, toate fabricate in china. La mine nu scade deloc nici cand aprind farul, scuterul acesta are un releu destul de mare in comparatie cu alte scutere (sau maxiscutere). Ar fi bine sa masoare cineva incarcarea la acest model Honda SH 150i sau daca mai are cineva incarcare de 15 V chiar peste putin si sa-l tina acumulatorul mai bine de 2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

care e motivul pentru care borna produce un praf alb in jurul ei ? bateria am cumparat-o in Ianuarie 2014 , moto sta intr-un garaj incalzit , am tot pornit-o , de 10 zile merg aproape zilnic , am deschis azi saua si vazui albeata , rezolva cumva doar s-o curat si sa ung cu vaselina dupa sau sa le dau cu bateria in cap fiind in garantie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

metalul din care sunt bornele de pe fir + bornele de plumb + vaporii acizi(vrei nu vrei, bateria are o gaura de ventilatie) = sarea aia alba. La fel patesc la masina, oxidul ala creste rezistenta dintre baterie si circuit si cateodata nu vrea sa mai porneasca. Curat oxidul care s-a format si 4-5 luni porneste fara probleme. Cand nu porneste, constat ca iar s-a facut sarea aia. Clema de pe firul de + s-a tot corodat, va trebui sa o schimb odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe scurt, sunt in cautarea unei baterii pentru Suzuki GS500-le meu acum la inceput de sezon si nu prea stiu ce sa aleg.

 

Optiunile ar fi sa zic:

- cel mai ieftin ar fi Unibat 12Ah, la 110 ron

- apoi vreo 5 variante de la diverse firme (varta, jmt, etc) intre 110-170 pana la Yuasa YB10L care e 170 ron si e cea recomandata de Suzuki ( si din calupul asta as lua Yuasa ca sa stiu o treaba, de varta de exemplu n-am auzit de bine, cat de varta o fi )

- apoi sunt niste acumulatori interesanti pe gel

Scorpion sYT10L

http://www.batterystuff.com/powersports-batteries/sYT10L-A2.html

Motobat MB10U ( asta l-am gasit si la noi spre deosebire de scorpion )

- si in final variantele LifePO, Shorai sau Balistic evo2 8 cell ( cred ca merge si 4cell la gs, poate )

 

LifePO n-as lua ca mi se par cam scumpe, Unibat mi-e cam frica sa iau, inclin puternic spre Yuasa, dar ma gandesc ca poate e mai bine ceva cu gel fara intretinere, imi face cu ochiul Motobat MB10U si dupa ce am mai citit pe forumul gstwins postari precum

 

"At a minimum, get a sealed battery of the right type and rating. On the high end, $150 for a LiFe Shorai battery"

 

incep sa ma gandesc daca sa iau gel sau nu. Mai ales ca folosesc motocicleta zi de zi, si vreau sa-mi cam incep sezonul si dimineata la 6:30 cand plec eu is cam 3 grade si nu vreau sa am probleme cu pornirea la rece si descarcarea la in jur de 0 grade noaptea. M-am saturat sa iau bateria cu mine s-o pun pe redresor. Am schimbat 3 baterii in 3 sezoane si m-am saturat.

 

Deci principala chestie e un versus intre Yuasa si "ceva pe gel"...

Editat de adrian_mirea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care e motivul pentru care borna produce un praf alb in jurul ei ? bateria am cumparat-o in Ianuarie 2014 , moto sta intr-un garaj incalzit , am tot pornit-o , de 10 zile merg aproape zilnic , am deschis azi saua si vazui albeata , rezolva cumva doar s-o curat si sa ung cu vaselina dupa sau sa le dau cu bateria in cap fiind in garantie ?

 

dai bateria jos si o speli cu apa de la robinet, apa dizolva imediat sarea aia, dupa ce speli incearca sa cureti cu o perie de alama sau inox , si bornele trebuie curatate

la sfarsit dai un strat subtire de vaselina (sau pasta de cupru daca ai)

 

masoara incarcarea periodic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai ceva probleme in instalatia electrica? Sa schimbi 3 baterii (daca au fost luate de noi) in 3 ani nu e normal deloc.

 

Si eu m-am gandit la treaba asta, plus ca la inceput fiind incepator au fost unele evenimente neplacute, trante, accidente, pe prima cred ca am si incarcat-o necorespunzator (curent prea mare de incarcare) la redresor de masina... deci au fost si greseli din partea mea destule dar si acumulatorii noname cred ca sunt slabi...

Oricum nu stiu daca are rost sa iau ceva pe gel sau nu

 

Motobatt MB10u pe gel e pe la 330 ron... costa ceva, oare merita fata de Yuasa pe care-l pot gasi la 170? Si mai am si optiunea cu Unibat.. dar mi-e ca nu ma tine nici 1 sezon chiar utilizand-o corespunzator si fara evenimente...

Editat de adrian_mirea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce? Eu am avut ceva de genul, Rombat, Unibat si mergea perfect. Bine, un pic de grija trebuie sa ai, pornesti motorul doar daca ai consumatorii ceilalti opriti, nu insisti la automat ca bezmeticul daca nu o ia cand e rece, daca pui moto pe o dunga verifici nivelul electrolitului (e foarte probabil sa se scurga, atunci cand moto e pe jos) etc. Totusi, pentru 60 de lei diferenta si eu as opta pentru Yuasa. Sau mai ai varianta Exide, eu asta am acuma, nu sunt scumpe si par a fi bune.

Editat de Kevinn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o mare confuzie in legatura cu acumulatorii.Nu exita baterii cu "gel". Sunt bateriile clasice (cu intretinere) si bateriile moderne,care difera doar prin placile interioare(de generatie noua).Acestea au proprietatea de a transforma clasicul acid de baterie in gel,deci nu vor mai pierde apa distilata,deci nu mai au nevoie de intretinere.Unii fabricanti le capsuleaza din fabrica,dar principiul este acelasi descris mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o mare confuzie in legatura cu acumulatorii.Nu exita baterii cu "gel". Sunt bateriile clasice (cu intretinere) si bateriile moderne,care difera doar prin placile interioare(de generatie noua).Acestea au proprietatea de a transforma clasicul acid de baterie in gel,deci nu vor mai pierde apa distilata,deci nu mai au nevoie de intretinere.Unii fabricanti le capsuleaza din fabrica,dar principiul este acelasi descris mai sus.

 

Mersi de explicatii, am o intrebare care rezulta destul de firesc: o baterie cu intretinere, intretinuta si utilizata corespunzator, tine la fel de mult ca si una fara intretinere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian:raspunsul la intrebarea ta este "teoretic da".Dar ca motociclist risti sa mai trantesti motorul si atunci acidul va curge si poate strica alte piese.Te sfatuiesc sa cumperi baterie "fara intretinere".



Bateria "fara intretinere" este de tipul "uscat-incarcat" deci poate fi pastrata mult timp fara sa piarda din proprietati.Ea se activeaza cand rastorni in interiorul ei electrolitul(care se livreaza odata cu bateria).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai ceva probleme in instalatia electrica? Sa schimbi 3 baterii (daca au fost luate de noi) in 3 ani nu e normal deloc.

cel mai probabil e o problema electrica, aia trebuie revizuita. Ori nu se incarca bateria corespunzator ori ceva o consuma peste noapte.

Bateria am schimbat-o inainte sa ajunga motoreta la tine, fix in anul ala.

Eu nu am avut probleme nici cu bateria veche, care era probabil cea din 2003 (anul motoretei). Si porneam motoreta si la 5 grade...

 

Sa schimbi bateria nu e o solutie ok pe termen lung, anul viitor iar o sa schimbi baterial...and so on!

Editat de warlock
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu nu cumva incarci bateria moto pe un redresor de masina?

 

Am zis mai sus ca am facut si asta candva, adica am incarcat la 3A ceea ce probabil ca a distrus bateria. Plus fel si fel de trante si accidente.

Tot caut o varianta fara intretinere pt gs ceva mai decenta ca pret si nu prea gasesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis mai sus ca am facut si asta candva, adica am incarcat la 3A ceea ce probabil ca a distrus bateria. Plus fel si fel de trante si accidente.

Tot caut o varianta fara intretinere pt gs ceva mai decenta ca pret si nu prea gasesc...

Nu te-am intrebat la misto', asa am procedat si eu citiva ani buni, rezultatul fiind o baterie la 1,5 sezoane, dupa aceea m-am interesat, n-am mai luat o baterie japoneza la peste 400ron, am luat o varta si redresor de moto mai inteligent, si am ajuns cu mica CBR (125) la 3 sezoane - inca merge batericiul.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare grija la incarcarea bateriilor AGM si GEL sunt foarte pretentioase. Daca sari de 14.4 cu tensiunea o nenorocesti repede.

 

In cazul tau eu as lua cea mai ieftina baterie si cu restul de bani as repara sistemul de incarcare deoarece ala iti omoara si o baterie buna si una mai slaba la fel de repede.

 

Daca sistemul de incarcare este ok ia o baterie AGM. Ele au avantajul ca nu curg in cazul in care le rastorni. Restul sunt mofturi. Diferenta intre firme este mai putin importanta fata de felul in care este exloatata

Editat de victor_wts
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica instalatia electrica.Contactul oprit, desfa o borna de la baterie si pune intre ea (in serie) si papucul de la motor un bec de semnal sau un bec de frana si pozitie, un bec auto nu foarte mare ca si consum cu 2 fire si vezi cand inchizi circuitul daca se aprinde, daca se aprinde ai un consumator undeva(poate sa fie orice, fir in scurt etc etc).

 

In al doilea rand daca iti permiti poti baterie cu litiu, dar sincer nu cred ca merita findca si una normala(cu acid) merge lejer 3 ani daca este buna instalatia si incarca cum trebuie.

 

Si daca vrei baterie ieftina, incearca si pe la aia cu scutere pe la Axa vizavi de targ Vitan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica instalatia electrica.

 

Si alarma daca are, la mine desteptii la care m-am dus sa o cumpar si totodata sa o monteze, mi-au dat una de masina - alarma descarca bateria, iar redresorul o strica. "Desteptii" au fost o firma de alarme auto-moto.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica instalatia electrica.Contactul oprit, desfa o borna de la baterie si pune intre ea (in serie) si papucul de la motor un bec de semnal sau un bec de frana si pozitie, un bec auto nu foarte mare ca si consum cu 2 fire si vezi cand inchizi circuitul daca se aprinde, daca se aprinde ai un consumator undeva(poate sa fie orice, fir in scurt etc etc).

 

Cu motorul oprit, ar trebui sa consume 0? Adica concret, daca pun un ampermetru in serie la +-ul bateriei, ar trebui sa arate 0.0 mA ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai ampermetrul bun, da 0,0001 ceva.

 

Am facut testul asta si am 1.5 mA deci 0.0015A, deci nu cred sa am probleme cu vreun consumator care-mi descarca bateria. Mai vad eu pana incep sa merg, ii dau de cap. Acuma o incerc sa verific daca bateria se descarca in timp sau daca am vreo problema cu incarcarea. O mai pornesc si ma mai plimb prin parcare la serviciu, sa vedem cum se comporta zilele astea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, m_am pricopsit cu bateria asta in vara, care ma poate ajuta, am observat ca este scazut nivelul, sa completez cu electrolit? ...pana la urma, este pe gel_ fara intretinere, ca eu nu am mai vazut asa ceva.post-14660-0-54725500-1393077990_thumb.jpgpost-14660-0-52877000-1393078010_thumb.jpgpost-14660-0-02326000-1393078025_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WTF :crack:

 

Cum de o baterie pe care scrie "fara intretinere", are si instructiuni (ambigui) de completare a nivelului? :crack:

 

Eu stiam ca varianta oficiala e ca se complecteaza cu apa distilata, dar nici n-am avut baterie fara intretinere cu intretinere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...