Dan Cata Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Bateriile fara intretinere au, in momentul in care doar li se pune acidul, doar 80% din capacitate. Cei 20% lipsa, la baterii asa mici, se simt in timp. Ca sa fie 100% trebuie si incarcate corespunzator. Acidul... deci e cu plumb si acid sau lichidul ala urma sa se transforme in gel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Acidul... deci e cu plumb si acid sau lichidul ala urma sa se transforme in gel? daca au turnat electrolit in baterie e acid sub forma lichida...cu gel venea direct din fabrica capsulata,parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Cea cu gel nu poate fi desfacuta cu nici un chip,cea fara intretinere e o baterie obisnuita care emana mai putini vapori totusi in timp nivelul scade,daca dai la o parte autocolantul de deasupra ai acces la busoane si poti completa cu apa distilata. Si ramane cum am stabilit: becul in serie pentru un curent f mic de incarcare la bateriile descarcate profund. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 (editat) Cea cu gel nu poate fi desfacuta cu nici un chip,cea fara intretinere e o baterie obisnuita care emana mai putini vapori totusi in timp nivelul scade,daca dai la o parte autocolantul de deasupra ai acces la busoane si poti completa cu apa distilata. Si ramane cum am stabilit: becul in serie pentru un curent f mic de incarcare la bateriile descarcate profund. Citeste aici poate te lamuresti http://facultate.regielive.ro/fituici/tran..._dce-99353.html Cand legi in serie, ai acelasi curent prin toti consumatorii, si caderi de tensiune diferite, care depind de rezistenta electrica a fiecarui consumator. Adeca I e acelasi si prin bec si prin baterie, dar tensiunea va scadea. Incarca tu bateria de 12V cu 8 V Editat Martie 8, 2010 de Belbody hai sa ne respectam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainSlow Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 (editat) Ma bag si eu in seama.pt. ca din prea multa dorinta de a ajuta unii oameni dau niste sfaturi de te doare capul! E simplu:dai jos acumulatorul,il duci la un service de acumulatori si acolo va fi evaluat.In Oradea exista un astfel de service care chiar repara(toarna borne la acumulatorii auto)dar si formateaza acumulatori moto cum e cazul acumulatorilor Varta care vin pur si simplu goale,fara kit.Unele lucruri chiar nu le puteti face acasa cu tot felul de aparaturi gasite prin debara,am auzit pe careva ca ar putea incarca acumulatorul cu incarcatorul de telefon Wtf? :scratch:Daca e inca bun acumulatorul atunci te costa 15 ron si il revitalizeaza. Editat Martie 7, 2010 de purdi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 (editat) "... Citeste aici poate te lamuresti" Diferenta e ca tu dai cu teoria iar eu sunt tehnician de energetica de vreo 32 de ani. Tu cu ce meserie te lauzi? Editat Martie 8, 2010 de Belbody sters ofensa citata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Ginecolog sef. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HRISTOS Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 se pot incarca bateriile numai sa nu fie deformate.daca sunt putin umflate o sa bubuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 @Thomas, eu ma refeream strict la ce spusese @suzki_pill ca cele capsulate sunt numai cu gel. Pot fi capsulate si sa aiba acid in ele. Poate m-am exprimat gresit, dar prin clasic eu inteleg "cu acid". Cele 3 tipuri expuse de tine ar trebui sa fie asa: 1------ cu acid, care pot fi: 1.1 - cu intretinere (cu capacele) 1.2 - fara intretinere (capsate) 2------ cu gel. - care sunt capsate implicit. Daca vrea cineva sa desfaca o baterie capsata si sa adauge apa distilata / acid... e numai optiunea lui, dar devreme ce bateria e kaput oricum, nu vad unde ar fi problema. Merita sa incerci. (nu mai zic de strategia de piata a producatorilor - "s-a stricat, pa, e capsata, arunc-o, ia-ti alta noua") Mesaj completat Si uite ce am scris: - am pus cu bold "electrolit clasic" Pentru mine electrolit clasic = acid sulfuric, pentru ca si la cele cu gel, gelul ala tot electrolit este. Nu neaparat. Sunt si baterii cu electrolit clasic care sunt capsate. (no maintenance required) Mesaj completat http://facultate.regielive.ro/fituici/tran..._dce-99353.html Cand legi in serie, ai acelasi curent prin toti consumatorii, si caderi de tensiune diferite, care depind de rezistenta electrica a fiecarui consumator. Adeca I e acelasi si prin bec si prin baterie, dar tensiunea va scadea. Incarca tu bateria de 12V cu 8 V Dan_Cata - mai e o chestie, stiu cum zice teoria - dar daca exprimi tensiunea in circuit ca o suma de R*I si daca R a becului este fff mica - si chiar este - atunci tensiunea pe bec va fi Rbec * I, si cum Rbec e fff mica rezulta ca tensiunea care cade pe bec este fff mica a.k.a neglijabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Unele lucruri chiar nu le puteti face acasa cu tot felul de aparaturi gasite prin debara,am auzit pe careva ca ar putea incarca acumulatorul cu incarcatorul de telefon Depinde de ce are fiecare prin debara si de cunostintele pe care le are. Pt tine suna SF sau improvizatie/tiganie sa incarci un acumulator auto/moto cu un incarcator de telefon, dar pentru cine are incarcatorul potrivit ( de la telefoane vechi ) si stie ce face e chiar foarte simplu. La birou de exemplu am un laptop al carui incarcator se preteaza perfect la incarcat acumulatori moto. Redresorul meu pt acumulatorul moto e improvizat dintr-o sursa de alimentare de calculator vechi si merge f. bine Referitor la disputa cu becul legat in serie sau paralel, Dan Cata cred ca a omis faptul ca un bec cu filament se comporta ca o rezistenta variabila, iar scopul montarii lui in serie este acela de a limita curentul in circuit. Cu cat trece un curent mai mare prin bec cu atat rezistenta lui creste , implicit creste caderea de tensiune pe bec , pe acumulator va cadea o tensiune mai mica deci automat si curentul va fi mai mic. Daca-l montezi in paralel ca sa fie eficient becul ar trebui sa fie suficient de puternic pentru a putea provoca scaderea tensiunii de iesire a redresorului, totusi solutia asta e ghiolbaneasca si nerecomandata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainSlow Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 "Depinde de ce are fiecare prin debara si de cunostintele pe care le are. Pt tine suna SF sau improvizatie/tiganie sa incarci un acumulator auto/moto cu un incarcator de telefon, dar pentru cine are incarcatorul potrivit ( de la telefoane vechi ) si stie ce face e chiar foarte simplu. La birou de exemplu am un laptop al carui incarcator se preteaza perfect la incarcat acumulatori moto. Redresorul meu pt acumulatorul moto e improvizat dintr-o sursa de alimentare de calculator vechi si merge f. bine" Pt.mine suna a improvizatie si nu o spun ca sa te jignesc pe tine ori pe altul Omul era curios daca poate recupera acumulatorii nu avea nevoie de formule de calcul,rezistente si alte alea.Nici eu nu cunosc atatea elemente teoretice insa pt. ca viata asa mi-a dat,lucrez intr-un service electric auto cu toate ca am terminat o facultate cu alt profil.Daca as fi fost la fata locului sa ii verific acumulatorul omului,trecand prin toate etapele as fi fost indreptatit sa ii dau un sfat.Asa numai supozitii,fa aia,fa cealalta fara a avea date concrete legat de problema lui(are incarcare?electromotorul e bun?cablajul e bun?etc.) Du acumulatorul ala la un service de profil,iti vor da verdictul in max 24h si buna pace.Asta e cel mai bun sfat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Am pus bateria de scuter (12 V 4 A/H) la incarcat. Pentru a preveni orice risc am pus-o in balcon (acolo putea sa bubuie linistita, nu avea ce strica). Am pus-o la incarcat pe un redresor special pentru incarcat baterii moto, la care am selectat optiunea incarcare lenta. Nu am desfacut nimic la ea, am lasat-o asa cum era ea incapsulata. Dupa 8 ore de lasat l-a incarcat am constatat urmatoarele: Tensiune 13,2 V; Bateria nu a bubuit si nici nu s-a deformat; In schimb s-a cam incins destul de rau (abia puteam tine mana pe ea); Astazi ma duc sa o montez pe scuter sa vedem daca pleaca. Daca merge voi incerca la fel si cu cea de moto (aia are 6 A/H). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Citisem cred ca pe site-ul ROMBAT ca bateriile se incarca pe la 20-25 grade C. Pe balcon nu ai temperatura aia, deci procesul de incarcare poate suferi. E adevarat ca nu mult...dar influenteaza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 imi puteti explica si mie in ce consta diferenta intre un incarcator de baterii auto si unul moto? Amperajul. Pentru auto ai nevoie de 2A-8A, pentru moto trebuie 0.5A - 2A. O regula grosiera e ca o baterie de X amperi complet descarcata, sa fie incarcata cu un curent de X/10 amperi in 10 ore. Daca e sulfatata, trebuie sa o incarci cu un curent si mai mic (xA /24 in 24h). Daca o incarci cu redresor auto incarcarea e de slaba calitate, sanse sa-ti fiarba/explodeze bateria, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca 10% din capacitatea bateriei,cel mai sanatos 5%. Daca presupunem ca incarcatorul auto furnizeaza 5 A tu cu cat ai incarcat bateria de 10 Ah ? In realitate un redresor bine construit isi reduce rapid curantul cand atinge tensiunea de 14,4 V deci daca bateria ta era buna nu i-a facut mare rau. Problemele apar la o baterie descarcata profund pentru ca tendinta redresorului e de a furniza un curent mare adica exact ce nu e recomandat. Avea dreptate cine recomanda incarcatorul de telefon,eu personal folosesc un alimentator de telefon fara fir pe care scrie 12 V dar care in realitate urca pana la 15 V si incarca bateria cam cu 0,2 A. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Daca nu era moarta nu e nici o problema,la modul general insa ce discutam noi aici e tardiv,trebuie sa ne gandim la baterii toamna si sa le luam in casa si sa le incarcam din cand in cand nu sa ne aducem aminte in primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Da, si eu folosesc un alimentator de router, care este de 12V si 0.5A, iar in gol genereaza cam 15V. Mai am un redresor auto dar ma feresc sa il folosesc. Acumulatorii tind sa "suga" atata curent cat au nevoie (nu cat le dai). Mai exact este posibil ca un acumulator de 10A sa suga 0,0002A sau 10A si chiar mai mult, dupa cum are nevoie la momentul respectiv, din curentul livrat, daca are de unde sa faca asta. Daca redresorul tau poate sa ii dea 20A, este posibil ca acumulatorul sa ii accepte pe toti 20A pentru o perioada de timp. El va fierbe, se va incalzi dar se va incarca. Problema este ca se va si strica mult mai repede decat unul incarcat cu maxim 10% din capacitate. Mai mult ca sigur ca vei putea face cateva incarcari de acest fel. Si in regimul de incarcare de pe motocicleta, el se incarca tot asa, cu curent mare, pentru ca va "trage" curent din instalatie atata cat are nevoie. Insa, atentie, regimul de lucru al motorului nu seamana cu regimul constant de incarcare de la redresor. Vei vedea ca toti producatorii recomanda incarcarea cu maxim 10% din capacitatea acumulatorului... si ei stiu exact de ce. Cel mai bun tip de incarcare este cel facut lent, "batraneste". Poti sa incarci cu 1% din capacitate, dar timpul necesar incarcarii va fi de cel putin 10 mai mare decat daca incarci cu 10% din capacitate. Diferenta este cum se transfera in interiorul acumulatorului ionii din acidul sulfuric in placi si din placi in acidul sulfuric... si mai ales cat de stabila ramane "pasta" la incarcare mica fata de o incarcare "fortata" Din aceste motive, o sa poti vedea acelasi tip de acumulator care a tinut un an sau cinci ani si mai avea inca putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 (editat) credeam ca mai sunt si alte diferente inafara de amperaj, daca am ucis-o asta e N-ai ucis-o neaparat, ce omoara bateria e "deep cycling" (descarcarea completa si apoi incarcarea rapida cu redresor auto sau din alternatorul motocicletei), inghetul (mai ales daca e descarcata) sau fierberea. Inainte sa o arunci poti incerca o incarcare lenta (20-24h) cu amperaj mic si eventual refillul cu apa distilata (daca nu e pe gel) in caz ca i-a scazut nivelul electrolitului. Editat Martie 8, 2010 de Adam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Pusa pe scuter ... porneste la buton la prima cheie. Cred ca si-a revenit. Oricum nu am mai facut greseala trecuta: dupa ce am pornit scuterul de vreo cateva ori, am demontat bateria si am luat-o in casa. O sa o tin aici pana se mai incalzeste vremea (azi au fost minus 10 grade)!!!! Am pus si bateria de pe motocicleta la incarcat. Sa vedem ce iese. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Uite asta am folosit am recuperat 3 baterii cu el dupa iarna asta urmareste filmuletul o sa iti faci o parere despre curentul de incarcare.( exact acelas model l-am folosit ) Faza 1 Imediat ce il leg imi arata tensiunea bateriei si incarca cu un curent undeva la 0.78 A ~ 0.82 A....face asta pana cand tensiunea urca incet incet la 14,4 V Faza 2 O data ajuns la tensiunea de 14,4 V curentul de incarcare devine 0,18 ~ 0,21 A...tensiunea normal a scazut initial dar incepe sa cresca din nou dar acum mai incet dar in final ajunge din nou la 14,4 V Faza 3 Arata tensiunea bateriei si curent de incarcare 0,00 A. Tensiunea incepe sa scada progresiv de la 14,4 V 14....si de la 13,3 V daca bateria e buna incepe sa scada tot mai greu ...la 12,9.. 12,8... 12,7 sta si cateva ORE bune pana sa piarda 0,1 V( repet daca bateria e buna daca nu pica imediat tensiunea) . Faza 4 Mentinere O data atins pragul de 12,6 V apare din nou un curent de incarcare de 0,18~ 0,21 A care duce bateria la 14,4 V daca e buna bateria relativ repede daca e mai slaba dureaza cateva minute...o data atins pragul de 14,4 V curentul devine 0.00 A si tensiunea scade din nou ...pana la 12,6 V unde ciclul se reia ( dureaza ore bune la o baterie buna pana cand ciclul se reia) E primul an cand incarc baterii asta e ce am observat sper sa te ajute cu ceva sa iti poti alege tensiunea si curentul de incarcare. Bateriile incarcate sunt toate 3 moto de 12v / 12aH si 14aH la ambele tipuri sa comportat la fel . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 Eu mi-am facut un super redresor de baterii moto dintr-un UPS de 12V care vine cu un acumulator de 9A. Merge foarte bine, o incarca incet. Am lasat-o la incarcat 14 ore; inainte sa o scot incarca cu 0.03A iar dupa ce am lasat-o 2 ore sa se linisteasca tensiunea la borne e de 12.56V. Bateria are in jur de 5 ani, e cea originala Yuasa cu care a venit motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 Eu am unul de la un acumulator de CCTV. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Daca o baterie e foarte descarcata, dar buna (nu sulfatata sau ceva), cam ce curent de incarcare isi poate trage dintr-un redresor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 (editat) pe acumulatorii de UPS scrie ca initial current trebuie sa fie ~ 3.4A, cred ca daca trage mai mult va deteriora acumulatorul, de aceea cred ca trebuie un redresor care sa bage maxim 3.5..4A Editat Martie 10, 2010 de sorinm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Joon Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 din experienta mea ........bateria se umfla ( poate chiar explodeaza ) daca o expui a o sursa mai mare de caldura ( in cazul meu langa o soba ) daca e descarcata si vrei sa o incarci corect si sa tina cat mai mult , o bagi la redresor pe incarcare lenta ( care poate tine si 36 de ore ) eu am un redresor micut de la TRONIC cu 3 optiuni 2 v / 6v / 12 v cu maxim 23W 600mAh .....isi face treaba excelent ( baterii moto acumuatori avioane teleghidate , barci chiar si baterii de masina cu toate ca baga amperaj mic ) avand in vedere ca am dat 15 E pe el intrebare : exista vreun service care reconditioneaza baterii ca am una veche pe care as vrea sa o completez cu acid ( sau ce o fi ) si sa o incarc !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.