vlad58 Postat Mai 20, 2015 Share Postat Mai 20, 2015 Iata argumente in plus petru care cred ca aceste baterii moto au multa electronica in ele Din aceste argumente ai uitat plaja redusa a temperaturii de functionare (mai ales in partea de jos) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 20, 2015 Share Postat Mai 20, 2015 Pt că văd că discutia devine serioasă, mă gândesc să contribui cu un link : http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=757934 Nu ma pricep la electrică mai deloc, dac acum un an cred am citit tot ce se scrisese pe respectivul topic, de acolo am tras concluzia ca la tehnologia LiFePo4, cel putin la momentul ăla, tata si mama lor erau Antigravity. De altfel la un moment dat tot pe ADV spunea ca respectivul thread este " world largest battery database". Pe lângă comparatii head to head sunt si teste distructive, de unde rezultă ca tehnologia LiFePo4 e mult mai putin periculoasă decât cea pe plum de ex. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Mai 20, 2015 Share Postat Mai 20, 2015 Din aceste argumente ai uitat plaja redusa a temperaturii de functionare (mai ales in partea de jos) Da, asa e, uitasem si aspectul asta. L-am constatat, curentul debitat este drastic redus la temperaturi joase. Isi revine, intr-o oarecare masura prin incalzire proprie. Dar ... de obicei este prea tarziu. Motorul, ori a pornit intre timp, ori nu mai porneste deloc. La temepraturi inalte (>65 grd C temepratura bateriei, temperatura care se atiunge usor la + 35 grd C ambiental + caldura degajata la curenti mari de descarcare) creste pericolul exponential. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Acumulatorii Litiu-ion au potentialul de a deveni tehnologia acumulatorului dominant in urmatorii ani, dar nu la motociclete, pentru ca nu se justifica pretul de cost si utilitatea. AGM -ul va face fata multi ani in cazul motocicletelor. Da, s-au dezvoltat rapid in ultimii ani pentru utilizarea in electronica de consum cum ar fi: telefoane mobile, notebook-uri, etc. Sunt in uz in cazul automobilelor electrice, auto EV-uri care sunt echipate cu acumulatori litiu-ion, Tesla Roadster, Think City și Mitsubishi iMiev. Energia specifica in cazul acumulatorilor litiu-ion variaza de la 50 Wh / kg la 200 Wh / kg pentru cei mai avansați, iar densitate de putere poate fi la fel de mare, practic 2000 W / kg ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 pacat ca la motoreta te intereseaza curentul de scurt circuit mai mult decat puterea. Poti sa sa explici mai concret? Practic ma intereseaza ce vrei sa spui legat de curentul de s.c si putere, care putere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 (editat) Poti sa sa explici mai concret? Practic ma intereseaza ce vrei sa spui legat de curentul de s.c si putere, care putere? Gandeste cam ce ar fi vrut sa spuna Banuiesc ca prin curentul de scurcircuit s-a referit la curentul max debitat care te ajuta la pornire si prin putere s-a referit la capacitate. Eu cam asta am inteles ca vrea sa zica si cam are dreptate din punctul meu de vedere. Editat Mai 29, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Nu cred ca poate sa faca o asa asimilare dupa zeci de pagini cat s-a scris pe aici despre acumulatori. Tot ce este posibil...Poate ceva legat de automobilul electric/ motocicleta electrica, puterea motoarelor electrice, referire la ce am scris mai sus, mai vedem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 Cu cat circulam mai mult, cu atat durata de viata a acumulatorului este mai mare ! Stationarea motocicletei= autodescarcarea acumulatorului, cat si cum ? depinde de numarul si tipul consumatorilor activi pe perioada cat motorul nu functioneaza( ECU, ceasul de bord, alarma). Practic in sezon moto primavara-vara-toamna, iesiri curente, dar nu scurte de 3-4 km, iar iarna mentenanta cu incarcator cu inteligent. La un acumulator moto de capacitate mare(20Ah), si un curentul de descarcare care variaza in functie de tipul consumatorilor, se poate observa in tabel numarul de zile dupa care acumulatorul ajunge de la 100% acumulator incarcat la 50% sau 100% acumulator descarcat/total ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 La R1-ul meu curentul consumat cu cheia din contact scoasa este cu mult sub 1mA, undeva la 0.5mA. Cu toate astea, bateria se descarca cam devreme, trebuie sa o pun pe incarcator daca sta mai mult de 1 luna. E o baterie low cost, am mai vorbit de ea, acum e in sez 3, porneste fara probleme si daca o pornesc din 5 in 5 secunde de 10 ori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 Acumulatorul din tabel este un AGM de la Yuasa, iar tehnologia isi spune cuvantul. Daca reusesti sa o duci 5 ani ..chiar este o afacere cu un low cost Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 15, 2015 Share Postat Iunie 15, 2015 Ti-am zis, cind am luat-o , intentia era sa ma duca 1 sez fara bilbiieli. TOtusi, nefolosita, se descarca mai repede decit Yuasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 Vad preturi OK la Yuasa in ultimele doua luni... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 Si-or fi dat si ei seama ca-s ridicol de scumpi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 Cred ca mai este si scaderea TVA-ului, uite ca nu am luat in calcul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 Da, le mananca motoretu ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 Tocmai ce a luat o baterie cu Li foc pe Adancata.Pusa de noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 Cui ii pasa de asa ceva? Mie nu ! O caruta de bani aruncati pe baterie. Vezi doamne..l i )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 De luat in seama! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 29, 2015 Share Postat Iunie 29, 2015 Cui ii pasa de asa ceva? Mie nu ! O caruta de bani aruncati pe baterie. Vezi doamne..l i )) Mie, ca vroiam sa-mi pun una mica, mica, sa o pot da afara in 5secunde. Dupa ca ca a luat foc, a mai ars si ECU-ul moto, ZX10 2012. Verificat cu alt ECU , moto porneste, 14.5V incarcarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Iunie 29, 2015 Share Postat Iunie 29, 2015 Paguba de 500 euro, in cazul in care gaseste la second un ECU. Nou la kaw este peste 1400 euro! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Iunie 29, 2015 Share Postat Iunie 29, 2015 De luat in seama! Mie mi se pare ideal, mult fum si zero flacari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 29, 2015 Share Postat Iunie 29, 2015 Mie, ca vroiam sa-mi pun una mica, mica, sa o pot da afara in 5secunde. Dupa ca ca a luat foc, a mai ars si ECU-ul moto, ZX10 2012. Verificat cu alt ECU , moto porneste, 14.5V incarcarea. Avea pe ea ceva electronica sau era "chioara"? Daca nu avea electronica de supraveghere a incarcarii si descarcarii trebuia sa te astepti, regulatoarele mobrelor noastre au curentul limitat doar de constructia statorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iulie 1, 2015 Share Postat Iulie 1, 2015 Habarnuam, e vinduta de un importator de la noi, JMF parca, nu-s sigur, Vorbind zilele astea cu Alex Seban, boss-ul de la Monster Garage, el invirtindu-se in lumea curselor, mi-a dat cel putin 4 exemple cu baterii litiu luind foc, in ultimul an. » Post actualizat in 01 Jul 2015 19:05Paguba de 500 euro, in cazul in care gaseste la second un ECU. Nou la kaw este peste 1400 euro! Da, cam 3-400, se gasesc pe USA, problema e ca ECU-urile ale sint restrictionate la putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Iulie 11, 2015 Share Postat Iulie 11, 2015 Acesti acumulatori cu litiu-ion au un circuit interior "safe thermal" pentru a preveni supraincarcarea și scurtcircuitele, dar daca acest circuit este deteriorat, acumulatorul se supraincalzeste, rezultand incendiu sau "thermal runaway." Practic este un proces chimic in care acumulatorul genereaza caldura, provocand reacții suplimentare care genereaz si mai multa caldura, și așa mai departe pana cand intregul lant erupe in cele din urma in flacari. Defecte de fabricatie pot duce de asemenea la incendiu. O regula clara pe acumulatorii Li-oin, este ca incarcarea nu trebuie sa depaseasca 14,7 V !! cum si pentru AGM-uri pastrarea in parametrii optimi si o durata de viata buna se realizeaza pentru tensiunea la borne de max. 14,6 V . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LEON77 Postat August 8, 2015 Share Postat August 8, 2015 Salut, nu prea sunt priceput in electrica si a venit vremea sa imi schimb acumulatorul. Acum am :Okyami 12V 10 Ah, am gasit Varta 12V 12Ah si ambele au cod :YT12B-BS.Pe lista cu "motociclete compatibile" este trecut si modelul meu de motor,totusi as dori sa imi spuneti (cei priceputi in asta sau cei ce au montat pe motocicleta acumulator cu diferenta de amperaj). Ce parere aveti de diferebta de 2Ah,imi va suprasolicita alternatorul,regulatorul sau nu imi va incarca bateria suficient...In principiu daca e ok sau nu. Va multumesc, Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.