Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Salut,

 

In mod normal la un acumulator fara intretinere, cum este si cazu tau, cand incarci cu electrolit acumulatorul ( cele 6 bidonase in acelasi timp- prin apasare, rupere sigiliului si curgerea electrolitului) nu se vede electrolitul deasupra placilor sau foarte putin pentru ca este absorbit de placi. Acumulatorii standard (cu intretinere) si fara intretinere au fost incarcati uscat in timpul procesului de fabricatie, dar necesita activare la prima utilizare. Acum ca ai ajuns la situatia asta, urmeaza pasii pentru activarea acumulatorului:

1.completeaza cu electrolit pana la nivelul placilor in fiecare din cei 6 elementi, dar nu mai mult;

2. lasa acumulatorul timp de 1 ora pentru absorbtia totala a electrolitului, dar NU fixezi banda protectoare peste cele 6 orificii;

3. conecteaza un redresor pe acumulator si incarca-l cu un curent de 10% din capacitatea acumulatorului timp de 1 ora( daca ai posibilitate de reglaj curent). Daca nu ai redresor cu reglaj curent, si ai un alt tip de incarcator, monteza un voltmetru in paralel pe acumulator, iar cand tensiunea la borne ajunge la 12,7 V stop incarcare. La fel, daca apar bule in electrolit in timpul incarcari/activarii -opresti incarcarea. Toata activarea nu dureaza mai mult de 1-1,5 ore !.

4. sigilezi acumulatorul si-l montezi pe motocicleta;

5 . pe toata perioada functionarii acumulatorului NU se scoate banda de protectie si nu se completeaza cu apa distilata/acid sulfuric/electrolit in ideea ca trebuie sa fie la nivel, aceasta procedura va scoate acumulatorul din functionare!

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bateria merge bine. Zic bine pentru ca are curent si-mi porneste motocicleta. Dupa ce am pus electrolitul, am facut totul ca la carte ca sa scurtez povestea. Eu intrebasem ce se poate intampla daca am pus prea mult sau prea putin electrolit, avand in vedere ca am completat ochiometric, cu unul din comert. Vroiam sa mai cer o parere, pentru ca, densitate electrolit, ml, de dragul dezbaterilor, etc. Mai ramane testul timpului, ne auzim peste un an :D

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In situatia asta, ramane asa cum este, practic nu-i mai faci nimic. Intretinere peste iarna cu un incarcator 'inteligent'. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat bateria e proaspata si e cald afara nu se simte mare lucru. Peste un an sau mai mult si eventual la frig are sanse sa pice mai rapid. DAca e prea mult electrolit poate sa scuipe ceva capace - volumul ala de aer e socotit nitel sa preia degajarea de gaze


» Post actualizat in 01 May 2017 08:42

p.s. - capacele se pun imediat dupa ce ai terminat de pus acidul. altfel - daca le pui mai tarziu - bateria o sa se suga din cauza vidului care apare in ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am distrus si mitul ca bateriile exide sunt wow, a murit dupa 2ani si 14zile mai exact, la fel ca si restul firmelor de baterii tot pe acolo m-au tinut.Data jos iarna,caldurica, incarcata.....degeaba.

Voi cumpara produs traditional romanesc rombat.

 

Era cumva modelul asta?

http://www.emag.ro/baterie-moto-exide-6ah-ytx7l-bs/pd/DBQR5MBBM/

 

Eu am acum unibat sau ceva asemanator pe la 80 de lei. A trecut de 3 ani dar nu prea mai tine curent deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi-a crapat un Toplite dupa 6 luni si fara sa modific nimic la motor am un no name de 3 ani..fix acelasi tratament. Probabil ca mai dau gherle si firmele de renume.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat bateria e proaspata si e cald afara nu se simte mare lucru. Peste un an sau mai mult si eventual la frig are sanse sa pice mai rapid. DAca e prea mult electrolit poate sa scuipe ceva capace - volumul ala de aer e socotit nitel sa preia degajarea de gaze

» Post actualizat in 01 May 2017 08:42

p.s. - capacele se pun imediat dupa ce ai terminat de pus acidul. altfel - daca le pui mai tarziu - bateria o sa se suga din cauza vidului care apare in ea

phfiiiiiiiiiiiii ! deci in baterie se face vid?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se poate vorbi de vid intr-o baterie/acumulator, mai corect in acumulatorul respectiv sunt reactii exoterme necontrolate care produc o incalzire excesiva interna a acumulatorului avand ca rezulttae deformarea carcasei. Un scurtcircuit intre placile pozitive si negative poate deterrmina un asemenea fenomen, practic un acumulator cu carcasa deformata este compromis d.p.d.v al parametrilor electrici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

absolut gresit.

Acumulator normal (ce e drept uzat dupa cativa ani ) = exclus scurtcircuit

curbura carcasa spre interior (deci nu de la supra presiune)

 

sunt 2 chestii care il pot aduce in starea asta:

1) capacele puse dupa ce a iesit gazu - aici ma astept la deformari minore

2) acumulatorul a pierdut apa - fie de la supraincarcare, fie pt ca a stat in zona fierbinte cum e la unele mobre si cand s-a racit s-a supt :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se mai face si din ala, mai ales in cazul bateriilor sigilate. Am una (nu e proprietatea mea) la care pot sa ii fac poza daca e nevoie

te cred, daca pozezi vidul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite unu care stie :)

 

La fel si cand activezi bateria - ea se incalzeste nitel apoi dupa ce pui capacele se va ...... ok, nu asa pronuntat ca in poza de sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine stie ce este vidul nu poate emite 'ipoteze' fara suport sau sa spuna povesti. Prin clasa a VI -a la fizica se invata despre vid, pompa de vid, etc. Cum sa fie VID intr-un acumulator cand acolo se produc reactii! In vid se poduc reactii si inca acumulatorul functioneaza.?? Am precizat mai sus de ce se deformeaza bacul/carcasa, supraincazirea continutului peste limitele admise.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca erai atent la fizica de scoala generala/ liceu aflai cum se poate crea o presiune scazuta (popular cunoscuta ca vid, desi definitia vidului este mult mai stricta) in interiorul unei incinte de tipul acumulatorului sigilat. einstein1984 a pus explicatia cea mai frecventa in cuvinte, pt cei care nu au fost atenti la scoala.

Ceea ce ai precizat in postul tau anterior explica cateva din cauzele deformarii spre exterior ;)

 

Tema pentru acasa (imi cer scuze anticipat pentru offtopic):

- ia un borcanel mic, cu gura relativ stramta fata de restul borcanului

- il tii cugura in jos si bagi in el o lumanare aprinsa, o tii acolo pana se stinge

- imediat dupa ce s-a stins il pui cu gura pe piele - de exemplu pe burta si il lasi acolo

- ne spui si noua ce s-a intamplat :)


» Post actualizat in 04 May 2017 19:47

asta era tratament medical acu vre-o suta de ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu zic ca nu se poate intampla....

 

dar cred ca am formatat peste 50 de baterii si nici una nu s-a supt.. nici nu s-au incalzit , cred ca ai un incarcator care baga voltaj prea mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut doua cu comportamentul asta. Una este asta din poza si intr-adevar a beneficiat de un releu problematic pe la mijlocul vietii ei pe mobra, A2-a provenea de pe o aprilia falco fara probleme de incarcare in istorie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca erai atent la fizica de scoala generala/ liceu aflai cum se poate crea o presiune scazuta (popular cunoscuta ca vid, desi definitia vidului este mult mai stricta) in interiorul unei incinte de tipul acumulatorului sigilat. einstein1984 a pus explicatia cea mai frecventa in cuvinte, pt cei care nu au fost atenti la scoala.

Ceea ce ai precizat in postul tau anterior explica cateva din cauzele deformarii spre exterior ;)

 

Tema pentru acasa (imi cer scuze anticipat pentru offtopic):

- ia un borcanel mic, cu gura relativ stramta fata de restul borcanului

- il tii cugura in jos si bagi in el o lumanare aprinsa, o tii acolo pana se stinge

- imediat dupa ce s-a stins il pui cu gura pe piele - de exemplu pe burta si il lasi acolo

- ne spui si noua ce s-a intamplat :)

» Post actualizat in 04 May 2017 19:47

 

asta era tratament medical acu vre-o suta de ani

Cika acu 100 de ani...pai "ventuze" se pun si acu pe la tara :)))) Cika fac minuni daca ai junghiuri sau ai intepenit.

 

Totusi bateria aia s-a deformat de la presiunea scazuta sau pentru ca s-a inmuiat plasticul de la temperatura ridicata? Ca borcanul de care zici tu nu se deformeaza.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de la presiune scazuta. Nu compara elasticitatea sticlei cu a plasticului. Pentru plastic nu e nevoie de prea mult.

 

Gazul care se pierde poate aparea si din alte cauze, nu doar evaporare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana trecuta am vrut si eu sa scot motocicleta pentru prima oara pe anul acesta, dar când sa pun contactul, surpriza: nu aveam deloc curent (ultima oara o pornisem cu 3 saptamani in urma fara nici o problema). Am conectat bateria cu cabluri la masina si a pornit imediat. Am lasat cateva minute bune motorul pornit, dar in momentul in care luam contactul, reveneam la situatia initiala: curent zero.

Astazi am imprumut si eu un redresor de la LIDL si când l-am conectat la baterie, imi afiseaza ERR. Conform manualului redresorului: "daca tensiunea masurata este mai mica de 3,8 V, respectiv 15 V inseamna ca bateria nu se incarca/ pe ecran este afisat mesajul de eroare "err" ".

Pana in acest moment nu am avut deloc tangenta cu bateriile sau redresoarele, asa ca nu as putea sti daca se mai poate face ceva cu bateria asta sau trebuie sa cumpar una noua?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana trecuta am vrut si eu sa scot motocicleta pentru prima oara pe anul acesta, dar când sa pun contactul, surpriza: nu aveam deloc curent (ultima oara o pornisem cu 3 saptamani in urma fara nici o problema). Am conectat bateria cu cabluri la masina si a pornit imediat. Am lasat cateva minute bune motorul pornit, dar in momentul in care luam contactul, reveneam la situatia initiala: curent zero.

Astazi am imprumut si eu un redresor de la LIDL si când l-am conectat la baterie, imi afiseaza ERR. Conform manualului redresorului: "daca tensiunea masurata este mai mica de 3,8 V, respectiv 15 V inseamna ca bateria nu se incarca/ pe ecran este afisat mesajul de eroare "err" ".

Pana in acest moment nu am avut deloc tangenta cu bateriile sau redresoarele, asa ca nu as putea sti daca se mai poate face ceva cu bateria asta sau trebuie sa cumpar una noua?

cumpara noua , chiar daca mai merge resuscitata i-ai ucis jumate din capacitate pe putin.

 

baterie noua, urmezi instructiunile , incarcatorul de la lidl e foarte ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci voi merge pe o baterie noua, macar sa stau linistit. Imi puteti recomanda un model sau o marca?

una ieftina, cu kit de activare (sticlute) ca s-o activezi tu , ai cele mai mari sanse sa te tina mult timp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...