superbec Postat Ianuarie 22, 2020 Share Postat Ianuarie 22, 2020 gizas ... nu exista relee electronice pe motociclete , in linku dat de tine sunt relee ordinare cu shunt , exista si relee cu mosfet gasite pe r1 de vreo 10 ani si cam atat o regulare precisa ( electronica ) a incarcarii , cum o face un redresor "inteligent" ,nu se regaseste pe nici o motocicleta cam toti motociclistii stiu asta ,mai ales astia care bantuie sectiunea , intelege ca aberezi ca sa putem trece mai departe. p.s scrie o scrisoare la suzuki , felicita-i ca ti-au vandut technologie centenara pe minunatia vopsita .. nu la fel de frumos ca o honda. pps unde-i maestrul rrt-ului cand e nevoie de o esplicatie de la electronist la ajutor de electrician ( to be determined) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 23, 2020 Share Postat Ianuarie 23, 2020 Acum 11 ore, yglos a spus: am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49 L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float. Am same thing dar inscriptionat cu Dunlop, la fel a fost ambalat intr-un blister. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 23, 2020 Share Postat Ianuarie 23, 2020 Acum 1 oră, Christian 1 a spus: Si care e diferenta intre cel de Lidl de 69 de lei si asta pus de tine in link? Cel de Lidl nu mai munceşte după ce a ajuns la 14,4V. Cel de la Emag încarcă cu 1 A iar cel de Lidl cu 3,8 A pentru auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
acalin Postat Februarie 12, 2020 Share Postat Februarie 12, 2020 (editat) Salutare! Am un HORNET PC36 pe care am incercat sa il pornesc si cred ca l-am inecat. ( Sunt incepator si am crezut ca e ok sa trag putin de gaz inainte sa il pornesc daca vad ca nu o ia din prima cu socul tras ). Nu era prima oara cand faceam asta si apoi imediat pornea. Ideea e ca motorul a pornit si a mers vreo 20 minute dupa care l-am oprit. Cand am incercat sa-l pornesc din nou: pauza. Doar scadea intensitatea farului si atat. Dupa o saptamana m-am dus iar sa il pornesc, sa vad poate merge. Acum s-a miscat demarorul dar n-a pornit. Intr-un final cred ca s-a dus bateria si s-a auzit si un "carait" urat de undeva . Am dat jos bateria si avea 12.2 V. Am bagat-o la incarcat, am luat redresorul de pe ea si acum are 12.8 V Intrebarea este, cat ar trebui sa aiba in mod normal ? E ok tensiunea de 12.8 sau ar trebui s-o mai bag la incarcat ? OFFTOPIC: Cum naiba pornesc motorul daca am fost pacalici si l-am inecat ? Adica sper sa fie doar asta. La bujii nu am acces, ar trebui sa dau rezervorul jos Editat Februarie 12, 2020 de acalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Februarie 12, 2020 Share Postat Februarie 12, 2020 E ok 12.8V. Insa, pe langa acei 12.8V, trebuie sa mai verifici si cat mai scade atunci cand dai la demaror. Daca scade mai mult de 9V, electromotorul nu mai invarte la turatia corecta si motorul nu porneste. Pompa de benzina se aude cand pui contactul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelx11 Postat Februarie 12, 2020 Share Postat Februarie 12, 2020 Dupa 3 regulatoare de tensiune arse, m-am hotarat sa-mi fac singur un regulator de incarcare la motocicleta . Controllerul solar de 30 A ( mosfeturile originale 4 buc. din el nu suportau decat 20A/40V pt. cateva secunde, o chinezarie) l-am modificat "putin", i-am montat pe un radiator extern cu racire fortata 8 mosfeturi de 30 A fiecare si suportand 80 Vcc in intrare in locul celor originale. Alternatorul motocicletei fiind trifazic am montat o punte de diode trifazica si condensatori de cc. pt. redresare.13,8V in relantiu, iar in turatie 14,8V . Cand bateriile sunt incarcate controllerul opreste incarcarea. Sunt foarte multumit de noul regulator, a functionat perfect tot sezonul moto 2019. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Februarie 12, 2020 Share Postat Februarie 12, 2020 Ce ai facut tu pare o chestie heavy duty si ma bucur ca e functionala dar ai la matze acolo... De ce ai doua baterii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 12, 2020 Admin Share Postat Februarie 12, 2020 Pai una alimenteaza motoru, alta regulatorul Acum 6 minute, mobiletron a spus: De ce ai doua baterii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
acalin Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 (editat) 13 hours ago, misionaru said: E ok 12.8V. Insa, pe langa acei 12.8V, trebuie sa mai verifici si cat mai scade atunci cand dai la demaror. Daca scade mai mult de 9V, electromotorul nu mai invarte la turatia corecta si motorul nu porneste. Pompa de benzina se aude cand pui contactul? Ok, deci sa monitorizez tensiunea cand dau la demaror. Mersi colegu. Motorul pe e pe carburatie, 2004. Astea nu au pompa de benzina parca. Editat Februarie 13, 2020 de acalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 Da, monitorizeaza tensiunea in prima faza. E cel mai simplu lucru de facut. Sau o legi la o baterie de masina si incerci sa o pornesti. Dar, cauzele pot fi multiple si nu numai de la partea electrica. Doar ca partea electrica ar fi cel mai usor de verificat, plus benzina in rezervor. Cele pe carburatie, din cate am inteles nu au pompa de benzina, cel putin unele modele, nu stiu a ta daca are sau nu. Dar daca trebuie sa umbli la carburator si bujii, mai bine o duci in service, daca nu te pricepi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelx11 Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 Acum 19 ore, mobiletron a spus: Ce ai facut tu pare o chestie heavy duty si ma bucur ca e functionala dar ai la matze acolo... De ce ai doua baterii? Am modificat suportul bateriei in 2010 cand am achizitionat motorul, avea bateria dusa si cand am cautat si am vazut cat costa... am pus doi acumulatori. Anul trecut am cumparat doua de 9A (105 lei/buc.), deoarece bateria originala 14A (800 lei). Acum 19 ore, l.u.v a spus: Pai una alimenteaza motoru, alta regulatorul Acumulatorii sunt legati in paralel si incarcati simultan, controllerul se alimenteaza din puntea trifazica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 27 minutes ago, florinelx11 said: Anul trecut am cumparat doua de 9A (105 lei/buc.), deoarece bateria originala 14A (800 lei). Am inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iunie 27, 2020 Share Postat Iunie 27, 2020 Buna colegi ! Călin Feher _ Tg Mures Încep prin a-mi cere scuze, daca aceasta intrebare sau intrebari au mai fost adresate / postat ! Eu m-am tot uitat pe forum , dar nu am vazut! Va prezint intai un mic istoric ! Am un virago de 250cc, functioneaza perfect dar de vreo 2 ani , ( in fiecare an ), bateria imi ramane uscată !! Anul trecut am fost la electrician moto, ....încărcare buna ...deși mi -se pare ca farul emana prea multa căldură! Ce fel de baterie e ok / indicată pt virago 2t0 cc ? Acid sau gel ? Daca e normal ( parerea mea ...ca nu e ok ), ca sa se evapore atat de repede ? De unde e mai om sa se comande baterie ? Multumesc anticipat ! Cu respect Călin Feher 0743104225 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 27, 2020 Share Postat Iunie 27, 2020 Masoara tensiunea pe baterie la relanti si apoi turat. Daca depaseste 14,4 V se poate intampla ceea ce spui tu. Masoara si da-ne de veste ce ai aflat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Acum 13 ore, easy ride on! a spus: Si este posibil ca "releul" redresor-regulator sa fie instabil. Cu defect instabil intern. Adica din cand in cand sa il "apuce meteahna" ca in timpul mersului sa incarce mai mult, pana iti "usuca" bateria. Asta poti verifica daca montezi un voltmetru digital (sunt ieftine) pe bord ca sa supraveghezi in permanenta tensiunea pe baterie. Mersii, dar pentru mine e cam.....limba străină " voltmetru " ,,," montare ", nu ma pricep la partea electrica! Bănuiesc că electricianul le montează !! Și unde as gasi voltmetru? Iar Intrebarea de baza, ce baterie e ok pt virago 250, și de unde se poate comanda mai ok ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Pai pune mana si apuca-te de invatat. Sa lucrezi cu un aparat de masura este o chestie de alfabetizare pina la urma. Mergi la un magazin , de ex,. ALTEX - am vazut ca aveti unul in Sf.Gheorghe - si cumperi aparatul acesta: https://altex.ro/multimetru-digital-home-m-266ac-9v-ecran-digital/cpd/APMM266AC/ Apoi mergi la mobra, pui butonul rotativ al aparatului de masura la semnul V---- (mai are si 3 puncte sub linie) Adica pozitia urmatoarea decat este in poza de mai jos: Aparatul vine impreuna cu 2 fire: unul rosu si unul negru. Firul negru il pui in mufa nearga COM iar firul rosu la mufa rosie V. NU PUI FIRUL ROSU LA MUFA EXT !!! Apoi pui firul rosu la borna + si firul negru la borna - a bateriei. Daca le pui pe dos nu se intampla nimica, doar ca pe afisaj o sa apara si semnul - . Asa cum este pus butonul in poza se masoara tensiunea alternativa, cum ar fi de exemplu cea din priza de acasa. La motocicleta ai doar tensiune continua. Cu motorul oprit vezi ce tensiune scrie pe afisaj. Ar trebui sa fie ceva in jur de 13V (daca pui firele pe dos o sa scrie - 13V). Apoi pornesti motorul si pui aparatul: ar trebui sa arate intre 14 si 14,4 V. Masori apoi si cu luminile pornite, inclusiv faza lunga. Nu trebuie sa treaca de 14,4 V. Daca trece nu e bine. Masoara fara frica nu se poate intampla nimica rau. Nu ai ce sa strici sau sa arzi. Aparatul de masura este destept si stie sa sa protejeze singur daca faci o prostie. Haide, cumpara aparatul si invata sa masori si tu o tensiune. Nu e complicat. Si o sa mai ai nevoie in viata sa masori cate ceva. Inca un lucur important : daca iti cumperi o baterie noua si incarcarea este proasta iti va distruge si bateria cea noua. Asteptam rezultatele masuratorilor. Siker !! ( oi fi spus bine Succes pe ungureste?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Multumesc de informații !!! Dar...În primul rând Sf gheorghe e la o distanță de 100 km fata de Tg Mures ! Doi la mana : sunt poate mai roman ca tine ! Trei la mana : am măsurat și am procedat , exact cum ai specificat , ........lucru facut dupa prima mea baterie uscată!!! A doua baterie fost montată și verificată de un electrician moto !!!! Cu toate astea .....două baterii uscate ? De aceea întrebam......Daca cumva e nevoie de o anumită capacitate a baterie , alta decât 12v 11ah ??!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Salutari, Am avut impresia ca ai un Altex in Sf.Gheorghe. O baterie de capacitate mai mare ajuta sa nu se chinuie moto prea mult la pornire. Exista e legatura intre capacitatea bateriei si curentul maxim pe care il suporta. In principiu un acumulator de 11 Ah este suficient. Aceeasi baterie este si pe o Honda Shadow de 750 cc si nu sufera. Deci inteleg ca ai avut un acumulator care s-a uscat, l-ai inlocuit si apoi s-a intamplat la fel si cu al doilea acumulator. Asta ma duce cu gandul la ce a spus @easy ride on! si anume ca ai o problema cu regulatorul de incarcare. Iti recomand si eu ca si el sa iti pui un mic voltmetru pe moto ca sa vezi ce se intampla in mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iulie 2, 2020 Share Postat Iulie 2, 2020 Chiar iti multumesc de ajutor ! SILVER ARROW Sincer, ma pune un pic pe ganduri deoarece : - regulatorul de tensiune l-am schimbat acuma 3 ani, ( nou nout 100 - 120 euro ) - verificata instalatia electric si refacuta in mare parte ( anul trecut ) - verificata de electrician ( incarcarea ) - etc Si sincer imi este cumva sa pornesc la drum mai lung !!! DAR asa voi proceda cum m-ai sfatuit, ....CIUDAT e ca farul mi-se pare ca se incalzeste prea tare !!! Farul porneste odata cu contactul ! DAR voi pune un voltmetru ! Cu respect Calin Feher Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RandomName Postat Septembrie 7, 2020 Share Postat Septembrie 7, 2020 Pe anumite baterii AGM scrie clar sub un "WARNING" sa nu folosesti bateria fara sa o incarci 12 ore. Intrebarea mea este: Ce se intampla daca nu astepti 12 ore si o pui pe motocicleta dupa cam 20-30 min? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 N-o sa aiba viata lunga. Desi bateriile moto in ultima vreme tin doar cu noroc 3 sezoane... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Recent am montat un LP gel pe un R6. Deși pe cutie scrie că e ready to user, a stat minim 10 ore pe chargerul de la LIDL până a arătat full. Pe mobra mea am un FulBat pe acid de 3 ani. Duminică am uitat contactul pus la benzinărie (pauză de vreo 20 min pentru gaz și cafea), mi-a stat inima înainte să o pornesc. A luat-o instant, fără să se bâlbâie. Deci, dpmdv mai contează și ce nimerești, că poți lua brand de renume care să țină un sezon, dar și praștie care să țină 3-4. Dar și invers. Loterie uneori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Depinde si de felul cum a venit bateria de la producator. De la acelasi brand, unele vin gata formatate, altele vin cu acidul separat. De ex de la Toplite si Unibat alea mici, 5, 7, vin gata formatate. Nu stii cand a fost formatata in fabrica. De la 9 in sus vin cu acidul separat. Aspect important: la astea cu acid separat conteaza mult lasatul cu flaconul infipt in ea vreo 20 de minute dupa ce s-a scurs acidul ca sa iasa gazele rezultate in urma reactiei initiale. Asa scrie si in manualul bateriei, dealtfel. Daca sigilezi bateria prea repede risti sa se umfle in primele zile de utiliare. Am patit-o cu o gramada de flacai care faceau formatarea dupa ureche si apoi o trimiteau la garantie. Garantie my ass! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Orice baterie cu acid cumparata trebuie pusa la incarcat. Ce se intampla daca nu o pui? Nu vei beneficia de intreaga ei capacitate de stocare a curentului. Capacitatea ei maxima va di de 90%, 80% etc. Suficient cat sa isi faca treaba o perioada, dar sub cat ar fi avut daca respectai cu un minim de efort indicatia producatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Cele pe Gel sigilate sunt gata formatate (eu si astea le mai pun pe redresor ca cine stie de cand stau). Cele AGM cu acid separat se lasa cel putin o ora deschise dupa care se incarca cu un incarcator care incarca cu un curent slab. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.