Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va salut. 

Ma intereseaza ce valori ar trebui sa-mi arate voltmetrul in cazul unui acumulator in stare buna de functionare, scos din motor, montat si la pornire?

Dupa o perioada de cateva saptamani in care nu am folosit motorul, s-a descarcat acumulatorul si dupa ce l-am pus la incarcat, spre surpinderea mea, tot nu invarte electromotorul, ca si cum ar fi 99% descarcat. Are doar 1,5 ani si in mod normal n-ar avea cum sa se strice. Baterie Yuasa!

 

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, daca a stat descarcata se poate sulfata in cateva luni. Eu am patit in 2009 cu o yusaua nou-nouta a stat pe motocicleta din ianuarie pana in martie, motocicleta cu o alarma chinezeasca care tragea curent. In martie era suflatata complet nu mai tinea curent aproape deloc. 

 

Masoara cu voltmetrul si vezi ce tensiune ai la 10 minute dupa ce o scoti de la incarcat. Decat sa iei un Yuasa mai bine iei o chinezeasca si un charger inteligent ctek.

Eu am asa din 2017 si e ca noua bateria. Dar o tin non stop pe charger.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa incarcare, acumulatorul trebuie sa stea minim 2-3 ore ca sa obtii valori mai aproape de adevar.

La valorile pe care le pun, un acumulator f bun are cel putin o zecime de volt mai mult dupa 3 ore de stat in repaos dupa ce a fost incarcat complet, cu un incarcator electronic.

~12.8V pentru baterie incarcata complet, in stare foarte buna

~12,6V pentru baterie in stare buna

~12,4V pentru baterie slabuta

~12,2 V pentru baterie slaba rau.

 

Daca are sub 11,8V, un element este scurtcircuitat (picat) - nu o poti repara, decat daca e cu intretinere si un element a ramas complet fara electrolit si vei completa cu apa distilata pana la nivel, lasata bateria sa stea o zi si abia apoi incarcata.

Orice este sub 10,6 V e definitiv pa.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am renuntat la "brand-uri". tineau fix la fel si costau triplu

am pus caranda  ( sau ce vand aia acolo) pe 2 scutere si 1 motor.

dupa 3 ani sunt in perfecta stare si au costat pana in 120 ron ( la sccutere chiar spre 70).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.09.2020 la 8:30, einstein1984 a spus:

Ahem, bateria poate fi uscata formatata, adica incarcata si cu acidul scos. pe vremuri puteai cupara baterii uscat neformatatae, adica puneai acid si le si incarcai. 

este ca ai chiulit si la chimie ? cum ai trecut prin poli cu probleme de cognitie evidente?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, frigider a spus:

Pai si de ce panica asta? Ramane farul aprins? Sau ce consuma atata cu contact pus de te-a ingrijorat? Bordul ca e aprins ? :D

Ambele faruri rămân aprinse pe contact. Am led, ce e drept, dar tot îmi era că o împing, bacteria are 3 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, nemeti_huni a spus:

Mersi de sfat, baieti.

Dupa o incarcare completa (care a durat suspicios de putin) si 2 ore repaos, avem 12,68 V, iar dupa 6 ore, 12,58 V.

Poti sa mai faci o verificare: dupa ce o incarci o pui pe moto, pui contactul, aprinzi luminile si vezi cat scade tensiunea. Daca tensiunea scade sub 12,4 V sau mai rau inseamna ca bateria este compromisa. Si nu va avea capacitatea necesara sa suporte curentul de pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Va salut, 

Am o baterie Varta 12v 12Ah - montata pe moto si nepornita din martie . Am pus-o aseara pe un incarcator de la Lidl ( avea 7.8V) iar acum are 9.4V.

Intrebarea mea ar fi : incarcatorul are ledul standby aprins mereu iar voltajul sau bateria nu clipesc ( asa cum scrie in carte ) - considerati ca bateria este stricata sau incarcatorul ? 

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns.

Se mai poate resuscita - daca da, cum - sau se resusciteaza prin inlocuire ?

Bateria a fost cumparata noua  in August 2019 si a facut max.200 km. In martie am pornit motorul fara probleme cu aceeasi baterie iar acum....

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, mrrlr a spus:

Multumesc pentru raspuns.

Se mai poate resuscita - daca da, cum - sau se resusciteaza prin inlocuire ?

Bateria a fost cumparata noua  in August 2019 si a facut max.200 km. In martie am pornit motorul fara probleme cu aceeasi baterie iar acum....

 

A stat peste iarna montata pe motor, si amandoua in frig?

Daca mobra nu este ceva cu nspe electronice care sa iti sece bateria, nu trebuia totusi sa se faca praf.

Am avut o bateria Varta tinuta pe Shadow, fara sa pornesc mobra timp de vreo 12 luni din septembrie pina in septembrie anul urmator , tinuta in garaj neincalzit, si a pornit fara sa tuseasca.

Nu ai avut chiar cea mai buna baterie.

O poti pune la un alimentator clasic, ca sa ajungi cu ea la vreo 11 V si sa o poti apoi pune pe incarcatorul electronic.

Oricum, desi probabil ca mobra va porni, nu o sa te poti baza pe ea, fiind foarte probabil ca peste noapte sa se autodescarce.

Iti iei la anul una ca lumea, si ai grija sa o dai jos de pe mobra peste iarna.

 

Nu ar fi rau sa faci o verificare ce consumatori ai pe mobra: dupa ce iti vei lua o baterie noua, cu contactul taiat, pui un ampermetru in serie pe una din bornele acumulatorului si vezi ce consum ai in stationare. Si apoi faci si tu o socoteala: daca sa spunem vezi ca ai un curent de 25 mA, inmultesti cu 24 h si rezulta un consum de 600 mAh pe zi. Deci in 30 de zile inseamna 18.000 mAh, adica 18 Ah. Asta inseamna ca in mai putin de o luna ingenunchezi o baterie de 12Ah.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, Silver Arrow a spus:

A stat peste iarna montata pe motor, si amandoua in frig?

Daca mobra nu este ceva cu nspe electronice care sa iti sece bateria, nu trebuia totusi sa se faca praf.

Am avut o bateria Varta tinuta pe Shadow, fara sa pornesc mobra timp de vreo 12 luni din septembrie pina in septembrie anul urmator , tinuta in garaj neincalzit, si a pornit fara sa tuseasca.

Nu ai avut chiar cea mai buna baterie.

O poti pune la un alimentator clasic, ca sa ajungi cu ea la vreo 11 V si sa o poti apoi pune pe incarcatorul electronic.

Oricum, desi probabil ca mobra va porni, nu o sa te poti baza pe ea, fiind foarte probabil ca peste noapte sa se autodescarce.

Iti iei la anul una ca lumea, si ai grija sa o dai jos de pe mobra peste iarna.

 

Nu ar fi rau sa faci o verificare ce consumatori ai pe mobra: dupa ce iti vei lua o baterie noua, cu contactul taiat, pui un ampermetru in serie pe una din bornele acumulatorului si vezi ce consum ai in stationare. Si apoi faci si tu o socoteala: daca sa spunem vezi ca ai un curent de 25 mA, inmultesti cu 24 h si rezulta un consum de 600 mAh pe zi. Deci in 30 de zile inseamna 18.000 mAh, adica 18 Ah. Asta inseamna ca in mai putin de o luna ingenunchezi o baterie de 12Ah.

Rapsunsul este : da , a stat afara cu bateria montata. 

Mobra este una din 1991 ( motorul de Intruder vs 800 ) si fara electronica. Curios este ca in martie a pornit fara nicio problema iar acum , am pus contactul iar cand sa dau la automat s-au stins becurile din bord si nu a mai invartit.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, mrrlr a spus:

Rapsunsul este : da , a stat afara cu bateria montata. 

Mobra este una din 1991 ( motorul de Intruder vs 800 ) si fara electronica. Curios este ca in martie a pornit fara nicio problema iar acum , am pus contactul iar cand sa dau la automat s-au stins becurile din bord si nu a mai invartit.

 

 

Nici o minune ca nu a mai pornit.

Cu siguranta ai macar ceasul de bord care ''rontaie'' si el ceva acolo. Si asta a fost.

Alta, si data viitoare daca sta mai mult timp pe tuse, scoate borna minus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În '91 cred că nici led n-avea, deci consumatori fără contact 0. Doar că bateriile se autodescarcă. 

Întrebare: butonul redresorului l-ai apăsat? Lidl machine nu încarcă doar băgat în priză și legat la baterie, are 3 moduri selectabile prin apăsare repetată, moto, auto, și fulg de zăpadă (menținere). La 11 V ar trebui să o încarce. Dar la cum "ai avut grijă" probabil că tot la baterie 9 ajungi. Deși în ritmul ăsta nu văd la ce ți-ar trebui... 

Acum 3 ore, mrrlr a spus:

voltajul sau bateria nu clipesc

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În '91 cred că nici led n-avea, deci consumatori fără contact 0. Doar că bateriile se autodescarcă. 
Întrebare: butonul redresorului l-ai apăsat? Lidl machine nu încarcă doar băgat în priză și legat la baterie, are 3 moduri selectabile prin apăsare repetată, moto, auto, și fulg de zăpadă (menținere). La 11 V ar trebui să o încarce. Dar la cum "ai avut grijă" probabil că tot la baterie 9 ajungi. Deși în ritmul ăsta nu văd la ce ți-ar trebui... 
 

Este prima mea moto iar anul trecut am mai cumparat una mai noua cu ABS. Ma gandeam ca voi mai merge ocazional cu ea dar cu pandemia si alte prioritati nu am reusit. Poate se va bucura altcineva de ea.
Butonul l-am apăsat însă nu are niciun efect: afișează voltajul dar ledul standby rămâne aprins. Manualul zice că ar trebui să încerce o regenerare daca are intre 7.5 și 10.5V
c067c1471178baf42efbb3e32dac670d.jpg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cum spune la carte:

a verificat aparatul tensiunea. Daca in mintea lui a citit pina in 7,5 V , a decis: baterie stricata, trec in standby

Daca o fi incercat regenerarea si nu a reusit sa ajunga la 10,5 V, atunci a spus iarasi baterie kaput si gata, s-a oprit.

Poti pune un incarcator auto clasic, doar ca ala are curent mare de incarcare. Urmaresti sa ajungi la 10,5 V si apoi pui aparatul tau.

Bine nu o sa-i faca acumulatorului, dar macar se va incarca cat sa o pornesti mobra. Apoi, a doua zi sigur nu mai porneste.

Asa ca nu te mai chinui inutil.

Varta AGM, 260 Lei si ai terminat cu zbuciumul. 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu suspectez redresorul, ar trebui să clickuie și să clipească alea de 2-3 ori, apoi să se aprindă ledul roșu de "fault". Cu unul clasic e bine să inseriezi un bec cu acumulatorul ca să limitezi curentul (unul de 5-21W).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, mrrlr a spus:

Butonul l-am apăsat însă nu are niciun efect

Eu am pățit cu minunea asta de redresor ca, în urma unui șoc nu foarte puternic, să se rupă niște piste de pe cablaj pe care sunt lipiți pinii transformatorului. Revenea în standby imediat după ce apăsam butonul, dar parcă licăreau alea pe display 1-2 secunde. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...