Jump to content
Sign in to follow this  
megrez magic

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Recommended Posts

Acum 3 ore, Christian 1 a spus:

Ok @yglos,nu iau de bun nimic din ce relee de incarcare au pus producatorii aia.Cu alte cuvinte toti aia = prosti,eu = destept,ca vreau doar max 14,4 V!

Bun.Unde gasesc alte relee de incarcare compatibile pentru ele sa incarce max 14,4 V?

Normal releul electronic de pe motor trebuie sa stie cat sa-i dea. Daca e defect, ii da mai mult, sau mai putin.

Acum 2 ore, Djebelu' a spus:

Eu am constata in timp ca motocicletele cu alimentare pe injectie au plaja de incarcare mai mare14,6-14,7 V in timp ce,cele cu carburator au 14,3-14,4 V.

Concret,tatal meu a avut  Aprilia Pegaso 650 ML,an 1996(carburatoare)a carei incarcare nu trecea mai mult de 14,4 V.La fel si in cazul meu la Suzuki DR 350 si DR-Z 400.Dupa Pegaso,tata si-a cumparat o Aprilia Caponord 1000 ETV din 2003 ,care fiind pe injectie avea incarcarea pana la 14,7 V.Acum are o Aprilia Pegaso Trail 650 din 2009,care e tot injectie si tot pana la 14,7 V are plaja la incarcare.Toate motocicletele pe injectie enumerate mai sus au incarcarea maxima(dupa ce motoarele sunt calde)in relantiu,iar in turatie cu toti consumatorii aprinsi nu trec mai mult de 13,7-13,8 V.

Tot injectie Euro 4 este si a mea. Nu are treaba injectia cu incarcarea. De unde le scoateti fratilor ? Oameni buni, intelegeti ca principiile chimice sunt aceleasi. Nu reinventeaza nimeni chimia in 2020, deci ce este intre 13,6-14,4V este ok. Ce nu este acolo, este anormal si din cauza asta se fac si verificarile de garantie cand se pun acumulatorii pe vehicule. Ai tensiunea in intervalul de acolo, iti da garantie, nu ai, nu iti da garantie. Simplu!

Nimic nou sub soare...

Acum 3 minute, Christian 1 a spus:

Am fost pana la garaj sa pornesc si motocicletele pe carburator sa masor incarcarea:Beta Euro 350 are max 14,3 V,Suzuki DR 125 are max 14,4 V,iat Yamaha T80 Townmate care are instalatia pe 6 V are 7,1 V max.

Ai tensiuni optime. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok?

Retrospectiv,mi-am adus aminte ca si la Aprilia Shiver 750,tot injectie,aveam la max tot 14,7 V... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, Christian 1 a spus:

Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok?

Tensiunea unui element de accu este 1.1 - 1.2 V.

Avand 12 elementi tensiunea teoretica trebe sa fie 13,2 - 14,4 V.

Daca la bornele acumulatorului ai mai mult de 14,4 V o supraincarci si crapa mai repede.

Acuma este indicat sa masori tensiunea la bornele acumulatorului in conditiile de functionare nominala, adica cu luminile aprinse.

Posibil sa cada tensiunea suficient ca sa mai ramana la bornele accu tensiunea potrivita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Christian 1 a spus:

Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok?

Retrospectiv,mi-am adus aminte ca si la Aprilia Shiver 750,tot injectie,aveam la max tot 14,7 V... :)

Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece.

La cald, cel putin pe masini VAG, incarcarea scade la 13,6-13,8 ca sa compenseze cu temperatura ridicata pentru a preveni sulfatarea.

 

Deci bateriile cele mai bune facute in Korea, HEXA - DELKOR din ce vad nu se mai aduc in RO. Au ramas MOLL pentru auto si YUASA pe moto ca fiind cei mai buni, dar cu o scadere de calitate mare si la ei. Depinde de voi cum le intretineti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, yglos a spus:

Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece.

 

boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba .

 

14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte .

Chiar acum, superbec a spus:

boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba .

 

14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte .

 

Acum 1 oră, yglos a spus:

Normal releul electronic de pe motor trebuie sa stie cat sa-i dea. Daca e defect, ii da mai mult, sau mai putin.

 

sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe GPZ 500 Varta a tinut 6 sezoane cam 6000 km anual. Nici macar in al saselea an nu am incarcat dupa o iarna destul de rece. Deci f. bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar contactul pus 12.1

La ralanti și în ture cu faza lunga / scurta între 13.9 și 14.3. 

Eu am norocul că am computer bord. 

IMG_20200120_183908.jpg

IMG_20200120_183838.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, yglos a spus:

Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece.

La cald, cel putin pe masini VAG, incarcarea scade la 13,6-13,8 ca sa compenseze cu temperatura ridicata pentru a preveni sulfatarea.

 

Deci bateriile cele mai bune facute in Korea, HEXA - DELKOR din ce vad nu se mai aduc in RO. Au ramas MOLL pentru auto si YUASA pe moto ca fiind cei mai buni, dar cu o scadere de calitate mare si la ei. Depinde de voi cum le intretineti.

Cum poti sa aberezi ca,FABRICI de motociclete ar fi pus relee "electronice" defecte?Japoneze,italiene,spaniole.Stiu ca incarcarea se masoara cu motorul cald si toti consumatorii im uz,nu-s venit cu pluta.

Apropos,daca statorul meu are 27 de V nu 70 de V,inseamna ca E DEFECT?

 

 

Acum 49 minute, superbec a spus:

boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba .

 

14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte .

 

sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC !

Io stiu becule,si daca Suzuki Van Van fabricat in 2016 e asa la incarcare cu 14,7 V,e clar,e defect...noroc ca inca e in garantie.

 

+1!  :)

Edited by Christian 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Silver Arrow a spus:

Cumva cea care a tinut 7 ani a fost cea originala cu care a venti scuterul de la mama lui?

Da.scuter fabricat in 2012.nu știu dacă a fost pusă pe redresor când proprietarul nu a folosit fierul.eu am cumpărat agregatul la începutul anului.in iunie l am tras pe dreapta,când am cumpărat 125 ul nou .l am mai scos in august pentru un drum până la Tulcea și retur.dupa 20 septembrie m am gândit să îl pornesc,dar bateria nu a mai rezistat.am incercat sa o incarc cu optimate6,degeaba.si a trăit viata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind  15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult.

Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai,valorile astea de 14,7 V le-am masurat in perioada verii,nu acum.Azi am masurat valorile celor pe carburator dupa 14-15 minute de mers,deci cu motor destul de cald,nu imediat dupa pornire.D-aia aveau valorile mai sus scrise,identice cu cele din perioada caldurii naturale a vremii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Doar contactul pus 12.1

La ralanti și în ture cu faza lunga / scurta între 13.9 și 14.3. 

Eu am norocul că am computer bord. 

IMG_20200120_183908.jpg

IMG_20200120_183838.jpg

Nu e cam putin 12.1 ?! Mai poate sa invarta electromotorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut probleme, pleaca imediat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, l.u.v a spus:

Nu am avut probleme, pleaca imediat.

Are curent de pornire inca bun.

La Subaru am 14,5-14,6 V.

Cred ca trebuie sa schimb aproape toate releele de incarcare si alternatorul masinii,ca-s cak. :)

Fiecare model al oricarei marci are un consum specific,consum care se recupereaza diferit la incarcarea bateriei.

Cu asta ma retrag din polemica,caci n-are rost sa mai continui.

Ma duc sa caut relee bune...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, Christian 1 a spus:

Cred ca trebuie sa schimb aproape toate releele de incarcare si alternatorul masinii,ca-s cak. :)

 

Ce să te mai complici, trebuie să schimbi mașinile cu totul 😋

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, l.u.v a spus:

Ce să te mai complici, trebuie să schimbi mașinile cu totul 😋

Si motocicletele,si motocicletele..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, megamotoreta a spus:

Nu e cam putin 12.1 ?! Mai poate sa invarta electromotorul?

Depinde de caderea pe care o are in momentul cand cupleaza electromotorul .  DAca bacteria e buna , merge ...daca e proasta scade sub 8 V si se pipi pe utilizator . :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar comfuterul poate sa nu afiseze fix aceeași tensiune cu cea de pe bornele bateriei! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valoarea aia din bord e doar orientativa. De cele mai multe ori multimetrul arata diferit. La mine arata cu 0,5V mai putin in bord. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, megamotoreta a spus:

Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult...

 

Pai cred ca era stricat de dinainte de aveai o cadere de tensiune de 2,5% la cativa consumatori amarati. 😂

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate are farul automat. Ca si ala mananca cand pui contactul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dispay-ul consuma curent, sa afiseze informatiile, temperatura,ceas,etc. Acum,fara display, porneste la sfert!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 20.01.2020 la 16:25, yglos a spus:

...

Tot injectie Euro 4 este si a mea. Nu are treaba injectia cu incarcarea. De unde le scoateti fratilor ? Oameni buni, intelegeti ca principiile chimice sunt aceleasi. Nu reinventeaza nimeni chimia in 2020, deci ce este intre 13,6-14,4V este ok. Ce nu este acolo, este anormal si din cauza asta se fac si verificarile de garantie cand se pun acumulatorii pe vehicule. Ai tensiunea in intervalul de acolo, iti da garantie, nu ai, nu iti da garantie. Simplu!

Nimic nou sub soare...

...

Eu cred ca tu nu intelegi ca este o diferenta de curent intre cele pe carburator si injectie.Ca de exemplu,astea cu injectie au obiceiul de a avea mai multi consumatori inclusiv si cand doar pui contactul.De aici nevoia de curent nitel mai mare.

Daca spui ca esti electronist,zi-mi si mie ce e un releu electronic de incarcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...