Sari la conținut

Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

ideea e ca frigul descarca si distruge bateriile, apoi daca le lasi neincarcate o perioada iar se descarca...

 

nu vreau sa pornesc jihad pe tema asta, dar trebuie sa va spun ca bateria se descarca cu atat mai repede cu cat e mai cald, frigul incetinind reactiile chimice in cazul dat. Alt factor ar fi umiditatea, care omoara bateria, mai ales daca ramane legata la circuit. In schimb, daca vreti sa porniti mobra fara probleme dupa ce bateria a stat la frig, este chiar foarte indicat in prelabil sa-o aduceti in casa la incalzit, altfel poate sa va faca figuri.

Inca odata, nu vreau sa comentez doar ca sa pornesc discutii, dar e bine de tinut cont ca bateria e bine de pastrat la rece si uscat. Ca medicamentele :huh: . Keep in cool dry place.

peace :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am tot Exide pe mobra. A venit fara acid. Este baterie normala nu MF. Am luat acid din comert, am umplut-o pana la max, am incarcat-o si am pus-o pe motor. A stat cam 3 luni in frig, apoi am bagat-o in casa pana sa inceapa gerul ala crunt. In martie am incarcat-o si am pus-o pe motor. Merge excelent, are curent sa dau si la altii.

Din punctul meu de vedere sunt acumulatori buni. Ar trebui sa tina cam 3 ani, in functie de conditiile de lucru.

Orice acumulator trebuie verificat din timp in timp (macar de 3-4 ori pe sezon).

Daca e MF, se masoara tensiunea si se pune la incarcat.

Daca e cu intretinere se verifica nivelul electrolitului si se completeaza cu apa distilata daca e cazul (de obicei este) si se incarca.

 

In cazul in care circulati cu motorul mai mult de 10-20 minute pana la urmatoarea pornire cu ajutorul electromotorului, acumulatorul are timp sa se incarce. Aici depinde si cat de mult dati la automat pana porneste motorul.

Daca faceti drumuri scurte, cu multe porniri cu ajutorul electromotorului, e bine sa verificati mai des acumulatorul, pentru ca e posibil sa nu apuce sa isi ia curentul necesar incarcarii.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am tot Exide pe mobra. A venit fara acid. Este baterie normala nu MF. Am luat acid din comert, am umplut-o pana la max, am incarcat-o si am pus-o pe motor. A stat cam 3 luni in frig, apoi am bagat-o in casa pana sa inceapa gerul ala crunt. In martie am incarcat-o si am pus-o pe motor. Merge excelent, are curent sa dau si la altii.

Din punctul meu de vedere sunt acumulatori buni. Ar trebui sa tina cam 3 ani, in functie de conditiile de lucru.

Orice acumulator trebuie verificat din timp in timp (macar de 3-4 ori pe sezon).

Daca e MF, se masoara tensiunea si se pune la incarcat.

Daca e cu intretinere se verifica nivelul electrolitului si se completeaza cu apa distilata daca e cazul (de obicei este) si se incarca.

 

In cazul in care circulati cu motorul mai mult de 10-20 minute pana la urmatoarea pornire cu ajutorul electromotorului, acumulatorul are timp sa se incarce. Aici depinde si cat de mult dati la automat pana porneste motorul.

Daca faceti drumuri scurte, cu multe porniri cu ajutorul electromotorului, e bine sa verificati mai des acumulatorul, pentru ca e posibil sa nu apuce sa isi ia curentul necesar incarcarii.

 

 

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

 

Dupa cum am postat, bateria mea Exide e MF si dupa cateva luni de la achizitionare, am desfacut-o: era GOALA, USCATA ... ;

nu imi dau seama cum s-a intamplat, dar era buna de aruncat.

 

Acum i-am pus alt acid si deocamdata e in forma buna :) ... vedem.

 

Atunci poate o fi fost acidul original prost !?

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cine da:

 

prin america sunt unanim de acord ca odissey sunt de departe cele mai bune. daca schimbati bateria mai bine puneti una din asta.

 

http://www.odysseybatteries.com/

 

ca o remarca colaterala, bateriile bmw erau in mod particular proaste de noi. si cu motocicleta tinuta in casa, dupa cca 3 luni, fara incarcare nu mai porneau. de cca un an le-au schimbat, au pus cu gel am impresia, anul asta am tinut motorul peste iarna in curte sub o copertina cu prelata pe el, a stat 6 luni inclusiv in ger, nu am incarcat bateria niciodata si a pornit la primul buton. am incarcat-o ulterior.

 

asta-i din ciclul " daca nu va place Dacia cumparati-va Mercedes " :agree:

Mesaj completat

am avut Victor 8ah a tinut fix 2 ani (2 ierni pe motor la mnime +4-5 grade).

Acum am Rombat.. porneste din prima dar parca nu prea are "vana" ;)

Ambele incarcate de mester.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

TOT CE S-A SCRIS AICI E INUTIL DACA NU FACEM COMPARATIE INTRE TIPURILE DE BATERII.

BATERIILE SUNT DE 3 FELURI :

1. CU ACID - FARA INTRETINERE (VIN UMPLUTE CU ACID DIN FABRICA SI SUNT CAPSULATE - NU SE POATE UMBLA IN ELE SA COMPLEREZI ACIDUL)

2. CU ACID - CARE NECESITA INTRETINERE ( BATERIA VINE USCATA IMPREUNA CU O CAPSULA CU ACID, SE TOARNA ACIDUL DIN CAPSULA SI SE LASA SA ACTIONEZE, PE PARCURS SE COMPLETEAZA DUPA CAZ, DACA ESTE NEVOIE)

3. CU GEL IN LOC DE ACID AU O PASTA VASCOASA SAU GEL.

MA INTERESEAZA CARE DINTRE CELE 3 TIPURI SUNT MAI FIABILE SI MAI REZISTENTE IN TIMP

CRED CA AR TREBUI FACUTA COMPARATIA SPECIFICANDU-SE CE FEL DE BATERIE DETINETI SI NU ASA LA GRAMADA.

MI-AZIS UN TIP CARE VINDE BATERII CA SUNT CELE MAI BUNE CELE FARA INTRETINERE SI CELE MAI PRETENTIOASE CELE PE GEL.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TOT CE S-A SCRIS AICI E INUTIL DACA NU FACEM COMPARATIE INTRE TIPURILE DE BATERII.

BATERIILE SUNT DE 3 FELURI :

1. CU ACID - FARA INTRETINERE (VIN UMPLUTE CU ACID DIN FABRICA SI SUNT CAPSULATE - NU SE POATE UMBLA IN ELE SA COMPLEREZI ACIDUL)

2. CU ACID - CARE NECESITA INTRETINERE ( BATERIA VINE USCATA IMPREUNA CU O CAPSULA CU ACID, SE TOARNA ACIDUL DIN CAPSULA SI SE LASA SA ACTIONEZE, PE PARCURS SE COMPLETEAZA DUPA CAZ, DACA ESTE NEVOIE)

3. CU GEL IN LOC DE ACID AU O PASTA VASCOASA SAU GEL.

MA INTERESEAZA CARE DINTRE CELE 3 TIPURI SUNT MAI FIABILE SI MAI REZISTENTE IN TIMP

CRED CA AR TREBUI FACUTA COMPARATIA SPECIFICANDU-SE CE FEL DE BATERIE DETINETI SI NU ASA LA GRAMADA.

MI-AZIS UN TIP CARE VINDE BATERII CA SUNT CELE MAI BUNE CELE FARA INTRETINERE SI CELE MAI PRETENTIOASE CELE PE GEL.

 

 

Eu am avut baterie Exide pe acid fara intretinere, doar ca pe motorul meu sta culcata si a curs in 2 luni tot acidu din ea.

Daca aia de au facut bateria nu s-au gandit ca nu pe toate motoarele bateria sta in picioare ...

 

Acum mi-am luat pe gel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

O intrebare scurta ...

 

Cand incerc sa pornesc motorul imi ticaie releul de pornire ... cand o leg la bateria de la masina releul cupleaza iar starter-ul invarte, dar tot nu are putere sa porneasca ... bateria e moarta ? chiar si cu ajutorul altei baterii ?

Asta se intampla dupa o luna jumate de stat in garaj fara pornire ... vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra.

 

 

asta cu masina pornita e din puturile gandirii, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra.

de ce se strica releul de incarcare?

din contra

am fost acum o luna la o interventie

se auzea acel clancanit la mobra si nimica

am intrebat motociclistul daca da curent de la masina si a zis ca da

cand am ajuns

omul avea dreptate dadea curent de la masina si cu ea pornita

dar cablurile erau de cacao

am pus cablurile mele profesionale si vrum!!!!!!!!!!

atentie cablurile de pornire din benzinarii sunt de cacao par groase dar au decat 6 lite in interior si nu sunt bune

daca totusi nu aveti ce face si trebuie sa le folositi pe acelea lasati masina pornita si cablurile conectate ceva timp pana se incarca bateria descarcata

succes

Editat de NASU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca i din cauza ca s a facut frig si asta cam adoarme bateriile.

EU n am avut probleme cu a mea pana acu o saptamana. Dimineata mere doar impinsa, dupa 10 min de mers deja are vlaga sa o ia la buton. Tinand cont ca bateria are un sezon si jumatate si e o chinazarie ieftina, si a cam facut banii. Pe de alta parte, tinand cont ca mai e o luna de dat pe la noi... parca s astepta pana n primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra.

 

Am alarma la ea dar era deconectata, am lasat bateria la incarcat peste noapte si ... acelasi lucru.

Am incercat cu o baterie de masina si surpriza .. a pornit

In concluzie bateria e oficial moarta ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaa..am descoperit acum ca bateria mea e goala..dar goala..mai e putin in ea.cum o umplu? acid si apa distilata? dar..in ce cantitati? plz help !!daca imi poate explica cineva.ca maine sa fac operatiunea asta...multam fain

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaa..am descoperit acum ca bateria mea e goala..dar goala..mai e putin in ea.cum o umplu? acid si apa distilata? dar..in ce cantitati? plz help !!daca imi poate explica cineva.ca maine sa fac operatiunea asta...multam fain

Vezi ca o sa gasesti pe louis acid in concentratia ideala pt baterii, sau incearca pe la magazinele de baterii sau piese auto. Dupa ce o completezi sa nu crezi k iti va tine prea mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaa..am descoperit acum ca bateria mea e goala..dar goala..mai e putin in ea.cum o umplu? acid si apa distilata? dar..in ce cantitati? plz help !!daca imi poate explica cineva.ca maine sa fac operatiunea asta...multam fain

 

Daca stii ca n ai avut vreun incident si mobra n a cazut, ca sa se verse acidul, atunci premiza ar fi ca electrolitul s-a evaporat. Completeaza numai cu apa distilata, pune pe redresor si vezi daca tine tensiunea si in sarcina. Ortodox ar fi sa meri la un service de baterii sa ti verifice concentratia „apei”, dupa incarcare

Daca e prea scazuta, abia atunci completezi cu acid pana ajunge la densitatea de 1,28

 

Daca ai ramas fara electrolit, inseamna

 

1. ca ai regulat varfuri de tensiune peste 15 V, caz in care ai probleme cu circuitul de incarcare (releul regulator)

2. nu ai verificat-o niciodata si in timp s a mai evaporat. Da chiar in halul asta.. nush ce sa zic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu a cazut niciodata mobra..in lunile caniculare de asta vara..a cam stat in soare..si am inceput eu sa observ ca scade nivelul in baterie..dar am fost plecat destul de mult timp.si mobra a stat..abea acum am constatat ca e goala...si da,chiar in halul asta.lol..dubios.am mai auzit eu de cazuri de astea..dar..la mine e goala rau de tot..o tot invart si ma uit la ea.si nu'mi vine sa cred.ok..am sa incerc cu apa distilata first.si dupa ce vin rezultatele.in cazul in care sunt negative.completez cu acid..multaim fain pentru sfaturi..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu a cazut niciodata mobra..in lunile caniculare de asta vara..a cam stat in soare..si am inceput eu sa observ ca scade nivelul in baterie..dar am fost plecat destul de mult timp.si mobra a stat..abea acum am constatat ca e goala...si da,chiar in halul asta.lol..dubios.am mai auzit eu de cazuri de astea..dar..la mine e goala rau de tot..o tot invart si ma uit la ea.si nu'mi vine sa cred.ok..am sa incerc cu apa distilata first.si dupa ce vin rezultatele.in cazul in care sunt negative.completez cu acid..multaim fain pentru sfaturi..

Sa nu faci gresala sa-i pui apa distilata,mergi la un magazin de piese auto si cumpara electrolit este ieftin si revigoreaza un pic o baterie uzata.Apa distilata folosesti cand completezi un nivel un pic scazut intr-o baterie noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu faci gresala sa-i pui apa distilata,mergi la un magazin de piese auto si cumpara electrolit este ieftin si revigoreaza un pic o baterie uzata.Apa distilata folosesti cand completezi un nivel un pic scazut intr-o baterie noua.

 

Clar... :laugh:

33060362.jpg 64624214.jpg

 

Face parte din manualul pe care vi l-am recomandat in prima pagina a acestui topic. Zic ca totusi ar fi bine de citit... ca lectura lejera ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • apriliacluj changed the title to Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...