tzukurash Postat Mai 5, 2010 Share Postat Mai 5, 2010 ideea e ca frigul descarca si distruge bateriile, apoi daca le lasi neincarcate o perioada iar se descarca... nu vreau sa pornesc jihad pe tema asta, dar trebuie sa va spun ca bateria se descarca cu atat mai repede cu cat e mai cald, frigul incetinind reactiile chimice in cazul dat. Alt factor ar fi umiditatea, care omoara bateria, mai ales daca ramane legata la circuit. In schimb, daca vreti sa porniti mobra fara probleme dupa ce bateria a stat la frig, este chiar foarte indicat in prelabil sa-o aduceti in casa la incalzit, altfel poate sa va faca figuri. Inca odata, nu vreau sa comentez doar ca sa pornesc discutii, dar e bine de tinut cont ca bateria e bine de pastrat la rece si uscat. Ca medicamentele . Keep in cool dry place. peace Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 5, 2010 Share Postat Mai 5, 2010 una e sa o pui intr-un loc rece si uscat si alta in frig,la temperaturi de minus....teoria e una,dar daca ingheata bateria,practica te omoara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 (editat) Eu am tot Exide pe mobra. A venit fara acid. Este baterie normala nu MF. Am luat acid din comert, am umplut-o pana la max, am incarcat-o si am pus-o pe motor. A stat cam 3 luni in frig, apoi am bagat-o in casa pana sa inceapa gerul ala crunt. In martie am incarcat-o si am pus-o pe motor. Merge excelent, are curent sa dau si la altii. Din punctul meu de vedere sunt acumulatori buni. Ar trebui sa tina cam 3 ani, in functie de conditiile de lucru. Orice acumulator trebuie verificat din timp in timp (macar de 3-4 ori pe sezon). Daca e MF, se masoara tensiunea si se pune la incarcat. Daca e cu intretinere se verifica nivelul electrolitului si se completeaza cu apa distilata daca e cazul (de obicei este) si se incarca. In cazul in care circulati cu motorul mai mult de 10-20 minute pana la urmatoarea pornire cu ajutorul electromotorului, acumulatorul are timp sa se incarce. Aici depinde si cat de mult dati la automat pana porneste motorul. Daca faceti drumuri scurte, cu multe porniri cu ajutorul electromotorului, e bine sa verificati mai des acumulatorul, pentru ca e posibil sa nu apuce sa isi ia curentul necesar incarcarii. Editat Mai 7, 2010 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 (editat) Eu am tot Exide pe mobra. A venit fara acid. Este baterie normala nu MF. Am luat acid din comert, am umplut-o pana la max, am incarcat-o si am pus-o pe motor. A stat cam 3 luni in frig, apoi am bagat-o in casa pana sa inceapa gerul ala crunt. In martie am incarcat-o si am pus-o pe motor. Merge excelent, are curent sa dau si la altii.Din punctul meu de vedere sunt acumulatori buni. Ar trebui sa tina cam 3 ani, in functie de conditiile de lucru. Orice acumulator trebuie verificat din timp in timp (macar de 3-4 ori pe sezon). Daca e MF, se masoara tensiunea si se pune la incarcat. Daca e cu intretinere se verifica nivelul electrolitului si se completeaza cu apa distilata daca e cazul (de obicei este) si se incarca. In cazul in care circulati cu motorul mai mult de 10-20 minute pana la urmatoarea pornire cu ajutorul electromotorului, acumulatorul are timp sa se incarce. Aici depinde si cat de mult dati la automat pana porneste motorul. Daca faceti drumuri scurte, cu multe porniri cu ajutorul electromotorului, e bine sa verificati mai des acumulatorul, pentru ca e posibil sa nu apuce sa isi ia curentul necesar incarcarii. Sa o stapanesti sanatos si fara incidente. Dupa cum am postat, bateria mea Exide e MF si dupa cateva luni de la achizitionare, am desfacut-o: era GOALA, USCATA ... ; nu imi dau seama cum s-a intamplat, dar era buna de aruncat. Acum i-am pus alt acid si deocamdata e in forma buna ... vedem. Atunci poate o fi fost acidul original prost !? Editat Mai 7, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidius Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 si eu functionez cu Exide pe mobra mea si nu am probleme, deocamdata. sper sa ma tina cat mai mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 10, 2010 Share Postat Mai 10, 2010 cu cine da: prin america sunt unanim de acord ca odissey sunt de departe cele mai bune. daca schimbati bateria mai bine puneti una din asta. http://www.odysseybatteries.com/ ca o remarca colaterala, bateriile bmw erau in mod particular proaste de noi. si cu motocicleta tinuta in casa, dupa cca 3 luni, fara incarcare nu mai porneau. de cca un an le-au schimbat, au pus cu gel am impresia, anul asta am tinut motorul peste iarna in curte sub o copertina cu prelata pe el, a stat 6 luni inclusiv in ger, nu am incarcat bateria niciodata si a pornit la primul buton. am incarcat-o ulterior. asta-i din ciclul " daca nu va place Dacia cumparati-va Mercedes " Mesaj completat am avut Victor 8ah a tinut fix 2 ani (2 ierni pe motor la mnime +4-5 grade). Acum am Rombat.. porneste din prima dar parca nu prea are "vana" Ambele incarcate de mester. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dj.marten Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 TOT CE S-A SCRIS AICI E INUTIL DACA NU FACEM COMPARATIE INTRE TIPURILE DE BATERII. BATERIILE SUNT DE 3 FELURI : 1. CU ACID - FARA INTRETINERE (VIN UMPLUTE CU ACID DIN FABRICA SI SUNT CAPSULATE - NU SE POATE UMBLA IN ELE SA COMPLEREZI ACIDUL) 2. CU ACID - CARE NECESITA INTRETINERE ( BATERIA VINE USCATA IMPREUNA CU O CAPSULA CU ACID, SE TOARNA ACIDUL DIN CAPSULA SI SE LASA SA ACTIONEZE, PE PARCURS SE COMPLETEAZA DUPA CAZ, DACA ESTE NEVOIE) 3. CU GEL IN LOC DE ACID AU O PASTA VASCOASA SAU GEL. MA INTERESEAZA CARE DINTRE CELE 3 TIPURI SUNT MAI FIABILE SI MAI REZISTENTE IN TIMP CRED CA AR TREBUI FACUTA COMPARATIA SPECIFICANDU-SE CE FEL DE BATERIE DETINETI SI NU ASA LA GRAMADA. MI-AZIS UN TIP CARE VINDE BATERII CA SUNT CELE MAI BUNE CELE FARA INTRETINERE SI CELE MAI PRETENTIOASE CELE PE GEL. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Iunie 10, 2010 Share Postat Iunie 10, 2010 TOT CE S-A SCRIS AICI E INUTIL DACA NU FACEM COMPARATIE INTRE TIPURILE DE BATERII.BATERIILE SUNT DE 3 FELURI : 1. CU ACID - FARA INTRETINERE (VIN UMPLUTE CU ACID DIN FABRICA SI SUNT CAPSULATE - NU SE POATE UMBLA IN ELE SA COMPLEREZI ACIDUL) 2. CU ACID - CARE NECESITA INTRETINERE ( BATERIA VINE USCATA IMPREUNA CU O CAPSULA CU ACID, SE TOARNA ACIDUL DIN CAPSULA SI SE LASA SA ACTIONEZE, PE PARCURS SE COMPLETEAZA DUPA CAZ, DACA ESTE NEVOIE) 3. CU GEL IN LOC DE ACID AU O PASTA VASCOASA SAU GEL. MA INTERESEAZA CARE DINTRE CELE 3 TIPURI SUNT MAI FIABILE SI MAI REZISTENTE IN TIMP CRED CA AR TREBUI FACUTA COMPARATIA SPECIFICANDU-SE CE FEL DE BATERIE DETINETI SI NU ASA LA GRAMADA. MI-AZIS UN TIP CARE VINDE BATERII CA SUNT CELE MAI BUNE CELE FARA INTRETINERE SI CELE MAI PRETENTIOASE CELE PE GEL. Eu am avut baterie Exide pe acid fara intretinere, doar ca pe motorul meu sta culcata si a curs in 2 luni tot acidu din ea. Daca aia de au facut bateria nu s-au gandit ca nu pe toate motoarele bateria sta in picioare ... Acum mi-am luat pe gel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mr.magic Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 O intrebare scurta ... Cand incerc sa pornesc motorul imi ticaie releul de pornire ... cand o leg la bateria de la masina releul cupleaza iar starter-ul invarte, dar tot nu are putere sa porneasca ... bateria e moarta ? chiar si cu ajutorul altei baterii ? Asta se intampla dupa o luna jumate de stat in garaj fara pornire ... vara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Vezi sa nu se fi oxidat conexiunile intre borne si baterie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Pune o pe redresor (0,8-1A) si las o cateva ore. Daca se descarc repede, sau iti face aceleasi probleme, verifica incarcarea. Daca incarcarea e ok, bateria e buna de reciclat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 23, 2010 Share Postat Septembrie 23, 2010 Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra. asta cu masina pornita e din puturile gandirii, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Septembrie 23, 2010 Share Postat Septembrie 23, 2010 asta cu masina pornita e din puturile gandirii, nu? Bine zisesi Stresule, din adincurile profunde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Septembrie 23, 2010 Share Postat Septembrie 23, 2010 (editat) Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra. de ce se strica releul de incarcare? din contra am fost acum o luna la o interventie se auzea acel clancanit la mobra si nimica am intrebat motociclistul daca da curent de la masina si a zis ca da cand am ajuns omul avea dreptate dadea curent de la masina si cu ea pornita dar cablurile erau de cacao am pus cablurile mele profesionale si vrum!!!!!!!!!! atentie cablurile de pornire din benzinarii sunt de cacao par groase dar au decat 6 lite in interior si nu sunt bune daca totusi nu aveti ce face si trebuie sa le folositi pe acelea lasati masina pornita si cablurile conectate ceva timp pana se incarca bateria descarcata succes Editat Septembrie 23, 2010 de NASU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 23, 2010 Share Postat Septembrie 23, 2010 Da, era un topic pe aici, legat de cablurile de pornire. Topicuri de genu apar primavara cand lumea isi scoate motoru de la hibernat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Septembrie 23, 2010 Share Postat Septembrie 23, 2010 Cred ca i din cauza ca s a facut frig si asta cam adoarme bateriile. EU n am avut probleme cu a mea pana acu o saptamana. Dimineata mere doar impinsa, dupa 10 min de mers deja are vlaga sa o ia la buton. Tinand cont ca bateria are un sezon si jumatate si e o chinazarie ieftina, si a cam facut banii. Pe de alta parte, tinand cont ca mai e o luna de dat pe la noi... parca s astepta pana n primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mr.magic Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 Daca ai alarma e normal sa se descarce bateria,mai iesi cu ea la plimbare. Incarca bateria lent,curata contactele cum a zis colegu` Dan Cata si mai incearca,cu cablurile de la alta baterie s-ar putea sa nu se transfere suficient ca sa invarta viguros. Nu recomand sa dai curent cu conserva pornita,risti sa strici releul de incarcare de pe mobra. Am alarma la ea dar era deconectata, am lasat bateria la incarcat peste noapte si ... acelasi lucru. Am incercat cu o baterie de masina si surpriza .. a pornit In concluzie bateria e oficial moarta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharko Postat Septembrie 25, 2010 Share Postat Septembrie 25, 2010 eu o incarc cu unu luat de la louis cu 20E, merge brici incarcatoru baga maxim 0.4A si o las 20 de ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Butch Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 aaa..am descoperit acum ca bateria mea e goala..dar goala..mai e putin in ea.cum o umplu? acid si apa distilata? dar..in ce cantitati? plz help !!daca imi poate explica cineva.ca maine sa fac operatiunea asta...multam fain Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi_papi Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 aaa..am descoperit acum ca bateria mea e goala..dar goala..mai e putin in ea.cum o umplu? acid si apa distilata? dar..in ce cantitati? plz help !!daca imi poate explica cineva.ca maine sa fac operatiunea asta...multam fain Vezi ca o sa gasesti pe louis acid in concentratia ideala pt baterii, sau incearca pe la magazinele de baterii sau piese auto. Dupa ce o completezi sa nu crezi k iti va tine prea mult... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 aaa..am descoperit acum ca bateria mea e goala..dar goala..mai e putin in ea.cum o umplu? acid si apa distilata? dar..in ce cantitati? plz help !!daca imi poate explica cineva.ca maine sa fac operatiunea asta...multam fain Daca stii ca n ai avut vreun incident si mobra n a cazut, ca sa se verse acidul, atunci premiza ar fi ca electrolitul s-a evaporat. Completeaza numai cu apa distilata, pune pe redresor si vezi daca tine tensiunea si in sarcina. Ortodox ar fi sa meri la un service de baterii sa ti verifice concentratia „apei”, dupa incarcare Daca e prea scazuta, abia atunci completezi cu acid pana ajunge la densitatea de 1,28 Daca ai ramas fara electrolit, inseamna 1. ca ai regulat varfuri de tensiune peste 15 V, caz in care ai probleme cu circuitul de incarcare (releul regulator) 2. nu ai verificat-o niciodata si in timp s a mai evaporat. Da chiar in halul asta.. nush ce sa zic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Butch Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 nu a cazut niciodata mobra..in lunile caniculare de asta vara..a cam stat in soare..si am inceput eu sa observ ca scade nivelul in baterie..dar am fost plecat destul de mult timp.si mobra a stat..abea acum am constatat ca e goala...si da,chiar in halul asta.lol..dubios.am mai auzit eu de cazuri de astea..dar..la mine e goala rau de tot..o tot invart si ma uit la ea.si nu'mi vine sa cred.ok..am sa incerc cu apa distilata first.si dupa ce vin rezultatele.in cazul in care sunt negative.completez cu acid..multaim fain pentru sfaturi.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b86dtm Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 nu a cazut niciodata mobra..in lunile caniculare de asta vara..a cam stat in soare..si am inceput eu sa observ ca scade nivelul in baterie..dar am fost plecat destul de mult timp.si mobra a stat..abea acum am constatat ca e goala...si da,chiar in halul asta.lol..dubios.am mai auzit eu de cazuri de astea..dar..la mine e goala rau de tot..o tot invart si ma uit la ea.si nu'mi vine sa cred.ok..am sa incerc cu apa distilata first.si dupa ce vin rezultatele.in cazul in care sunt negative.completez cu acid..multaim fain pentru sfaturi.. Sa nu faci gresala sa-i pui apa distilata,mergi la un magazin de piese auto si cumpara electrolit este ieftin si revigoreaza un pic o baterie uzata.Apa distilata folosesti cand completezi un nivel un pic scazut intr-o baterie noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Sa nu faci gresala sa-i pui apa distilata,mergi la un magazin de piese auto si cumpara electrolit este ieftin si revigoreaza un pic o baterie uzata.Apa distilata folosesti cand completezi un nivel un pic scazut intr-o baterie noua. Clar... Face parte din manualul pe care vi l-am recomandat in prima pagina a acestui topic. Zic ca totusi ar fi bine de citit... ca lectura lejera Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.