Sari la conținut

Postări Recomandate

Eu iti dau perfecta dreptate dar aici e factorul psihologic. Tu cum te-ai simti cu niste gume top si cum te-ai simti cu niste SH-uri vechi de 3-4 ani? Vara e lunga. As vrea sa merg la TG Secuiesc ca e mai tehnic din cate am inteles.

 

eu as fi realist si nu mi-as pune viata doar in cauciucuri.... E periculos sa-ti iei cele mai scumpe/smechere/aderente gume in ideea ca "sunt top" si ca poti face orice, ca vorba aia...au aderenta....

 

N-ai cum sa te dai bine pe drumurile din judetul nostru fara sa-ti pui viata in pericol (si nu de la gume, gumele sunt ultimele pe lista)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

personal cred ca la limita cauciucurilor ajungi de fiecare data cand iti intoarce unul in fata din scurt

in momentul ala cu cat mai aderente, cu atat mai bine

 

acum, daca vad ca nu e chiar post de trolaj, poate ar trebui in primul rand sa-ti setezi suspensia cum trebuie daca n-ai facut-o deja, e mai importanta aia decat cauciucul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi aduc aminte cind am fost eu prima prima data la circuit mare, la Serres. Am plecat din Buc cu 4 anvelope noi noute, 2 spate si 2 fata, Metz toate. Se prognoza ca ne dam 5 zile, si am zis sa am multe, sa nu se termine. Erau si bani pe atunci. 600 euro nu era o suma asa de mare. Acuma. numai cind ma gindesc la un 200 euro un spate nou, ma ia ameteala. Pt incepatori, anvelopele aderente sint indicate. Cu cit esti mai avansat, riscul de a gresi este mai mic. Incepatorii bruscheaza mai mult comenzile si anvelopele aderente le mai atenueaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

personal cred ca la limita cauciucurilor ajungi de fiecare data cand iti intoarce unul in fata din scurt

in momentul ala cu cat mai aderente, cu atat mai bine

 

acum, daca vad ca nu e chiar post de trolaj, poate ar trebui in primul rand sa-ti setezi suspensia cum trebuie daca n-ai facut-o deja, e mai importanta aia decat cauciucul

 

 

depinde cat de incalzite sunt, depinde cum e pe jos, depinde de multi factori... Si ca sa eviti sa te bazezi strict pe cauciucuri la franare, e bine sa ai si o anumita conduita la condus si sa stii sa anticipezi anumite scenarii, riscuri etc...

 

+1 la suspensie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunile sint recomandate de producator undeva intre 1.1 -1.2 la rece - pe spate. Pe fata ai la fel ca la celelalte marci, modele, 2.1-2.2 la rece.

 

 

Nu as pune mai jos de 1,3 pe circuit si 1,5 pe strada. Dar in niciun caz sa nu cumva sa-l umfli 2,5-2,9.

 

Baieti , daca se poate sa explicati cum sta treaba cu presiunea in pneuri la mers pe strada.

Valorile date de voi cred ca se preteaza la mers pe circuit , in nici un caz pe strada. cel putin asa cred eu. Imi aduc aminte cand am cumparat mobra ( era statuta de 1 an si ceva ) si am facut un mic test de drum era sa iasa nasol. Presiunea era in jur de 1 pe ambele roti. Dupa ce am umflat rotile se putea merge cu ea.

Acum de ex am 2.5 pe spate , pe fata nu-mi amintesc .

Iar producatorul zice asa

 

Available size
  • 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL - 2.5 BAR FRONT
    180/55 ZR 17 M/C (73W) TL - 2.9 BAR REAR
    120/70 ZR 17 M/C (58W) TL - 2.5 BAR FRONT
    180/55 ZR 17 M/C (73W) TL - 2.9 BAR REAR
Pirelli de exemplu zice una, pe bascula scrie alta ,...Cum e pana la urma ?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@finu: cand ziceau de presiune 1.1-1.2-1.3, JAGI si the mentalist se refereau la modelele de anvelopele de la Dunlop care utilizeaza tehnologia NTEC, nu la orice anvelope :)

Editat de gogO.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci goGo pt explicatii. Putem vorbi noi aici pe 1000 de pagini, insa observ ca multi citesc pe sarite. "Presiunile sint recomandate de PRODUCATOR, adica DUNLOP, undeva intre 1.1 -1.2 la rece - pe spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Baieti , daca se poate sa explicati cum sta treaba cu presiunea in pneuri la mers pe strada.

Valorile date de voi cred ca se preteaza la mers pe circuit , in nici un caz pe strada. cel putin asa cred eu. Imi aduc aminte cand am cumparat mobra ( era statuta de 1 an si ceva ) si am facut un mic test de drum era sa iasa nasol. Presiunea era in jur de 1 pe ambele roti. Dupa ce am umflat rotile se putea merge cu ea.

Acum de ex am 2.5 pe spate , pe fata nu-mi amintesc .

Iar producatorul zice asa

 

Available size
  • 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL - 2.5 BAR FRONT
    180/55 ZR 17 M/C (73W) TL - 2.9 BAR REAR
    120/70 ZR 17 M/C (58W) TL - 2.5 BAR FRONT
    180/55 ZR 17 M/C (73W) TL - 2.9 BAR REAR
Pirelli de exemplu zice una, pe bascula scrie alta ,...Cum e pana la urma ?

Era vorba de anvelopa Dunlop GPRacer 211, cu carcasa rigida. Pentru alte anvelope se folosesc gen 2.1-2.3 pe fata si 2.3-2.5 pe spate. Eu pana sa am anvelope NTEC mergeam cu 2.5 pe spate,dar eu am 120kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-a explicat mie un importator dunlop (nu dau nume)

 

acolo unde recomanda producatorul e un mic *

 

*for track use only. Pentru strada se mai adauga presiune pentru ca pneul nu se incinge la fel de tare. Cu cat se incinge pneul, presiunea in el creste.

 

in aceleasi manuale mai apare o presiune *HOT after track run! Astea sunt destul de mari chiar si la NTEC >1.6 spatele, undeva la 2.5 fata. Astea sunt presiunile pneului in conditiile lui optime de rulare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc la toti, cred ca am sa merg pe D212.

 

Pe strada ai putea sa ai probleme cu D212 care e o guma destul de pretentioasa. Nu ca n-ar fi extrem de performanta dar sunt anumite conditii in care nu e cea mai potrivita.

Cand e rece nu prea ai aderenta.

Cand e ud, aderenta e la limita pericolului.

Inca ceva legat de uzura - sunt foarte sensibile la temperaturi asa ca va fi nevoie sa alegi compozitia corecta pt strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pe strada ai putea sa ai probleme cu D212 care e o guma destul de pretentioasa. Nu ca n-ar fi extrem de performanta dar sunt anumite conditii in care nu e cea mai potrivita.

Cand e rece nu prea ai aderenta.

Cand e ud, aderenta e la limita pericolului.

Inca ceva legat de uzura - sunt foarte sensibile la temperaturi asa ca va fi nevoie sa alegi compozitia corecta pt strada.

Salut Cesar,

 

In teorie (cel putin) am gândit ca pe ploaie oricum nu ies, iar cand e frig nu m-aș da tare. M-am gândit la D212 din cauza presiunii scăzute din anvelope, gândindu-ma ca se încălzesc mai usor fiind pata de contact mai mare. Ca si compoziție ce parere ai de un soft fata , medium spate?

Acum ma uitam ca D211 are un preț mai bun si nu cred ca un newbie ca mine va simți diferențele fata de D212. Cand am precizat ca vreau un cauciuc aderent ma refeream la un cauciuc care sa imi permită greșeli precum too much Brake sau too much gas😂, si nicidecum la niste cauciucuri care sa imi permită sa ma dau cu cotul in asfalt pe strada. 😂

 

Mulțumesc tuturor pentru răspunsurile pozitive.

 

PS : legat de setările suspensiei...credeți-ma, mi se pare chirurgie aceasta Operațiune. 😂😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In esenta, rigiditatea carcasei se simte in conditii dinamice si marimea petei de contact depinde atat de geometria anvelopei cat si de presiune.

NTEC este o anvelope rigida astfel incat nu e nevoie sa o umfli peste 1.5 la rece. 1.1 mi se pare foarte putin la rece. Undeva intre 1.3 si 1.5 la rece, pentru mine a fost compromisul optim intre stabilitate si aderenta. Guma fata am umflat-o intre 2.1 si 2.3.

fata de D212, D211 pe ploaie se comporta admirabil. Evident, cand e ud, se merge la siguranta. Eu unul am fost prins de doua ploi cu D211 si n-am avut necazuri. Asa nu inseamna ca sunt gume de ploaie.

Pt strada, Dunlop are doua anvelope excelente pentru motociclete sport: D211 si Sportsmart 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

PS : legat de setările suspensiei...credeți-ma, mi se pare chirurgie aceasta Operațiune.

 

 

daca intelegi cum functioneaza nu e asa SF, dar mai bine apelezi la cineva priceput, sa ti-o seteze in functie de greutatea (masa) ta.

 

cu gumele eu cred ca e overkill din partea ta. Adica iti faci prea multe probleme/teorii....

 

Cezar avea dreptate ,mai bine iei o guma care e mai versatila decat una orientata strict pt pista... esti la plimbare si te prinde o ploaie sau etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mersul pe strada in anvelopa spate D212 gp pro nu ai cum sa pui presiunea recomandata de producator la rece pt ca dupa cateva forje sau primul run de n km constant la o viteza mare pe autostrada sau drum judetean lung de forja o sa apuci in cel mai fericit caz sa vezi cum trebuie sa-l schimbi ,cu presiunea la rece de 1.0-1.1 cauciucul spate o sa se supraincalzeasca mai devreme sau mai tarziu indiferent de compozitia avuta.

Sa pui presiunea total gresita in aceste anvelope pt conditiile de mers este cel mai periculos lucru pe care poti sa-l faci dupa ce ai pus cauciucurile pe moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mersul pe strada in anvelopa spate D212 gp pro nu ai cum sa pui presiunea recomandata de producator la rece pt ca dupa cateva forje sau primul run de n km constant la o viteza mare pe autostrada sau drum judetean lung de forja o sa apuci in cel mai fericit caz sa vezi cum trebuie sa-l schimbi ,cu presiunea la rece de 1.0-1.1 cauciucul spate o sa se supraincalzeasca mai devreme sau mai tarziu indiferent de compozitia avuta.

Sa pui presiunea total gresita in aceste anvelope pt conditiile de mers este cel mai periculos lucru pe care poti sa-l faci dupa ce ai pus cauciucurile pe moto.

Tind sa constat ca is gume cam neadecvate pentru strada? Nu esti primul care le "critica".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu le critic pt ca sunt fan dunlop si mi-au adus cele mai bune rezultate , doar trebuie sa adaptezi cateva lucruri cand mergi cu ele pe strada

am intervenit pt ca te-am vazut hotarat ca daca o sa pui ce recomanda dunlop o sa-ti fie bine si ca ai inteles si cu presiunea scazuta din ele cum sta treaba ... :)

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu le critic pt ca sunt fan dunlop si mi-au adus cele mai bune rezultate , doar trebuie sa adaptezi cateva lucruri cand mergi cu ele pe strada

am intervenit pt ca te-am vazut hotarat ca daca o sa pui ce recomanda dunlop o sa-ti fie bine si ca ai inteles si cu presiunea scazuta din ele cum sta treaba ... :)

Ok, ce presiune recomanzi pentru strada?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ceva timp am inceput usor usor sa-i dau dreptate lui Cesar,unele intrebari sunt mult prea generale si depind de foarte multi factori in realitate ca sa poti da raspunsul corect pe internet si acela sa fie foarte bun si sa se potriveasca in conditiile cand o sa mergi tu cu motocicleta.

Nu cunoastem multe variabile insa undeva la 1.4-1.5 cred ca trebuie sa fie minim la rece cand folosesti aceste anvelope pe strada ,considera aceste presiuni bune in conditii ideale de mers ,cand vb de ideal includ aici si setarile, temperatura asfaltului,temperatura de afara,compozitia ideala recomandata de Dunlop pt temperatura asfaltului samd

Eu nu am vazut pe undeva ca Dunlop sa-ti recomande o presiune pt aceste anvelope folosite pe strada ,tu trebuie sa testezi singur si sa vezi cum este mai bine pt tine.

Ca fapt divers chiar si pe circuit cand ai 3 presiuni date si folosesti incalzitoarele nu-ti iese de fiecare data pt ca se schimba conditiile ,temp asfaltului,poate ai nevoie de mai mult grip ,poate ai pus o presiune prea mare pt conditiile de afara si cauciucul nu se incalzeste etc...

 

post-33534-0-24317900-1465384661_thumb.jpgpost-33534-0-90990700-1465384661_thumb.jpgpost-33534-0-42671900-1465384662_thumb.jpgpost-33534-0-97468000-1465384662_thumb.jpg

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu faceti confuzia mersului "blana" pe drumuri nationale. Face-ti un test simplu: cit e viteza medie de deplasare pe un tronson dat? 100, 120, 140??? Ar fi chiar spectaculos 140km/h pe un tronson de drum national. Se schimba problema doar pe autostrada, acolo, se ating viteze medii de peste 150km/h si este cazul sa mariti presiunea la anvelope. La Slovakiaring, circuit de viteza mare, media orara este undeva la 140-150km/h, si tot cu 1.2 bar la rece se face presiunea la D212. Nu mai vorbesc de deplasarile in oras, unde trebuie presiunea minima admisa , tocmai ca sa se incalzeasca cit de cit. In fine, e destul de complicat de NTEC-urile, insa cunosc multi raceri de strada care inca merg cu ele, si nu de ieri.

 

PS:Chiar am vazut oameni care merg tare pe circuit care au bagat 1.2bar in D212 la cald, adica la 80grd. Asta inseamna ca la rece, presiunea este maxim 1.05bar.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian changed the title to Recomandare anvelope Suzuki Bandit 600

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...