Crazy-devil Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 din experienta proprie, am mai spus si o mai spun. Pilot Road = doar pt plimbari gen "turul europei" Pilot Power = pentru "turul europei" mai agresiv, chiar si sa pui genunchiul jos. daca vrei mers agresiv si pe incredere... te orientezi spre Power Pure sau power One. asta doar ce tine de "mișălin" eu m-am dat intai pe Diablo Corsa care erau.... vai de capu' meu.. am avut norocul ca am da intr-o borta si le-am taiat. apoi, am gasit la urgenta un set Pilot Power fata Pilot Road spate care a fost schimbat dupa 2 zile tot cu Pilot Power. gume decente, dar cu limita de aderenta. situantia s-a schimbat cand am dat de Dunlop D211 sau Pireli Supercorsa so/sau chiar si batranele Dragon Super Corsaorsa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidiugm Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 CATEGORIC!! Imi imaginez ca la fiecare plecare modifici amortizoarele, discurile frana..samd, petnru ca iesirea sa fie una de bun augur.. Tocmai, ca nu fac nimic din cele de mai sus si nici nu as vrea sa fiu nevoit sa fac. Replica mea era doar un argument pentru a nu folosi doua seturi diferite de cauciucuri, unul de circuit si unul de strada, pe aceeasi motocicleta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 cu Dragon Supercorsa era incaltata mobra mea cand am cumparat'o si desi erau DOT de vreo 4 ani la vremea aia, dupa ce se incalzeau erau fenomenale. Beleaua era ca se incalzeau greu, ori din cauza vechimii..ori "asa face toate". Cert e ca mi'au placut foarte mult si vroiam sa merg tot pe Supercorse, dar m'am linistit cand am vazut cat costa si am luat'o pe alt drum cu toate ca tot la clasa aia de gume ajung. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 cu Dragon Supercorsa era incaltata mobra mea cand am cumparat'o si desi erau DOT de vreo 4 ani la vremea aia, dupa ce se incalzeau erau fenomenale. Beleaua era ca se incalzeau greu, ori din cauza vechimii..ori "asa face toate". Cert e ca mi'au placut foarte mult si vroiam sa merg tot pe Supercorse, dar m'am linistit cand am vazut cat costa si am luat'o pe alt drum cu toate ca tot la clasa aia de gume ajung. nu stiu care dintre noi nu face diferenta intre gume, ma faci prost si troll,dar tu te miri de ce DragonSupercorsa se incalzeau greu...... presupun ca erau noi noute DragoSupercorsa alea, de razi de altii care au avut gume SH...... nu de alta,dar atingi cateva cote inalte de ipocrizie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free fly Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 (editat) Am o nelamurire. De ce michelin zice : Up to 52% larger contact patch at the rear. For example, with a bike whose cold pressure is adjusted from 2.9 BAR to 1.5 BAR for the rear, exclusively for track use. Michelin recommends cold pressure of 2.1 BAR at the front and 1.7 BAR at the rear (Or 1.5 BAR if used with heater blanket) for the MICHELIN Power SuperSport on the track. http://moto.michelin.co.uk/tyres/michelin-power-supersport#desc Ce pe strada nu poti sa mergi cu presiunea de pista, de ce? Sau de ce pe strada sa mergi cu presiune mare si pe pista cu presiune mica...doar ca se uzeaza mai repede?! plm Editat Ianuarie 17, 2014 de free fly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 Am o nelamurire. Ce pe strada nu poti sa mergi cu presiunea de pista, de ce? Sau de ce pe strada sa mergi cu presiune mare si pe pista cu presiune mica...doar ca se uzeaza mai repede?! plm pentru ca.... daca mergi pe autostrada 20 minute cu presiune mica in blana o sa-ti explodeze cauciucurile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 Mai precis , se supraincalzesc, urmeaza desprinderea straturilor de la suprafatza, care-s doar vulcanizate de carcasa. Daca mergi legal, adica, 140/h, nu-i problema cu supraincalzirea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 R10 tine maxim 3000 km pe un R1 2008 cu care s-a mers la plimbare. A mai ramai doar 1 mm din profil pe mijloc, face burta automat. Pe strada e bataie de joc cu el pe spate daca nu stai doar in curbe chiar si prin oras. Pe strada: SC2 si K2 pe fata e prea tare compozitia, trebuie sa le incalzesti inainte sa te joci cu ele. SC2 spate--tot prea tare, trebuie incalzite ca sa abuzezi de ele.Dar e alegerea normala pe strada ca SC1 si SC0 sunt prea moi. Probabil un cauciuc de strada de la capat de gama ofera mai multa aderenta overall pe strada, cu opriri dese, oras. SC1 fata- faci ce vrei cu ea si la 5 grade cu asfalt uscat, neincalzite.Adica faci stoppie dupa 50m. Nu stiu cat tine ca zici ca e un fel de plastelina si la 5 grade. Cel mai bun cauciuc de fata pe care am mers eu indiferent de temperatura (n-am mers pe varful de gama de la dunlop, doar sc1, sc2 , sc3, k1, k2, k3 dragonsupercorsa+ alea de strada 2ct, pure, z6....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 Pai cum zicea si JAGI, ce treaba are ca-s 400 eur setu si ca tin doar 3000 km, oricum racerii stradali nu-s cunoscuti pt nr mare de km pe an cine are bani si poate, sa-si ia frate, 3 seturi de R10, din partea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free fly Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 (editat) Legat de presiuni. Gumele cu NTEC merg si 300km/h pe autostrada cu presiuni mici. La celelalte gume, fara NTEC, daca dai blana pe autostrada trebuie sa ai presiune mare, cea recomndata de "motocicleta" , cand ajungi la viraje si vrei sa dai jar, scazi presiunea. Am inteles bine? Editat Ianuarie 17, 2014 de free fly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 (editat) Teoretic, poti sa mergi 9000 km cu R10 daca te dai 3000 km pe mijloc si 3000km pe fiecare laterala. .In concluzie, daca mergi pe mijloc in afara orasului tine maxim 3000km. In oras cu forjari de la stopuri m-as mira sa tina profilul mai mult de 1500 km. Pentru cine vrea un R10-ul in cauza, pot sa ii fac legatura. Pe mijloc vreo 1.5 mm si lateralele noi-2011/190/55. Cert e ca eu nu o sa mai cobor de la aderenta de SC1 pe fata. Pe spate pot sa merg cu orice, pot sa controlez acceleratia, dar franarile de urgenta nu sunt la alegerea mea, in mare masura. Editat Ianuarie 17, 2014 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 iar cand pierzi fata,se intampla subit, nu e ca la spate..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Ianuarie 18, 2014 Share Postat Ianuarie 18, 2014 O suspensie reglata si un cauciuc bun iti ofera o mai mare predictibilitate asupra momentului de suspans cand se blocheaza roata fata. Nu inseamna ca daca ai blocat fata automat cazi. Ai putin timp sa lasi frana(1,2 m daca e motoreta dreapta----dar in situatii de franare de urgenta daca nu ai reflexul format--99% daca ai blocat fata pici, nu mai dai drumul la frana). Conteaza si cat de incarcata e furca. Cu cat e mai incarcata furca cu atat e mai mica sansa sa o blochezi, dar cu atat mai mult scade sansa sa mai eviti o cazatura daca ai blocat fata. Daca ai furca incarcata la maxim si ai blocat fata, pici instant direct in clavicula si te-ai aranjat frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nellob Postat Ianuarie 18, 2014 Share Postat Ianuarie 18, 2014 Anul asta as vrea sa schimb cauciucurile la motorul meu Suzuki VS 800 din 94. Am o nelamurire, pe fata are cauciuc Pirelli 80/90-21 TT(tube type) si pe spate Pirelli 140/90 - 15 TL (tubeless). As vrea sa cumpar amandoua cauciucurile tubeless dar nu stiu daca janta suporta si cauciucuri tubeless. Am citit pe un forum ca ar trebui sa fie scris pe janta dar nu am putut gasi nimic pe a mea. Nici la atelerele de vulcanizare nu am gasit cunoscatori la motoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Ianuarie 18, 2014 Share Postat Ianuarie 18, 2014 la moto a ta care are spite trebuie si camera (doar daca nu ai facit tu ceva modificari) deci este irelevant daca pui cauciucuri TT sau TL. Cele TL au o buza cu profil special care etanseaza pe jantele ce suporta TL. Pe jante cu spite TT poti pune de care cauciucuri vrei (atita timp cit respecti dimnsiunile si pui si camera) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Ianuarie 18, 2014 Share Postat Ianuarie 18, 2014 Ceva magazine cu reduceri la cauciucuri stiti? N-am luat in toamna ca am zis sa nu o las peste iarna cu cauciucuri noi si ca poate apar oferte dar din ce m-am uitat nimeni nu scade nimic si e aproape februarie.... N-as vrea nici s-astept pana la SMAEB spre mai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xsebi Postat Ianuarie 18, 2014 Share Postat Ianuarie 18, 2014 Outletmoto.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 18, 2014 Share Postat Ianuarie 18, 2014 la moto a ta care are spite trebuie si camera (doar daca nu ai facit tu ceva modificari) deci este irelevant daca pui cauciucuri TT sau TL. Cele TL au o buza cu profil special care etanseaza pe jantele ce suporta TL. Pe jante cu spite TT poti pune de care cauciucuri vrei (atita timp cit respecti dimnsiunile si pui si camera) doar ca in caz ca faci o pana iti blestemi zilele cu tl fatza de tt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 19, 2014 Share Postat Ianuarie 19, 2014 Ceva magazine cu reduceri la cauciucuri stiti? N-am luat in toamna ca am zis sa nu o las peste iarna cu cauciucuri noi si ca poate apar oferte dar din ce m-am uitat nimeni nu scade nimic si e aproape februarie.... N-as vrea nici s-astept pana la SMAEB spre mai. Depinde ce gume te intereseaza. Dunlop, Pirelli si Bridgestone de stradă, sport si de curse sunt destul de reduse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Ianuarie 19, 2014 Share Postat Ianuarie 19, 2014 (editat) Da, am vazut si eu ca seturi de strada se mai gasesc. Ce ma intereseaza pe mine sufletu' lu' Avram Iancu... doar pe anvelopemoto Eu caut Dunlop K460 pentru asta mica set fata-spate si cu camere sa fie treaba treaba Editat Ianuarie 19, 2014 de BlackLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nellob Postat Ianuarie 19, 2014 Share Postat Ianuarie 19, 2014 doar ca in caz ca faci o pana iti blestemi zilele cu tl fatza de tt... Deci ar fi indicat sa iau cauciucurile Tube Type (TT). Trebuie sa pun camere oricum si la cele TL. Macar m-am lamurit acum. Ca si brand care ar fi cele mai bune modele pentru chopper ca si performanta? Eu am gasit modelul: Pirelli M66 TT fata/spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 19, 2014 Share Postat Ianuarie 19, 2014 Deci ar fi indicat sa iau cauciucurile Tube Type (TT). Trebuie sa pun camere oricum si la cele TL. Macar m-am lamurit acum. Ca si brand care ar fi cele mai bune modele pentru chopper ca si performanta? Eu am gasit modelul: Pirelli M66 TT fata/spate TT sunt in general o idee (nu extraordinar) mai ieftine. Daca iti rezolvi pana singur sunt si cele mai indicate ca se dejanteaza mai usor. Daca ai spitze, in general, exceptand cativa producatori sau modificari - trebuie oricum camera. Recomandarea mea TT preferabil TL era in ideea de capre / enduro-touring unde ai sanse mari sa faci pene des si rezolvarea sa fie pe barba ta. La cruiser - nu stiu daca se aplica, sansele de pana sunt mai mici si nici nu stiu cati ar cara chei de roti, leviere, petece sau camere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 19, 2014 Share Postat Ianuarie 19, 2014 O suspensie reglata si un cauciuc bun iti ofera o mai mare predictibilitate asupra momentului de suspans cand se blocheaza roata fata. Nu inseamna ca daca ai blocat fata automat cazi. Ai putin timp sa lasi frana(1,2 m daca e motoreta dreapta----dar in situatii de franare de urgenta daca nu ai reflexul format--99% daca ai blocat fata pici, nu mai dai drumul la frana). Conteaza si cat de incarcata e furca. Cu cat e mai incarcata furca cu atat e mai mica sansa sa o blochezi, dar cu atat mai mult scade sansa sa mai eviti o cazatura daca ai blocat fata. Daca ai furca incarcata la maxim si ai blocat fata, pici instant direct in clavicula si te-ai aranjat frumos.Cu toate ca e partial off-topic, parerea mea e asa. Sint convins ca tot ce ai scris e corect dar in anumite conditii. Una la mina ca exista motociclete (chiar si de productie recenta) la care nu ai nici macar preincarcare reglabila pe fata. Adrian a avut si SV650 si acum are RSV-ul, daca zice ca e "oarescare" diferenta intre suspensii, eu il cred pe cuvint. Doua la mina, sint convins ca pe circuit sau asfalt pe care-l cunosti perfect poti sa ajungi sa stapinesti frinarea fata pina la nivelul la care sa blochezi fata si sa nu cazi. In schimb, la motociclete cu suspensii mediocre, conditii de drum necunoscute (sper ca n-o sa-mi spuna cineva ca asfaltul e la fel peste tot), indeminare de om normal, cauciucuri neincalzite (conservarul care taie fata nu te intreaba in prealabil cit le-ai incalzit) eu refuz sa cred ca se poate pune problema de asa ceva si cred ca daca iese e doar din noroc sau indeminare iesita din comun si exercitiu f mult. La 60 la ora, 1,5 m inseamna 0,1 secunde si din cite stiu reactiile mai rapide de-atit sint considerate de exceptie. Ideea e ca ideal e sa nu ajungi sa blochezi fata sau sa ai ABS. Daca la masina e obligatoriu in ziua de azi, o fi existind poate si un motiv. Am vorbit si cu oameni care se dau bine pe circuit si sint de-aceeasi parere. Scriu asta ca om care a cazut blocind fata si pot sa spun ca se reactia motorului e atit de rapida incit doar cu reflexe peste medie ai putea sa faci ceva (si nu sint convins). Am patit s-o blochez si sa ma redresez dar senzatia e ca a fost 100% noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Ianuarie 19, 2014 Share Postat Ianuarie 19, 2014 Tot ceea ce scrieti e pur teorie! Nu se aplica in viata reala! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Ianuarie 19, 2014 Share Postat Ianuarie 19, 2014 (editat) Poti sa blochezi fata fara sa cazi, am spus detaliat mai sus conditiile. Eu asa si testez cauciucul de pe fata prin oras daca s-a incalzit si pot sa ma bazez pe el. Daca intra in stoppie de la 20-30 e bun de dat, daca nu, se duce 1,2 m taras fara nici o grija legata de vreo cazatura. Am blocat asa fata peste 1000 de ori, (fac la fiecare iesire, imi si place). Am mai blocat fata intre 2 masini, furca neincarcata, eveniment neprevazut, frana scurta si tare, blocat fata,(40-50km/h) da i-am dat drumul si nu am cazut. In schimb, franare de urgenta de la 90 la ora in oras, frana blana (ca a pus si nenea cu masina tot la fel,doar ca el avea 50 la ora), pana la vreo 15 la ora(motorul doar zgarietura pe crash-pad si eu julit geaca in cot, atat) cand m-am trezit pe jos si ma uitam la bara de la masina omului care era la jumatate de metru. Am cazut fix cand am atins marcajul de la trecerea de pietoni. Mare noroc. Nici nu mi-am dat seama ca s-a pierdut fata fiindca era incarcata furca la maxim si atunci te trezesti instant pe jos. Se invata usor blocatul rotii fata la coborari cu bicicleta prin padure. Se blocheaza asa des ca o sa iti intre in reflex sa ii dai drumul. Blocatul rotii la bicicleta e acelasi ca si la motocicleta, difera doar viteza, dar reflexul se poate invata si pe bicicleta. Mergeti cu bicicleta la vreo 20-25 la ora, transferati greutatea pe spate si blocati fata din ce in ce mai mult. Poti sa blochezi fata asa de multe ori fara nici o grija--depinde si de skill. Daca muti din ce in ce mai multa greutate pe fata, o sa vezi ca ai din ce in ce mai putin timp sa reactionezi. Placerea cu blocatul rotilor vine de pe bicicleta, acolo a fost locul unde am invatat. In schimb, eu sunt pentru ABS . Eviti cazaturi aiurea determinate de oboseala, cauciucuri, asfalt cu nisip/.... Sper sa se inteleaga ce am vrut sa zic, nu ma dau zmeu, am luat la cazaturi de la blocat fata pe bicicleta de nici nu mai stiu numarul si pe motor am cateva(3 scuterul si una cu motorul). Mi-o si caut. Am vrut doar sa accentuez ca daca blochezi fata, nu neaparat o sa cazi, desi exista o mare probabilitate. Foarte multe accidente de motor se intampla ca se blocheaza fata, asa ca eu nu inteleg de ce nu s-a introdus pana acuma ABS-ul. Multe vieti erau salvate.( ca sa nu mai spun de vatamari corporale) Editat Ianuarie 19, 2014 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.