Sari la conținut

Postări Recomandate

deci care sunt single compound? doar alea strict pt pista? (track only)? (si nu ma refer la slickuri aici).

 

si care-s versiunile stradale de la.........sa zicem Supercorsa, sau de la Dunlop? (ma refer care-s versiunile de strada de la gumele alea, gen din tre SC1/2/3/SP)

 

adriane.. e asa greu "prietene" sa intri pe site-urile producatorilor sa citesti singur?

 

dual sau triple compound nu are legatura cu functia cauciucului

 

versiunile stradale? toate cauciucurile aduse in discutie pe aici sunt stradale, poti merge pe strada legal cu ele cat timp au DOT ,defapt E4 inscriptionat

post-36094-0-90254200-1387015361_thumb.png

 

din graficul asta doar cu KR-urile nu ai voie legal pe strada

de la Sportsmart in stanga nu-i mai intereseaza cum se comporta cauciucul pe frig si ploaie

la 10-15 grade sau/si ploaie un Roadsmart are mai multa aderenta decat Sportsmart sau D-urile

 

astia care-ti vand cauciucuri SH n-o sa-ti spuna niciodata asta, pentru ca nu au testat sau pur si simplu vor sa vanda copturile

 

can ti-oi lua urmatoarea mobra fa si tu un efort si pune gume NOI, sport sau sport-touring si o sa intelegi imediat cum sta treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator Adrian

bec:

 

pai are oarecum legatura si dual sau triple compound legatura cu functia lui.... in functie daca-i de touring sau sport, difera procentajul din compozitia sa (de pe margini,mijloc etc), cat de 'stiff' e cauciucul (la deformari,de ex cand e pus pe un tourer mai greu,cum e VFR 1200, RT1200, etc)..

 

De ex Dunlop Roadsmart II, pe mijloc are un compound care rezista mai mult la uzura, fata de ''shoulders''' (margini) unde e mai moale,pt a asigura o aderenta mai buna cand esti aplecat.

 

Imi imaginez ca o guma hyper-sport nu e necesar sa fie dualcompound,ca accentul pica pe grip si nu pe longevitate.


De asta ma gandeam ca exista corelatie intre faptul ca un cauciuc e compus din 2-3 compund,distribuiti intr-un anume fel,functie de targetul acelui cauciuc..

 

pai tocmai de aia postez, ca vreau macar pe fata sa-mi iau in primavara o guma noua. M-am orientat chiar fix pe Dunlop, pe SportSmart. (e best of both worlds ca sa zic asa).E foarte misto pe uscat, iar pe ploaie n-o sa bata vreun record,dar e mult mai decent decat supercorse si D211/212 uri...

 

Spatele mi-l toaca prea rapid,indiferent de stilul de mers. Ultima vreme am mers chiar potolit (si nu in sensul ca am mers incet incet, ci n-am bruscat deloc motorul ca sa rupa aderenta) si tot toaca guma spate destul de rapid. Pe spate in continuare o sa prefer un SH in mintile lui (nu o coptura din 1900 toamna)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bec:

 

pai are oarecum legatura si dual sau triple compound legatura cu functia lui.... in functie daca-i de touring sau sport, difera procentajul din compozitia sa (de pe margini,mijloc etc), cat de 'stiff' e cauciucul (la deformari,de ex cand e pus pe un tourer mai greu,cum e VFR 1200, RT1200, etc)..

nu....lucruri diferite.

post-36094-0-74344600-1387052785_thumb.jpg

 

ca fapt divers continental are o tehnologie de vulcanizare care modifica gradual calitatea cauciucului , cauciuc mono-comp dar cu diferite propietati in functie de aplecare

din pacate cauciucurile lor nu sunt stralucite

 

Spatele mi-l toaca prea rapid,indiferent de stilul de mers. Ultima vreme am mers chiar potolit (si nu in sensul ca am mers incet incet, ci n-am bruscat deloc motorul ca sa rupa aderenta) si tot toaca guma spate destul de rapid. Pe spate in continuare o sa prefer un SH in mintile lui (nu o coptura din 1900 toamna)

 

toata smecheria e sa pui ambele gume noi pe mobra , am mai scris asta de zeci de ori, nu iesi mult mai ieftin cu gume sh , cauciucurile se deterioreaza foarte putin in prima jumatate a vietii , pe sfarsit se accelereaza foarte mult uzura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toata smecheria e sa pui ambele gume noi pe mobra , am mai scris asta de zeci de ori, nu iesi mult mai ieftin cu gume sh , cauciucurile se deterioreaza foarte putin in prima jumatate a vietii , pe sfarsit se accelereaza foarte mult uzura

 

Corect.

 

Pe linga asta, un alt aspect important in schimbarea ambelor cauciucuri cu unele de la acelasi producator si nivel de grip, fie ele de pista sau pentru strada, se face pentru a diminua/anula diferenta de grip.

 

La o pereche diferita ( uzura, model, vechime ), cauciucul mai vechi/uzat v-a ceda primul intr-o situatie de aderenta scazuta ( sa spunem pe strada ) iar, in cazul ununi mers sportiv pe circuit sau pe strada, cel mai nou/bun v-a marii presiunea pusa pe celalalt.

 

Am vazut o multime de incidente, datorate acestor combinatii de cauciucuri sh, care au avut consecinte extrem de serioase si care puteau fi foarte usor evitate.

 

O alta parere generala este ca spatele se poate pierde numai pe acceleratie ceea ce este fals. Spatele se poate pierde si pe frinare fata si pe curba.

 

pai tocmai de aia postez, ca vreau macar pe fata sa-mi iau in primavara o guma noua. M-am orientat chiar fix pe Dunlop, pe SportSmart. (e best of both worlds ca sa zic asa).E foarte misto pe uscat, iar pe ploaie n-o sa bata vreun record,dar e mult mai decent decat supercorse si D211/212 uri...

 

Spatele mi-l toaca prea rapid,indiferent de stilul de mers. Ultima vreme am mers chiar potolit (si nu in sensul ca am mers incet incet, ci n-am bruscat deloc motorul ca sa rupa aderenta) si tot toaca guma spate destul de rapid. Pe spate in continuare o sa prefer un SH in mintile lui (nu o coptura din 1900 toamna)

 

 

Cu cit diferenta de aderenta intre cele doua cauciucuri este mai mare, cu atit creste exponential si pericolul ca cel mai neaderent sa fuga. Cel mai bine este sa avem pe mobre pneuri omogene, cu acelasi nivel de aderenta, sa nu apara dezechilibre, atit pe curbe cit si pe rece/umed/ploaie.
p.s. In cazul tau as pune pe motoreta un set de stradale si m-as bucura de ele o grama de km in conditii de siguranta

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o data va spun, nu am apucat sa testez decat vreo 2000km, dar anvelopa SportSmart nu e chiar asa Sfantul Graal al cauciucurilor. Se incalzeste greu, se deformeaza foarte greu (daca nu puneti presiune mica sunteti pasibili de accident la primele curbe!), odata incalzit insa lucreaza bine.

 

Eu nu cred ca voi mai folosi SportSmart dupa cauciucul asta, trec inapoi la D211GPRacer.

Editat de the mentalist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Niko: pt uz stradal, SportSmart e superior lui D211 GP Racer. Si e logic sa pui presiune mica, pt ca-i anvelopa cu NTEC.

 

Dar na, tu , racer impatimit si posesor de ZX10R-blana-n-linie-dreapta , sunt sigur ca e mai potrivit D211GP pt tine.....numa' vezi sa nu-l patratesti de la atata mers.....in linie dreapta :|

 

Eu macar sunt sincer cu mine si stiu ca RoadSmart II sau Angel GT ar fi ideal pt mine (chiar si pt acele situatii cand vreau sa ma dau sportiv, n-o sa ajung, pe strada, la limita unui RoadSmart2 etc...pt ca n-o sa ma dau in acel stil pe strada...)

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti scuzati-ma ca ma bag si eu .Deci pentru mers pe strada recomandati DUNLOP SPORT TOURING - SPORTMAX ROADSMART II ? Am un yamaha yzf r6 si as vrea sa-l incaltz cu o pereche din gama Dunlop:D

 

Nu sunt tocmai cele mai potrivite gume pt R6.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de unde ai inteles ca ti-as recomanda gume de curse (slickuri sau cu compozitie slick) - alea nici nu sunt street legal

 

Dunlop D211 GP racer - sunt gume de strada

Sportsmart - gume de strada

Qualifier 2 - gume de strada

Qualifier - gume de strada

 

Roadsmart sunt cauciucuri pentru motociclete mai grele si pt R6 care e o motocicleta usoara nu asigura acelasi nivel de aderenta.

 

Un set de D212 GP Pro costa cam 500 de euro. Daca ai vrea anvelopele astea, crezi ca ti le-ai permite?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Nu stiu de unde ai inteles ca ti-as recomanda gume de curse (slickuri sau cu compozitie slick) - alea nici nu sunt street legal

 

Dunlop D211 GP racer - sunt gume de strada

Sportsmart - gume de strada

Qualifier 2 - gume de strada

Qualifier - gume de strada

 

Roadsmart sunt cauciucuri pentru motociclete mai grele si pt R6 care e o motocicleta usoara nu asigura acelasi nivel de aderenta.

 

Un set de D212 GP Pro costa cam 500 de euro. Daca ai vrea anvelopele astea, crezi ca ti le-ai permite?

Nu am inteles ca imi recomanzi gume de curse :D ,Doar am intrebat daca ce am spus eu ar fii indicat sa pun pe motorul meu mentiionad in al 2 -lea coment , ca nu merg pe circuit doar pe strada.Si multumesc pentru celalalte obtiuni de cauciucuri.

Editat de OnuAdrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Pentru R6 ala cele mai echilibrate gume ,de la Dunlop, sunt Qualifier 2.

 

SportSmart daca te dai mai sport, dar per total,cu Qualifier 2 nu ai cum sa dai gres... my 2c... (am avut Qualifier 2 si am fost f multumit).

 

@Cesar: RoadSmart II sunt mai rezistente la deformare pt ca-s gandite sa suporte si masa mai mare a mobrelor mai mari/grele (de touring/sport touring). Asta nu inseamna ca nu ofera aderenta pt R6.

Daca cineva are R6 si-l foloseste mai mult la touring/plimbare si doar 25 % la mers sportiv, ce i-ai recomanda? D212?....... Eu cred ca e ok Roadsmart 2... (parerea mea umila)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar am intrebat daca ce am spus eu ar fii indicat sa pun pe motorul meu mentiionad in al 2 -lea coment , ca nu merg pe circuit doar pe strada

 

Parerea mea - nu!

 

@Cesar: RoadSmart II sunt mai rezistente la deformare pt ca-s gandite sa suporte si masa mai mare a mobrelor mai mari/grele (de touring/sport touring). Asta nu inseamna ca nu ofera aderenta pt R6.

 

Daca cineva are R6 si-l foloseste mai mult la touring/plimbare si doar 25 % la mers sportiv, ce i-ai recomanda? D212?....... Eu cred ca e ok Roadsmart 2... (parerea mea umila)

Am mers cu toate gumele despre care am scris si cred ca stiu despre ce vorbesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Am mers cu toate gumele despre care am scris si cred ca stiu despre ce vorbesc.

 

N-a sugerat cineva ca nu stii ce vorbesti si nici n-as insinua ca eu stiu mai bine decat tine,ce vorbesc ; nu e cazul.

 

Dar ce vreau sa spun este ca ,in ciuda motoarelor pe care le poseda, riderii de la noi nu au talentul necesar pentru a struni in regim ''sportiv'' acele motoare.

 

La stilul pensionar al unora, eu cred ca nu ar fi in primejdie pe un R6 cu RoadSmart2 (luate de noi,si nu SH). Tocmai in regim urban + umezeala/frig, cred ca-i confera o aderenta mai buna o guma de genul ala,decat un D211...

 

Nu uita, in final nu trebuie sa raportezi stilul tau de mers la altii. Trebuie sa ai in vedere ca unii au un stil mai lent, mai pensionar,mai touring. Chiar daca detin R1/R6 etc...

 

Pentru ca......din pacate, la noi in tara, la cum e cultura moto, 80% is vitezane,desi n-avem un singur circuit. La noi nu se cumpara in functie de nevoie/scop,ci din alte considerente (atunci cand se alege motocicleta...)

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu pe baza carei experiente vorbesti tu. Eu in fiecare sezon am de-a face cu cateva sute de motociclisti.

Cauciucuri de multe feluri - mai vechi mai noi, mai performante sau mai putin.

Am alte opinii decat ai tu si mi le bazez pe experienta proprie si pe informatiile pe care le obtin de la foarte multi motociclisti.

Multumesc pt intelegere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@OnuAdrian Daca vrei neaparat Dunlop poti astepta pana la primavara ca o sa apara si la noi sportsmart Q3, urmasul lui Q2 care e destul de laudat. Poti sa te uiti si la concurenta din gama sport, nu touring(eu asa as alege). Eu pe hornet am ales PilotPower 3 si-s foarte multumit (dupa 6500km spatele are canale de 4mm adancime, iar pe lateral 5mm). Ce-i drept spre sfarsitul sezonului a alunecat dimineata spatele de cateva ori, dar asta pentru ca fac 5km pana la lucru si am accelerat mai tare in viraj plus temperatura scazuta.

Poti sa te uiti si la Metzeler M5 sau Pirelli Diablo Rosso 2.

Cauciucurile de acum sunt asa avansate ca nu prea ai cum sa dai gres cu un cauciuc nou din gama pentru motocicleta ta. Important e sa fie nou si sa ajunga la temperatura optima pentru a avea aderenta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

@ Cesar, ai dreptate. Chiar ma gandeam cand urmeaza momentul cand imi bagi pe gat toata experienta ta de.....motociclist si mecanic. Ma opresc aici, se pare ca n-ai inteles ce vroiam sa spun... Ia-ti man si-o diploma de psiholog sau consilier moto, ca mai pica un ban si din asta, 'dupa forum",cum ziceti voi Bucurestenii :) (No pun intended)

 

 

@ Ady_clau2003: mersi frumos,dar sunt sigur ca si in 2014 voi merge pe gume SH ,desi acu trambitez ca oscilez intre gume NOI:))

Mananc si eu k.k.t ca sa ma aflu in treaba :)

 

PS: Q2 e SportSmart ul din US cred, iar Q3 e urmasul lui Q2 acolo. La noi tre sa apara ,poate,varianta noua de SportSmart. Din cate stiu Q2/Q3 nu se fabrica pentru/in Europa.(daca ma-nsel,corectati-ma).

 

Daca as merge doar vara,pe uscat,as alege indubitabil PP3 sau SportSmart,dar faptul ca merg din februarie/pana pe 1 Decembrie, ma indeamna,daca-mi iau gume noi,sa merg pe ceva sport-touring...sau chiar touring. Nu e nici o rusine sa pui gume touring pe superbike,daca faci multi KM si daca nu o arzi racing...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Q2-ul e SportSmart-ul de la noi, iar Q3-ul din USA o sa se numeasca in Europa SportSmart 2 din cate stiu eu.

 

@Adrian N-a zis nimeni de rusine. Fiecare stie de ce are nevoie si care e stilul lui de mers, De acea am zis ca eu as alege un cauciuc sport si nu touring. Conteaza si cat de des esti dispus sa schimbi cauciucurile. Durata de viata a unui cauciuc cred ca tine si de motociclist, nu doar de configuaria motorului.

Am recomandat cauciucurile sport pentru OnuAdrian ce are R6, nu pentru un 1L V2 :P

 

Nu cred ca ar trebui sa te feresti de PP3 din cauza ploii. Anul acesta in 1 mai m-a prins o ploaie torentiala pe drumul de la Sibiu spre Cluj. Nu stiu daca s-o numesc inconstienta sau graba sa scapa de apa, dar chiar daca masinile trageau pe dreapta eu mi-am continuat drumul, si n-am mers tocmai incet. Din poze profilul lui PP3 are mai multe canale de scurgere a apei decat Qualifier. Ca nu le are pana la marginea cauciucului e alta poveste (cati de aici se inclina peste 40* pe ploaie?)

Editat de ady_clau2003
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian, acum o pagina nu stiai ca sunt gume multi compound de curse si acum dai sfaturi si explicatii pe baza teoriilor tale proprii si a experientei tale vaste.

Ce sa zic... succes in activitate!

Imi cer scuze daca te-am jignit cu opiniile mele de motociclist de doi lei.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Adrian, acum o pagina nu stiai ca sunt gume multi compound de curse si acum dai sfaturi si explicatii pe baza teoriilor tale proprii si a experientei tale vaste.

Ce sa zic... succes in activitate!

Imi cer scuze daca te-am jignit cu opiniile mele de motociclist de doi lei.

hai n-o arde trist si nu insinua ca si cum acum 2 pagini am descoperit ce-s cauciucurile. nu schimb cauciucuri on a daily basis ca sa le stiu la toate compozitia si modelul,ca nu ma pasioneaza...

 

eu doar credeam ca majoritatea, care-s dedicate pt pista, is mono-compound.

 

nu te-am facut motociclist de 2 lei,nu incepe cu din astea....nu ma confunda cu little wayne :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...