Sari la conținut

Postări Recomandate

ce era de nimerit, ca nu inteleg? Am zis eu undeva ca becker e naspa sau ca face navigatii proaste? Am spus ca astept reviewuri in limba romana, facute de utilizatori romani, de preferinta pe forum, ca sa ii mai putem pune 1 2 3 intrebari.

 

cat despre garmin, chiar se pot unlokui si folosi harti. Cum spuneam internetul e plin de informatii, iar aici nu sprijinim pirateria. Cel mai comod, din orice punct de vedere, e sa ai un device, indiferent de firma care il face, sa ai toate hartile europei si sa primesti update la harti atata vreme cat folosesti aparatu.

Mea culpa, am crezut că faci mişto. Becker a făcut mereu aparate cu hardware bun şi soft foarte încâlcit ( bun totuşi dacă te obişnuieşti).

Cât despre deblocat, nu se mai pot debloca hărţile pt aparate TT după 2010 (navcore după 10) sau Garmin după 2014 (depinzând de firmware).

Ţi-am dat exemplu Zumo590 care dacă are firmware cel mult 2.80 acceptă hărţi deblocate, după versiunea 3.10 ( inclusiv ) nu mai merg decât cumpărate ( nu că asta ar fi rău !)

 

O sa caut undeva sa butonez modelul mentionat mai sus dedicat moto, dar nu inteleg cum in 2015 un device se poate misca in halul ala.

 

Am incercat si Tomtom - am instalat aplicatia de android si am dat o tura. E ok...desi din nou, nu mi s-a parut ca ofera nimic in plus fata de iGo. Din nou am butonat in magazin si un TomTom auto, aceeasi interfata si experienta de utilizator ca pe aplicatia de mobil. Per ansamblu mi s-a parut mult mai ok decat Becker. Iarasi, as vrea sa butonez modelul de moto dar daca se misca la fel sa zicem ca e acceptabil. Mai sacadeaza si ala, miscarile de zoom

 

Sunt croit pe un Garmin 390 dar pe bune, dupa experienta asta parca as vrea sa-l butonez putin inainte, nu prea as decarta 400 euro pe NV...

Dar nu inteleg, ce rahan de hardware au toate ragaliile astea de xxx euro? Cum in 2015 e posibil ca interfata grafica sa sacadeze, nu mai vorbesc de afisarea hartii in sine care e un cosmar pe majoritatea. Daca de la chinezaria mea din 2007 ma asteptam sa mearga prost parca imi vine greu sa dau o punga grea de galbeni pe ceva ce ... pur si simplu merge prost. Sunt eu prea pretentios? :)

De-aia Garmin nu mai da specificatiile procesorului ca să nu poţi compara cu chinezăriile care au procesor la 800MHZ / 256 MB ram.

Eu am TT Rider v1 care nu sacadează însă pe modelele vechi e alt tip de hartă, mult mai săracă în detalii.

Pe auto folosesc acum un Garmin 66LMT care şi el sacadează (şi în plus ocupă un sfert din parbriz)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut. Ce parere aveti de sistemul asta?

 

http://www.edigital.ro/Comunicatii-mobile/Navigatie-c2443.html

 

Pagina producator/comerciant, poate sunt ca si Allview de la Brasov, doar ca astia sunt in Ungaria

 

http://www.cnspna.com/cns_globe_moto.html

Editat de kalator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut

 

Vreau si eu sami eau un GPS.

Mam decis la Garmin 390LM Europe.

Zumo 390 Touratech.

 

Am 2 intrebari in privinta lui:

1. Se vede OK in zile insorite ?

2. A avut cineva experienta cu Touratech si GPS-uri in cazuri de defectiuni ? Daca se strica trebuie sal trimit inapoi in Germania sau il pot repara undeva in Romania ?

Multumesc.

Editat de ItsiBitsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Vreau si eu sami eau un GPS.

Mam decis la Garmin 390LM Europe.

Zumo 390 Touratech.

 

semnificativ mai ieftin aici http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00EY3ZT14?keywords=390lm&qid=1454341224&ref_=sr_1_1&sr=8-1

 

2. A avut cineva experienta cu Touratech si GPS-uri in cazuri de defectiuni ? Daca se strica trebuie sal trimit inapoi in Germania sau il pot repara undeva in Romania ?

 

afaik - reprezentantul local sau garmin europe... reprezentantul local de la noi e de cacao. in primul rand ca fac nazuri pt ce nu e cumparat de la ei chiar la reparatii contra cost... mai ok sa trimiti in UK (vreo 50 de lei posta). si daca ai probleme dupa garantie, out-of-waranty program e super smecherie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

semnificativ mai ieftin aici http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00EY3ZT14?keywords=390lm&qid=1454341224&ref_=sr_1_1&sr=8-1

 

 

afaik - reprezentantul local sau garmin europe... reprezentantul local de la noi e de cacao. in primul rand ca fac nazuri pt ce nu e cumparat de la ei chiar la reparatii contra cost... mai ok sa trimiti in UK (vreo 50 de lei posta). si daca ai probleme dupa garantie, out-of-waranty program e super smecherie.

 

Multumesc pentru raspuns.

Il vreau pe asta de la Touratech din cauza mecanizmului de prindere care vine cu 390.

Vreau sa stea cit mai bine atasatat pe moto.

Combinat cu acesta cred ca rezolva problema caderii accidentale de pe moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ma intreb dece nu un telefon bun intr-o husa impermeabila pusa pe ghidon si in telefon un sygic bun si gata?? Sugic-ul care il am eu e super, te avertizeaza la viteze, curbe periculoase, etc. Hartile sunt actualizate destul de bine iar daca vrei si ceva "anti-radar" iti descarci waze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ma intreb dece nu un telefon bun intr-o husa impermeabila pusa pe ghidon si in telefon un sygic bun si gata?? Sugic-ul care il am eu e super, te avertizeaza la viteze, curbe periculoase, etc. Hartile sunt actualizate destul de bine iar daca vrei si ceva "anti-radar" iti descarci waze.

 

-scuze.. .dar- daca te intrebi asta nu prea ai ce valoare sa aduci la topic asta... pt ca nu ai probleme cu sugicu si esti happy asa cum te descurci.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar cu soarele? ce faci cu soarele? da cu punctele intermediare? da cu trackurile parcuse de altii pe urmele carora vrei sa mergi si tu? da cu cautarea unei benzinarii in mers cu manusa pusa? da cu mersul pe un deal cu o harta topo? da cu mersu de exemplu in mongolia unde cam singura harta rutiera folosibila e OpenStreetMap? da cu temperatura de peste 40 de grade care se fac ein husa aia de taie incarcarea la acumulator ca sa nu explodeze? da cum mai mere telefonu dupa 3 saptamani de plimbat zilnic cu el in husa pornit :)

 

sincer dupa juma de ora de folosit telefonu pe post de gps in masina, unde cat de cat ii este mai bine decat ii este pe motor, imi e mila de el, dar cateodata imi e lene sa imi car gpsu dupa mine. Nu a fost gandit/conceput pt asaceva, vb in primul rand despre hardware.

 

Cel mai frustrant folosiind telefonu sau gps de masina in husa e cand (nu daca) iti moare in cele mai tampite situatii, dupa o zi de mers, cand esti obosit si chiar nu mai ai chef si de nazurile lui, sa il scoti sa il aerisesti/racesti ca apoi sa se incarce un pic sa il poti folosii. Nu am patit-o numa io, au patit-o mai multi cunoscuti. Cand faci frecvent 4-600 de km pe zi, nu iti arde de gadgeturi pe care nu te poti baza. Am mai auzit teoria hartii pe hartie : ) da cine naiba are harta cu fiecare oras de marimea bucurestiului prin tari cum ar fi cele din fosta yugoslavie unde nici macar alfabetul nu e cel invatat la scoala. O harta pe hartie nu iti va spune nici unde sunt benzinariile sau te miri ce magazin/supermarket.

 

Mai zic de senzorii de presiune de la roti care iti arata starea lor? Stiu ca cei cu bmuri au problema rezolvata din fabrica :) dar pt noi, restu, muritorii de rand, doar un gps cu astfel de senzori poate fi solutia ideala.

 

Chiar nu e asa mare topicu asta, are sub 30 de pagini deocamdata, se poate parcurge in cateva zeci de minute sunt cateva idei si pareri bine structurate.

 

Concluzia e unanima, desi e un gps moto e un gadget foarte scump, o data folosit nimeni nu mai vrea sa revina la alte solutii nededicate. Ca unora le place tomtomu, altora beckerul sau mie garminu, sunt in mare parte chestii de gust, cam ca si cu orice alt lucru, nu suntem toti la fel.

 

 

-----------

 

 

Apropo, la Zumo 390 u meu mi-am luat pt masina receptorul TMC GMT36. Desi in manual si pe net zice ca GMT35 e compatibil cu el, eu in excesu meu de zel am luat GMT36 caci e ultimul model si functioneaza. Deci, nu scrie nici unde, dar GMT36 e compatibil cu Zumo 390 si functioneaza. Evident nu in romania. E o fita, stiu, dar cum am mai spus-o, ma bate gandu sa imi iau un alt gps de la garmin pt masina, si cam toate au doar receptor digital care nu e functional in ungaria si austria(momentan), daca in austria ma descurc cu germana de la radio in ungaria rar pricep ceva si atunci intru pe telefon si verific traficu vizual in here maps. Desi zice inainte sa il cumperi pe harta ca austria e acoperita eu nu am gasit canalul radio de navteq/here, dar mergea fara probleme sa isi ia datele de pe OE3. In ungaria mere atat de pe navteq/here cat si de pe MR2. In bavaria am avut surpriza sa vad ca mere atat de pe navteq/here cat si de pe Antenne Bayern, iar datele/alertele sunt diferite. Adica cele de pe navteq/here sunt ca cele online din here maps, iar cele de pe ABy sunt ca cele spuse la radio. Din pacate mi-a ajuns jucaria in ultima zi cat am stat pe acolo si nu am putut verifica prea multe, dar promite multe.

 

Oricum producatorii de navigatoare sunt clar in impas de cand cu telefoanele astea inteligente si totusi inca nu sunt foarte stramtorati. Inca nu au bagat un modul de date in aparat ca sa isi ia informatii direct din internet. TomTomu a introdus un modul doar pt trafic dar nimeni nu stie cata vreme va functiona, iar garminu la modele de top ofera varianta de smartfonlink, asta daca ai andorid sau ifon si evident abonament de date in roming. Astept cu nerabdare scaderea tarifelor de roming si intrucerea de module de date in gpsuri ca sa devina si ele intelegente. Din pacate acum sunt niste strutocamile imbatranite, iar waze ul ia amploare. Si din nou neglijam cel mai important segment, cel al masinilor premium care au deja navigatoare integrate. Cine are un BMWu mai tinerel si a fost cu el prin germania stie ce fain e sa ai TMCul integrat in masina si sa iti zica masina ca daca o iei inainte o sa stai cateva ore aiurea, asa ca fa bine si coteste-o acum la dreapta. : )

Anul acesta implinesc 10 ani de cand folosesc in mod regulat navigatoare cu module de gps. Inainte de asta foloseam sonymap fara gps in masina pe un laptop la 166 mhz : ) Ce vremuri sa urmaresti denumirea satelor prin ungaria care aveau in medie 14 caractere : ) Am avut ocazia inainte de palmtopuri sa folosesc un modul gps pe usb, era magnetic si il lipeai ca pe antenele de statii mi se parea ceva de domeniul sf ului. Cu treaba asta vreau doar sa zic ca am vazut cum s-a dezvoltat tehnologia. Prin 2008-2010 am dezvoltat in dicutii cu unii/altii o teorie, ca va veni ziua cand toate masinile vor avea navigatii conectate la un sistem de managment al traficului, iar daca merg 2 masini de la A la B, una in spatele celeilalte, masina 1 va primii o ruta in functie de trafic, iar a 2a masina desi in spatele masinii 1 va primii pe parcurs o alta ruta difeirta de aceasta masina pt a fluidiza traficul si ca sistem de preventia contra blocajelor. Mai e mult pana acolo, dar barem exista ceva solutii pt evitarea traficului.


» Post actualizat in 16 Feb 2016 01:19

PS:

GMT36, la fel ca si 35 e un incarcator de bricheta auto pt mufa de USB a aparatului cu o antena externa. Acest incarcator se conecteaza numai pe mufa de incarcare usb a Zumo ului, deci este exclusa conectarea pe motor, este doar pt masina. Emite ceva date pe mufa usb, caci garminul stie ca are conectat un receptor de trafic, la care are si licenta la unele posturi. Posturile cu plata apar cu $. Teoria spune ca o data activat in europa, va putea fi folosit pt trafic numai in europa, daca mergi pe alt continent nu va functiona. Se scoate din cutie, se baga in gps si gata merge, nu trebuie facut nimic. Partea cea mai comica mi se pare ca antena(un fir cam de 1 mm grosime si negru) ar trebui sa o pui fie pe mijlocu parblizului, fie pe lateralul parblizului, si aici vine partea comica, dar nu la mai putin de 20 de cm de stalpul masinii. Si tot in manual zice sa nu montezi antena astfel incat sa iti obstructioneze privirea :) Eu am putut monta fara sa ma deranjeze la 2 cm de stalp, nici de cum la 20 de cm, si mai si dau valoarea in mm, 200. Au schitat chiar un desen, dar la scara daca ar fi pare un parbliz de autobuz/camion nu de masina : ) Inginerii astia si practica : )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai frustrant folosiind telefonu sau gps de masina in husa e cand (nu daca) iti moare in cele mai tampite situatii, dupa o zi de mers, cand esti obosit si chiar nu mai ai chef si de nazurile lui,

 

Explicatiile tale aici par a fi pierdere de vreme. S-a explicat deja in mai multe randuri care sunt diferentele, avantajele... iar unii se cred chiar destepti sau te considera pe tine prost ca ai fost fraier sa dai bani pe navigator moto cand ei fac (aproape) moca "acelasi lucru" improvizand.

 

Cel mai trist este insa (am mai spus si repet) ca nu s-a respectat topicul, asa cum spune titlul, GPS moto si nu s-a facut topic separat cu improvizatiile (telefon, navi de masina, huse etc). Asta era probabil treaba unui moderator sa deschida un topic de genul "solutii alternative de GPS moto" si sa mute acolo topicurile iar cei interesati cu adevarat de GPS moto sa poata discuta si sa se informeze pe un topic dedicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul acesta implinesc 10 ani de cand folosesc in mod regulat navigatoare cu module de gps.

 

Io cred ca prin 2005 am avut deja primul navi, la vremea aia era un model de top, parca Mio 269+, care si acum este perfect functional doar ca nu cred ca-i mai pot face update la harti. Cred ca a costat vreo 500€ (mi s-a parut o avere) dar era destept rau... avea si telecomanda (pe care n-am folosit-o niciodata), stia puncte intermediare, imi arata altitudinea permanent pe ecran (asta imi lipseste rau la navi gen Here maps, google etc) si avea si TMC (tot cu cablu pe parbriz). Si era foarte usor de folosit si intuitiv.

Dar cu totul alta viata cand calatoreai prin Europa...

 

 

Apropos... de ce te agiti atat cu serviciile de trafic?

Cand sunt cu masina, oricum am dubii daca sa ies sau nu, ca mi s-a intamplat si sa iau teapa (intre timp s-a relaxat stau-ul din care iesisem). Recunosc insa ca in Austria (pt ca aici locuiesc si stiu binisor drumurile/rutele) mai tin cont de ceea ce aud la radio... dar cum am zis, poti lua si teapa ca foarte multi aleg alternativa.

Iar la moto, ca sa revin on-topic :D ... rar merg pe drumuri unde e stau... iar daca e stau, ma strecor cu moto. Eu merg mereu cu Smartphone Link, imi tot arata minute de intarziere dar asta e, nu schimb total ruta pt asta.

Am gasit insa folositor cand, datorita conexiunii cu Smartphone Link, a stiut sa-mi zica ca un drum este total blocat insa solutia am cam gasit-o orientandu-ma, nu neaparat cu ajutorul navi.

» Post actualizat in 16 Feb 2016 11:13

Cine are un BMWu mai tinerel si a fost cu el prin germania stie ce fain e sa ai TMCul integrat in masina si sa iti zica masina ca daca o iei inainte o sa stai cateva ore aiurea, asa ca fa bine si coteste-o acum la dreapta. : )

 

Asta cu BMW-ul tinerel (valabil eventual si pt alte marci auto) e cu dus intors... dai tone de bani pe o navigatie si vezi ca nu stie sa-ti arate viteza legala pe unde mergi (doar daca mai dai alte sute de euro pe sistemul cu camera), ca nu stie sa treaca automat pe zi/noapte, ca nu-mi arata altitudinea, ca nu-mi arata si viteza reala calculata de GPS, ca tb sa dau peste sute de euro pe update-uri de harti (la astea chiar noi se pare ca ai 2-3 ani), ca imi intrerupe melodia de n ori cu indicatiile pretioase... Ma rog, sunt si avantaje ca nu ai incarcator, ca antena exterioara prinde semnalul instant foarte bine, ca te poti juca misto cu zooom-ul din controller, ca este ecranul integrat... dar cam atat. Mi-ar placea la nebunie sa am un banal soft de Garmin sau Here integrat in sistemul original. Si asa avea si TMC :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da cu cautarea unei benzinarii in mers cu manusa pusa?

 

@Cooldeep, spune-mi te rog (poate s-a mai mentionat, dar nu am fost atent), referitor la benzinarii, la 390, daca ai idee: m-am lovit de foarte multe benzinarii inchise, si vreo 2 care erau dublate la circa 50-100 m diferenta (bineinteles, numai una era cea valabila.) Cu update-ul de 4x /an, se rezolva cat de cat problema, de la an la an? (adica au o echipa se ocupa de updatarea pos-urilor)

 

Sunt tari in care nu am avut probleme (de genul Slovenia, Ungaria) si tari problematice la adresa pos-urilor/benzinariilor (Italia, Sicilia). Cea din urma e chiar horror. Intr-o zi tin minte ca eram pe rezerva de vreo 30-40 km, si am trecut prin vreo 10 benzinarii cautate cu Garmin-ul pana sa gasesc una valabila. Bine, a coincis si cu faptul ca era sarbatoare si multe erau inchise temporar. Dar din 10, vreo 4-5 erau abandonate, inchise de cateva luni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@KHK in austria e cat de cat ok cu traficu, adica nu imi aduc aminte sa fi stat efectiv mai mult de cateva minute undeva. Am avut probleme in ungaria de vreo 2 ori ca nu am inteles radioul si am stat de fiecare data cateva ore, iar in germania in luna august sa mergi pe autostrada e cam acelasi lucru cu a sta. Nu e cazu cand mergi cu motoru, anu asta cel mai mare stau a avut 9 km prin care m-am strecurat. E destul de obositor, dar se poate realiza. Idea e ca eu personal nu folosesc motorul non stop. Mai folosesc si masina cate o data :) mai ales iarna la ski.

 

@Razvan in europa de de vest si de nord pe unde l-am plimbat o cam nimereste cu benzinariile. E drept ca in norvegia de exemplu, unde benzinariile chiar sunt o raritate daca nu esti pe drumurile europene, ma ghidam dupa numele lor. Adica incercam sa alimentez de la "branduri" de benzinarii, fie locale fie internationale. Brandurile locale le zic la firmele alea de apar de multe ori. Adica daca vad de 3 4 5 ori acelasi nume de benzinarie pe drum clar o o fi ceva brand local :) Dar daca vedeam shell undeva, mergeam acolo. In italia am fost o singura data cu igo, cu POIuri pt GPL puse de mine, unde aveam inclusiv orarul lor. Apai dupa ora 18-19 sau wend cautai cam degeaba de unde sa alimentezi. Acu daca stau si ma gandesc bine, in ungaria mi-a recomandat o benzinarie care nu exista si a mai trebuit sa merg cateva sute de metri pana la urmatoarea, dar cand m-am hotarat sa ies de pe autostrada in direcia aia am vazut ca sunt mai multe benzinarii la cateva sute de metri distanta. Inclusiv pe harta am vazut ca nu ar avea cum sa fie benzinarie acolo, dar na.

 

Idea e ca orice eroare intalnita in harta se poate raporta catre garmin si o rezolva la urmatorul update. Am facut chiar pt serbia o corectura si a aparut frumos. Anul trecut nu au fost 4 updateuri ci doar 3. http://forums.gpsreview.net/discussion/17527/when-is-the-next-garmin-map-update-latest-map-version . Hartile sunt hartile here un pic mai vechi, adica de 6 luni un an. Se poate face modificare inclusiv pe here.com, dar dureaza cam un an pana apare in garmin. Mi-ar place sa se stabilizeze o data piata asta a providerilor de harti si updateurile sa fie ceva mai rapide. In rest nu stie toate magazinele si magazinasele si campingurile, dar fie iei pachete de poi uri, fie acas in basecamp iti faci poi ul tau . Pt norvegia mi-am pus un pachet local de peste 1000 si ceva de campinguri dar cand imi planificam ruta foloseam poiurile de la garmin, dupa ce verificam pe google unde as vrea sa ma opresc, deci erau suficiente si cele din pachet. Ce am observat e ca in garmin nu sunt trecute POI uri pt Louis, dar asta e vina Louis ului si nu neaparat a garminului, adica daca ai o afacere si vrei ca lumea sa te gaseasca esti responsabil cu promovarea.

 

@KHK intrebare, in smartphoneLink stiu ca in teorie ai optiune da radar meteo. E valabila optiunea si pt europa ? e free sau e cu subscribtie? exista free ceva? Radaru e cel de ploaie local sau ceva general care nu prea o nimereste. Adica daca vi in romania iti apar datele in timp real de aici http://www.inmh.ro/images/radarg/index.radar.php ? Tu din austria poti vedea cum si unde ploua acum in romania sau germania? Pt fanii waze cel mai fain ar fi sa integreze un plugin, dar din pacate nu are nimeni un astfel de interes, poate cand voi mai pierde si mai mult teren producatorii de navigatii in fata telefoanelor.


» Post actualizat in 15 Mar 2016 16:04

ma gandesc ca stiti ca e la oferta la louis TomTom Rider 400 cu doar 340 euroi, cata vreme, nu se stie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am gasit o gramada de telefoane Sony Z1 Compact la preturi foarte atractive pe olx - de la 300-400 lei in sus. Fiind waterproof (eu mai am unul si l-am "spalat" de cateva ori fara probleme). Ma gandeam sa iau unul in locul unui GPS moto dedicat. Ar fio idee?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai e waterproof deci nu necesita husa separata, si cel putin al meu merge foarte bine.

Nu exista lag in aplicatii, are SD, Lollipop, bateria tine considerabil - mai ales daca il folosesti fara SIM. Procesorul si memoria sunt inca peste multe telefoane scoase la vanzare in ziua de azi. In plus posibilitatea de a avea foarte multe aplicatii specifice moto il face destul de versatil.

Ca hardware si rezolutie a ecranului este peste multe GPS-uri dedicate din zilele noastre. De ce spui ca e mediocru GPS-ul?

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa ne spui dupa cate sute de km de la vibratii o sa ai probleme cu mufa de alimentare. Ecranele de telefoane nu sunt gandite sa stea nonstop pornite pt aplicatii de tip gps. Din aceasta cauza se incalzesc foarte tare. Cand trec de 40 de grade C, intra protectia din acumulator in functie. La unele telefoanele asta inseamna ca nu se mai alimenteaza deloc, nu se incarca si implicit in cateva zeci de minute, ore ramai cu aparatu stins. Pt a il putea reponmri pe curent, trebuie sa il dai jos de unde il ai sa ii desfaci carcasa si sa ii racesti acumulatoru. Apoi va mere. Dupa cateva zile de astea se fute de tot acumulatoru iar timpu de la punctu cand nu se mai incarca pana ramai cu el stins se face tot mai mic. Datorita acestei calduri si a vibratiilor apar apoi probleme de tip hardware.

pana una alta mai postez o data ce nu s-a observat caci a fost inactiv multa vreme topicul.

"Post actualizat in 15 Mar 2016 16:04

ma gandesc ca stiti ca e la oferta la louis TomTom Rider 400 cu doar 340 euroi, cata vreme, nu se stie :)"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum folosesti waze in austria? dar in serbia sau alte state unde romingul de date nu face parte din zona euro ? :) Sa nu uitam totusi ca un telefon poate o fi gandit sa stea aprins non stop, desi mai toate au peste 30 de grade cand fac asta, dar pe motor are o ghidusie. Se numeste "soare". Cum si noua ne place cand e soare afara sa ne incalzeasca desi sunt putine grade afara, cam tot asa nu ii place telefonului sa il bata soarele in cap :)

 

Eu nu inteleg o chestie la marea majoritate a motociclistilor de pe meleagurile noastre. Marea majoritate au telefoane de ~800 de euro care sunt schimbate o data la 2-3 ani si cu toate acestea nu au 3-500 de euro sa dea pe un gps moto pe care sa il foloseasca 5 ani. De a cumpara apuri de navigatie nici nu se poate pune problema. Apoi ce sa mai zic de "poi"uri, in timp ce la waze au aparut benzinariile nu am vazut rubrica de campinguri sau magazine, restaurante, fastfooduri si tot ce mai are omu nevoie pe drum. Unii or sa zica ca ei nu dau 800 de euro pe telefon ca l-au luat la abonament, abonament care in 2 ani costa cu minim 400 de euro (cat un gps moto) mai mult decat un abonament normal. Oricum discutiile astea vad ca nu se termina nici o data, referitoare la telefoane.

 

Revenind cu informatii utile despre gpsuri moto, ma gandesc ca ati aflat deja ca divizia de harti "Here" apartinand nokia, pt suma de doar 2800 milioane euro, a fost vanduta unui consortiu de automobile format din Daimler, Bmw si Audi. Tot astia 3 se gandesc sa includa in grup pe renault printre ei. Interesul lor fiind sa creeze harti cat mai detailate pt a putea incepe implementarea condusului automat. Garmin, deocamdata foloseste hartile Here. Personal consider ca hartile vor deveni din ce in ce mai bune. Tot personal consider ca se aproprie sfarsitul pt TeleAtlas(furnizorul de harti alu tom tom). E posibil ca google sa fie interesat sa cumpere TeleAtlasu exact cum a facut cu waze, dar nu cred ca cei de la actualul Here vor accepta acasta mutare. La cum se misca lucrurile, nu m-ar mira ca in cativa ani gpsurile sa fie implementate pe post de tahograf, iar in momentu cand ai depasit viteza legala sa iti gasesti instant amenda in inboxul de pe email ca va fi la moda. Atunci nu vom mai avea discutii cum ne orientam ci cum reusim sa dezctivam gpsu fara sa ne prinda :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...