Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 490
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Adica nu devia de la subiect. Si da, fac si motociclete care sa arate bine. Si lui, (incepatorului) ii trebuie ceva fiabil si cu frane chiar si abs. Mai bine dai 100 pe absm decat 1000 pe tije

 

Off topic : Sunt mai ieftine tijele .

On topic : A mai pus cineva , inaintea mea intrebarea : cati aveti motoarele dotate cu ABS si cati ati inceput cu motoare dotate cu ABS ? Fac pariu ca foarte putini dintre noi . Omul vrea ceva ce sa-l faca sa se simta si bine si in siguranta si sa fie Chopper ! A precizat . De aici , spor la teaba , eu unul am enduro si vitezana , deci nu pot da sfaturi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic : Sunt mai ieftine tijele .

On topic : A mai pus cineva , inaintea mea intrebarea : cati aveti motoarele dotate cu ABS si cati ati inceput cu motoare dotate cu ABS ? Fac pariu ca foarte putini dintre noi . Omul vrea ceva ce sa-l faca sa se simta si bine si in siguranta si sa fie Chopper ! A precizat . De aici , spor la teaba , eu unul am enduro si vitezana , deci nu pot da sfaturi !

Io as fi unu dintre aia putini.

 

Chopper cu ABS e ca si cum ai avea Ferrari roz. Cruiser cu ABS e altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, daca are 60 de cai e ok pt un incepator.

 

Sa inteleg ca numai BMW-urile arata bine? ;)

Sunt cam scumpe,putine in Romania fata de japoneze,e mai de fita.

Un cruiser tre sa aiba motor in V,boxerul ala de la Bmw e ca cucu n gura! !

Parerea mea! !!Nu da ti cu pietre ca nu o schimb! !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitări pentru inițiativă!

 

Lucrurile stau foarte simplu: ABS-ul sporește siguranța, mai ales pentru un începător, fără doar și poate. Un aspect foarte important pentru siguranța pe motocicletă este abilitatea pilotului de a doza corect frânele în cazul unei opriri de urgență. ABS-ul rezolvă această problemă și pilotul nu mai trebuie să-și bată capul. Pe de altă parte, dacă vrei să progresezi ca motociclist, să înveți să mergi cât mai bine (inclusiv să frânezi cât mai bine), e mai greu să o faci pe o motocicletă cu ABS, care te ajută acolo unde ar trebui să începi să te descurci singur.

 

Mai pe scurt: dacă nu ești foarte interesat să ridici pilotajul la rang de artă și vrei mai mult să te plimbi, e OK să alegi o motocicletă cu ABS, dar vei deveni oarecum dependent de ajutorul dat de acesta. În plus, la choppere/cruisere, ABS-ul e o dotare relativ nouă, deci trebuie să ai un buget mai mare, căci va trebui să cumperi o motocicletă mai nouă. Un cruiser mai vechi, ieftin, cu ABS, nu prea există.

 

Succes, orice ai alege, și felicitări încă o dată!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;)

 

Tu te-ai dat vreodata cu o mobra cu ABS? Sau scrii din ce ai citit pe net, impresii si pareri de la tovarasi?

 

Care ar fi arta de a te da cu un chopper/cruiser? Chiar daca are abs, daca vrei tu sa creezi "arta" te dai a.i. sa nu iti intre ABS, chiar daca e activat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pilotul nu mai trebuie să-și bată capul. Pe de altă parte, dacă vrei să progresezi ca motociclist, să înveți să mergi cât mai bine (inclusiv să frânezi cât mai bine), e mai greu să o faci pe o motocicletă cu ABS, care te ajută acolo unde ar trebui să începi să te descurci singur.

 

De unde le scoateti, frate?

Adica pe un motor cu ABS o sa fi vesnic habarnist intr-ale franarii? O sa intrebi prin benzinarii, cum dracu se franeaza la mobra asta, ca eu am una cu ABS si nu stiu?

Asta e o gandire gen: fara parbriz si casca nu trebuie sa mai opresti sa mananci, te saturi din mustele culese de pe drum.

 

Pentru initiatorul topicului, gandeste-te ca o greseala la franarea (fata) cu motorul fara ABS se lasa cel putin cu tavaleala eventual ceva rupt si la motor si la pasager, cu ABS doar cu sperietura, pulsatie in maneta si ceva de care sa tii cont cand franezi data viitoare in aceleasi conditii. Unii ar numi asta chiar invatatura.

Mai mult, ca incepator, incearca sa afli limitele franari facand in asa fel incat sa intre ABSul, vei constientiza situatiile limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... ce tare... NORMAL că dacăe posibil aÂş vrea (Âşi cred c ă nu numai eu) ABS .... de ce nu? nu-mi strică ceva în plus... mă pot lipsi de el, da, dar dacă aÂş putea să am aÂş avea... e un mare plus la preț, nu este indispensabil, dar nici nu strică....DELOC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, daca te urci pe frane, asa face. Dar daca nu ai avea abs si te urci pe frane ai scapa-o jos oricum. Asa macar poti sa speri ca distanta de franare e destul de mare....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 54 ani vreau sa ma urc pe motor. Vreau sa-mi cumpar un choper. Doresc un sfat de la cei in tema in sensul ca daca motocicleta cu abs este mult mai sigura decit cea fara abs. Sunt un pic cam batrin si ma gindesc in primul rind la siguranta. Bineinteles ca ma gindesc si la bani (cu abs este mai scumpa) Mai invat eu sa merg pe motocicleta la virsta asta?

daca sti sa te dai cu bicicleta, atunci 90 % din problema e rezolvata... toata treaba este ca dupa ce consumi 3-4 rezervoare de benzina si te-ai invatat cu motorul sa nu incepi sa te crezi mare pilot si ca indemanarea ta este deja undeva peste media nationala ;)

 

PS- daca cumperi fara ABS incearca sa strangi maneta de frana numai cu 2 degete ... probabil va frana bine si roata nu se va bloca ;) si ia in calcul ca forta de franare fata/spate trebuie sa fie direct proportionala cu dimensiunile discurilor de frana, adica mai mare pe fatza daca esti pe un drum modernizat

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbind exclusiv despre franatul la viteze mici (< 20 Km/h), este mai bine fara ABS.

Fara ABS - scapat pe jos - zgarieturi pe carene, o vanataie in cel mai rau caz

Cu ABS - indoit masina din fatza, spart farul, aparatoarea si carena, eventual indoit furca = reparatii de 40 mil. Probabil la chopper e mai ieftin, ca n-are atatea plastice.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inceput cu moto din semnatura cu ABS. La scurt timp m-am pricopsit si cu o Yamaha FZ600 fara ABS.

Acum m-am obisnuit cu ambele dar Yamaha tot o mai bochez si acum. ABS - ul de la Honda l-am testat la 140-150 km/h ( mi-a sarit un cal in fata,

cauciucul fatza era destul de uzat dar am ramas pe traiectorie si am oprit) si in oras pe la 40 franare violenta ( mi-a taiat un mertzan fata el mergand pe interzis), pe la 50-60 km/h a franat brusc o skoda in fatza mea (mergeam si prea aproape de el, astia cu skode trebuie evitati ), la 80-100 km/h franare violenta am intrat eu ca ;) in giratoriu si a trebuit sa franez f tare (am derapat putin in lateral dar rotile nu s-au blocat desi eram gramada pe frane fatza si spate vezi SR's Keith Code ).

La franarile pe ploaie, mazga, linii continue, zebre sau cand ai intrat un pic cam tare in curba si esti deja inclinat, acolo se vede diferenta cu ABS.

Eu nu as lua o mobra fara ABS pt ca am avut si voi mai avea nevoie de el.

Insa cele mai vechi mobre cu ABS cred ca sunt doar BMW 1200 de prin 1998 care e destul de grea pt un incepator.

@Marius 95

La viteze mici se presupune ca scapi, la Honda ABS - ul nu intra sub 10 km/h deci atunci poti bloca rotile. Nu stiu ce inseamna la Yamaha "viteza mica" la care ABS e decuplat.

Pare mai degraba o problema cu ABS-ul Yamaha TDM900A.

MCN despre Yamaha TDM900A : "ABS is a god send but only for the rear, when the front is activated the wheel still locks for a split second which is scary.

All the other tests say it all. Weaknesses: Front ABS."

Editat de adrianm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai banii pentru ABS ia-l, nu te mai gandi. Eu cred ca e mai bine cu ABS, cu toate ca nu am mers niciodata pe o motocicleta cu ABS.

 

Este adevarat ca mareste distanta de franare dar tot ce ai de facut este sa pastrezi o distanta mare in deplasare fata de ceilalti.

Cu ABS ai siguranta ca nu blochezi rotile si de aceea nu o vei da pe jos niciodata.

Nu cred ca l-au pus aia de prosti acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspuns scurt: cu ABS.

 

Din punctul meu de vedere, pentru mers stradal ABSul ar trebui sa fie obligatoriu. Si la masini (aici cam e standard) si la motociclete, unde chiar e mai important. De ce? La masina daca ti se blocheaza rotile, scartaie si lasi urme de cauciuc pe asfalt (eventual pe masina din fatza). La moto daca se blocheaza rotile risti sa lasi si alte urme decat cele de cauciuc... ma gandesc la urme lasate de metal, aluminiu, protectii sau - doamne fer' - piele!

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea:

 

- In timpul scolii, in poligon, am intrat prea tare intr-un viraj, proptit in frane, blocat fata, m-am trezit sub motor.

 

- Prima motocicleta: asta din semnatura, cu ABS. Ca incepator m-a ajutat enorm, au fost cel putin 5-6 faze in primul sezon unde eram tavalit daca nu aveam ABS, mai ales la capitolul invatarea dozarii franei spate si franat de urgenta in viraj in timp ce esti inclinat

 

Pont: In Germania Kawasaki livreaza motoarele standard cu ABS. Poate gasiti un cruiser -vreun Vulcan- cu ABS. (Nu sunt in cunostinta de cauza, nu m-a interesat alta categorie de moto decat naked)

Editat de Norian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am blocat fata la o franare care la peste 15grade nu cred ca aveam probleme dar la 4-5grade s-a terminat cu o cazatura.

Totu s-a intamplat instant, eram pe jos si nu stiam ce s-a intamplat si motoru se ducea culcat pe o parte invartindu-se.(o fi fost si viteza cam exagerata nu pot sa nu zic).

 

Dupa parerea mea e foarte bun ABS-ul mai ales in oras sau si prin sate unde se intampla sa iti iasa ceva in fata brusc.Sunt incepator dar nici dupa ce o sa invat cu ce se mananca motociclismul nu cred ca nu o sa ma urc pe frane intr-o situatie d`asta la limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de sfaturi.Ma bucura sa vad oameni atat de binevoitori. Daca am inteles bine frinarea rotii de fata cu cea de pe spate trebuie sa fie in anumiti parametri ca sa nu pierzi aderenta. In cazul cand exista abs sa inteleg ca rezolva el necorelarile? Cel putin in faza asta mi se pare un lucru destul de dificil sa frinez si cu mana si cu piciorul. Vizavi de frine am o experienta bogata pentru ca particip la competitii de off road unde frina in general este un dusman. Inca o data multumesc de sfaturi si am sa incerc sa iau cu abs. Va tin la curent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel putin in faza asta mi se pare un lucru destul de dificil sa frinez si cu mana si cu piciorul.

:D dar noi cand ne urcam de pe moto in conserva si tre sa "mestecam"in benzina cu maneta aia din podea,plus ca deabia pleaca din loc o tona de fier ;)

 

PS:franele e cum e,sa vezi cum e cu vitezele ca tre sa treci prin toate cand vrei sa opresti !! :D :)

Mesaj completat

;) ,saracii catei !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...