Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu unu as baga asa ceva daca nu as avea bani de un ulei bun sau nu as tine la fier sau pur si simplu daca am chef de facut incercari (caz in care nu l-as tine mai mult de 1500-2000km). Cauta un motul, parerea mea. Din tot ce am incercat (repsol, motorex, yacco, mai putin belray despre care am auzit de bine), motul mi s-a parut superior.

 

PS: pana si ulei de masa mai calumea cred ca e mai scump ca asta de la lidl :D

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Întrebarea mea este, dacă este bun de ceva acest ulei, eu nu ma pricep de loc în aceasta problema și sunt la primul meu schimb de ulei.

nu, nu este bun acel ulei.

poti cauta Motorex Formula 15w50,Motorex Four Stroke 15w50, Repsol Rider 15w50, Motul 5100 15w50...

in sfarsit, orice semisintetic de moto de la o firma cunoscuta.

 

ps. 15w50 sau 14w40 este acelasi lucru. rexista ma bine la temperatura. 15w40 nu stiu daca vei mai gasi.

poti merge pe 15w50 fara probleme, chiar mai bine de fapt.

 

bafta.

Editat de jerry_mcrie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce bune sunt produsele de la Lidl ... ehee.

 

Am luat un spray de curatat lant ... nici uleiul intarit de pe aragaz nu il curata. :crack:



L-am luat ptr anume pete de ulei de pe suprafete metalice ... ceva mult si ieftin.

 

Ptr lanturi cu O ring uri ... nu e recomandat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La lidl au dulciuri, sucuri, alimente foarte bune si ieftine.

Perlenbacher,,buna bere.

Am luat un spray de curatat motorul de pete de ulei, 7 ron parca, bun, si-a facut banii, am degresat la greu cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua, am în dotare o mobra Moto Morini Excalibur 350 și as vrea sa-mi fac un schimb de ulei.

La carte scrie, " Semi-Synthetic 15W/40", făcând o căutare pe Google am găsit următorul ulei: http://www.lidl.ro/cps/rde/xchg/lidl_ro/hs.xsl/index_17750.htm

Întrebarea mea pentru cunoscători este, dacă este bun de ceva acest ulei, eu nu ma pricep de loc în aceasta problema și sunt la primul meu schimb de ulei.

Multumesc.

Pe scurt:

* daca la carte zice ceva, baga acel ceva

* daca ai mobra, baga ulei de mobra; daca ai masina, baga ulei de masina; samd...

* daca vrei de-ale gurii, du-te la Lidl, Carrefour, Auchan; daca vrei ulei de mobra, du-te la un magazin de uleiuri de mobra (real sau virtual)

* despre branduri de ulei...nu ma bag, e prea mare discutia si e tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa imi dau si eu cu "parerea" pe aici : Am luat mobra cu Motul 300v in ea, am mers din Martie pana in Iunie 5000 km. A fost ok, bun, nimic suspect. Spre final se incalzea foarte repede si cateodata greu de gasit neutru. Din lipsa de banuti la momentul respectiv dar hotarat sa il schimb am pus Motul 15W50 5100. Slab, slab, slab.in 2000 km era apaaa, se incalzea f f repede si la fel ca in cazul de mai sus nu gaseam neutru. Am schimbat cu Eneos 15W50 si este ok... dar la fel ca si Motul dupa 2000 km se incalzeste f repede, cutia inca nu comenteaza. Probabil am inchitit si eu galusca cu Motul ...mie imi place si la masina si la motoreta...dar ca sa imi fac "damblaua" o sa pun "belberey" :D sa vaz cum e si asta .

Cam atat am avut de zis.

Ce motoreta ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa incerci si de la bunica, cam tot acolo o sa duca :) no ofence. totusi la motociclete sa folosim uleiuri de motociclete. La capitolul uleiuri auto Valvoline este unul dintre lideri dar la moto, sa fim seriosi :)

Ti se pare ca ala postat de el e ulei auto?

Valvoline nu face uleiuri bune pentru moto, sais who? Tu? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa imi dau si eu cu "parerea" pe aici : Am luat mobra cu Motul 300v in ea, am mers din Martie pana in Iunie 5000 km. A fost ok, bun, nimic suspect. Spre final se incalzea foarte repede si cateodata greu de gasit neutru. .

aceiasi problema si la mine. 2 sezoane am pus 300V 15W50. la tine ai dus-o pana la 5000Km. la mine dupa 2500Km deja uneiul il simteam ca e ca apa. neutralul, am crezut ca am cutia varza. este un ulei recomandat doar pt curse(din auzite) sau celor ce se dau putin. gen 3000Km sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si 300V si 7100 si 5100.

 

Cu 300V am avut impresia ca imi patineaza ambreiajul imediat ce l-am pus,apoi s-a potolit dar nu imi placea cum se simte schimbatul vitezelor.

5100 am pus o data ca m-am zgarcit, aceleasi simptome la cutie.

7100 am pus de mai multe ori si imi place capsunica asta. Lui ZX9 ii placea 7100 asta.

 

Acum ma dau cu un XX care a avut in ea Motorex, troncanea ca naiba cand schimbai viteza, am pus acum Motul 7100 si merge mult mai uns cutia. Eu il recomand.

 

La fel de bine merge si noul Bel-Ray, dar nu stiu ce tip e, intrebati-l pe Cesar, am avut din ala in ZX9 si se simtea cel putin la fel de bine ca Motul 7100.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa incerci si de la bunica, cam tot acolo o sa duca :) no ofence. totusi la motociclete sa folosim uleiuri de motociclete. La capitolul uleiuri auto Valvoline este unul dintre lideri dar la moto, sa fim seriosi :)

scuze pentru offtopic

cum poti argumenta (serios) ?

nu cred ca valvoline are ca target principal piata moto dar nu poti spune despre sau asemana cu "uleiul de la bunica" un producator de ulei din 1866 ca fiind slab.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nici de aici nu se intelege ce tipuri de lichide sa bagam la mobre, atunci de unde? Daca se poate raspanditi si voi topicul asta pentru ca colegii nostrii sa nu mai deschida topicuri de gen. Informatia e necesara, mai ales acum la deschidere de sezon cand ne pregatim motocicletele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kato, din pacate nu se poate generaliza..in orice manual moto se dau specificatii pt utilizarea unui anumit tip in functie de temperatura. Este evident ca, pt cei care merg doar vara pot sa foloseasca aceeasi vascozitate in fiecare an.Vorbesc de utilizatorii normali, nu pilotii care merg la curse.Utilizatorii care folosesc motorul tot timpul anului,indiferent de conditiile meteo cum este si cazul meu, pot sa jongleze si sa schimbe uleiul, folosind o vascozitate mai mare vara (dar nu mai mare decat cea specificata de producator) si mai mica iarna.Intrebarea este pt cati este rentabil sa faca aceste schimbari? Pt cei care fac km multi, se merita, pt ceilalti nu.Mai conteaza si tipul motorul, daca este racit cu apa sau cu aer.Specificatiile API,ACEA sau SJ sunt importante pt motoarele masinilor si nu au relevanta pt motociclete. In concluzie, folositi ce recomanda producatorul motocicletei .

Editat de rob_debruce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci "ulei special de moto" e vrăjeală ca să justifice un preţ mai mare? La mine în carte scrie SF iar eu pun SJ pentru că e superior, nu am pretenţia să fie poza de motocicletă pe bidon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este vrajeala..uleiurile moto nu contin sau contin in cantitati mult mai mici aditivi antifrictiune, gen molbiden..din cauza ambreiajului care va patina....daca ai ambreiaj uscat cum am eu la bmw, poti pune ulei de masina.



La mine în carte scrie SF iar eu pun SJ pentru că e superior, nu am pretenţia să fie poza de motocicletă pe bidon.

Aia este mai putin important.Ideea este ca tipurile de ulei actuale trebuie sa fie si cat mai putin toxice pt mediu..astfel s-au mai renuntat , s-au inlocuit ori s-au micsorat anumiti aditivi considerati toxici si poluanti, de exemplu fosforul.Odata cu introducerea convertoarelor catalitice la automobile, cel mai bun agent antiuzura, fosforul-ZDDP (zinc dialchildithiophospate) a fost aproape scos in totalitate din uleurile pt masini dar a ramas in cele pt motocilete in concentratii diferite.

Editat de rob_debruce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kato, din pacate nu se poate generaliza..in orice manual moto se dau specificatii pt utilizarea unui anumit tip in functie de temperatura. Este evident ca, pt cei care merg doar vara pot sa foloseasca aceeasi vascozitate in fiecare an.Vorbesc de utilizatorii normali, nu pilotii care merg la curse.Utilizatorii care folosesc motorul tot timpul anului,indiferent de conditiile meteo cum este si cazul meu, pot sa jongleze si sa schimbe uleiul, folosind o vascozitate mai mare vara (dar nu mai mare decat cea specificata de producator) si mai mica iarna.Intrebarea este pt cati este rentabil sa faca aceste schimbari? Pt cei care fac km multi, se merita, pt ceilalti nu.Mai conteaza si tipul motorul, daca este racit cu apa sau cu aer.Specificatiile API,ACEA sau SJ sunt importante pt motoarele masinilor si nu au relevanta pt motociclete. In concluzie, folositi ce recomanda producatorul motocicletei .

 

Eu vara si in motor si in masina bag un ulei mai vascos si il schimb in vara urmatoare. Asta fiindca nu prea fac multi km. Cam 7000 cu motorul si cam tot atat cu masina.

Vara e uleiul proaspat si tine la temperaturi iar pana in iarna se subtieaza si e ok la pornire. Desigur asta se suprapune si cu un mers decent fara abuzuri asupra motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca bagi un ulei mai vascos decat este recomandat? Care ar fi argumentul?Nu stiu ce masina ai dar pt banditul tau este recomandat 10w40..sa presupun ca pui 15 in loc de 10? Daca ai procedat asa, consider ca este gresit.La masina cu atat mai mult, fiind racita cu apa temperatura maxima a uleiului este mentinuta constanta. Folosind un ulei sintetic nu isi va pierde proprietatile asa rapid ca unul semi sau mineral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vara si in motor si in masina bag un ulei mai vascos si il schimb in vara urmatoare. Asta fiindca nu prea fac multi km. Cam 7000 cu motorul si cam tot atat cu masina.

Vara e uleiul proaspat si tine la temperaturi iar pana in iarna se subtieaza si e ok la pornire. Desigur asta se suprapune si cu un mers decent fara abuzuri asupra motorului.

 

foarte gresit.

ma rog nu-ti distruge motorul, dar mareste frecarile.

vrei ulei sa "tina" la temperature mai mari?

pui sintetic care are punctual de fierbere mult mai sus decat mineralul, depuneri infinit mai mici etc

avand punctual de fierbere mai sus, se si evapora mai putin la temperature de regim

am de comentat si la postul de mai sus cu uleiurile dar inca nu sunt in capacitate maxima cu noii ochi, asa ca mai aman.

 

sunt un fidel client al uleiului full sintetic.

am intampinat insa problem chiar si in Canada de la mecanicii lui peste care refuzau sa-mi puna sintetic in garantie la motor nou.

intr-un final am gasit un dealer caruia ii mai mergea creierul.

conteaza foarte mult momentul cand motorul este rece. vascozitatea la temperature mari de peste 100°C a unui 0-40 e comparabila cu a unui 15-40.

ce inseamna ulei mai subtire multigrad?

ca avantaje

frecari mult mai mici in uleiul "mai subtire" (ulei de floare vs miere),

ungere mai buna (ajunge usor prin toate colturile)

incalzire mai rapida a motorului la regim

de regula sunt sinteticele, ceea ce inseamna si multe alte calitati (molecula e fabricate in laborator)

ca dezavantaje:

e scump

daca mptprul "mamanca ulei" nu prea mai renteaza

probabilitatea de rupere a peliculei de film de ulei mai mica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...