Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Domnu boss, cred ca nu intelegi dar eu nu am nici un produs de vanzare la mine in semnatura. Dar vai, ce se-ntampla... vad la semnatura ca scrie ulei motul? :D Mi scusi!

 

 

 

 

 

Uite asa, usor, incet, cu rabdare, te-am dat pe brazda. Adica la inceput ziceai ca tine, si acum zici ca mine. Multumesc pentru intelegere!

 

 

 

Pai eu nu sunt nici mandru nici mai putin mandru. Este, cum sa zic, o alta generatie de produse. Adica standard mai nou. Este bun, nu este bun... cine stie? Poate ca este mult mai bun decat standardul mai vechi dar cine sunt eu sa spun asta? Eu doar zic atat - este standard mai nou si cu asta basta.

Spre deosebire de tine, care spui - domle, nu se aplica decat la auto, ca va spun eu :D

Nu stiu cat i-a costat pentru ca si eu cumpar, nu produc :D

 

Eu comercializez mai multe marci de uleiuri si niciodata nu am recomandat clientilor marca, ci tipul si vascozitatea uleiului. La fel cum nu am raspuns niciodata la intrebarea "Care e mai bun". La fel cum nu o sa recomand clientilor produsele pe care importatorii mi le lasa cu plata la vanzare ca fiind mai bune. Nu sunt nevoit sa fac asta pentru ca joc in alta liga. Mi scusi! :bounce:

 

Chiar ma intrebam cand o sa incepi sa imi scoti afirmatiile din context. Asa cum ti-am mai spus si in alte discutii eu nu o sa particip la circul pe care il regizezi atat de bine pe forumuri. Singurul lucru care ma deranjeaza este faptul ca te stiu capabil de o discutie tehnica, si totusi preferi sa salvezi aparentele si sa manipulezi userii mai putin informati. Dar pana la urma nu esti singurul care face asta asa ca...succes la dat pe brazda incepatori. Noi sa fim sanatosi. :makeout:

Editat de lipton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce nu realizeaza cei care iti vand alt ulei argumentand ca "Motul e contrafacut" este faptul ca recunosc printre cuvinte ca Motulul "original" e mai bun decat uleiul lor :D

La fel cum nu am raspuns niciodata la intrebarea "Care e mai bun".

 

Remus, desi stii ca n-are rost sa zici niciodata - iti scapa si cateodata mai zici si acest lucru :P

Ti se pare circ reperarea doar in functie de standardizare? Daca citesc pe bidon si vad clar - standard Y, mai nou decat standard X, asta este manipulare? Pardon. Daca da, intr-adevar, suntem in ligi diferite si trebuie sa fiu de acord cu tine :D

 

Mai insist o data legat de uleiul Motul de furca despre care iti povesteam. Acum vreo 2 ani era cam 20 de euro bidonul pe piata. La acest pret si o asemenea calitate, era o mare teapa - o mizerie. Aaaa, daca ar fi costat 5 euro si se mentiona - va rugam schimbati la un an, atunci era ok, era decent.

Uite ca eu sunt in stare sa zic - uleiul asta de furca e mai prost si celalalt e mai bun.

 

P.S.

Cer eu scuze daca s-a intels gresit abordarea initiala despre standarde si certificari. Eu doar despre asta vorbeam la uleiul de motor. Daca este mai bun sau mai prost se poate afla doar in laborator sau in ani de zile in exploatare.

Cert este ca unor motoare le place cu un ulei si altora nu le place deloc cu uleiul ala. Plastic si usor de inteles pentru oricine.

Referitor la uleiul de furca imi pastrez parerea pe baza de experienta.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu pot sa-ti spun nimic despre uleiul de furca, luna viitoare umblu la furca

 

am silkolene in motor de vre-o 5k 10w40(mineral), cutia schimba mult mai bine fata de ce era in moto cand am cumparat-o (cred ca motul :) ), nici un gram de fum la pornire si parca a consumat vre-o 200 grame.

Il schimb acum cu 10w50 tot silk dar full synth

 

mai am in diferential+cutie la masina tot silkolene mi-a scazut zgomotul foarte mult

 

pan la urma alegerea brandului este o chestiune subiectiva, eu am incredere in astia si mi-e la indemana sa cumpar, motul e inexistent pe piata olandeza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Liqui-Moly se mai comercializeaza pe la noi? Am luat la rand mag. auto si nu am mai gasit.

Ai incercat si la AutoKarma? www.autokarma.ro

Se comanda online si se livreaza sau se ridica de la sediul lor de pe Splaiul Independentei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai noroc.Am si eu o intrebare de incepator,ca deocamdata asa sunt.

 

I-am schimbat uleiul din cutie motoretei si am zis sa ii cumpar si pt amestec ceva mai bun,pana acum am folosit repsol sintetic pt 2 timpi iar acum i-am luat de la motul ceva mai bun.Are ceva daca pun peste uleiul vechi asta nou?In rezervorul de ulei mai e putin mai mult de un sfert,aproape jumate.

PS: E derbi senda xtreme 2t 49 cm3

Editat de Xannom
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are sau nu are?:))

 

Si inca ceva,ma gandeam sa ii bag bec halogen numai ca eu nu am farul pe baterie,si cand nu este turat motorul isi pierde si farul din putere.

 

Pot sa ii bag?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca are ...sunt doua uleiuri diferite care au compozitie diferita....Ele pot face o reactie aiurea...unul din ele se poate branzii...de exemplu..pentru ca fiecare brand de ulei are o compoztie chimica unica...la care daca mai adaugi alte chimicale poate iesii foarte prost pt motorul tau...scurje uleiul vechi de tot si pune doar din cel nou..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca are ...sunt doua uleiuri diferite care au compozitie diferita....Ele pot face o reactie aiurea...unul din ele se poate branzii...de exemplu..pentru ca fiecare brand de ulei are o compoztie chimica unica...la care daca mai adaugi alte chimicale poate iesii foarte prost pt motorul tau...scurje uleiul vechi de tot si pune doar din cel nou..

Am inteles,o sa il scot pe ala din rezervor dar cred ca o sa mai ramana pe furtune,dar lu ala nu am ce sa-i fac.

 

Mersi.

 

 

Si cu becul ma poate ajuta cineva?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai noroc.Am si eu o intrebare de incepator,ca deocamdata asa sunt.

 

I-am schimbat uleiul din cutie motoretei si am zis sa ii cumpar si pt amestec ceva mai bun,pana acum am folosit repsol sintetic pt 2 timpi iar acum i-am luat de la motul ceva mai bun.Are ceva daca pun peste uleiul vechi asta nou?In rezervorul de ulei mai e putin mai mult de un sfert,aproape jumate.

PS: E derbi senda xtreme 2t 49 cm3

In primul rand nu ai specificat daca uleiul Motul are aceleasi specificatii ca si Repsol.Daca are aceleasi spweecificatii poti sa folosesti linistit dar este recomandat sa-l inlocuiesti total.

 

Nu are nimic, se amesteca cu cel vechi si vor arde impreuna ... pana la un moment dat in care uleiul vechi se va consuma de tot si vei avea doar din cel nou. Pune fara grij.

Corect!

 

bineinteles ca are ,dar unii se cred prea superiori sa se coboare din copac.

Daca citeai ce a scris mai sus vedeai ca lipseste ceva.

 

Normal ca are ...sunt doua uleiuri diferite care au compozitie diferita....Ele pot face o reactie aiurea...unul din ele se poate branzii...de exemplu..pentru ca fiecare brand de ulei are o compoztie chimica unica...la care daca mai adaugi alte chimicale poate iesii foarte prost pt motorul tau...scurje uleiul vechi de tot si pune doar din cel nou..

Unde ai vazut tu compozitia chimica unica? Nici macar nu a specificat cu ce tip ulei vrea sa-l inlocuiasca.A spus Motul. Evident este recomandat sa-l scurgi pe cel vechi si sa-l pui pe celalalt.

Editat de rob_debruce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nelu..ma nelule ma..tu te contrazici singur ma...nu te supara de unde vine aceasta "recomandare" ca atunci cand schimbi uleiul il scurgi pe cel vechi?..oare nu cumva din cauza ca ceapa nu-i varza?...si daca nu stii sau nu ai auzit de "reteta" atunci de ce vb aiurea?iti spun eu...orice adeziv,liant,ulei,etc are o reteta UNICA pe care laboratorul brandului respectiv o dezvolta impreuna cu niste specialisti si rezultatul final, produsul va fii mai mult sau mai putin de calitate(si sa stii spre uimirea ta aceste retete se tin destul de ascuns fatza de brandurile competitive..si o spun pentru ca am vb cu un "retzetar" dinasta deci nu vorbesc din cartzi).Asta face diferenta intre produse hovere....dar imi place de tine ca negi o chestie cu juma de gura...de ce nu ii zici direct baga ulei peste ulei....!???:))))"totusi e bine sa-l scurgi pe cel vechi..."..tzie personal ti-as baga ulei de Dacie 1300 in KTM ca sa vezi atunci reteta unica...:));)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca are ...sunt doua uleiuri diferite care au compozitie diferita....Ele pot face o reactie aiurea...unul din ele se poate branzii...de exemplu..pentru ca fiecare brand de ulei are o compoztie chimica unica...la care daca mai adaugi alte chimicale poate iesii foarte prost pt motorul tau...scurje uleiul vechi de tot si pune doar din cel nou..

Nu se "branzesc" nici daca amesteci ulei 4T de vascozitati diferite. Exemplu: la un FZR1000 a sesizat baiatu ca ii lipseste ulei; a cumparat ulei mineral de tractor, a turnat cateva capace si pac, a mers motoru; dupa un timp a scazut iar sub nivel, i-am turnat de la mine BelRay semi 15w50 si la fel, a mers fara probleme fara sa se branzeasca, smantaneasca, etc.

Ba chiar am amestecat ulei de furca cu ulei de motor 10w40 si nu am obtinut vre-un produs lactat.

 

Uleiurile nu sunt chiar atat de diferite la urma urmei, tot din petrol sunt extrase si apoi aditivate intr-un anumit fel. Bine inteles ca difera ca si calitati, dar in "sufletul" lor, PETROL le cheama.

Editat de skvj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca are ...sunt doua uleiuri diferite care au compozitie diferita....Ele pot face o reactie aiurea...unul din ele se poate branzii...de exemplu..pentru ca fiecare brand de ulei are o compoztie chimica unica...la care daca mai adaugi alte chimicale poate iesii foarte prost pt motorul tau...scurje uleiul vechi de tot si pune doar din cel nou..

Coane Bica, te rog eu mult, nu mai propavadui la nimeni pe forum aberatiile pe care le-ai scris mai sus. Te rog eu mult.

 

Uleiurile se pot amesteca si acest lucru este reglementat de standardele internationale de calitate

 

http://www.api.org/certification-programs/engine-oil-diesel-exhaust-fluid/~/media/files/certification/engine-oil-diesel/publications/1509-16thadd-10308forprint-2.ashx

 

la pagina 61, e o caracteristica a uleiului standard API-SM.

litera h - Shall remain homogenous and, when mixed with ASTM reference oils, shall remain miscible.

 

La toate standardele, cel putin la cele MINIME (deci pana si cele mai proaste uleiuri) apare paragraful:

 

Homogeneity and miscibility

 

Shall remain homogeneous and, when mixed with ASTM reference oils, shall remain miscible.

 

Uleiurile nu sunt chiar atat de diferite la urma urmei, tot din petrol sunt extrase si apoi aditivate intr-un anumit fel. Bine inteles ca difera ca si calitati, dar in "sufletul" lor, PETROL le cheama.

Nu numai ca nu sunt asa diferite, dar este IMPUS de standarde sa poata fi amestecate.

 

Orice om care a schimbat uleiul la un motor, fie el auto sau moto, a observat ca intotdeauna ramane o cantitate maricica de ulei vechi in motor, care se amesteca cu uleiul nou la schimb. Nicaieri in lumea asta nu o sa fii obligat sa folosesti aceeasi marca de ulei pe durata de viata a unui motor, este cat se poate de ABSURD si TAMPIT sa crezi ca uleiuri diferite vor avea cine stie ce reactie.

 

Nelu..ma nelule ma..tu te contrazici singur ma...nu te supara de unde vine aceasta "recomandare" ca atunci cand schimbi uleiul il scurgi pe cel vechi?..oare nu cumva din cauza ca ceapa nu-i varza?...si daca nu stii sau nu ai auzit de "reteta" atunci de ce vb aiurea?iti spun eu...orice adeziv,liant,ulei,etc are o reteta UNICA pe care laboratorul brandului respectiv o dezvolta impreuna cu niste specialisti si rezultatul final, produsul va fii mai mult sau mai putin de calitate(si sa stii spre uimirea ta aceste retete se tin destul de ascuns fatza de brandurile competitive..si o spun pentru ca am vb cu un "retzetar" dinasta deci nu vorbesc din cartzi).Asta face diferenta intre produse hovere....dar imi place de tine ca negi o chestie cu juma de gura...de ce nu ii zici direct baga ulei peste ulei....!???:))))"totusi e bine sa-l scurgi pe cel vechi..."..tzie personal ti-as baga ulei de Dacie 1300 in KTM ca sa vezi atunci reteta unica...:));)

Amice, pastreaza-ti parerile pentru tine si nu mai da sfaturi ERONATE.

O fi unica formula uleiurilor (sau asa iti place tie sa crezi) dar trebuie sa respecte niste standarde de calitate, altfel nu au ce cauta pe piata. Si la multele cerinte scrise acolo in standard e si una care se refera la miscibilitate. Ca sa fie admise de standardul de calitate trebuie sa fie miscibile cu alte uleiuri din aceeasi categorie.

Asa, ca te rog mult, nu mai bate campii. Sau daca vrei sa-i bati, bate-i in alte parti. :cheers:

 

Pentru mai multe detalii consultati:

 

http://www.api.org/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, corect, cum ramane la 4T ulei vechi in baie si se amesteca cu cel nou la fel se va intampla si in rezervorul de ulei de amestec, doar ca acesta se va consuma pana la urma.

 

 

Trebuie sa mai apara si MuscaturadeFurtuna sa se ia de mine si sa spuna ca spun numai prostii pe sectiunea Service. Fiecare avem fanii nostrii. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai multe detalii aici, despre standardul ASTM D6922

 

http://www.astm.org/Standards/D6922.htm

 

Significance and Use

 

It is important that engine oils from different manufacturers be homogeneous and miscible with each other, because operators of automotive engines often do not have prior knowledge of the manufacturer of the oil that is currently used in their application, and engine failure can occur if oils are combined that do not stay homogeneous and function properly.

 

Am tradus si in romaneste, poate unii nu pricep bine in engleza:

 

Este important ca uleiurile de motor care provin de la producatori diferiti sa fie omogene si miscibile intre ele, pentru ca cei care folosesc motoarele nu stiu intotdeauna ce tip de ulei a fost folosit anterior, iar motoarele pot suferi distrugeri importante DACA uleiurile combinate nu raman omogene si nu "se pupa" cum ar trebui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ma dilau..de ce nu-s miscbile toate intre ele?de ce doar unele?atunci insemna ca intre Motul care e 80 d elei litru si Prista care e 10 lei litru e totuna...defapt e hotie la motul ...ca doar "petrol" scrie pe toate...si pentru baiatu de mai sus care a bagat ulei de masline in motor...nu poti s ate pronunti daca motorul merge sau nu "bine" cu acel ulei...acolo e vorba de uzura interna a motorului..depuneri pe arcurile supapelor pe scaune, axurile cu came...etc etc...motorul "merge" si daca ii bagi ulei de transmisie...in timp performantele motorului scad..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fain argument ai moshulica...ashtia ca tine si din generatia ta ne-atzi adus la progresele de acum ale Romaniei..."las ca mere si asha"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca o dati in diverse

 

in discutie nu se punea problema daca poate sau nus a le amestece. Se punea problema daca este RECOMANDAT sa le amestece. Si nu este recomandat sa le amestece deoarece uleiul nou isi poate pierde din calitati in urma amestecarii cu uleiul vechi(si aici nu ma refer la faptul ca nu mai poate fi folosit). Si daca pe om nu il interesau calitatile uleiului de ce ar cumpara un ulei mai scump sa il puna peste unul mai ieftin ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident ca merge si ulei de transmisie si ca performantele vor scadea, insa nu despre asta e vorba in topic ci despre amestecare a 2 uleiuri de amestec de marci diferite si compatibilitatea lor care este una reala.

Si daca esti ontopic, trebuie sa precizam ca acest amestec de uleiuri ca afecta grav supapele uni 2T :peace: ireversibil.

 

 

:cheers: <-mi-a dat o idee: uleiul e ca si berea, una e mai amara, alta mai dulce, alta mai spumoasa; daca le amesteci va iesi o medie intre toate produsele, poate nici roz nu va fi, nici a trandafir nu va mirosi, dar cu siguranta ba fi bere si te va racori. :drink:

 

 

Deci toarna berea uleiul si da-i drumu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...