Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

din punct de vedere al viscozitatii, cel mai bun ulei ti-l recomanda fabricantul motorului !

daca ala zice sa pui 10w40 ala pui ! sau 10w50 s.a.m.d

asa ca fa-ti rost de un manual si respecta specificatiile de acolo.

 

odata ce ai stabilit viscozitatea, conform specificatiilor fabricantului de mobra, ca si producator al uleiurilor, este la latitudinea ta. ai de unde alege. sint si ieftine, sint si normale sint si scumpe.

 

chestia cu mineral/sintetic e simpla: cu cit uleiul este intr-o zona de viscozitate apopiata intre vbuiscozitate la frig si rece, adica de ex. 20w40, sigur este mineral, pe cind acolo unde ai ecarturi mari, de gen 0w50, 5w40, uleiul este sigur sintetic.

 

si sa nu uit: trebuie neaparat sa fie de moto. nu baga de auto, chiar daca viscozitatea este aceeasi !

dece trebuie sa scrie moto pe el?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

dece trebuie sa scrie moto pe el?

 

d'aia!

una e pt auto, alta e pt moto!

oricare fabricant serios de uleiuri, are game separate: pt. auto si pt. moto, chiar daca viscozitatea e aceeasi.

si nu scrie moto. scrie 4T sau 2T, adica 4 timpi sau 2 timpi.

in mod cert, specificatiile sint diferite la un motor auto, fata de un motor moto

Editat de chv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

d'aia!

 

raspunsul asta l-am primit de multe ori, pe mine ma intereseaza argumente bazate pe explicatii logice, cercetari, teste etc.

din cate am gasit eu , am inteles ca unele tipuri de ulei folosite la masina nu ar fi indicate pentru motociclete doar pentru ca ambreiajul nu

functioneaza cum trebuie, aluneca.

am mai aflat ca unele game de uleiuri au fost creeate special pentru motociclete dupa anumite specificatii doar ca au aceiasi compozitie chimica

cu restul, totusi sunt compatibile si cu motoarele de masina.

 

am mai aflat ca UNELE tipuri de ulei contin niste aditiv de lubrificare a motorului care pot fi distrusi mai repede de cutia de viteze a motocicletei, sau invers. Dar asta se intampla doar la unele tipuri iar daca schimbi uleiul mai des nu este nicio problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

raspunsul asta l-am primit de multe ori, pe mine ma intereseaza argumente bazate pe explicatii logice, cercetari, teste etc.

din cate am gasit eu , am inteles ca unele tipuri de ulei folosite la masina nu ar fi indicate pentru motociclete doar pentru ca ambreiajul nu

functioneaza cum trebuie, aluneca.

am mai aflat ca unele game de uleiuri au fost creeate special pentru motociclete dupa anumite specificatii doar ca au aceiasi compozitie chimica

cu restul, totusi sunt compatibile si cu motoarele de masina.

 

am mai aflat ca UNELE tipuri de ulei contin niste aditiv de lubrificare a motorului care pot fi distrusi mai repede de cutia de viteze a motocicletei, sau invers. Dar asta se intampla doar la unele tipuri iar daca schimbi uleiul mai des nu este nicio problema.

 

eu ti-am zis ca orice producator serios are game diferite pt auto si moto. probabil ca nu e doar o chestie de marcheting. specificatiile sint si ele diferite API, SAE pt. auto si jag pt. moto.

nu sint specialist sa-ti dau amanunte, legate de cercetari, teste. cauta pe site-urile producatorilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vroiam de la cei care sustin sus si tare ideea, niste raspunsuri de genu explicatiilor pe care le-am gasit eu, ca au nustiu ce aditivi care nu merg asa si sunt buni la asa, nu : "de aia" sau " scrie moto" etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vroiam de la cei care sustin sus si tare ideea, niste raspunsuri de genu explicatiilor pe care le-am gasit eu, ca au nustiu ce aditivi care nu merg asa si sunt buni la asa, nu : "de aia" sau " scrie moto" etc.

 

A fost o intreaga discutie pe tema asta pe undeva pe-aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vroiam de la cei care sustin sus si tare ideea, niste raspunsuri de genu explicatiilor pe care le-am gasit eu, ca au nustiu ce aditivi care nu merg asa si sunt buni la asa, nu : "de aia" sau " scrie moto" etc.

 

eu, ca si consumator, nu specialist, analist chimic, biochimic, fizician, cercetator si ce mai vrei, atunci cind imi cumpar ulei pentru motocicleta ma uit pe vreun site al unui sau altuia dintre producatori si vad ca exista game diferite de uleiuri:auto si moto (si desigur, camioane, tractoare)...

daca, de ex., aral sau castrol au game diferite, trebuie sa existe o explicatie, nu numai strategie de marketing... asa ca vreau ulei de moto, imi iau de moto si nu imi bat capu' cu intrebari de genu': da' de ce ? si ce diferenta este intre auto si moto. ce pachete de aditivi are fiecare - oricum, sigur e secreta reteta.

in concluzie: pt. moto ulei de moto, pt. auto ulei de auto, pentru camion ulei de camion, pt. tractor ulei de tractor s.a.m.d.

simplu.

si apoi, in fond si la urma urmei, nu sustineam idei"sus si tare", ci ceva concret: exista game diferite de uleiuri.

Editat de chv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate functia de Search nu merge la topicurile mai vechi, asa ca poftim un pic de lectura ca sa vezi de ce nu e bun un ulei de auto pe moto:

/index.php?/topic/597066-ulei-de-motocicleta-speciall/page__view__findpost__p__2648517

 

Poti lua tot topicul cap-coada, eu iti dadusem un raspuns documentat fix pe auto-moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am experimentat pe 3 motoare total diferite, respectiv Hornet, VX800 si Transalp. Daca bagi uleiul care il recomanda producatorul, aici ma refer in special la specificatia API, si mie(noua) Motorex mi-a placut mai mult.

Cu Motorex , motorul era mai silentios, iar cutia schimaba mai frumos.

Editat de mh1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca schimbi uleiul la timp,nu e nici o diferenta(poate doar de pret,dar mica)

la timp,in romania inseamna cu 1000-2000 km mai devreme decat specificatiile din manual,datorita prafului care care la noi este in exces si a benzinei mai slab calitative

respecta specificatiile din carte 10w40 sau 15w50sau..........

la sprayul de lant,eu am folosit numai factory line de la ambele,motorexul este foarte slab fata de motul

Editat de dragos1972
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata nu am inteles cum ajunge praful de afara in uleiul din motor :scratch: :scratch:

Hmmm... Daca motorul e uzat, scapa pe langa segmenti (si supape) amestec de aer cu benzina, si aerul contine si praf... Si asa ajunge in ulei.

Merge?

 

Toata chestia asta cu conditiile din Romania e inventata de dealerii de masini ca sa injumatateasca intervalul de service, ca sa ia niste bani in plus de la clienti. Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Niciodata nu am inteles cum ajunge praful de afara in uleiul din motor :scratch: :scratch:

Praf nu,conbustibil de proasta calitate.Deaia uleiul capata alta culoare mult mai repede

 

Io merg pe motul 300v,o fi bine,n-o fi bine.Nu stiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosit Motul semisintetic (5100) si sintetic (7100), Motorex sintetic (Top Speed) si Repsol Sintetico, toate 10W40. N-am simtit nicio diferenta in comportamentul motorului si al cutiei de viteze, dar motorul meu tinde sa manance mai mult Motorex (nu exagerat de mult, doar juma de litru pana la urmatorul schimb).

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord ca filtrul de aer trebuie schimbat mai des (il curat cam la 3 luni si il schimb cam o data pe an), sunt de acord ca suspensiile trebuie servicate mai des (ulei+semeringuri), dar cu uleiul nu inteleg.

 

La ulei diferentele le poti vedea doar in timp la uzura motorului. Diferenta intre marci este de aditivi si cat de bine isi pastreaza proprietatile de llubriefiere in timp (astfel un ulei mai bun, va tine mai multi km), si cam atat. Cu schimbatul sau ambreiajul nu ar trebui sa fie diferente decat dupa un timp de folosire (sa zicem un ulei X ieftin, o sa se simta mai prost decat un ulei Y scump, dupa 10k km), atat timp cat sunt respectate vascozitatea si calitatea daca de producator.

In rest, topic de iarna:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din propria experienta, pot sa spun ca mi-a placut mai mult motorex top speed decat motul 7100. Motorul merge mai rotund, vitezele se schimba mai usor, sau cel putin asta a fost impresia.

Editat de flaviu57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

folosesc motorex de vreo 4-5 ani, uneori trec cu mult peste limita de schimb si nu am avut probleme desi nu opresc motorul cand da in fiert. am mers fara apa aproximativ o ora si nu am calat...

 

mitul motul s-a spulberat acum cativa ani cand l-am utilizat la o cursa, m-a lasat ambreajul pentru ca am supraincins motorul si trebuia sa intru cu el in rau ca sa il racesc sa pot continua, seara am schimbat porcaria fi a doua zi nu am mai avut probleme...

 

suntu unul din cei care a testat ambele uleiuri si parerea mea e ca motorex e mai sus ca si performante.

 

pentru iubitorii de miros de lamaita... succese!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord ca filtrul de aer trebuie schimbat mai des (il curat cam la 3 luni si il schimb cam o data pe an), sunt de acord ca suspensiile trebuie servicate mai des (ulei+semeringuri), dar cu uleiul nu inteleg.

 

La ulei diferentele le poti vedea doar in timp la uzura motorului. Diferenta intre marci este de aditivi si cat de bine isi pastreaza proprietatile de llubriefiere in timp (astfel un ulei mai bun, va tine mai multi km), si cam atat. Cu schimbatul sau ambreiajul nu ar trebui sa fie diferente decat dupa un timp de folosire (sa zicem un ulei X ieftin, o sa se simta mai prost decat un ulei Y scump, dupa 10k km), atat timp cat sunt respectate vascozitatea si calitatea daca de producator.

In rest, topic de iarna:)

Stimate domn, te asigur ca nu ma plictisesc deloc.

Ideea era sa afluu cine este ,,X'' si cine este ,,Y'' din ecuatia ta, fara a fi pus in situatia de a face ,,10k km'' cu ,,X'' ulei ieftin.

Mai exact ma intereseaza la care din cele doua produse se pastreaza mai mult ,,vascozitatea si calitatea daca de producator''

Stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrul de aer,daca este stoc,NU SE CURATA,NU SE SUFLA,se inlocuieste si treaba cu praful de la noi este reala nu este doar marketing :disappointed:

praful imbacseste filtrul de aer si atunci motorul consuma mai multa benzina,parte din ea ajungand in baie si diluind uleiul

oricum ajunge si praf in ulei prin filtrul de aer

Editat de dragos1972
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...