Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

ok, se pare ca n am facut o gluma prea buna. scuze, so..Hondaaa e la fel ca orice alt motor,sa le stapanim sanatosi

din experintea mea ( care a fost pe aceasta marca) - tinand cont de ce spune cartea motocicletei cred ca raspunsul meu este la obiect - daca in cartea celor pe carburatie zice de iridiu, asa sa fie

ce incercam sa spun este ca toata aceasta " mareata" " bujie" nu e un subiect de dezbatut pe toate partile - pui bujia care scrie, ai girja de motor si te dai.

- un motor ingrijit nu are voie sa" pape" bujii

respect

pai daca mobra din '80 are in carte ulei mineral de ca sa nu pui un semi de calitate care face treaba mai buna?

Daca buja ridiu nu era "inventata" pe vremea inscriptionarii manualului, de ce sa nu pui iridiu daca e mai buna?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 977
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

pai daca mobra din '80 are in carte ulei mineral de ca sa nu pui un semi de calitate care face treaba mai buna?

Daca buja ridiu nu era "inventata" pe vremea inscriptionarii manualului, de ce sa nu pui iridiu daca e mai buna?

Un motor de design vechi, proiectat sa functioneze sub 8000rpm, nu beneficiaza prea mult de folosirea unei bujii Iridium. Diferenta unde ar fi in acest caz? Tine cam de trei ori mai mult una IX si nu este nevoie de selectia ei in functie de conditiile de drum (bujie pt iarna, pt viteze mari vara etc). Eu, care la Domi schimb bujia de doua ori pe an, nu as avea de ce sa pun Iridium. Oricum intr-un an jumate s-ar duce iar in timpul asta as cheltui cat o jumate de bujie iridium pe bujii normale.

 

Si ar mai umbla vorba cum ca la turatii mari, bujiile Iridium si-ar face mult mai bine treaba.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NGK Standard vs NGK Iridium ;)

Njoy

Corect, la fel si la tigara, nu e tot una ca o aprinzi cu bricheta cu flacara pe gaz sau cu bricheta deia antivant :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e sa ai un cat mai bun conductor electric(asta inseamna puritate mai mare), care sa asigure intensitatea scanteiei cat mai "sanatoasa", si eletrodul sa se uzeze cat mai putin. Stiu motor vechi fabricat in `89, cand a pus iridium pe el era altul, mers mai rotund, statea la relanti fara oscilatii la turometru, pornire extrem de usoara dupa stationari de una, doua saptamani, sau pornit dupa sezonul rece.

Iridiumurile nu au nici o treaba ca motorul e sub 8000 rpm sau alte ture, atat timp cat producatorul are bujia pentru tipul tau de mobra.

Si nu prea stiu de ce diferenta de pret vorbiti, daca le luati aiurea, ca un NGK original(non-iridium) in CR9E- era pretul al 40-45 RON/buc si CR9E-IX(iridium am dat) 53 RON/buc. NGK la 18 lei bucata, alea-s bazaret.

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Hai ma ulise ca esti romascan de-al meu si-ti stiu motorul dar altii care citesc aici habar n-au daca nu ai specificat si risti sa te ia la ture.

Banuiesc ca e vorba de RF-ul de 400, right? In primul rand verifica bujiile de ce diametru sunt. Uitate la fise la capatul care merge spre bobina (bobine) de inductie si vezi poate reusesti sa faci o poza sa vedem si noi. Poate gasim niste fise auto care sa se potriveasca sau cel mult sa fie scurtate ca sa se adapteze la tine.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

La mine la motor bujia cade intr-o gaura si o infiletez "la orb". Interesanta ideea cu orientarea bujiei, dar ceva ma face sa cred ca e doar un mit (nu am argumente, totusi)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai vazut niciodata cum arata un filet ? :rolleyes: Nu e nici un mit - in momentul in care cele 2 capete intrerupte ale filetului se intalnesc, doar atunci incepe infiletarea. Si normal, se vor intalni mereu in aceeasi pozitie. Pentru pozitionarea electrodului, cel mult poti sa strangi mai putin sau mai tare bujia.

Dar ma indoiesc ca ajuta din moment ce amestecul ocupa intreaga camera de ardere in momentul in care incepe compresia acestuia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara sa am mari cunostinte de mecanica (tind vertiginos spre zero absolut in domeniu), am si eu doua intrebari mici:

 

Daca pui o saiba de o anumita grosime, nu cumva ridici scanteia mai sus? Nu cumva asta e mai rau decat daca ar fi la locul ei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca o cobori mai jos? :rolleyes:

Glumesc. Dupa ce am aflat si eu despre metoda asta am constatat ca la toate motoretele pe care am montat bujii (doar doua, ale mele), s-au potrivit destul de bine cu ce intentionam sa obtin. Nu am cautat sa le montez cu precizie de un grad dar cat de cat sa fie asa cum am descris.

Repet, metoda nu este testata stiintific dar eu o sustin cu cele cateva argumente pe care le-am expus intr-un post anterior.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am pus buji Brisk premium,scanteie globulara,bla,bla. Cei de la Lamborghini au asa ceva.Bun,hai sa le incerc.

Concluzii :

- pornire la rece...instant ! am si uitat ca am soc

-cresterea relantiului cu 300 rot/min :laugh:

-nu imi dau seama daca trage la fel ca si cu cele iridium,dar trage foarte bine si foarte liniar

Acum nu stiu cat o sa tina dar deocamdata sunt foarte multumit de ele :)

post-3768-1272563956_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pertul a fost in jur de 20 euro,nu mai stiu exact,mi le-a adus un prieten (@capitanbusa) si le-am montat pe hayabusa .Inca un amanunt,consumul nu s-a modificat(am facut litrajul pe 50 km mixt) desi am tobele modificate si filtru K&N. Foarte multumit,dar din nou...nu stiu cat de fiabile sunt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

am schimbat de curand bujiile la un virago. In carte se cere BPR7ES iar pe louis am gasit BPR6ES. Cand am facut comanda nu aveam cartea asa ca am luat ce specifica site ul. Le am montat merg....dar intrebarea este ce influenta au asupra motorului/consum/finete la mers samd.

CREDca ce am pus eu sunt recomandata pt vremea rece (cel putin la honda mea cu o cifra mai putin sunt pt vreme rece ;))

 

 

Ce parere aveti..sa le tin sa iau altele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CREDca ce am pus eu sunt recomandata pt vremea rece (cel putin la honda mea cu o cifra mai putin sunt pt vreme rece :laugh:)

 

Termenii hot si cold spark plug nu desemneaza anotimpul cand pui o anume bujie. Este o caracteristica a bujiei in sine. O bujie "rece" disipeaz rapid caldura si de obicei sunt puse la motoarele perormante. Bujiile calde disipeaza greu caldura si sunt puse de obicei la motoarele cu performate slabe. M-as mira ca tu acum sa faci reglaje fine la Virago schimband tipul de bujii ;)

Pune codul recomandat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...