yuk Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 ok, se pare ca n am facut o gluma prea buna. scuze, so..Hondaaa e la fel ca orice alt motor,sa le stapanim sanatosidin experintea mea ( care a fost pe aceasta marca) - tinand cont de ce spune cartea motocicletei cred ca raspunsul meu este la obiect - daca in cartea celor pe carburatie zice de iridiu, asa sa fie ce incercam sa spun este ca toata aceasta " mareata" " bujie" nu e un subiect de dezbatut pe toate partile - pui bujia care scrie, ai girja de motor si te dai. - un motor ingrijit nu are voie sa" pape" bujii respect pai daca mobra din '80 are in carte ulei mineral de ca sa nu pui un semi de calitate care face treaba mai buna? Daca buja ridiu nu era "inventata" pe vremea inscriptionarii manualului, de ce sa nu pui iridiu daca e mai buna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 (editat) pai daca mobra din '80 are in carte ulei mineral de ca sa nu pui un semi de calitate care face treaba mai buna?Daca buja ridiu nu era "inventata" pe vremea inscriptionarii manualului, de ce sa nu pui iridiu daca e mai buna? Un motor de design vechi, proiectat sa functioneze sub 8000rpm, nu beneficiaza prea mult de folosirea unei bujii Iridium. Diferenta unde ar fi in acest caz? Tine cam de trei ori mai mult una IX si nu este nevoie de selectia ei in functie de conditiile de drum (bujie pt iarna, pt viteze mari vara etc). Eu, care la Domi schimb bujia de doua ori pe an, nu as avea de ce sa pun Iridium. Oricum intr-un an jumate s-ar duce iar in timpul asta as cheltui cat o jumate de bujie iridium pe bujii normale. Si ar mai umbla vorba cum ca la turatii mari, bujiile Iridium si-ar face mult mai bine treaba. Editat Martie 29, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 In manualul de service de la 600 RR care vine standard cu Iridium scrie ca se schimba bujiile la 56.000 Km. Diferenta e de uzura, rezista mult mai mult timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 NGK Standard vs NGK Iridium Njoy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 NGK Standard vs NGK Iridium Njoy Corect, la fel si la tigara, nu e tot una ca o aprinzi cu bricheta cu flacara pe gaz sau cu bricheta deia antivant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 (editat) Ideea e sa ai un cat mai bun conductor electric(asta inseamna puritate mai mare), care sa asigure intensitatea scanteiei cat mai "sanatoasa", si eletrodul sa se uzeze cat mai putin. Stiu motor vechi fabricat in `89, cand a pus iridium pe el era altul, mers mai rotund, statea la relanti fara oscilatii la turometru, pornire extrem de usoara dupa stationari de una, doua saptamani, sau pornit dupa sezonul rece. Iridiumurile nu au nici o treaba ca motorul e sub 8000 rpm sau alte ture, atat timp cat producatorul are bujia pentru tipul tau de mobra. Si nu prea stiu de ce diferenta de pret vorbiti, daca le luati aiurea, ca un NGK original(non-iridium) in CR9E- era pretul al 40-45 RON/buc si CR9E-IX(iridium am dat) 53 RON/buc. NGK la 18 lei bucata, alea-s bazaret. Editat Martie 29, 2010 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ulisse77 Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 as dori sa incerc sa schimb fisele pt bujii si vreau sa stiu de se pot schimba cu alte fise, pt ca originale nu cred ca voi gasi. ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ulisse77 Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 as vrea sa schimb fisele pt bujii la rf-ul meu de 400 si as vrea sa stiu de le-a schimbat cineva si de unde se pot procura(daca nu originale, un echivalent).bafta la toata lumea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 Hai ma ulise ca esti romascan de-al meu si-ti stiu motorul dar altii care citesc aici habar n-au daca nu ai specificat si risti sa te ia la ture. Banuiesc ca e vorba de RF-ul de 400, right? In primul rand verifica bujiile de ce diametru sunt. Uitate la fise la capatul care merge spre bobina (bobine) de inductie si vezi poate reusesti sa faci o poza sa vedem si noi. Poate gasim niste fise auto care sa se potriveasca sau cel mult sa fie scurtate ca sa se adapteze la tine. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ulisse77 Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 salut poate ne intalnim prin roman.cine esti?da-mi un nr de tel sa te sun.merci de sfat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibor_mt Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 Ati vazut cum arata un filet? Are un singur inceput, si oricum pozitionezi bujia, totusi doar intr-o singura pozitie incepe sa se infileteze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 La mine la motor bujia cade intr-o gaura si o infiletez "la orb". Interesanta ideea cu orientarea bujiei, dar ceva ma face sa cred ca e doar un mit (nu am argumente, totusi)... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 N-ai vazut niciodata cum arata un filet ? Nu e nici un mit - in momentul in care cele 2 capete intrerupte ale filetului se intalnesc, doar atunci incepe infiletarea. Si normal, se vor intalni mereu in aceeasi pozitie. Pentru pozitionarea electrodului, cel mult poti sa strangi mai putin sau mai tare bujia. Dar ma indoiesc ca ajuta din moment ce amestecul ocupa intreaga camera de ardere in momentul in care incepe compresia acestuia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 26, 2010 Share Postat Aprilie 26, 2010 e un mit. testat pe deasupra si nu face nici o diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 26, 2010 Share Postat Aprilie 26, 2010 (editat) Capone - este scris acolo ce faci ca sa modifici orientarea, saiba mai subtire sau mai groasa. Stress - vreau sa vad testul. Tibor - culmea, da. Editat Aprilie 26, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Aprilie 26, 2010 Share Postat Aprilie 26, 2010 Fara sa am mari cunostinte de mecanica (tind vertiginos spre zero absolut in domeniu), am si eu doua intrebari mici: Daca pui o saiba de o anumita grosime, nu cumva ridici scanteia mai sus? Nu cumva asta e mai rau decat daca ar fi la locul ei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 26, 2010 Share Postat Aprilie 26, 2010 (editat) Si daca o cobori mai jos? Glumesc. Dupa ce am aflat si eu despre metoda asta am constatat ca la toate motoretele pe care am montat bujii (doar doua, ale mele), s-au potrivit destul de bine cu ce intentionam sa obtin. Nu am cautat sa le montez cu precizie de un grad dar cat de cat sa fie asa cum am descris. Repet, metoda nu este testata stiintific dar eu o sustin cu cele cateva argumente pe care le-am expus intr-un post anterior. Editat Aprilie 26, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reaper Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 Mi-am pus buji Brisk premium,scanteie globulara,bla,bla. Cei de la Lamborghini au asa ceva.Bun,hai sa le incerc. Concluzii : - pornire la rece...instant ! am si uitat ca am soc -cresterea relantiului cu 300 rot/min -nu imi dau seama daca trage la fel ca si cu cele iridium,dar trage foarte bine si foarte liniar Acum nu stiu cat o sa tina dar deocamdata sunt foarte multumit de ele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 siiii halatu cat ie halatu' domle? ca poate vrem si noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 Pe ce motoreta ai pus brisk? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reaper Postat Aprilie 30, 2010 Share Postat Aprilie 30, 2010 Pertul a fost in jur de 20 euro,nu mai stiu exact,mi le-a adus un prieten (@capitanbusa) si le-am montat pe hayabusa .Inca un amanunt,consumul nu s-a modificat(am facut litrajul pe 50 km mixt) desi am tobele modificate si filtru K&N. Foarte multumit,dar din nou...nu stiu cat de fiabile sunt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryusmaryus Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 stiu k e veche discutia, dar totusi, stie cineva unde gasesc cheie de buji pe 18 mai subtire in carne. k am cautat si degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Uite mai subtire in carne de 16 si 18 - tot la Louis am gasit. Cod produs 10003912. http://www.louis.de/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 am schimbat de curand bujiile la un virago. In carte se cere BPR7ES iar pe louis am gasit BPR6ES. Cand am facut comanda nu aveam cartea asa ca am luat ce specifica site ul. Le am montat merg....dar intrebarea este ce influenta au asupra motorului/consum/finete la mers samd. CREDca ce am pus eu sunt recomandata pt vremea rece (cel putin la honda mea cu o cifra mai putin sunt pt vreme rece ) Ce parere aveti..sa le tin sa iau altele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 CREDca ce am pus eu sunt recomandata pt vremea rece (cel putin la honda mea cu o cifra mai putin sunt pt vreme rece ) Termenii hot si cold spark plug nu desemneaza anotimpul cand pui o anume bujie. Este o caracteristica a bujiei in sine. O bujie "rece" disipeaz rapid caldura si de obicei sunt puse la motoarele perormante. Bujiile calde disipeaza greu caldura si sunt puse de obicei la motoarele cu performate slabe. M-as mira ca tu acum sa faci reglaje fine la Virago schimband tipul de bujii Pune codul recomandat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.