binox Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 C8E e mai rece adica se raceste mai repede si se folosete daca obisnuiesti sa mergi in ture mari. Mai calda ar fi C6E. Consumul de ulei cum e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Ce e o bujie mai calda? In carte se recomanda NKG C7E sau Champion G59C, sau "fuer wettkampferischen gebrauch: NKG C8E". Acest C8E e mai cald? La NGK, indicii de temperatura ai bujiilor sunt asa: 10 mai rece decat 9 mai rece decat 8 mai rece decat 7.... bujie rece - cedeaza mai rapid caldura bujie calda - (motoare mai putin performante) cedeaza mai greu caldura Cauta o bujie mai rece - un 8, un 9 (vezi sa ai acelasi filet, pas, inaltime si rezistenta interna) Eventual cauta o bujie iridium. Experimenteaza putin, nu cred ca te poate costa foarte mult. Daca mai ai una dinttre bujiile pe care le-ai schimbat ai putea sa pui o fotografie sa vedem si noi isprava. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Consumul de ulei e zero (sau tinde spre zero). Bujia nu se modifica in nici un fel, dupa cum am spus, in afara de faptul ca e un pic afumata cand o scot, si ca da scanteia mai slab, distanta dintre electrozi e aceeasi cu una noua. Pana la urma, la regimul de motocross, sa fie mai calda sau mai rece? Mie mi s-ar parea normal mai rece, mai ales ca in carte imi si da un C8E. Oricum, o sa mai umblu un pic si la nivelul de benzina, sa-l mai micsorez. Cu iridium, am mai intrebat, la monocilindrice imi spunea cineva ca degeaba le pui, mai degraba merge mai prost motorul decat mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Un prieten a pus pe BMW F650 care e tot monocilindru si a fost foarte multumit de schimbari. Stii cum e cu parerile de genul asta, pana nu incerci tu sa vezi cum se simte, pot fi 100 de pareri in contradictoriu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Daca pui o bujie mai rece nu cred ca rezolvi nimic ba dimpotriva s-ar putea sa cedeze mai rapid. La tine cel mai probabil problema vine de la amestecul prea bogat si/sau ulei ars (nu e neaparat nevoie sa se simta la consumul de ulei) O bujie mai calda ajunge mai repede la temperatura de autocuratire si are sanse sa reziste mai mult intr-un motor care nu are carburatia ok. Totusi montarea unei bujii mai calde nu e o rezolvare a problemei ci doar una partiala a efectelor. Regleaza-ti corect amestecul si monteaza o bujie cu 7 daca aia e data in manual si nu folosesti des motorul in ture mari, daca tragi mai tare baga una cu 8. Bujiile cu iridiu nu ar avea de ce sa nu fie bune pt monocilindrice doar ca din ce am vazut eu sunt mai pretentioase , adica se strica mai repede decat una normala in cazul unui amestec prea bogat (sau intr-un motor care haleste ulei mult) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 (editat) Corect, jocul cu bujiile este doar un experiment deloc costisitor. Acum am citit că le scoți afumate, de aia ziceam sa pui poze. Există motoare care Sunt făcute sa meargă bogat Âşi cu bujii mai calde, că sa nu se topească pistoanele. Motoare turbo mici, de doi litri Âşi peste o mie de cai. La tine nu e cazul. Reglează carburator Âşi pune bujia din carte. Editat Iunie 8, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 15, 2011 Share Postat Iunie 15, 2011 Revin cu cateva impresii: Bujia se poate revitaliza daca ii micsorez distanta dintre electrozi de la 0.7 standard la 0,6mm. Si, dupa tura din week-end, nu a necesitat schimbare. Nivelul in carb l-am coborat cat de mult posibil am putut (pe la 20mm, desi in carte scrie 17,5-18,5mm: deja incepe sa dea in nas cand o subturez). Bujia tot afumata o scot, chiar un pic mai afumata decat inainte, cand era nivelul mai mare. Atasez poze cu modelul carbului (Del Orto PHM40) si a indicatiilor din carte de reglaj a amestecului. Eu unul zic ca am facut si acest reglaj cat mai bine, motorul merge cat de rotund poate merge un motor zbantuit ca asta. Si totusi, bujia e afumata..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elvantin Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Domnilor, voi cu ce mergeti? cu bujii normale sau cu bujii iridium? Care sunt avantajele/ dezavantajele? Ce au unele si n-au altele? Care tine mai mult? Etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Parerea mea este ca intodeauna sa mergi pe ceea ce scrie in manualul motocicletei. Nu sunt cunoscator intr-ale mecanicii, insa am auzit ca pentru un anumit tip de motocicliclete (an fabricatie, stare, uzura etc) nu este indicat deloc bujie iridiu al carei explozie face mai mult rau decat bine. Cat o fi mit si cat o fi adevar, las pe cunoscatori sa detalieze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_09 Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 da care e diferenta intre iridium si cel normal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gianni_83 Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Eu aveam la zzr compresia cam mica,si dadeam ceval aautomat pana sa porneasca,pe bujii normale,pe iridium,cele de la ngk,o lua imediat,m-au ajutat in privinta asta un pic.Din ce am inteles nici astea gen CR9E-IX care spun ei ca ar fi iridiu,nu e 100% iridiu.Acum pe 929 am cele din fabrica denso,iridiu,care sunt foarte scumpe.Nu are probleme la pornire,merge rotund motorul. Daca e un an mai vechi sunt argumente pro si contra,pe de o parte,la compresii mici pe cilindri sunt bune ca fac aprinderea mai repede,daca e carburatie si o inneci nu face figuri,dar pe termen lung nu face bine la motor.la cele noi sunt indicate pe iridium,pentru performantele maxime Cantareste si tu cele doua si alege o varianta.Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 da care e diferenta intre iridium si cel normal? Printre beneficii, enumeram: -crestere a puterii motorului cu ~ 25%. Daca ai 200 de cai la roata, o sa ai apoi 250. Impressive, ha? -scaderea consumului cu 4-5 litri la suta de km; -bujia iridiu se uzeaza mai incet deci le schimbi mai rar -se muta curba cuplului cu un lat de penis mai spre stanga, deci trage mai de jos. Cam de la -2000 rpm. -sunet "eye candy" Cam astea imi vin in minte acuma. Daca mai rasare ceva, o sa enumar btw, ma ddau de ~ 85k km pe mobra, niciodata nu am schimbat bujii, la nici una din mobre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Trebuia sa scrii apoi ca ai glumit. Daca era asa cum ai spus tu era bine. Dar mai sunt incepatori care nu stiu si pot crede ca pot face dint-un motor cuminte un dragon zburator numai cu ajutorul bujiilor. Eu am avut si pornea mai bine la rece si parca mergea nitel mai rotund. Dar altceva nu am simtit. Bine..erau puse pe un GPZ. Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 (editat) http://www.youtube.com/watch?v=6AHrveZ7rwM Eu am NGK iridium. Mai multe tipuri: Editat Iunie 29, 2011 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Daca ai ascuti electrodu central la alea normale, scanteia ar avea fix aceeasi forma. Testu ala nu e elocvent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 (editat) Daca ai ascuti electrodu central la alea normale, scanteia ar avea fix aceeasi forma. Testu ala nu e elocvent Daca ai ascuti electrodu' la alea normale s-ar topi! Iridium melting point: 2466 grC. http://en.wikipedia.org/wiki/Iridium Editat Iunie 29, 2011 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 (editat) Negative. Ce se mananca la ele e ala lateral. De aia exista bujii cu 2 sau 3 sau 4 electrozi laterali, dar in centru tot unu singur e. Se mananca si ala da cu un "rate" mai mica ca si aia laterali Iridium melting point: 2466 grC. http://en.wikipedia.org/wiki/Iridium Neinteresant de vreme ce temp in motor e de ~ 800 de grade Editat Iunie 29, 2011 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 NGk de exemplu face mai multe feluri de bujii Iridium. IX-uri si IMR-uri de exemplu. Alea Iridium tin mai mult si la performante sunt cel putin la fel ca cele simple. IMR-urile au electrod iridium si masa platinum. Tin mai mult. Honda le pune la motorete ca sa nu le schimbi des, sunt destul de greu de accesat. Cu toate astea, motoretele care ar trebui sa mearga cu Iridium IMR, merg si cu bujii normale. Putin mai prost dar merg. Mai greu este cu pornirea la rece sau cand aceste bujii normale se termina. Eu nu incurajez astfel de schimburi dar anul asta am gasit CR8EH9 in loc de IMR9c9H la 954, CR9E in loc de IMR9B9H la VFR800 si CR9E in loc de CREH-9 la un CBF. Am mai gasit si la un F3 bujii de mai multe feluri, CR10E, CR9E in loc de CR9Eh9 sau CR9EH9 IX, etc, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elvantin Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 deci domnilor, pentru o motoreta de ani medii... (aproape de 2000 - prezent), recomandati iridium sau nu? strica sau nu strica? face sau nu face? hehehehee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 recomandati iridium sau nu? strica sau nu strica? Nu strica. Ia-ti daca nu esti sarac, din experienta mea stiu ca tin mai mult decat celelalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 (editat) Negative. Ce se mananca la ele e ala lateral. De aia exista bujii cu 2 sau 3 sau 4 electrozi laterali, dar in centru tot unu singur e. Se mananca si ala da cu un "rate" mai mica ca si aia laterali Neinteresant de vreme ce temp in motor e de ~ 800 de grade Sa-i lasam pe avizati: http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/iridium_spark_plugs.htm Sa-i lasam pe avizati: http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/iridium_spark_plugs.htm ...it raises the temperature of the spark channel to 60,000 Kelvin. E mult research de facut. Nu prea are rost sa ma chinui sa te conving ca e mai bun iridiu. Bine inteles ca daca o pui pe un IJ o pui degeaba. Mie mi-a placut ce am citit de ele si mi le-am luat. Dar nu e OK sa zici ca-s degeaba fara sa te documentezi. http://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plug Editat Iunie 29, 2011 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 (editat) Nu zic ca nu is mai bune. Poate ca is, unii zic ca dupa ce si-au montat le mere mai bine motorul, altii ca le mere mai prost. Cert e ca diferenta in felu cum mere motoru cu bujii standard vs. iridium nu e direct proportionala cu diferenta de pret intre cele doua modele. "Bine, dar mie imi mere mai bine mobra cu iridium" ai zice ca... Da de efect placebo ai auzit? Ca tre sa iti justifici tie in primu rand ca ai dat atatia bani pe ele Sa te documentezi nu inseamna sa citesti pe ssite la producator si sa aduci citate de acolo. Documentat inseamna citit din mai multe surse dupa care tragi concluzia Pana una alta, salam uscat si scanteie multipla la scarite in curbe Editat Iunie 29, 2011 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Nu zic ca nu is mai bune. Poate ca is, unii zic ca dupa ce si-au montat le mere mai bine motorul, altii ca le mere mai prost. Cert e ca diferenta in felu cum mere motoru cu bujii standard vs. iridium nu e direct proportionala cu diferenta de pret intre cele doua modele. "Bine, dar mie imi mere mai bine mobra cu iridium" ai zice ca... Da de efect placebo ai auzit? Ca tre sa iti justifici tie in primu rand ca ai dat atatia bani pe ele Sa te documentezi nu inseamna sa citesti pe ssite la producator si sa aduci citate de acolo. Documentat inseamna citit din mai multe surse dupa care tragi concluzia Pana una alta, salam uscat si scanteie multipla la scarite in curbe Pai asta ziceam si eu ca nu pot sa te conving. Trebuie sa te intereseze sa citesti si sa alegi ce e mai bun. Am pus si eu 2 linkuri ca nu vreau s-o iau de la capat cu research-ul facut acum 3 ani. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gianni_83 Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 "Bine, dar mie imi mere mai bine mobra cu iridium" ai zice ca... Da de efect placebo ai auzit? Ca tre sa iti justifici tie in primu rand ca ai dat atatia bani pe ele Sa te documentezi nu inseamna sa citesti pe ssite la producator si sa aduci citate de acolo. Documentat inseamna citit din mai multe surse dupa care tragi concluzia La mine de exemplu a fost de nevoie ca abia pornea mobra cu bujii normale,CLAR,fara nici un efect placebo,sunt mai bune pe iridium,dau scanteia mai curata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Iunie 29, 2011 Share Postat Iunie 29, 2011 Ce inseamna ca tin mai mult? La CR9-EH9 vs CR9-EIX9 de exemplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.