WildPuppy Postat Septembrie 4, 2006 Share Postat Septembrie 4, 2006 A venit vremea sa-mi schimb bujiile la CBR si vreau si eu daca se poate neste ajutor in alegerea lor. Am vazut la Louis bujii cu electrod din Iridium care se lauda ei ca e mult mai durabil si performant decat cele conventionale, si tot acolo mi-a atras atentia (daca tin bine minte) Split Fire, alea cu electrodul negativ crestat -> 2 electrozi negativi pt. scanteie mai buna. Ar mai fi si a treia varianta, mai 'eftina, cele clasice. Ce sa aleg ?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 4, 2006 Share Postat Septembrie 4, 2006 aia cu 2 electrozi nu e nimic! tot o singura scanteie o sa dea! depinde care electrod ofera o conductibilitate mai buna pe moment! iridium sunt the best! dintre denso si ngk eu recomand denso! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WildPuppy Postat Septembrie 4, 2006 Share Postat Septembrie 4, 2006 aia cu 2 electrozi nu e nimic! tot o singura scanteie o sa dea! depinde care electrod ofera o conductibilitate mai buna pe moment! iridium sunt the best! dintre denso si ngk eu recomand denso! S-a notat, Thanks. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emppu Postat Septembrie 4, 2006 Share Postat Septembrie 4, 2006 Dintre Denso si NGK, si eu tot NGK recomand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 4, 2006 Share Postat Septembrie 4, 2006 ngk fabrica si in alte tari, eu personal si altii de pe forum au luat ngk nasoale! despre denso nu am auzit nimic nasol, nu stiu daca fabrica si in alte tari decat japonia dar numai lucruri bune am auzit despre ele! in plus daca vorbim despre bujiile iridium electrodul central la ngk este de 0.7 mm pe cand cel de la bujiile denso este de 0.4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emppu Postat Septembrie 4, 2006 Share Postat Septembrie 4, 2006 Eu am citit pe un forum din Ger ca Denso ar avea probleme de calitate. Ei recomandau NGK. Am avut pana acum numai NGK. Pana acum numai de bine. Acum sunt "pe vine" NGK Iridiumurile pt Bandit. Sper sa faca minuni in combinatie cu un filtru nou de aer si carburi sincronizate in ceea ce priveste consumul de benzol mare si functionarea motorului (reprize etc). Momentan nu merge prea rotund si are o cadere de putere de pe la 4000, nu trage linear. Cand schimb p'esele revin cu noutati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kiki Postat Septembrie 4, 2006 Share Postat Septembrie 4, 2006 Eu am citit pe un forum din Ger ca Denso ar avea probleme de calitate. Ei recomandau NGK. Am avut pana acum numai NGK. Pana acum numai de bine. Acum sunt "pe vine" NGK Iridiumurile pt Bandit. Sper sa faca minuni in combinatie cu un filtru nou de aer si carburi sincronizate in ceea ce priveste consumul de benzol mare si functionarea motorului (reprize etc). Momentan nu merge prea rotund si are o cadere de putere de pe la 4000, nu trage linear. Cand schimb p'esele revin cu noutati. eu recomand denso Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WildPuppy Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 Astea ce la am pe motor acuma is NGK, si au mers destul de bine pana acum. Dar poate o sa incerc si Denso, sa vedem si alea cum se comporta... Thanx for the support. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WildPuppy Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 ... in plus daca vorbim despre bujiile iridium electrodul central la ngk este de 0.7 mm pe cand cel de la bujiile denso este de 0.4 Si asta e de bine sau de rau ?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 cu iridium diferenta e aproape insesizabila (daca e vreuna), personal consider ca nu merita diferenta de bani. denso n'am folosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 Si asta e de bine sau de rau ?!? e de bine! cu cat e mai mic electrodul cu atat se raceste mai bine! si nu numai! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WildPuppy Postat Septembrie 5, 2006 Share Postat Septembrie 5, 2006 e de bine! cu cat e mai mic electrodul cu atat se raceste mai bine! si nu numai! AAAhhhaaaaaaa... io ma gandeam ca cu cat e suprafata mai mare, sansele unei scantei mai mare sunt mai mari.... voi pricepeti ce zic io aici, ca de stau sa citesc nu pricep... Oricum, mersi de "tipp"-uri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emppu Postat Septembrie 6, 2006 Share Postat Septembrie 6, 2006 cu iridium diferenta e aproape insesizabila (daca e vreuna), personal consider ca nu merita diferenta de bani. denso n'am folosit. Ai incercat Iridium si n ai observat nimic sau presupui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
legionaru Postat Octombrie 25, 2006 Share Postat Octombrie 25, 2006 Servus. Am o mica problema: am luat si eu 2 bobine de inductie duble de Yamaha, ptr a o inlocui pe cea de la Nipra si sa ii mai pun si aprindere electronica, dar cand le-am primit am observat ca au fisele "turnate" in bobine si bineinteles ca sunt prea scurte ptr nevoile mele. Exista vreo metoda de a le lungi? Vreo mufa speciala, ceva? Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandrub Postat Octombrie 25, 2006 Share Postat Octombrie 25, 2006 Servus. Am o mica problema: am luat si eu 2 bobine de inductie duble de Yamaha, ptr a o inlocui pe cea de la Nipra si sa ii mai pun si aprindere electronica, dar cand le-am primit am observat ca au fisele "turnate" in bobine si bineinteles ca sunt prea scurte ptr nevoile mele. Exista vreo metoda de a le lungi? Vreo mufa speciala, ceva? Mersi. ciudat, asa sunt si la kawasaki, dar de unde sunt la tine turnate astea se scot........dupa ce desfac o piulita de plastic care are o presetupa, se trage fisha pur si simplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
legionaru Postat Octombrie 25, 2006 Share Postat Octombrie 25, 2006 Astea nu au nici un fel de piulita, dupa cum se vede (sper) in poze (nu am aparatul foto acasa si le-am facut cu mobilul). Am incercat sa vad daca sunt filetate, de cum le-am luat, dar mi-e tarsa sa trag prea tare de ele, sa nu le deteriorez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 26, 2006 Share Postat Octombrie 26, 2006 daca bobinele sunt duble iti tre numai una pt nipru. poti inadi fisele prin orice metoda daca sunt metalice sau prin papuci saca au carbon. apoi torni totul in silicon in zona aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
legionaru Postat Octombrie 26, 2006 Share Postat Octombrie 26, 2006 Da, Zidule, stiu ca doar de una am nevoie, dar am luat 2 ptr ca erau "la pachet" (una m-ar fi costat mai putin cu 10E fata de "pachetul de 2", reducandu-se astfel pretul per bucata). Mai gasesc eu pe cineva cu Nipru care sa vrea una la pretul la care le-am luat. Interiorul fiselor e de metal. O sa incerc asa cum zici tu, dar am impresia ca pe motor am cu miez de carbon, deci trebuie sa le inlocuiesc pe cele existente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 26, 2006 Share Postat Octombrie 26, 2006 sau sa iei papuci metalici de la obor sau bricostore (pt ignition leads) si cu astia poti sa faci si mix de fise de carbon si metal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 27, 2006 Share Postat Octombrie 27, 2006 si poti sa le pui pe amandoua pe motor, 2 bujii/ chiulasa... crede-ma ca merita! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 (editat) sal ! am vazut ca multi intreaba daca se merita sau nu test bujii iridium revista motorrad descrierea producatorului de bujii 1)bineinteles ca doar electrodul central este dintr-un aliaj de platina numit iridiun 2)fiind din iridium,electrodul central,este foarte subtire ceea ce duce la o scinteie foarte puternica la tensiuni mici 3)avind aceste caracteristici optimeaza aprinderea amestecului aer/benzina, reduce intreruperi si explozii necontrolate (rateuri) 4)acceleratie mai spontana 5)nu se afuma (inegreste) 6)reduce consumul de benzina Cam asa incepe reportajul despre bujiile iridium: "Productia de bujii este o stiinta aparte"si ca bujiile iridium sint "ultimul strigat" facind un test de anvelope de peste 4600 de km cu sase motociclete buell XB12S au echipat trei dintre ele cu bujii iridium pentru a le testa (pe bujii) soferii (pilotii) si-au schimbat tot timpul moto intre ei rezultatele testului se fac simtite: pornirea motorului in stare rece mai buna (merge mai "rotund") accelerare mai spontana in stare rece 4600 km stuttgart-palermo 25 stopuri la benzinarii x sase moto sint 150 de plinuri diferenta intre consumul de carburant exista! este de 0,5% pentru a compensa aprox.15 euro in plus/bujie la un pret de 1,30 euro/litrul de benzina ar trebui sa mergi aprox. 75000 de km cu un set de bujii. Acum trebuie sa hotareasca fiecare daca ii trebuie sau nu astfel de bujii! Editat Noiembrie 6, 2006 de ticalosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 Cred ca e vorba de o reducere a consumului de 0,5 litri/100km. Daca se simte la mersul motorului, sigur diferenta de consum va fi mai mare de 30 ml/100km, cum spun nemtii. Adica 70 eurocenti la 100 km. Adica 14 euro la 2000 km. Adica se amortizeaza imediat. Plus ca exista alte avantaje mai greu de cuantificat, dar nu mai putin importante (mersul motorului etc). Avantaj net pentru iridium. Nu mai vorbim ca aruncam o gramada de bani pe chestii mult mai putin utile... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 Cred ca e vorba de o reducere a consumului de 0,5 litri/100km. Daca se simte la mersul motorului, sigur diferenta de consum va fi mai mare de 30 ml/100km, cum spun nemtii. Adica 70 eurocenti la 100 km. Adica 14 euro la 2000 km. Adica se amortizeaza imediat. Plus ca exista alte avantaje mai greu de cuantificat, dar nu mai putin importante (mersul motorului etc). Avantaj net pentru iridium. Nu mai vorbim ca aruncam o gramada de bani pe chestii mult mai putin utile... sal ! cred ca ai inteles gresit! daca nu ma crezi gaseste pe cineva sa-ti traduca ! oricum nu are rost sa discutam problema..... uitate pe attace jos in dreapta e un chenar in care poti vedea tabelul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 (editat) 30 ml/100km, cum spun nemtii. Adica 70 eurocenti la 100 km. 30ml = 0.03l adica 0.039Euro la un pret de 1.3E/litru => 35900km de parcurs pt amortizare. 46700 km la pretul nostru ~1 euro/litru Editat Noiembrie 6, 2006 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 nu au rost calculele . clar este ca trebuie cumparata o bujie.cum spunea cristi luam din louis shi asteptam cate o saptamana sa ne vina la tot felul de maruntisuri fara rost. cineva cu un YZ426 imi spunea ca diferenta de la bujie normala la cea de iridium e de la cer la pamant...si cei de la Honda la CRF de ex numai bujii iridium au in cataloage , asa vine din fabrica.Eu am sa incerc una pe motorul meu sa vad diferentza doar ca... a venit iarna ticalosule mersii de informatzii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.