Sari la conținut

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Fester
 Share

Postări Recomandate

Conform reglementarilor, motocicletele vor putea fi restrictionate numai daca in versiunea initiala nu vor fi avut mai mult decat dublul limitei de putere. Astfel doar motocicletele care in versiunea originala au nu mai mult de 70 kW (95,2 CP) vor putea fi limitate pentru categoria A2.

 

esenta e ca aceste mobre sa fie limitate deja cand ajung la noi in tara la RAR

aici nimeni nu limiteaza mobre... si sa fie si omologata...

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

As face 2 categorii distincte: standard si cu limitatare, limitarea necesitand fonduri suplimentare si din cate stiu, in RO nu se paote face limitarea.

 

Felicitari ca ai pus lista la dispozitia forumului .

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As face 2 categorii distincte: standard si cu limitatare, limitarea necesitand fonduri suplimentare si din cate stiu, in RO nu se paote face limitarea.

 

Felicitari ca ai pus lista la dispozitia forumului .

Multumesc! Incerc sa ajut si eu cu ce pot :), si da in RO nu se poate face nimic :|

Editat de marianklm4
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara! BMW F650 Funduro varianta din 96' are chiar 35kw in carte. Se poate conduce cu A2? Nu cred ca am gasit-o in lista, sau daca este imi cer scuze ca am omis :D Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara! BMW F650 Funduro varianta din 96' are chiar 35kw in carte. Se poate conduce cu A2? Nu cred ca am gasit-o in lista, sau daca este imi cer scuze ca am omis :D Multumesc!

De asta am zis ce-i care mai au de adaugat ceva o pot face cu ce-a mai mare placere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Un raspuns din partea unui sef de department de la RAR privind omologarea motocicletelor pentru in a se putea incadra in categoria A2 :

 

Buna ziua,

Pentru inceput vreau sa clarificam cateva aspecte. Legea la care va referiti reglementeaza circulatia pe drumurile publice, respectiv anumite criterii pentru obtinerea si utilizarea permiselor de conducere. Chiar daca se precizeaza posibilitatea diminuarii puterii nu inseamna ca oricarei motociclete cu o putere superioara i se poate reduce puterea sub 35 kW. Aici intervine legislatia tehnica, cea mai noua fiind Regulamentul (UE) 168/2013 si in care se arata ca unei motociclete i se poate limita puterea/viteza numai daca la constructia initiala a fost luat in calcul acest aspect, adica constructorul motocicletei permite o astfel de limitare. De altfel, unele motocicletele destinate pietei europene si omologate CE de tip, contin in certificatul de omologare mai multe puteri pentru un acelasi motor. Un asemenea tip de motocicleta poate fi modificata de catre producator sau de reprezentantul acestuia in Romania (practic se aduce motocicleta intr-o alta configuratie omologata CE de tip) si, pe baza documentelor emise de acesta, RAR modifica puterea maxima din cartea de identitate. In situatia in care pentru motocicleta dorita nu aveti suficiente date din care sa rezulte ca poate fi modificata, va stam la dispozitie pentru a va oferi consultanta in aceasta problema. Precizez faptul ca in prezent este singura posibilitate de modificare legala a puterii unei motociclete, nu exista componente/tehnici universale de modificare a puterii oricarui tip de motociclata care sa fie certificate/omologate in Romania si nu exista un atelier autorizat pentru modificarea puterii unei motociclete.

Cu stima,

Ing. Serban DOBRE
Sef Departament Poluare si Consultanta Tehnica

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

SaluTarE ! Am 16 ani si doresc sa dau permisul categora A1 pentru scutere (multa lume imi zice sa astept pana la 18 sa dau odata categorile... si le tot spun : cand ai un scuter care asteapta sa ii dai cheie si merge destul de bine de ce sa nu iesi cu el ...) in fine nu asta conteaza... Stiu ca, categoria A1 cuprinde scutere cu putere max. de 125cc3 si 11Kv. Scuterul meu are capacitatea cilindrica de 149cc3 si 6 Kv, asa e si trecut in acte. Explicatimi putin treaba asta cu (Kv) astia ... oare daca am mai putin Kv decat nr max. adica 11 nu lasi putea conduce legal ? Sau chiar sa depasesc puterea cilindica cu aproape 25cc3 ar fi chiar asa de grav ? Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu exista "ar fi chiar asa grav", exista este legal sau nu este legal. Daca legea spune ca limita maxima pt capacitatea cilindrica este 125, atunci 126 este deja ilegal. Restul este 'noroc', in ce toane il gasesti pe militianul care te opreste. Sau sa nu ai ghinionul sa ai evenimente in trafic, ca numa asta asteapta asiguratorii, motiv sa te refuze la despagubiri!

Raspunsul asta e strict legat de 'chiar asa grav este', habar n-am de limita exacta trecuta in lege pt A1, dar daca e asa cum zici tu, e clara treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu exista "ar fi chiar asa grav", exista este legal sau nu este legal. Daca legea spune ca limita maxima pt capacitatea cilindrica este 125, atunci 126 este deja ilegal. Restul este 'noroc', in ce toane il gasesti pe militianul care te opreste. Sau sa nu ai ghinionul sa ai evenimente in trafic, ca numa asta asteapta asiguratorii, motiv sa te refuze la despagubiri!

Raspunsul asta e strict legat de 'chiar asa grav este', habar n-am de limita exacta trecuta in lege pt A1, dar daca e asa cum zici tu, e clara treaba.

Da ! ai dreptate, intradevar nu m-am exprimat bine cand am spus (ar fi chiar asa de grav) ...

» Post actualizat in 14 Apr 2016 07:32

As putea cumva sa il trec in acte de 125cc3 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema sta asa:

A1 = pina in 125 cmc si 11 kW (kilowatti, vezi ca tu ai scris Kv care sunt kilovolti, scris corect kV)

Daca ai depasit capacitatea cilindrica sau puterea prevazuta de lege si conduci cu permis de A1 este ca si cum ai conduce fara permis = dosar penal. Nu este un mod prea bun de a-ti incepe viata.

 

Scuterul tau, desi se incadreaza la putere, nu se incadreaza la capacitate cilindrica, care banuiesc ca este specificata in talon.

 

Subscriu la ceea ce ti s-a mai recomandat mai sus: il vinzi si iti iei unul cum trebuie.

 

Offtopic @frankone: pot sa iti spun ca aceasta formulare ''a incalcat legea dar nu grav'' a fost emisa de catre Curtea Constitutionala cand a fost parat Basescu ca a incalcat constitutia :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Sunt student și stau la cămin - am viză de flotant în București, viză valabilă până prin iunie. Pot să mă înscriu la o școală moto aici în București(la primavara) și să dau examenul acasă în Tg-jiu după ce expiră viza de flotant sau trebuie sa ma apuc de școală după ce expiră viza? Varianta cu examen în București nu îmi convine pentru că în vacanța de vară nu o să stau aici și perioada dintre examenul teoretic și cel practic este de obicei foarte mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de răspuns, o sa îi întreb ca oricum la ei ma gândeam sa fac școala dacă se poate sa o fac în București.

 

Scuze ca am postat în secțiunea greșită, am raportat postul imediat ce mi-am dat seama dar nu l-a mutat nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ma pot numi un mare fan al cruiserelor, si as dori foarte mult sa am un XVS 650 (Dragstar). Imi place la el foarte mult design-ul pe care il are fata de predecesorul XV 535 (Virago). Insa exista o problema la cele doua pe care nu o inteleg. Le pot sau nu conduce cu A2?

Conform OUG 195/2002, cu md. si compl. ulterioare, citez: "c) categoria A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0, 2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;". Din toata chestia asta rezulta ca un motor de 35 de kW care nu depaseste 170 de kg poate fi condus fara nici o problema. Insa XVS 650 are in jur de 230 kg cu o putere de ~30 kW, iar XV 535 are in jur de 185 de kg cu o putere de ~32 kW. Surse: XV 535, XVS 650.

 

Pe de alta parte verificand aceasta sursa The A2 motorcycle database cele doua motoare se incadreaza cu usurinta la Cat. A2. Am observa si pe forum diferiti utilizatori care spun ca pot conduce xvs 650 doar cu A2 fara probleme si nu prea vad de ce pentru ca se cam bate cap in cap cu legea. Sau poate sunt eu prea greu de cap si nu am inteles-o.

Intrebarea mea finala ramane: Mi se permite sau nu sa conduc cele doua motoare doar cu Cat. A2 (In special Dragstarul <3)? Cine poate sa ma lamureasca rog foarte mult sa o faca.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti. Trebuie sa imparti puterea la greutatea maxima. Adica 30kw:230kg=0,13

Deci te incadrezi. Ai maxim 35 kw si raportul putere greutate de 0,13.

In cazul 2 : 32kw:180kg=0.177777. deci si aici te incdrezi cu 35 kw maxim si raport de 0,18.

 

Din definitie: raport putere/greutate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"care nu depaseste 170 de kg " aici este greseala. Cel putin 170 de kg, ci nu cel mult. Daca datele date de tine sunt corecte pentru motocicletele respective atunci le poti conduce pe amundoua cu A2. Daca au pana in 35kW din fabrica fara limitare, daca au peste 35kW (dar nu mai mult de 70kW) se pot limita. Dar cu conditia sa aiba cel putin 170kg pentru ca acel raport putere/greutate sa nu fie depasit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. M-a batut mai tare matematica decat a trebuit. Eu am luat acel 35 de kW si l-am impartit la 0.2, ceea ce nu trebuia :))) , cu toate ca am definitia care-mi spune exact "raport putere/greutate".

Multumesc foarte mult pentru ajutor! Cu toate ca afara ploua, soarele a rasarit pe strada mea xD.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am si eu o nedumerire. In legislatie scrie: "20 de ani şi o experienţă de cel puţin doi ani de conducere a motocicletelor din categoria A2 [...]". Daca fac scoala de A2 la 18 ani si nu imi iau o motocicleta pentru a dobandi acei 2 ani de experienta, se iau in calcul 2 ani experienta fara moto? sau trebuie neaparat sa detin si moto in acei 2 ani ca sa pot lua A la 20?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...