Jump to content

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Recommended Posts

Eu nu inteleg ce naiba va tot frecati toti cu limitarile astea. Ai A2, mergi in pana mea pe motor de A2, nu pe motor de 1000 limitat la 35 de kw. Vreti sa va vada fetele ca mergeti pe motoare de baieti mari?

 

Si inca o chestie - Suzuki SV 1000 are 90,9 kw... Ce zici, merge limitata la A2 sau intrebi ca sa te afli in treaba?

 

"CATEGORIA A2

- motociclete cu puterea maximă de 35 kw, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg. şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;"

E vorba de 650 care are 50 de kw.

SI nu mi se pare rau sa iti iei o motocicleta pe care atunci cand vei avea dreptul, sa o delimitezi si astfel sa nu mai pierzi bani din cumpararea alteia.

» Post actualizat in 16 Oct 2015 09:59

eu tot sunt pentru motociclete care se incadreaza la A2 din fabrica atat timp cat ai A2.

De ce? Care este rationamentul?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E vorba de 650 care are 50 de kw.

SI nu mi se pare rau sa iti iei o motocicleta pe care atunci cand vei avea dreptul, sa o delimitezi si astfel sa nu mai pierzi bani din cumpararea alteia.

» Post actualizat in 16 Oct 2015 09:59

De ce? Care este rationamentul?

 

Pentru ca o motocicleta de A este, in general, mai grea si mai greu de manevrat decat una mai usoara, pentru A2. Spun in general, pentru ca exista motociclete din categoria cruiser/chopper care au 180-190 kg si in jur de 35 kw.

Link to post
Share on other sites

Pentru ca o motocicleta de A este, in general, mai grea si mai greu de manevrat decat una mai usoara, pentru A2. Spun in general, pentru ca exista motociclete din categoria cruiser/chopper care au 180-190 kg si in jur de 35 kw.

Pai asta e problema, ce conteaza ca e mai greu de manevrat? Doar nu se urca bunica pe ea, se urca un pusti de 17-18 ani, are forta, are instincte. Intr-adevar, nu are cap pe umeri astfel incat sa nu se omoare de la viteza, dar tocmai pentru asta e limitarea. Trebuie sa iei in considerare ca motocicletele astea au frane, suspensii superioare.

Link to post
Share on other sites

Mi se pare o prostie categoria a2. Tot avem accidente pe șoselele cu motociclisti. E total o prostie. Da legal se poate limita. Dar trebuie cei de la rar sa o omologheze in acte. Părerea mea. Daca cumperi un motor dupa 2005 la un pret dupa merita investitia de 600cc limitat la 35kw. Dc sa o vinzi dupa 2 ani ca sa pierzi bani si etc. Mai bn o faci pentru o perioada lunga. Daca nu vrei o moto pentru cel Putin 5ani. Atunci nu merita. Mai bine iti iei un motor pe a2 in acte si o vinzi dupa 2 ani.

Link to post
Share on other sites

http://olx.ro/oferta/vind-honda-cbr-250cc-cu-acte-grecia-ID4xjxK.html#ce430a91a6

pentru A2 , daca vrei sport... E veche , dar daca nu are probleme tehnice mari , zic ca merita negociata :))

Uita-te pe youtube sa vezi ce poate :)

 

p.s nu se pot limita in Romania , doar aduse din Germania/Italia deja limitate.

Edited by SpeciaL
Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Salutare baieti! Am si eu o intrebare, daca vre-un cunoscator ma poate ajuta : Eu am permis cat. A2 si doresc sa imi achizitionez o honda CBR-600F2 din 1992 , dupa cum scrie in lege:- motociclete cu puterea maximă de 35 kw, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg. şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale. In fine ,in acte scrie ca are (Putere max. 72kw/Turatie 12000) pot sa o limitez la 35 kw si sa o duc la RAR? Si daca se poate, unde pot face asta? Multumesc !

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Dat fiind faptul ca in primavara o sa trec si eu la categoria A2 pot spune ca m-am hotarat ce model o sa achizitionez m-am gandit sa postez o lista cu toate motocicletele compatibile deoarece am observat ca au fost multi care nu stiau ce sa cumpere...

 

Incepand cu 2013 incepatorii cu varsta sub 24 de ani vor trebui sa parcurga o perioada de doi ani la ghidonul unor motociclete cu maxim 35 kW.

Conform reglementarilor, motocicletele vor putea fi restrictionate numai daca in versiunea initiala nu vor fi avut mai mult decat dublul limitei de putere. Astfel doar motocicletele care in versiunea originala au nu mai mult de 70 kW (95,2 CP) vor putea fi limitate pentru categoria A2.
Iata o lista cu 91 de motociclete care indeplinesc conditiile pentru a putea fi limitate sau care se incadreaza in limitele A2 in forma lor nativa.

Acestora li se adauga majoritatea scuterelor inclusiv cele cu motorizari mari (cu vreo trei exceptii ele se incadreaza in limita celor 35 kW in forma lor originala).

Honda VT750S - standard
Honda VTR250 - standard
Honda XL700V TRANSALP - cu limitare
Husqvarna TE 630/SM 630 - cu limitare
Husaberg FS570 - cu limitare
Hyosung GT250/GT250R - standard
Hyosung GT650/GT650R - cu limitare
Hyosung GV250 - standard
Hyosung GV650 - cu limitare
Hyosung ST700 - cu limitare
Kawasaki ER-6F (NINJA650R)/ER-6N - cu limitare
Kawasaki KLX250 - standard
Kawasaki Ninja 250R - standard
Kawasaki VERSYS 650 - cu limitare
Kawasaki VN 900 Custom/Classic/Light Tourer - cu limitare
KTM Duke 690 - cu limitare
KTM Duke 200 - standard
KTM 690 Enduro/Enduro R - cu limitare
KTM 690 SMC R - cu limitare
KYMCO Venox 250 - standard
Moto Guzzi V7 Classic/Cafe classic/Racer - cu limitare
Moto Guzzi Nevada - cu limitare
Moto Guzzi Bellagio - cu limitare
Moto Guzzi California - cu limitare

Moto Guzzi Norge 1200 - cu limitare


Suzuki GSF 650 N/S - cu limitare
Suzuki Intruder C 800/M800 - versiune limitata
Suzuki SV 650 N/S - cu limitare
Suzuki DL 650 V-Strom - cu limitare
Triumph Bonneville - cu limitare
Triumph Thruxton - cu limitare
Triumph America - cu limitare
Triumph Speedmaster - cu limitare
Triumph Tiger 800/800 XC - cu limitare
Yamaha MT01 - cu limitare
Yamaha MT03 - standard

Yamaha TDM 900 - cu limitare
Yamaha XJ6N/Diversion/Diversion F - cu limitare
Yamaha XVS950A Midnight Star - cu limitare
Yamaha XVS1300A Midnight Star - cu limitare
Yamaha XT660R/X/Z Tenere - standard
Yamaha YBR250 - standard
Yamaha WR250X/R - standard

Daca exista deja acest topic cer stergerea acestuia eu personal nu l-am gasit... In caz ca este ok topicul as ruga un admin sa il mai modifice cum crede el sa fie ok pentru toti!

Multumesc de intelegere! :)

Si ce sa zic spor la alegeri! :D


Link to post
Share on other sites

Conform reglementarilor, motocicletele vor putea fi restrictionate numai daca in versiunea initiala nu vor fi avut mai mult decat dublul limitei de putere. Astfel doar motocicletele care in versiunea originala au nu mai mult de 70 kW (95,2 CP) vor putea fi limitate pentru categoria A2.

 

esenta e ca aceste mobre sa fie limitate deja cand ajung la noi in tara la RAR

aici nimeni nu limiteaza mobre... si sa fie si omologata...

Edited by apriliacluj
Link to post
Share on other sites

As face 2 categorii distincte: standard si cu limitatare, limitarea necesitand fonduri suplimentare si din cate stiu, in RO nu se paote face limitarea.

 

Felicitari ca ai pus lista la dispozitia forumului .

Edited by marcone
Link to post
Share on other sites

As face 2 categorii distincte: standard si cu limitatare, limitarea necesitand fonduri suplimentare si din cate stiu, in RO nu se paote face limitarea.

 

Felicitari ca ai pus lista la dispozitia forumului .

Multumesc! Incerc sa ajut si eu cu ce pot :), si da in RO nu se poate face nimic :|

Edited by marianklm4
Link to post
Share on other sites

Buna seara! BMW F650 Funduro varianta din 96' are chiar 35kw in carte. Se poate conduce cu A2? Nu cred ca am gasit-o in lista, sau daca este imi cer scuze ca am omis :D Multumesc!

Link to post
Share on other sites

Buna seara! BMW F650 Funduro varianta din 96' are chiar 35kw in carte. Se poate conduce cu A2? Nu cred ca am gasit-o in lista, sau daca este imi cer scuze ca am omis :D Multumesc!

De asta am zis ce-i care mai au de adaugat ceva o pot face cu ce-a mai mare placere!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Un raspuns din partea unui sef de department de la RAR privind omologarea motocicletelor pentru in a se putea incadra in categoria A2 :

 

Buna ziua,

Pentru inceput vreau sa clarificam cateva aspecte. Legea la care va referiti reglementeaza circulatia pe drumurile publice, respectiv anumite criterii pentru obtinerea si utilizarea permiselor de conducere. Chiar daca se precizeaza posibilitatea diminuarii puterii nu inseamna ca oricarei motociclete cu o putere superioara i se poate reduce puterea sub 35 kW. Aici intervine legislatia tehnica, cea mai noua fiind Regulamentul (UE) 168/2013 si in care se arata ca unei motociclete i se poate limita puterea/viteza numai daca la constructia initiala a fost luat in calcul acest aspect, adica constructorul motocicletei permite o astfel de limitare. De altfel, unele motocicletele destinate pietei europene si omologate CE de tip, contin in certificatul de omologare mai multe puteri pentru un acelasi motor. Un asemenea tip de motocicleta poate fi modificata de catre producator sau de reprezentantul acestuia in Romania (practic se aduce motocicleta intr-o alta configuratie omologata CE de tip) si, pe baza documentelor emise de acesta, RAR modifica puterea maxima din cartea de identitate. In situatia in care pentru motocicleta dorita nu aveti suficiente date din care sa rezulte ca poate fi modificata, va stam la dispozitie pentru a va oferi consultanta in aceasta problema. Precizez faptul ca in prezent este singura posibilitate de modificare legala a puterii unei motociclete, nu exista componente/tehnici universale de modificare a puterii oricarui tip de motociclata care sa fie certificate/omologate in Romania si nu exista un atelier autorizat pentru modificarea puterii unei motociclete.

Cu stima,

Ing. Serban DOBRE
Sef Departament Poluare si Consultanta Tehnica

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

SaluTarE ! Am 16 ani si doresc sa dau permisul categora A1 pentru scutere (multa lume imi zice sa astept pana la 18 sa dau odata categorile... si le tot spun : cand ai un scuter care asteapta sa ii dai cheie si merge destul de bine de ce sa nu iesi cu el ...) in fine nu asta conteaza... Stiu ca, categoria A1 cuprinde scutere cu putere max. de 125cc3 si 11Kv. Scuterul meu are capacitatea cilindrica de 149cc3 si 6 Kv, asa e si trecut in acte. Explicatimi putin treaba asta cu (Kv) astia ... oare daca am mai putin Kv decat nr max. adica 11 nu lasi putea conduce legal ? Sau chiar sa depasesc puterea cilindica cu aproape 25cc3 ar fi chiar asa de grav ? Multumesc !

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...