Sari la conținut

Totul despre R.A.R


emylyo
 Share

Postări Recomandate

La RAR e plin de urechişti. Am fost acum o lună cu o remorcă nouă de 500kg cumpărată de la firma unde lucrez, din 4 ingineri unul singur ştia că în Franţa la astea nu se face certificat. 

Ar trebui să facem o petiţie pt desfiinţarea atît a RAR cît şi a SRPCIV-urilor de judeţ, toate astea de judeţ sînt nişte cuiburi de nepoţei urechişti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Răspunsuri 815
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Buna ziua. Am adus un motor din Italia. Este vorba despre un Honda CBR 600 RR 2008.

Urmeaza sa ii fac rar-ul in zilele ce urmeaza, deoarece expira numerele rosii. Problema este ca motorul a avut evacuarea schimbata complet, cap-coada, si lipseste catalizatorul. 
Toba este un LeoVince One cu DB killer si omologare.

Motorul are si un Power Commander 5 montat.

Este posibil sa trec RAR-ul fara catalizator? Se mai primesc atentii la RAR? Am auzit ca se feresc acum de « atentii ».

Sau daca stie cineva alte solutii prin care sa nu am probleme cu noxele (sa schimb evacuarea complet cred ca m-ar costa cam mult).

Si daca este cineva care a mai facut RAR-ul de curand, care mai este pretul?

Mentionez ca este prima data cand fac RAR-ul la un vehicul si nu ma

pricep asa bine.

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Serknt said:

Toba este un LeoVince One cu DB killer si omologare.

 

Dacă ai DB-killer și ceva hârtie de omologare europeană (plus etichetă/ștanță pe burlan) ar trebui să treci de verificare. Fă-ți programare la RAR Grivița, sunt mai ok ca la Voluntari.

 

Și verifică să ai totul în regulă (gume, frâne, semnale, bec la număr, etc.).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, PzKpfW said:

 

Dacă ai DB-killer și ceva hârtie de omologare europeană (plus etichetă/ștanță pe burlan) ar trebui să treci de verificare. Fă-ți programare la RAR Grivița, sunt mai ok ca la Voluntari.

 

Și verifică să ai totul în regulă (gume, frâne, semnale, bec la număr, etc.).

Are omologare cu acte si cu stanta pe ea. Mersi mult de sfat. o sa ma duc la Grivita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 3 ore, Serknt a spus:

Se mai primesc atentii la RAR? Am auzit ca se feresc acum de « atentii ».

Sau daca stie cineva alte solutii prin care sa nu am probleme cu noxele (sa schimb evacuarea complet cred ca m-ar costa cam mult).

Tu chiar aștepți răspuns la tâmpenia de mai sus pe un forum public?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 31 minute, l.u.v a spus:

Tu chiar aștepți răspuns la tâmpenia de mai sus pe un forum public?

S-a rezolvat, RAR Grivita abia asteapta o Honda CBR 2008 cu tobe Leo Vince. Ca sa o pice, ca acum stiu ca nu are catalizator si o sa verifice fix asta. Cu placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca trebuie sa ne civilizam si sa ii protejam pe cei din jurul nostru de noxe si zgomot.

 

In cazul tau eu as verifica cat de conforma din punct de vedere al reglementarilor este linia de esapament.

As verifica componentele, as cauta certificarile, poate as da chiar un mail la Leo VINCE... si as intreba cum sta treaba cu produsele in cauza...

In cazul in care descoperi ca nu este OK... as cauta o linie de esapament originala SH in stare ff buna, pe ebay, la boonstraparts... etc... as face motocicleta corecta si m-as duce la RAR...

Sau cazul ideal... as comanda linia noua la reprezentanta... dar slabe sanse sa doresti asta...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, Papa_Bear said:

Parerea mea este ca trebuie sa ne civilizam si sa ii protejam pe cei din jurul nostru de noxe si zgomot.

 

In cazul tau eu as verifica cat de conforma din punct de vedere al reglementarilor este linia de esapament.

As verifica componentele, as cauta certificarile, poate as da chiar un mail la Leo VINCE... si as intreba cum sta treaba cu produsele in cauza...

In cazul in care descoperi ca nu este OK... as cauta o linie de esapament originala SH in stare ff buna, pe ebay, la boonstraparts... etc... as face motocicleta corecta si m-as duce la RAR...

Sau cazul ideal... as comanda linia noua la reprezentanta... dar slabe sanse sa doresti asta...

 

Am dat mail la LeoVince si mi-au cerut codul de pe evacuare pentru eliberarea unei carti de omologare noua. Dupa verificare mi-au dat mail inapoi cu documentul si au spus ca este totul in regula din partea lor. Asa am cumparat motorul, am aflat dupa ca ii lipseste catalizatorul. Nu l-am scos eu de dragul de a-l scoate. In rest nu are nimic, si DB killerul este montat, nu e asa zgomotoasa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ds, aceleasi metehne: "nu stiti cum pot face ceva ilegal fara sa ma prinda? Un prieten, o atentie ceva...?". Decat sa aranjez mobra sa fie corezpunzatoare mai bine fac o jmecherie🤦‍♂️

 

Fara catalizator nu corespunde normelor de poluarr euro si drept urmare nu treci RAR-ul. Chiar daca nu se masoara noxe.

Mobra trebuie sa fie la fel cum a fost la momentul fabricarii acesteia.

Daca injinerul va fi vigilent o sa se prinda ca nu are catalizator dupa doua aspecte:

vizual sau dupa miros.

Fara catalizator motocicleta nu este conforma.

Chiar sunt curios sa ne spui daca ai reusit sa pacalesti vigilenta RAR-ului.

 

 Nu comentez faptul ca nu ai nici o apasare sa bagi in trafic inca o sursa de poluare (prin lipsa catalizatorului).

Romania ramane campioama UE la decesele cauzate de poluare. La mai mare!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, patrick1 a spus:

Are RAR din Italia în versiunea actuală? Poți dovedi asta? Dacă da nu văd problema.

 

(Cod civil, 5 ”În materiile reglementate de prezentul cod, normele dreptului Uniunii Europene se aplică în mod prioritar, indiferent de calitatea sau statutul părţilor.”

4 (2) ”Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi prezentul cod, au prioritate reglementările internaţionale”).

 

 

 

 

oricat as vrea sa cred, nu are cum sa fie omologabila o retrogradare a normelor de poluare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 11 ore, patrick1 a spus:

(Cod civil, 5 ”În materiile reglementate de prezentul cod, normele dreptului Uniunii Europene se aplică în mod prioritar, indiferent de calitatea sau statutul părţilor.”

4 (2) ”Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi prezentul cod, au prioritate reglementările internaţionale”).

Atestarea RAR nu e o norma de drept, e un document emis in baza unui normativ. Norma de drept inseamna altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Serknt a spus:

....RAR? Am auzit ca se feresc acum de « atentii ».

Incearca sa te duci fara echipament si casca. Am auzit ca sunt mai indulgenti daca iti vad direct fatsa!

Sa ai 100-200 euro la tine! (Face bine la moral).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Leon a spus:

Incearca sa te duci fara echipament si casca. Am auzit ca sunt mai indulgenti daca iti vad direct fatsa!

Sa ai 100-200 euro la tine! (Face bine la moral).

 

Folclorul bate orice in Romania :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, Leon said:

Incearca sa te duci fara echipament si casca. Am auzit ca sunt mai indulgenti daca iti vad direct fatsa!

Sa ai 100-200 euro la tine! (Face bine la moral).

 

Numai glumeti pe aici. Te-ai nascut cu talentul asta sau e ceva forma de handicap?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Serknt a spus:

Numai glumeti pe aici. Te-ai nascut cu talentul asta sau e ceva forma de handicap?

Bine ca esti tu destept si jmecher. Eu zic sa te opresti aici pana nu te trezesti cu rosii si oua stricate. Pe care le-ai merita din plin.
P.S. Avand in vedere cum gandesti, nu ma mai mira nimic (a se vedea citatul din putzul gandirii tale).
"Se mai primesc atentii la RAR? Am auzit ca se feresc acum de « atentii ». Sau daca stie cineva alte solutii prin care sa nu am probleme cu noxele (sa schimb evacuarea complet cred ca m-ar costa cam mult)."
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De-aș fi inginer la ITP, n-ar trece de mine nicio mașină cu probleme la frâne, direcție, suspensie, lumini și noxe. Cu rugina, dacă e superficială, închid ochii. Dacă gumele sunt 60 în loc de 55, jantele de 17 in loc de maxim 16, are suspensia coborâtă- dă-le dreq, n-ar fi foc. La moto m-aș uita strict la gume, frâne și să nu fie tobe stil uluc de acoperiș, că dacă are omul un far mai chior, e fix treaba lui cum o mierlește. La fel și cu semnalizările.

Astea in caz că seriile corespund și nu-s urme de torsiune la cadru/caroserie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Am facut in aprilie RAR-ul la un CBR 125, an 2006, adus din Germania. Motorul are evacuarea schimbata cap-coada Giannelli, nu stiu daca are catalizator sau nu. In timp ce faceam actele i-am dat si omologarea la toba din Germania si a zis ca nu ma ca nu ma trece daca nu corespund seriile cu cele de pe toba si daca e prea galagioasa. Zicea "un inginer de teren" sa sudez db-killer ul, ca de nu imi ia certificatul, dar nu planuiesc sa l sudez, cat timp este montat n are niciun drept sa-mi ia certificatul (inafara de toba este toata stock).

   In concluzie, n ar trebui sa ai probleme 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost sambata sa fac ITP la DR350 si cu toata simpatia inginerului pentru motociclisti, am fost atent purecat vreo 30minute.

 

Anul trecut am facut ITP la Mobra 50 la RAR Brasov si au fost foarte amabili si intelegatori si am luat cu brio inspectia.

 

Daca peste bube la fier, mai ai si tupeu atunci situatia se complica.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Serknt a spus:

Numai glumeti pe aici. Te-ai nascut cu talentul asta sau e ceva forma de handicap?

Nu este OK cum pui problema...

Niciun om educat nu va aprecia abordarea ta... spre ghinionul tau ai avut de-a face cu oameni educati pe forum...

Nimeni nu te va sprijini sa faci ciobaneli... In plus, nimeni nu este incantat sa respire aer poluat de baietii "destepti" fara catalizator... sau cu burlane tipatoare.

Faptul ca ai documente pentru intreaga linie de evacuare este un lucru bun. Poate are totusi si catalizator.

Intr-un final, inginerul de la RAR va decide conformitatea tehnica... 

Eu personal, fie ca treci RAR-ul sau nu, iti recomand sa iti cumperi un esapament de origine... vei simti diferenta in dinamica motorului...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...