Sari la conținut

Near miss ...Voi cum ati fi facut?


Hekate
 Share

Postări Recomandate

PREA MULT....PREA mult la iesirea din localitate.CIteodata mai fac si eu greseala de a-i da gaz ...mult cind ies din localitate ca si cum am pierdut o zi intreaga in satul ala ..



uite ca se te linistesti....

 

e6wvts.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 223
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

da fuga la bacanie si ia-ti niste ghiudem, asa...cat sa-ti mai alini oful.

stau si ma gandesc ce ar fi facut clubul x de motociclisti..d-aia de merg in coloane la cativa metri unii de altii...pai ce macelu' dreaq iesea si cum zburau badge-urile pe-acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mare noroc! trebuia sa frineze si sa opreasca de mult, de cind a inceput calul sa se sperie, avea timp destul, insa dimpotriva, n avea nici o treaba, mergea inainte asteptind sa o salveze providenta sau sa opreasca calul. incepator cu noroc fara pic de creier

 

Are you fck!n' kidding me?!? Tare aș vrea să te văd eu oprind înainte de a face un schimb de priviri face-to-face cu calul ăla! E plin forumul de keyboard bikers, a.k.a. analiști pe principiul vitejiei de după război, dammit!

 

Pentru cultura ta generală, distanța totală de oprire a unui vehicul (în cazul de față un FZ6) depinde de 4 factori:

  1. Timp de percepție - om. Mai precis, timpul în care ochiul percepe pericolul și trimite impulsul către centrii nervoși din creier, care, la rândul lui, sesizează pericolul. De la om la om, timpul de percepție poate varia între 0,25 - 0,5 secunde.
  2. Timp de reacție - om. Odată ce pericolul a fost sesizat, creierul trimite impulsuri nervoase către membrul sau membrele (mână, picior) care urmează să acționeze sistemul/sistemele de frânare al vehiculului. Timpul de reacție, diferit la persoane diferite, variază între 0,25 - 0,75 secunde.
  3. Timp de reacție - vehicul. Frâna/frânele au fost acționate. Asta nu înseamnă că sistemul începe să frâneze instantaneu! Trebuie luate în considerare întârzieri chiar și de 0,6 - 0,8 secunde cauzate de: jocul liber al manetei/pedalei de frână, proprietățile hidraulice ale lichidului de frână, uzura plăcuțelor de frână, distanța dintre ele și disc(uri).
  4. Capabilitate de frânare - vehicul. Depinde de o mulțime de variabile: tipul sistemului de frânare, materialul plăcuțelor de frână, presiunea în pneuri, suprafața de contact a pneurilor, aderența lor, greutatea totală a vehiculului, reglajele suspensiei, coeficientul de frecare cu partea carosabilă, viteza și direcția vântului, înclinația drumului, granulația/netezimea părții carosabile, tehnica de frânare aplicată de conducătorul vehiculului.

Primii 2 sunt factori umani, deci vor fi influențați de: gradul de oboseală, alcool, nivel de concentrare. Nu sunt rare situațiile când timpul de percepție și cel de reacție însumează 3 - 4 secunde. Niște secunde care la 100 Km/h fac vehiculul să parcurgă între 84 - 110 m înainte de a interveni factorul 3 (timpul de reacție al vehiculului).

 

Ca o paranteză, știai că la o viteză dublă, distanța de frânare se mărește de 4 ori?

 

Având în vedere atât de multe variabile, pe ce calcule te bazezi tu când susții cu atât de multă convingere prostiile alea? Go home, geo_x. You're drunk.

 

Hekate, îmi pare rău că totuși plimbarea s-a terminat nasol. Sper că ești bine. Mobra se repară, tu să fii OK, asta-i mai important!

 

LE: Ce coincidență... Hekate - crossroads... :(

Editat de GeekRider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea nefilmata este ca in 20 de minute,............... m-am dezechilibrat si am ajuns cu tot cu motor in sant. Vita si-a continuat drumul.....

Cris, ai vazut Final Destination, nu? :D

A fost karma, mai ales ca din ce zice Ianachim, ai avut si un presentiment. Acum s-a spart ghinionul :)

Felicitari pentru inspiratia de a alege varianta castigatoare :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte buna reactia. Probabil cea mai buna alegere, este de a da gaz, in defavoarea franarii. In unele cazuri, gazul te scapa, franarea nu.

Am avut si eu intamplari de genul tau, la care abia am apucat sa imi dau seama ce se intampla.(la 150km/h pe E85, sa merg in spatele unei masini ~cu statie~ , si sa sara de pe camp ~nu localitate sau ceva~ un "ditamai" cainele in fata noastra...nu l-am vazut decat in ultima clipa, cand deja avea matele imprastiate pe asfalt, daca nu era masina in fata mea, il luam din plin)

 

Cum ziceau colegii, cineva acolo sus te iubeste:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe carutism.ro se dezbate acelasi subiect. carutasul nu-si explica esecul calului, restul forumistilor isi dau cu presupusul cum ca gloaba ar fi fost obisnuita cu ss-uri care vin lansate si d-aia a reactionat in pripa dezvaluindu-si prematur intentiile. lipsa de experienta cu stradalele si-a spus cuvantul, plus ca avea potcoavele si caielele cu DOT 2007 aveau joc mare si erau subtiri ca saibele si nu s-a putut opinti mai bine. alta posibila explicatie ar fi ca gloaba era obisnuita ca motociclistul sa franeze si sa cada si ca oricum miscarea era de obicei suficienta ca sa produca paguba. alti forumisti de acolo, ii dau cu "lasa, asta e, poate data viitoare", dar apreciaza pozitiv utilitatea forumului lor ca pana la urma cineva a avut ceva de invatat si a doborat cu succes motociclistul pana la urma (aparent ei nu stiu ca era o tipa, altfel probabil ca discutiile urmau alt curs). apoi au inceput sa se certe intre ei, cum ca unii nu-s in stare sa darame nici macar niste amarati de biciclisti, stau toata ziua cu curu-n tractoare pe camp sau in carciuma si uita ca de fapt carutismul este despre producerea de victime pe DN dupa ce ai consumat (chiar cu riscul betegirii sau uciderii calului) si nu despre discutii sterile legate de noile generatii de motociclete, cat de manevrabile au devenit, ABS si, in general, tehnologie pe care n-o inteleg nici macar 6.66% (nush cum au gasit ei procentul asta). pana la urma au concluzionat ca e oarecum pacat ca nu s-a lasat cu RIP pe motociclism.ro, dar sunt satisfacuti si cu "insanatosire grabnica / tu sa fii bine ca fierul se repara". dupa care cred ca s-au imbatat ca au inceput sa se laude cum au linsat la viata lor, care mai de care, caini, vulpi, iepuri si alte oratanii care fusesera in prealabil calcate de masini.

asa ca ochii-n patru, ca oamenii-s chititi pe noi.

Editat de WotRU2Me
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PREA MULT....PREA mult la iesirea din localitate.CIteodata mai fac si eu greseala de a-i da gaz ...mult cind ies din localitate ca si cum am pierdut o zi intreaga in satul ala ..

 

uite ca se te linistesti....

 

e6wvts.jpg

prea mult la iesirea din localitate .. Carute poti gasi si in afara localitatii :)

 

De ce nu ii zici fetei sa isi faca un altar pe bordul motocicletei ?! sa isi lipeasca si pe casca tot felul de sfinti ?! :)) Come on !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine evitat.

carutele astea sunt o pacoste. ele si aglomerarile celulare care voteaza din ele.

eu cand vad caruta o las moale, ma astept la orice...

era sa murim cu masina pe valea oltului prin 2000 de la o caruta, am ramas cu sechele.

ar merita calcati pe cap unii carutasi care merg noaptea pe dn fara lumini de ex...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamneeee, cum e forumul asta, hahahahaha!

Deci nici cand ai scapat cu bine nu e bine:)))). Au vazut toti ca ai facut ce trebuia sa faci pe moment, nu e bine domnule. Trebuia sa franezi sa intri in caruta, ca probabil asta se intampla daca franai. Sau venea calul peste tine. Data viitoare sa-ti iei o mantie si sa faci pe toreadorul cu caii :)))) Hesus, come and pick a few, would you? :))))

Felicitations Hekate!

Cu ocazia asta, invit toti bikerii la o sesiune de franari zdravene, weekendu' asta, locul il avem, sunt chiar curios sa vad ce poate lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie personal mi se rupe cum se numeste: reflex, skill, etc. nu pot sa zic decat felicitari pentru iesire. 95% din astia care comenteaz aici (inclusiv eu), cel mai probabil mancau carne de cal acum. dar de la teve e simplu sa comentezi.

imi pare rau de a doua. parca vine nemeritata dupa prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie personal mi se rupe cum se numeste: reflex, skill, etc. nu pot sa zic decat felicitari pentru iesire. 95% din astia care comenteaz aici (inclusiv eu), cel mai probabil mancau carne de cal acum. dar de la teve e simplu sa comentezi.

imi pare rau de a doua. parca vine nemeritata dupa prima.

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cris, ai vazut Final Destination, nu? :D

A fost karma, mai ales ca din ce zice Ianachim, ai avut si un presentiment. Acum s-a spart ghinionul :)

Felicitari pentru inspiratia de a alege varianta castigatoare :kiss:

 

Am vazut dap ...

Dupa al doilea cal cu care am avut de-a face eram socata ca mi s-a intamplat tot mie! Acu tre sa gasesc ce incearca universul sa-mi spuna prin caii de duminica ... tinand cont ca am scapat doar cu vanatai si dureri din a doua faza, cand chiar puteam sa crap acolo...

 

 

Părerea mea este să iei în calcul și un autovehicul pentru plimbări de-astea ( chit că o să-mi iau înjurături ). Eventual un atelaj în care să poți băga și mobrina

Daca eram cu masina la ambele faze iesea muult mai urat decat a iesit. Mult mult...Momentan nu prea am nici o tragere de inima sa ma urc pe motor, nu dupa ce am vazut iarba-pietris, iarba-pietris in fata ochilor si am aterizat cumva sub motor ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Daca eram cu masina la ambele faze iesea muult mai urat decat a iesit. Mult mult...Momentan nu prea am nici o tragere de inima sa ma urc pe motor, nu dupa ce am vazut iarba-pietris, iarba-pietris in fata ochilor si am aterizat cumva sub motor ...

 

IMHO - dacă erai cu mașina, opreai.

 

Ți-am dat sugestia de mai sus din proprie experiență, nu din răutate :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Căruţa nu poate fi controlată strict, conducătorul dă nişte comenzi dar rămâne la "latitudinea" calului dacă le execută pe alea sau pe altele din mintea lui, de aici şi intenţia de a le interzice pe tot mai multe categorii de drumuri.

Legea spune să circuli cu atenţie în preajma lor şi să nu claxonezi, e clar că animalul s-a speriat de un zgomot de eşapament "inteligent".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Cu ocazia asta, invit toti bikerii la o sesiune de franari zdravene, weekendu' asta, locul il avem, sunt chiar curios sa vad ce poate lumea.

nu e acelasi lucru.

una e sa "exersezi" sa franezi la limita in conditii controlate si alta este sa fi pus intr-o situatie limita.

ajuta dar evenimentele nu se produc in situatii "controlate", e altceva.

pus in situaii limita am fost capabil de multe ori de chestii pe care in mod normal nu cred ca as fi fost capabil sa le fac si invers.

mai este si timpul de reactie, daca ai fost atent la momentul respectiv, suprafata de rulare... etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari ca ai ramas pe roti! :bounce: Am o dilema aici cu un prieten. Cu ce motor erai, Dominator sau FZ6?

Editat de zvoner5
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...