frigider Postat Martie 6, 2023 Share Postat Martie 6, 2023 Acum 46 minute, ENEOS a spus: Mie cel mai complicat mi se pare faptul că, spre deosebire de mașini, prin înclinarea motocicletei se modifică în continuu efectul elementelor aerodinamice. Da,și când frânează / accelerează se modifica mult unghiurile. Se și înclină etc. Mașina sta pe roti și cam aia e. Ei lasă că o să bage ducati aero adaptiv și aia e,se rezolva toate problemele Lol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 6, 2023 Share Postat Martie 6, 2023 Acum 2 minute, frigider a spus: o să bage ducati aero adaptiv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Martie 6, 2023 Share Postat Martie 6, 2023 Acum 31 minute, ENEOS a spus: ceva de genu, doar ca cu decat 1 pilot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 6, 2023 Share Postat Martie 6, 2023 Am vazut niste poze cu aprilia care testeaza un S-duct exact pe mijlocul carenei fata,foarte interesante si outside the box ideile lor. Sa vedem daca vin si rezultatle acum....hai Oli ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Martie 6, 2023 Share Postat Martie 6, 2023 testul de pe 11 va fi decisiv. NOT !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 8, 2023 Share Postat Martie 8, 2023 (editat) 2023 Ducati MotoE Test Results: Jerez - Day 2 lap times Se pare ca noul Ducati electric cu care va merge toata grila moto-E de anul acesta e putin sub Energica ca si timpi.Dar cred ca e mai degraba chestie de settings decat de performanta pura. Ducati are aceleasi suspensii Ohlins,aceleasi frane Brembo,aceleasi gume,dar niste mici diferente : Energica MotoE: 260kg/150hp/220Nm Ducati MotoE: 225kg/150hp/140Nm Cu alte cuvinte Ducati e simtitor mai usor,dar nu trage la fel de puternic - diferenta de cuplu e mare,chiar daca face overall aceeiasi putere....dar probabil la ture mai ridicate.Eh - 35 kg in minus e ceva wow,mai ales ca bateriile Ducati sunt liquid cooled ceea ce permite o incarcare mai buna si mai rapida si un management mult mai bun al temperaturii acesteia. Sunt convins ca timpii vor fi mult mai buni pe Ducati pana la sf sezonului. Cateva specificatii Ducati-E V21L : Battery pack - 110 kg/18 kWh with a 20-kW charging socket integrated into the tail. Inside there are 1,152 cylindrical cells of the “21700” type. Motor - 110 kW / 150 cv./140 Nm. maximum rotation speed: 18.000 rpm Weight: 21 kg. Frame - Aluminium monocoque Front Frame for the front area weighing 3.7 kg. Maximum recorded speed - 275 km/h, recorded at Mugello Circuit. Editat Martie 8, 2023 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Martie 8, 2023 Share Postat Martie 8, 2023 care ati urmarit competitia? merita? se depasesc baietii? raman fara baterii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 8, 2023 Share Postat Martie 8, 2023 12 minutes ago, frigider said: merita? se depasesc baietii? Un fel de Moto2 ceva mai disputat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioio_viola Postat Martie 8, 2023 Share Postat Martie 8, 2023 Acum 4 ore, Method a spus: 2023 Ducati MotoE Test Results: Jerez - Day 2 lap times Se pare ca noul Ducati electric cu care va merge toata grila moto-E de anul acesta e putin sub Energica ca si timpi.Dar cred ca e mai degraba chestie de settings decat de performanta pura. ceva nu ai vazut bine, pe Ducati deja au mers mai repede decat pe Energetica: 1 Eric Granado BRA LCR(Ducati) 1m 47.053s Official Jerez lap records Qualifying: MotoGP: 1m 36.170s (Francesco Bagnaia, Ducati, 2022) Moto2: 1m 40.667s (Remy Gardner, Kalex, 2021) Moto3: 1m 44.988s (Andrea Migno, Honda, 2021) MotoE: 1m 47.778s (Eric Granado, Energica, 2021)* *Went faster in the race (below). Race: MotoGP: 1m 37.669s (Francesco Bagnaia, Ducati, 2022) Moto2: 1m 41.313s (Sam Lowes, Kalex, 2021) Moto3: 1m 46.060s (Jaume Masia, Honda, 2020) MotoE: 1m 47.473s (Eric Granado, Energica, 2021) Fastest 2022 Jerez MotoE lap: 1m 48.120s (Hector Garzo, Energica) https://www.crash.net/motogp/results/1021787/1/ducati-motoe-test-results-jerez-day-2-final-v21l-under-energica-lap-record Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 8, 2023 Share Postat Martie 8, 2023 Da,da a venit sub timpul lui Energica pana la urma.Ce citisem eu erau timpii initiali,dar dupa aceea pana la sf zilei i-au imbunatatit.Ma si miram - n-o avea ea cuplul asa mare dar 35 kg pe minus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioio_viola Postat Martie 8, 2023 Share Postat Martie 8, 2023 M-am uitat si eu la All in cu MM93. Omul traieste intr-o lume a lui. Zice ca e un dobitoc pe pista si apoi se plange ca nu au venit pilotii la el inainte de operatie sa-l incurajeze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 8, 2023 Share Postat Martie 8, 2023 Iannone se pregătește de întoarcere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Martie 9, 2023 Share Postat Martie 9, 2023 Acum 8 ore, PzKpfW a spus: Iannone se pregătește de întoarcere. Unde vrea sa se intoarca? P.S. Aia de pe combinezon este formula chimica a cocainei, sau e metamfetamina?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 9, 2023 Share Postat Martie 9, 2023 La 06.03.2023 la 9:30, TETEA. a spus: ...mai ales daca a testat o moto setata pentru aero, dar fara aero! Banuiesc ca topaia in toate directiile... tu crezi ca vorbesti de Yamaha care nu e in stare sa nimereasca o presiune? :)) Astia de la Suzuki sunt mai competenti Acum 13 minute, TETEA. a spus: Unde vrea sa se intoarca? P.S. Aia de pe combinezon este formula chimica a cocainei, sau e metamfetamina?! pai unde sa se intoarca, inapoi in suspendare :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 9, 2023 Share Postat Martie 9, 2023 Acum 10 ore, ioio_viola a spus: M-am uitat si eu la All in cu MM93. Omul traieste intr-o lume a lui. Zice ca e un dobitoc pe pista si apoi se plange ca nu au venit pilotii la el inainte de operatie sa-l incurajeze Meh,vezi lucrurile prea in alb si negru. Nu cred ca ei o iau personal - in sensul ca un adversar pe pista nu trebuie sa fie si un adversar in afara pistei.Ok - MM,in special MM poate naste sentimente de animozitate de la ceilalti "colegi" si in afara pistei (datorita comportamentului sau total nesimtit pe pista intradevar). Dar sa pastram proportiile - accidentarile si career threatning injuries e ceva ce poate sa ii afecteze pe oricare din ei de aceea trebuie sa fie solidari. Cand a murit Simoncelli s-au stans toti - desi Simoncelli era cel putin la fel de nesimtit ca si el,daca nu chiar mai rau,pe Simoncelli nu prea il suporta nimeni din paddock,in afara de Rossi (cu care nu se incontrase inca,n-a avut timp Acum 51 minute, TETEA. a spus: Unde vrea sa se intoarca? P.S. Aia de pe combinezon este formula chimica a cocainei, sau e metamfetamina?! HAhaha true true. Eh,il umfla Premat fac si ei valuri.Dar nu il mai baga nimeni in seama ca si pilot,sa fim seriosi. Poate SBK?Dar si acolo m-as mira. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 9, 2023 Share Postat Martie 9, 2023 Acum 2 ore, Method a spus: Eh,il umfla Premat fac si ei valuri.Dar nu il mai baga nimeni in seama ca si pilot,sa fim seriosi. Poate SBK?Dar si acolo m-as mira. in campionatele locale poate Acum 2 ore, Method a spus: Cand a murit Simoncelli s-au stans toti - desi Simoncelli era cel putin la fel de nesimtit ca si el,daca nu chiar mai rau,pe Simoncelli nu prea il suporta nimeni din paddock,in afara de Rossi (cu care nu se incontrase inca,n-a avut timp Sic avea doar 2 sezoane de motoGP si mergea precum si MM la inceput fara nici o jena sau grija fata de ceilalti, chiar daca nu e un stil placut, asta e una din calitatile unui pilot care vrea sa ajunga departe. e drept au pus prea multa informatie in documentar legata de trecut, dar overall e un documentar bun si subliniaza lupta lui MM constanta de a fii cel mai bun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 9, 2023 Share Postat Martie 9, 2023 Nu incercam il critic pe Simoncelli desi mi s-a parut inca din moto2 mult prea violent - dadea impresia de multe ori ca el cauta contactul - comparativ cu lamentarile lui Stoner (pilotul de batut la acea vreme) la adresa unui Rossi mai degraba siret si foarte imaginativ in a depasi decat agresiv ,ma si gandeam cum ar reactiona australianul la un body-check al lui Simoncelli,insa n-a mai fost cazul.Incercam sa subliniez faptul ca au fost rideri chiar mai agresivi decat MM,dar pentru asta nu trebuie huliti si in afara pistei. Da,deci lumea nu era pregatita atunci pt cineva precum Simoncelli.Si nici pt MM nu erau pregatiti,MM a adus o noua dimensiune a agresivitatii pe pista - in timp ce Simoncelli cred ca era agresiv voit pt a se impune si a intimida,MM e agresiv pt ca e atat de absorbit de trase si de a da totul pt a fi cel mai rapid incat ceilalti piloti devin neimportanti si sunt tratati ca niste jaloane de plastic.Nu stiu care din cele 2 atitudini e mai rea .... Respect pt MM si forta lui,ca om nota 20 mai ales dupa ce am vazut in documentar,dar ca si exprimare pe pista cred ca Rossi ramane cel mai incantator.A zis si Marquez - "cand ma gandesc la Rossi imi vine un singur cuvant in minte - show".Chiar daca pe alocuri perfid de-a dreptul ca si om si conflicte cu (cam) toti cei de care se simtea amenintat - btw foarte amuzanta si hilara daca e adevarata constatarea lui Marquez : "s-a suparat pe mine ca i-am batut intr-un weekend recordul lui de ani intregi la ranch?" - dar aparte de aceste mai mici sau mai mari scandaluri si de personalitatea si caracterul lui Rossi,tot batranul mi se pare cel mai misto de privit in actiune pe pista. Poate nu avea cea mai buna tehnica (mai ales in lumina "revolutiilor" ca si stil de pilotaj aduse de Pedrosa si mai ales de MM),dar la naiba - era de departe cel mai entertaining de privit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 10, 2023 Share Postat Martie 10, 2023 @Method citind postarea ta stii la cine ma gandesc cand zici de stilul lui Sic? la Senna! avea acelasi still agresiv, isi punea masina intr-o pozitie in care obliga adversarul la contact sau sa cedeze, si daca cedai, stia ca de fiecare data cand va face maneva aia vei face acelasi lucru nu-s adeptul stilului asta. un popicar "celebru" al zilelor noastre e Iannone Rossi da facea spectacol cum nimeni altu nu a facut in ultimii 20-30 de ani, campion al starturilor proaste si al recuperarilor incredibile. Nici nu stiu daca Rossi a fost instare sa ia un start cum trebuie :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 10, 2023 Share Postat Martie 10, 2023 True that true that - Senna era king of block-passes.Doar ca Senna avea si multe multe alte calitati in afara de agresivitate - charisma demna de Rossi chiar daca nu era atat simpatic cat intens si viteza mult peste tot ce era atunci in F1.Si ce piloti erau atunci...pff,probabil cel mai ridicat nivel din intreaga istorie a competitiei. Simoncelli ar fi putut sa fie fantastic - dar meh,prea multa agresivitate pe 2 roti e (mult) mai periculoasa decat pe 4 roti.Dar talent avea, no argue. Ca o nota personala,cred ca MM are un inger pazitor foarte competent - cum a reusit sa stea 10 ani in gp si sa nu se accidenteze mortal sau pe aproape....in mod normal dpdv statistic trebuia sa o incaseze rau pana acuma la felul cum forteaza.Nu ca i-as dori,Doamne fereste,insa statistic.... Rossi sa stii ca incepuse sa ia starturi bune acum la sfarsit de cariera.Doar ca necastigand cursele in glorie,acest lucru nu mai era atat de vizibil.Chiar si-a dat silinta,se apucase nitel si de extreme lean al lui MM si Vinales si de pick up the bike al lui Pedrosa doar ca na...la 40 de ani nu iti mai iese chiar asa ca la aia de 25. Si-a dat silinta cand a vazut ca e groasa,insa s-a trezit nitel cam tarziu if you ask me...poate era mai bine sa "fure" elemente de la Pedrosa si MM inca de cand acestia le-au adus si folosit prima data,dar meh,vorba lui Kevin Schwantz "cum ii explici unui multipul campion mondial ca exista un stil mai bun decat al lui? the man was winning".Oh well...a fost frumos.Respect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Martie 10, 2023 Share Postat Martie 10, 2023 (editat) Acum 13 ore, Method a spus: Respect pt MM si forta lui,ca om nota 20 mai ales dupa ce am vazut in documentar... Poate nu avea cea mai buna tehnica Nu am vazut documentarul (pusese cineva un link, pe undeva, dar cerea nush ce drac de cod), dar cred ca esti constient ca documentarul asta este comandat. Este marketing, propaganda, etc. Trebuie sa vinda imaginea unui individ de proasta calitate umana si il prezinta in cele mai atractive culori. MotoGp are nevoie de un erou si daca nu are la dispozitie unul cu carisma lui Rossi, recicleaza ce gaseste prin ograda. Astept un documentar despre MM al carui producator si scenarist este Rossi... . Cu siguranta ne-ar arata o alta fateta a lui cabroncito. Pfff... nu stiu de unde scoti aprecierile astea de valoare... nu pot decat sa trag concluzia ca nu l-ai vazut pe Rossi in vremurile lui bune. Pilotajul lui Rossi era sclipitor. Acum 4 ore, Method a spus: s-a trezit nitel cam tarziu if you ask me...poate era mai bine sa "fure" elemente de la Pedrosa si MM inca de cand acestia le-au adus si folosit prima data... daca ai fi avut curiozitatea sa cauti informatii si filme care arata evolutia stilului de pilotaj al lui Rossi, din 2000 si pana in momentul retragerii, ai fi vazut ce transformari profunde s-au produs in pilotajul lui, in toata aceasta perioada. Este de departe cel mai proteic pilot pe care l-am vazut, din acest punct de vedere, dar nah... este mai greu cu partea de documentare.. Editat Martie 10, 2023 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 10, 2023 Share Postat Martie 10, 2023 Clarification of results in an interrupted qualifying session In the case of a qualifying session being interrupted and unable to be restarted, the following will apply: - If the session has run for at least 50% of the allocated time, the session will be considered to be complete and the results valid. - If the session has completed less than 50% of the allocated time, the session will be considered to be cancelled and the results taken according to combined practice times. For the MotoGP™ class, the combined times are taken from P1 and P2. For the Moto2™ and Moto3™ classes, the combined timesheets are taken from P1-P2-P3. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 10, 2023 Share Postat Martie 10, 2023 Acum 48 minute, xt600 a spus: Nu am vazut documentarul (pusese cineva un link, pe undeva, dar cerea nush ce drac de cod), dar cred ca esti constient ca documentarul asta este comandat. Este marketing, propaganda, etc. Trebuie sa vinda imaginea unui individ de proasta calitate umana si il prezinta in cele mai atractive culori. MotoGp are nevoie de un erou si daca nu are la dispozitie unul cu carisma lui Rossi, recicleaza ce gaseste prin ograda. Astept un documentar despre MM al carui producator si scenarist este Rossi... . Cu siguranta ne-ar arata o alta fateta a lui cabroncito. Sa te uiti inainte sa iti dai cu parerea - nu poti comenta pe marginea a ceva ce n-ai vazut dar esti tu sigur ca nush ce.Nu ai nevoie de un "cod" ci de cont de filelist.C'mon.Spune-i unui cunoscut sa ti-l dea jos.Chiar merita. Motogp intradevar are nevoie de un erou am zis si mai demult si sutin.In persoana lui MM?Clar MM naste sentimente....pt unii bune pt altii rele etc.Clar e facut pt a suscita interesul pt Motogp (pe reteta Drive to survive),insa asta e facut bine,nu ca cel despre Q.Si a avut un subiect bun.So...e de vazut de orice fan al sportului ! Sunt convins ca si MM are diferite fatete ale personalitatii,e om...de Rossi nu mai zic.Fiecare au si bune si rele,cum zicea si colegul si Senna si Simoncelli samd.Welcome to real life.Doar pt fani unii sunt eminamente buni si altii eminamente rai.Ca tu (sau altii) alegi sa vezi doar partile bune ale unuia si doar partile rele ale altuia,e problema ta.Personal nu ma intereseaza personalitatea lor,ci exprimarea pe pista. Acum 56 minute, xt600 a spus: Pfff... nu stiu de unde scoti aprecierile astea de valoare... nu pot decat sa trag concluzia ca nu l-ai vazut pe Rossi in vremurile lui bune. Pilotajul lui Rossi era sclipitor. L-am urmarit pe Rossi de la debutul in gp pana la retragere...si in vremurile bune si in vremurile rele.Pilotajul lui Rossi era sclipitor.Asta am si zis. In opinia mea ramane cel mai frumos de privit. Acum 58 minute, xt600 a spus: ...ai fi vazut ce transformari profunde s-au produs in pilotajul lui, in toata aceasta perioada. Este de departe cel mai proteic pilot pe care l-am vazut, din acest punct de vedere, dar nah... este mai greu cu partea de documentare.. Sunt anumite transformari.Nu am negat,ba dimpotriva am zis ca omul a incercat sa se adapteze noului val.Insa tarziu...cand deja era in his late 30's si nu mai mergea treaba fantastic. Daca ai accepta ca Rossi a fost contemporan cu niste piloti mai rapizi decat el,poate ai intelege ce vroiam eu sa zic.Pt ca atunci ti-ai pune intrebarea "dar de ce acei piloti sunt mai rapizi decat Rossi?Si cum reusesc sa fie mai rapizi?E doar motoreta de sub ei?sau e si tehnica superioara?"Dar cum sunt convins ca nu accepti aceste lucruri...nu poti "vedea" ce lucruri au reusit alti piloti si daca emitem doar hate'uri la adresa celor ce nu sunt sub mantia galbena...atunci discutia nu are rost. E foarte interesant - chiar in acel documentar MM a atras atentia asupra unui lucru "Rossi avea exercitiu in a castiga desi nu era cel mai rapid" - inca odata kudos pt tribun din punctul meu de vedere.Experienta.Vulpoi.Jos palaria si departe de mine gandul de a critica asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Martie 10, 2023 Share Postat Martie 10, 2023 Acum 8 ore, Method a spus: Sa te uiti inainte sa iti dai cu parerea - nu poti comenta pe marginea a ceva ce n-ai vazut dar esti tu sigur ca nush ce.Nu ai nevoie de un "cod" ci de cont de filelist.C'mon. Acum 8 ore, Method a spus: L-am urmarit pe Rossi de la debutul in gp pana la retragere...si in vremurile bune si in vremurile rele. Daca ai accepta ca Rossi a fost contemporan cu niste piloti mai rapizi decat el...... Dar cum sunt convins ca nu accepti aceste lucruri................. daca emitem doar hate'uri ..... E foarte interesant - chiar in acel documentar MM a atras atentia asupra unui lucru "Rossi avea exercitiu in a castiga desi nu era cel mai rapid" Sunt convins ca este un film bine facut, altfel nu si-ar indeplini obiectivul de a vinde imaginea lui Mimisor si de a resuscita interesul pentru o competitie pe moarte. Cu siguranta are un scenariu bun, menit sa genereze emotie, un fir narativ bine construit, filmari dinamice, montaj asisderea, sunt convins ca l-as vedea cu placere, dar asta nu inseamna ca si pun boticul la ambalajul in care este livrat personajul MM. Eu doar atrageam atentia ca este un film de marketing, aparut intr-un moment complicat, atat pentru cariera lui MM, cat si pentru MotoGP , in consecinta trebuie privit critic ceea ce se spune si se vede acolo. Atat! Daca anul asta imi pun sperantele in MM, o fac nu pentru ca imi place personajul, ci pentru ca nu mai vreau sa vad mizeria facuta de Ducati sezonul trecut. Atunci singura explicatie este ca erai mai preocupat de solutiile tehnice ale motoarelor si de can canuri, decat de cursele propriuzise. Pacat, pentru ca atunci primeai mai putin cancan si mai multa cursa, pentru cat plateai... In universul in care traiesc eu, pilotul care trece primul linia de sosire, este cel mai rapid. In acelasi univers, un pilot care recupereaza de pe 11 -12 pana pe 1 si termina cu un avans de 7-8 sec, este un pilot extrem de rapid, ceea ce implica, desigur, si o tehnica de pilotaj desavarsita. Cifrele lui arata ca a fost cel mai rapid in cursa de 115 ori, in calificari de 65 de ori (un nespecialist al calificarilor, amaratul asta de Rossi) + 96 fastest lap record, deci un pilot lent, intr-adevar. Asta se intampla cand iei de bun orice se spune, fara sa filterzi. Primul care a vorbit despre strategia lui Rossi, cum ca nu punea accent neaparat pe a fi cel mai rapid, a fost Pedrosa (deci MM preia o idee), numai ca Pedrosa nu spune ca Rossi era lent, ci doar ca felul in care isi gandea tactic cursa se baza pe a-i incetini pe ceilalti, pentru a le rupe ritmul si pe abilitatea de a frana absolut insane. In alta ordine de idei, nu trebuie uitat ca MM a inceput sa concureze impotriva lui Rossi cand acesta avea deja 34-35 de ani, varsta la care altii se gandesc la retragere sau sunt retrasi. Pedrosa a concurat impotriva lui cand italianul era inca fresh... Asadar, nu este vorba de nici un hate (observ ca vezi hate in orice opinie care nu este conforma cu a ta), ci doar iti atrageam atentia ca emiti niste judecati de valoare care nu au nici o legatura cu realitatea. Nici cu ceilalti piloti "mai rapizi" (in universul tau), nu am nimic, doar ca in al meu, cifrele vorbesc. Si nu vorbesc in favoarea lor. Exceptandu-l pe MM, bineinteles, care este inca in activitate si singurul capabil sa ii doboare recordurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 11, 2023 Share Postat Martie 11, 2023 (editat) Acum 9 ore, xt600 a spus: In universul in care traiesc eu, pilotul care trece primul linia de sosire, este cel mai rapid. In acelasi univers, un pilot care recupereaza de pe 11 -12 pana pe 1 si termina cu un avans de 7-8 sec, este un pilot extrem de rapid, ceea ce implica, desigur, si o tehnica de pilotaj desavarsita. Cifrele lui arata ca a fost cel mai rapid in cursa de 115 ori, in calificari de 65 de ori (un nespecialist al calificarilor, amaratul asta de Rossi) + 96 fastest lap record, deci un pilot lent, intr-adevar. Asta se intampla cand iei de bun orice se spune, fara sa filterzi. Primul care a vorbit despre strategia lui Rossi, cum ca nu punea accent neaparat pe a fi cel mai rapid, a fost Pedrosa (deci MM preia o idee), numai ca Pedrosa nu spune ca Rossi era lent, ci doar ca felul in care isi gandea tactic cursa se baza pe a-i incetini pe ceilalti, pentru a le rupe ritmul si pe abilitatea de a frana absolut insane. In alta ordine de idei, nu trebuie uitat ca MM a inceput sa concureze impotriva lui Rossi cand acesta avea deja 34-35 de ani, varsta la care altii se gandesc la retragere sau sunt retrasi. Pedrosa a concurat impotriva lui cand italianul era inca fresh... Asadar, nu este vorba de nici un hate (observ ca vezi hate in orice opinie care nu este conforma cu a ta), ci doar iti atrageam atentia ca emiti niste judecati de valoare care nu au nici o legatura cu realitatea. Nici cu ceilalti piloti "mai rapizi" (in universul tau), nu am nimic, doar ca in al meu, cifrele vorbesc. Si nu vorbesc in favoarea lor. Exceptandu-l pe MM, bineinteles, care este inca in activitate si singurul capabil sa ii doboare recordurile. Am uitat de capabilitatea ta de a rastalmaci tot ce zic si de a "deraia" o discutie la polemica gratuita despre tot felul de detalii. Nu am contestat viteza lui Rossi sau performantele - am afirmat doar ca a fost contemporan (in a2a parte a carierei lui) cu piloti mai rapizi decat el.That's all.Pilotii mai rapizi decat Rossi fiind in ordinea numerelor de pe tricou : Stoner,Pedrosa,Lorenzo,Marquez. Nu stiu,poate nu ma exprim eu bine insa tu pui niste egaluri in locul meu si dupa aia ma contrazici pe ceva ce nu eu ci tu ai afirmat - rapid nu inseamna mai bun.A fi mai rapid nu iti garanteaza un campionat.Ti-o pot spune oricare din cei 4 amintiti mai sus,care au pierdut campionate fiind mai rapizi.Dar nu mai buni.Ia exemplul actual JM - unul din cei mai rapizi piloti din lot dar asta nu inseamna ca e cel mai bun. Nu am spus in nici un moment dat ca Rossi era lent - in opinia mea Rossi a fost un pilot de podium pana la Catalunya 2020 unde a fost la milimetru sa castige (cine isi mai aduce aminte cursa si NU rezultatul intelege despre ce vorbeasc).Nu e rau pt un mos de 40 de ani nu?- dimpotriva imi aduc aminte ca l-am aparat pe Rossi (chiar impotriva ta care tot bombaneai de parca cineva ti-a luat jucaria cand iesea pe 4 ca daca nu mai castiga sa se retraga ) pana in anul de retragere si am repetat de multe ori : atata timp cat se poate iesi in primii 5-6 ,e lipsit de logica sa nu concureze. Eu vorbeam insa despre revolutia in stilul de pilotaj adusa de spanioli la inceputul anilor 2010,si care a culminat cu Marcelino si intradevar spuneam ca Pedrosa si mai ales MM au adus in gp un stil superior de pilotaj,stil pe care Rossi a incercat,tarziu dar a incercat,sa il adopte.Elemente din el cel putin.Nu era o palma la adresa lui Rossi,dupa cum bine ai zis toti acesti piloti au venit cand el avea 30 si bine de ani si e normal sa nu mai poti face fata.Si totusi chiar si asa a castigat,a fost peste ei. Insa nu era mai rapid,era mai experimentat si mai inteligent si facea fata superb presiunii. Dar nu despre recorduri sau coroana lui Rossi vorbeam eu,ci despre stilul de pilotaj.Unde btw si acolo l-am elogiat si am zis ca e preferatul meu,pt ca avea un stil foarte frumos de pilotaj si foarte elegant si imaginativ in depasiri.Ok,am zis ca nu era cel mai rapid din lot,cand au venit aia nu a mai fost,dar nu despre asta era discutia,ci despre eleganta stilului sau...discutie pe care te-ai descurcat sa o transform as usual intr-un Bruzli il bate pe Vandam. Hai cu Portimao ! Editat Martie 11, 2023 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 11, 2023 Share Postat Martie 11, 2023 Ce înseamnă rapid? Că parcă recordul de viteză e al lui Zarco, a dat o blană orbitoare și... următorul viraj l-a luat drept! Dar e cel mai rapid! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.