Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Discursul ăsta e prea rațional pentru mulți.

True that.Rivalii se enervează ca Ducati a băgat bani,de fapt asta e toată treaba.

Dar capitolul piloți încă nu e la nivel cu motoreta.

 

Se pare ca Honda a reacționat masiv la dezamăgirea lui MM despre prototipul testat la Valencia : Takeo Yokoyama va fi înlocuit de Ramon Aurin,iar RCV Project leader va fi un anume Shinichi Kokubu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

 

Discursul ăsta e prea rațional pentru mulți.

Tocmai el, care incalca/ocoleste cel mai mult regulamentul, sa fie cel care sa ceara penalizarea cuiva pe acelasi motiv. Asta ar fi culmea tupeului. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.12.2022 la 22:20, xt600 a spus:

Tocmai el, care incalca/ocoleste cel mai mult regulamentul, sa fie cel care sa ceara penalizarea cuiva pe acelasi motiv. Asta ar fi culmea tupeului. 

Gigi nu incalca regulamentul.

Faptul ca exista omisiuni in regulament iar Gigi el exploateaza...that's just good engineering.

E ceea ce l-a facut pe Newey in F1 geniul care e acum - a si declarat ca inainte de a se apuca de o noua masina,el citeste "fiecare paragraf" din regulament incercand sa inteleaga si sa exploateze tot.Asa se naste inovatia si asa se intampla progresul.Nu pot fi niciunul din ei acuzati pt ca au "trisat" sau incalcat ceva.

Din alt punct de vedere insa,continuand pe aceasta cale,motocicletele de gp vor tinde sa ajunga din ce in ce mai mult ca masinile de F1 si in consecinta sa faca o mai mare diferenta decat pilotul.Asta insa e cu totul alta discutie.

 

Incerc insa sa fac o predictie - nu stiu daca imi va iesi sau nu - cred ca scaderea audientelor (de orice fel) pe care o inregistreaza gp'ul,coroborate cu recesiunea ce se anunta dupa colt (ele fiind motivul clar si logic pt care  Suzuki a parasit campionatul),vor obliga in viitorul apropiat si companiile mari precum VAG Group sau Honda sa micsoreze simtitor bugetele echipelor lor,iar Gigi nu cred ca va mai avea atatia bani la dispozitie cu care sa se joace.Un asemenea budget cap (nu impus ca la F1 ci "natural",datorita circumstantelor) va fi bun pt spectacol pt ca va tempera progresul tehnologic,lasand pilotul sa faca diferenta (precum cred ca dorim toti sa vedem),si nu materialul de concurs.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

Gigi nu incalca regulamentul.

Faptul ca exista omisiuni in regulament iar Gigi el exploateaza...

 

Nu pot fi niciunul din ei acuzati pt ca au "trisat" sau incalcat ceva.

 

 

... vor obliga in viitorul apropiat si companiile mari precum VAG Group sau Honda sa micsoreze simtitor bugetele

 

Orice regulament, lege, etc, are la baza un set de principii, care formeaza "spiritul" acelei norme. Gigi si marele guru din F1 speculeaza gaurile din litera regulamentelor, pentru a ocoli spiritul acestora. Deci triseaza! Grav este ca o fac sub obladurirea factorilor superiori de decizie ai FIM, Dorna, etc. 

In MotoGP, ultima mare schimbare de regulament a fost atunci cand a fost banata electronica de casa si a fost introdusa cea unica. Principiile care au stat la baza acelei modificari au fost doua: 1. reducerea costurilor (a bugetelor echipelor) pentru a oferi 2. egalitate de sanse tuturor echipelor si constructorilor. In acel moment, Honda rula un buget de 30+ milioane $, Yamaha ceva peste 20 milioane $. Erau deja bugete uriase pentru MotoGP, iar asta se vedea in performantele celor doi constructori. Acum, conform zicerilor boss-ului de la KTM, este necesar un buget de vreo 70 de milioane $, doar pentru a ajunge pe podium. Bugetul actual este mai mult decat dublu, fata de cel de atunci. A fost incalcat primul principiu? Bineinteles!

In alta ordine de idei, constructori precum Ducati si KTM, nu isi finanteaza decat intr-o mica masura proiectul MotoGP din bani proprii. Echipele lor oficiale primesc bani de la VAG, respectiv Red Bull. Pentru acesti finantatori, 70 de milioane sunt o nimica toata, insa Honda si Yamaha traiesc si isi finanteaza proiectele din motocicletele pe care le vand. Nu isi pot permite sa sustina la nesfarsit cursa asta a umflarii bugetelor. Discrepantele dintre bugete incep sa devina din ce in ce mai mari si asta se va vedea in performante. Astfel este incalcat si al doilea principiu. Este principalul motiv pentru care Suzuki a spus pass. Posibil, intr-un viitor nu foarte indepartat, ar putea urma Yamaha. Poate si Honda???    

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, xt600 a spus:

Orice regulament, lege, etc, are la baza un set de principii, care formeaza "spiritul" acelei norme. Gigi si marele guru din F1 speculeaza gaurile din litera regulamentelor, pentru a ocoli spiritul acestora. Deci triseaza! Grav este ca o fac sub obladurirea factorilor superiori de decizie ai FIM, Dorna, etc. 

In MotoGP, ultima mare schimbare de regulament a fost atunci cand a fost banata electronica de casa si a fost introdusa cea unica. Principiile care au stat la baza acelei modificari au fost doua: 1. reducerea costurilor (a bugetelor echipelor) pentru a oferi 2. egalitate de sanse tuturor echipelor si constructorilor. In acel moment, Honda rula un buget de 30+ milioane $, Yamaha ceva peste 20 milioane $. Erau deja bugete uriase pentru MotoGP, iar asta se vedea in performantele celor doi constructori. Acum, conform zicerilor boss-ului de la KTM, este necesar un buget de vreo 70 de milioane $, doar pentru a ajunge pe podium. Bugetul actual este mai mult decat dublu, fata de cel de atunci. A fost incalcat primul principiu? Bineinteles!

In alta ordine de idei, constructori precum Ducati si KTM, nu isi finanteaza decat intr-o mica masura proiectul MotoGP din bani proprii. Echipele lor oficiale primesc bani de la VAG, respectiv Red Bull. Pentru acesti finantatori, 70 de milioane sunt o nimica toata, insa Honda si Yamaha traiesc si isi finanteaza proiectele din motocicletele pe care le vand. Nu isi pot permite sa sustina la nesfarsit cursa asta a umflarii bugetelor. Discrepantele dintre bugete incep sa devina din ce in ce mai mari si asta se va vedea in performante. Astfel este incalcat si al doilea principiu. Este principalul motiv pentru care Suzuki a spus pass. Posibil, intr-un viitor nu foarte indepartat, ar putea urma Yamaha. Poate si Honda???    

In general,banii vin din sponzorizări și drepturi de televiziune,nu din bugetele proprii. E valabil și pentru Honda, și pentru Yamaha. Suzuki ,din câte știu, s-au retras peste tot, nu doar in Motogp, și din cauza unui scandal gen "dieselgate", adică furăciune. Iar performanțele pe circuit sunt mai bune, cel puțin ca timpi. In rest, în Motogp și F1, e vorba de inovație și evoluție, și inginerii se fac asta. Faptul că japonezii nu mai reușesc nici măcar să șlefuiască șuruburile făcute de europeni, e doar o fază, roata se învârte, o să vină din nou din spate și ei. Asta spune Gigi, că a venit din spate, a recuperat, și a depășit...

Editat de Le Mertois
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai, fratem cursele sunt despre extreme, lupta, concurenta, nu despre fratii ale inelelor! Atata timp cat nu ai de ce sa-l acuzi pe un participant, el e oficial corect! Si cine scoate cel mai mult dintr-o combinatie pilot-mobra-strategie castiga! Si gata. E ca la fotbal, se joaca pe goluri, nu pe foarfeci, bare si driblinguri printre picioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@xt600- concentrază-te mai mult pe competiție în sine și lasă aspectele sterile despre care oricum nu ai date concrete. Ducati a câștigat anul ăsta pentru că au cel mai bun proiect - de la echipă, la motocicletă, la buget, etc. Japonezii (în afară de Honda) nu mai investesc în motorsport și în consecință nu mai au nici succes. Este un fapt. 

 

Situația este contextuală și mai complexă decât niște simple bugete sau regulamente tehnice. Cum spunea Suppo într-un interview recent, mărcile (mai ales cele japoneze care se bazează pe producție de masă) nu au nevoie să concureze în motorsport. Au făcut-o acum câteva decenii pentru a-și crea blazon. Contextul s-a schimbat, și-au schimbat prioritățile. Nu trebuiesc găsite motive imaginate pentru asta, cum ar fi bugetele prea mari sau faptul că inginerii europeni "fură". Conjunctura actuală favorizează mai mult mărcile europene, la fel cum cea de acum 2-3-4 decenii favoriza mărcile japoneze. Ceea ce contează este să fie o competiție interesantă și disputată (✅) și ca dezvoltarea tehnică să continue și să se regăsească pe modelele pe care le poți cumpăra din showroom (✅).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

dezvoltarea tehnică să continue și să se regăsească pe modelele pe care le poți cumpăra din showroom

Abia aștept să-mi cumpăr un ciompăr cu holeshot la aniversarea mea de 70 ani!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Râzi, dar chiar sunt lucruri dezvoltate în MotoGP (recent) și care au ajuns pe motociclete de stradă. Și așa ar trebui să fie. Motorsportul nu este doar o unealtă de reclamă sau spectacol competițional; este și un laborator de testare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.motorcyclesports.net/articles/ideally-miguel-oliveira-should-continue-with-us-in-the-factory-team-massimo-rivola

This is what Massimo Rivola, CEO of Aprilia Racing, revealed on YouTube channel PecinoGP when he said: 'Personally, I rate Miguel as one of the riders who can fight for the title like Aleix [Espargaro] and Maverick [Viñales]. I think in an ideal world he should continue with us after the RNF, also in the factory team. Let's see what Aleix does after the next two years. Maybe it could be a very good placement. He has the potential, he has shown he can win races.'

The Italian was asked if Oliveira will have, to some extent, the mission of testing for the Aprilia factory team. In his reply, Rivola clarified that this will not be the case: 'No, but we want to grow the performance and not only Miguel's, but also the team's. So if Miguel is faster with a chassis that Aleix and Maverick don't like, we will try. So it will bring different information. But something that surprises me about MotoGP and motorcycling in general is that, compared to F1, the rider can do something completely different because the feeling and the riding style is different.'

Editat de ioio_viola
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.12.2022 la 13:15, xt600 a spus:

Orice regulament, lege, etc, are la baza un set de principii, care formeaza "spiritul" acelei norme. Gigi si marele guru din F1 speculeaza gaurile din litera regulamentelor, pentru a ocoli spiritul acestora. Deci triseaza! Grav este ca o fac sub obladurirea factorilor superiori de decizie ai FIM, Dorna, etc.

Nu poti condamna in nici un fel pe cineva care nu incalca litera regulamentului.E logic.Pt ca altfel,fie tu cine oi fi FIM FIA sau oricine,te-ai trezi cu un ditai procesul pe cap,proces pe care l-ai pierde cu brio.Si pe buna dreptate.Problema in eludarea spiritului regulamentelor in cazul ambelor competitii este faptul ca cei care elaboreaza regulamentele nu le elaboreaza astfel incat sa nu poata fi ocolite.

Daca in cazul F1 aceasta ar fi un task monumental,acolo totul este extrem de complicat si stufos,in cazul motogp nu este - regulamentul motogp este scris parca de un elev de liceu si sunt foarte multe lucruri in zona gri.Cand vedem cum "se probeaza" daca aero e corespunzatoare cu acea macheta in care trebuie sa intre carenajul motoretei...anii 60.Sa fim seriosi,oamenii sunt cu 20-30 de ani in urma echipelor.Deci....sa angajeze ingineri si juristi domnii de la FIM.Ca bani au.

La 26.12.2022 la 16:58, PzKpfW a spus:

Ducati a câștigat anul ăsta pentru că au cel mai bun proiect - de la echipă, la motocicletă, la buget, etc. Japonezii (în afară de Honda) nu mai investesc în motorsport și în consecință nu mai au nici succes. Este un fapt. 

Ceea ce contează este să fie o competiție interesantă și disputată () și ca dezvoltarea tehnică să continue și să se regăsească pe modelele pe care le poți cumpăra din showroom.

 

Suzuki nu cred că mai participă oficial în nicio competiție majoră. Iar GSX-R-ul a fost retras de pe piață.

True.

 

Insa se trage un semnal de avertizare : competitia din 2022 a fost foarte interesanta si disputata si n-a urmarit-o nimeni !

 

Suzuki s-a retras pt ca prevad o recesiune majora.Si dupa cum bine ai remarcat,GSX-R'ul a fost retras de pe piata - e un fenomen generalizat pe care nimeni in lumea moto - motoretele supersport si superbike au vanzarile la ...10%?din cat aveau in anii 2010.Efectiv lumea nu mai e interesata de aceasta clasa,care e pe moarte.

E cam aceeiasi situatie ca si in piata auto - la fel cum sedan'urile au fost efectiv masacrate de crossovere si masini precum VW Passat si Ford Mondeo efectiv au intrerupt productia din cauza lipsei vanzarilor,la fel si in piata moto - preferintele publicului s-au schimbat spre touring/standard etc,iar asta coroborat cu introducerea de noi norme de poluare ce fac necesara elaborarea de noi motoare,ii face pe constructori sa se retraga.

 

Cred ca interesul publicului general pt tot ce inseamna superbikes - competitii,piloti,motociclete si echipamente pt aceasta clasa etc - a scazut drastic. De ce? Pai :

1. cadru legislativ - daca in trecut te mai putea da cu ele pe strada cat de cat (vorbesc de Europa de V si SUA) si politia mai inchidea ochii,acum e zero tolerance pt aceste motorete si ce implica ele.Iar sa iti iei un S1000RR si sa mergi cu 30 mph in oras si cu 60mph pe highway....trebuie sa nu prea ai creier - sunt multe motorete mult mai comode si decente care fac acel lucru.

2.Norme de poluare - un motor sport tot timpul va fi la limita ca si poluare.Iar europenii strang din ce in ce mai mult latul,deja trebuie sa se recurga la injectia directa pt a scoate noile norme pe 1000cc.Ceea ce e f costisitor si nu mai e viabil dpdv financiar.

3.Educatie/tendinte - de 20 de ani aud pe toata lumea ca superbikes kill.Nu e ceva ce pot contrazice,insa drept urmare noile generatii daca se apuca de moto,se duc pe standard/naked etc,fug de sbk's.Acum e la moda sa o arzi hipster sau in cel mai rau caz pe naked/streetfighter,in nici un caz pe sbk carenat.

4.Eroi - toti copii visau sa fie ca Rossi - casca lui Rossi,Dainese,Yamaha R1 samd,si vanzarile reflectau asta.Acum?Quartararo cu dintii rari?Sa fim seriosi,nici un copil nu viseaza sa fie un ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Acum?Quartararo cu dintii rari?Sa fim seriosi,nici un copil nu viseaza sa fie un ciudat.

 

 🤣🤣🤣 Aici esti puțin rau, dar plasticitatea imaginii cat si doza mare de adevar fac afirmatia sa merite 👍👍!

 

 

Motivul Nr. 1. (cadrul legislativ) cred ca are ponderea cea mai mare. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

daca aero e corespunzatoare cu acea macheta in care trebuie sa intre carenajul motoretei...anii 60

Idem la f1 și alte discipline pt mai multe elemente (restrictorul de aer de exemplu acolo unde e impus). Pt că se poate face o "cușcă" din raze laser sau te miri ce, dar așa e simplu, relevant, funcționează.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 27.12.2022 la 22:33, PzKpfW a spus:

Din câte observ este echipă privată, constructorul nu este implicat în mod direct. Suzuki nu cred că mai participă oficial în nicio competiție majoră. Iar GSX-R-ul a fost retras de pe piață.

SERT este echipa oficiala Suzuki. Yoshimura este sponsorul principal. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, acum văd că este și pe site-ul oficial. Interesant totuși cum concurează cu o motocicletă pe care nu o mai vând. Se zvonește că vor veni cu un nou GSX-R compatibil Euro5/6 și cu ceva elemente preluate de pe GSX-RR, gen arborele contra-rotativ. Dar deocamdată sunt doar zvonuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Corect, acum văd că este și pe site-ul oficial. Interesant totuși cum concurează cu o motocicletă pe care nu o mai vând. Se zvonește că vor veni cu un nou GSX-R compatibil Euro5/6 și cu ceva elemente preluate de pe GSX-RR, gen arborele contra-rotativ. Dar deocamdată sunt doar zvonuri.

 

nu o mai vand in europa

https://suzukicycles.com/sportbike/2023/gsx-r1000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...