Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

Nu e o idee buna sa pui direct pe anvelopa, o sa patineze si o sa o arda in locul respectiv. Nu stiu daca masina de infiletat are destula putere, cred ca iti trebuie cateva sute de wati ca sa misti dracia aia inainte sa scoata fum motorasul. Poate cu un pinion foarte mic de lant (de genul 6-10 dinti) si pus motorul cu pinionul sub scaun sa treaca lantul prin el si el sa traga in scurt de pinionul mare.

Masina mea de infiletat (18V) are cuplu maxim 35Nm, facand socoteala ca inlocuiesti mandrina co o rola de 10cm ai forta de tractiune maxima 35kg, bineanteles aceasta scade cu turatia, Cuplul maxim este pe insurubat unde "prinde" 500 rot/min deci viteza ar cam fi 9km/h, la viteza asta luand in considerare ca daca vrei sa impingi o jucarie de asta iti cam trebuie 2gkf, puterea la viteza maxima este 50W. Bormasina mea are acumulator 18V 1,5 Ah, face fata cam 1/2 ora.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

aaaa. ai vazut preturile? ma ucide nevasta...da ce misto sunt....

 

tractiunea pe o singura roata e cam cacao, pe iarba da in gol, la denivelari mai mari da in gol...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pui diferential autoblocant si gata.

 

Pe toate 4 bineinteles

» Post actualizat in 10 Nov 2015 10:28

Masina mea de infiletat (18V) are cuplu maxim 35Nm, facand socoteala ca inlocuiesti mandrina co o rola de 10cm ai forta de tractiune maxima 35kg, bineanteles aceasta scade cu turatia, Cuplul maxim este pe insurubat unde "prinde" 500 rot/min deci viteza ar cam fi 9km/h, la viteza asta luand in considerare ca daca vrei sa impingi o jucarie de asta iti cam trebuie 2gkf, puterea la viteza maxima este 50W. Bormasina mea are acumulator 18V 1,5 Ah, face fata cam 1/2 ora.

 

Dar aia este forta maxima, si daca o ti la forta aia mai mult de cateva secunde o sa ai nevoie de un instinctor. Sa nu uitam ca tu ai nevoie de forta mare la plecarea de pe loc ori motoarele cu carbuni se bucura de forta mare la turatie mare, la turatie mica forta este inexistenta. Oricum poti sa incerci sa improvizezi ceva cu o rotita.

 

Nu imi dau seama din poze de dimensiunea rotii, dar presupun ca este undeva in jur de 350mm diametru. Eu as mai reduce viteza un pic, 9km/ora pare destul de mult, nu vrei sa fuga copilul cu ea si sa nu il mai prinzi din urma. Poate ceva aproape de 5km/ora ar fi mai convenabil si in cazul asta obti si un cuplu dublu. O rola de 50mm la 500rpm te-ar duce la aproape 5km/ora si motorul ar merge mai lejer.

Interesant proiectul oricum, si imi imaginez bucuria celui mic daca il reusesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar aia este forta maxima, si daca o ti la forta aia mai mult de cateva secunde o sa ai nevoie de un instinctor. Sa nu uitam ca tu ai nevoie de forta mare la plecarea de pe loc ori motoarele cu carbuni se bucura de forta mare la turatie mare, la turatie mica forta este inexistenta. Oricum poti sa incerci sa improvizezi ceva cu o rotita.

Nu prea le ai la capitolul asta, pai chiar specificasem ca iti scade cuplul cu turatia. motoarele electrice cu carbuni au putere aproape constanta pe plaja lor de turatie, ce desprindem de aici? Cuplul este maxim la turatii mici (forta ta) si scade direct proportional cu turatia.

» Post actualizat in 10 Nov 2015 16:23

copchilu nu chiuie de fericire la 5km/h, al meu are nevoie de minim 15-20

Pai atunci bagi un motor de 25cc

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-am schimbat filtrul de benzina din plastic, care s-a indoit aseara si nu mai lasa benzina, cu cel metalic luat de pe ebay in iarna... am curatat si uns lantul si am spalat-o.

Asta la viroguta, ca vaca e la iernat.

post-69984-0-46349200-1447599816_thumb.jpg

post-69984-0-63238700-1447599822_thumb.jpg

post-69984-0-26658700-1447599828_thumb.jpg

post-69984-0-93151200-1447599835_thumb.jpg

post-69984-0-90690400-1447599841_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaaa. ai vazut preturile? ma ucide nevasta...da ce misto sunt....

 

tractiunea pe o singura roata e cam cacao, pe iarba da in gol, la denivelari mai mari da in gol...

pai jr are unu' ... 1280 lei , pretul este justificat, lucratura este de calitate , franeaza si apoi dai inapoi , apoi franeaza si dai inainte... trece peste borduri mai joase si peste rampe , dar din cauza lui jr. nu s-a invatat cu bicicleta :(

» Post actualizat in 16 Nov 2015 20:31

Pe toate 4 bineinteles

» Post actualizat in 10 Nov 2015 10:28

 

Dar aia este forta maxima, si daca o ti la forta aia mai mult de cateva secunde o sa ai nevoie de un instinctor. Sa nu uitam ca tu ai nevoie de forta mare la plecarea de pe loc ori motoarele cu carbuni se bucura de forta mare la turatie mare, la turatie mica forta este inexistenta. Oricum poti sa incerci sa improvizezi ceva cu o rotita.

 

Nu imi dau seama din poze de dimensiunea rotii, dar presupun ca este undeva in jur de 350mm diametru. Eu as mai reduce viteza un pic, 9km/ora pare destul de mult, nu vrei sa fuga copilul cu ea si sa nu il mai prinzi din urma. Poate ceva aproape de 5km/ora ar fi mai convenabil si in cazul asta obti si un cuplu dublu. O rola de 50mm la 500rpm te-ar duce la aproape 5km/ora si motorul ar merge mai lejer.

Interesant proiectul oricum, si imi imaginez bucuria celui mic daca il reusesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci rola este mica, de 35-40mm. As cauta o bormasina la 24v si as pune o baterie auto.

Intr-adevar m-am exprimat gresit cu cuplul motorului. Ideea de baza este ca un motor pot sa il tin cu mana sa nu porneasca, iar el se arde daca il fortez astfel in ture joase, abia la rotatii mari incepe sa il ajute si inertia si ce o mai fi, nu poti sa il mai ti cu mana, curentul consumat este mai mic si isi face si racirea. La polul opus ar fi motoarele brushless care se descurca mai bine in ture joase.

 

Sau daca tot suntem pusi pe investitii, de ce nu un brushless de rc, exista unele bestii destul de puternice si convenabile la pret. Sa nu uitam ca nu are frane, deci e bine sa limitam viteza. In film mi se pare cam rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duminica ziceam ca am spalat mobra... luni dimineata se cacase o pasare stricata la burta tocmai pe furca :)) N-am dat mare importanta. Azi dimineata... vad cursa furca, exact unde se cacase angry bird aia. Da' cursa bine... asa ca la pranz (fiind la munca) m-am apucat si mi-am facut "scule". Operatiunea a fost un succes, am scos mizeria din simeringul de praf si, mai ales, cel de ulei... dar "sculele" au fost de unica folosinta :))

post-69984-0-96863800-1447777003_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duminica ziceam ca am spalat mobra... luni dimineata se cacase o pasare stricata la burta tocmai pe furca :)) N-am dat mare importanta. Azi dimineata... vad cursa furca, exact unde se cacase angry bird aia. Da' cursa bine... asa ca la pranz (fiind la munca) m-am apucat si mi-am facut "scule". Operatiunea a fost un succes, am scos mizeria din simeringul de praf si, mai ales, cel de ulei... dar "sculele" au fost de unica folosinta :))

nu sunt convins ca semeringurile rezista la acid gastric :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neah, era uscat deja cand am plecat cu mobra... dar din graba nu l-am mai sters. Mizeria aia uscata probabil ca si-a facut loc usurel pe langa simering (cel de praf e mai permisiv oricum), suficient cat sa scuipe ulei pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După ce m-am împrăștiat săptămâna trecută, am rămas cu scărița stângă față fără o ureche și jumătate și cu schimbătorul de viteze fără cap... măcel ce să mai..

Jumătății de ureche a scăriței am reușit să-i dau două găuri și să prind două șaibe de-o parte și da alta în șuruburi.

 

Exemplificare :

 

post-89991-0-57354100-1447849795_thumb.jpeg
Ulterior am sudat piulițele de șuruburi și de șaibe , șaibele între ele și un cap de cui mai barosan ca opritor. Am polizat excesul ca să intre în lăcaș și să intre și arcul de revenire în găuricea scăriței..
Gata scărița.
Restului de schimbătorului i-am dat o gaură, am introdus un șurub mai lung, apoi am înfiletat un diblu cu o bucată de furtun peste el. Pe măsură ce-am înfiletat diblul s-a umflat și a fixat și furtunul pe loc. I-am dat și-o piuliță în cap să nu cumva să sară de-acolo sau să facă joc. Sper să țină.
Rezultatul final :
post-89991-0-84755100-1447850585_thumb.jpeg

 

Ieri speram să-i dau o tură, dar când m-am suit pe ea să văd dacă mă ține scărița, apas pe ambreiaj.. bam.. scapă ( am aflat pe forum că de fapt cablul meu de ambreiaj a fost reparat cu un bumb cu șururb )
În fine.. zic, hai s-o fac și p-asta.. tre să-l cositoresc.
Am tăiat o bucată dintr-un imbus stricat, i-am dat o gaură de 3 cred, pe care am lărgit-o intr-o parte cu un burghiu mai mare.. după care am petrecut cablul prin ea..
Ulterior m-am chinuit în diverse moduri sa curat cablul de vaselină, mizerie și ce-o mai fi avut pe el ca să prindă cositorul...
Am văzut că se folosește apă tare ( acid clorhidric ) pentru așa ceva, dar n-am. Am în stomac dar n-am cum să-l scot de-acolo...
Am încercat cu oțet.. de mai multe ori ... nimic...
Am încercat cu acid citric... am luat o juma' de lămâie de prin frigider și am vârât cablul în ea.... nimic...
Mai caut idei pe youtube.. găsesc un tip care zice de acetonă.. haiti!!
Găsesc sticluța de acetonă conform instrucțiunilor și curat.. ( e puțin ciudat că editorul ăsta, dacă scriu c u r ă ț, îmi înlocuiește c u r cu poponeață ... wtf ??? )
Dupa mai multe încercări.. ba cu letconu'.. ba cu sacâz, ba cu șmirghel, ba iar cu acetonă.. după ce-am ciufulit cablul bine.. parcă am reușit să fac un pic de cositor să prindă pe unele dintre fire..
Inițial idee mea era să creez un bumb de cositor in capul cablului care să se oprească în pieasa pregătită anterior.. dar m-am lăsat păgubaș...
Până la urmă am tras cablul până la marginea piesei găurite, l-am apăsat bine, am pus sacâz, am pus flacăra pe ele.. și-am băgat cositor până n-a mai putut.. Pare să fie ce trebuie...
Încă n-am testat toate cârpelile astea... sper să țină..

 

post-89991-0-57354100-1447849795_thumb.jpeg

post-89991-0-84755100-1447850585_thumb.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai bună variantă pentru decapat e aspirina, care e un acid (acetilsalicilic).

Pune cablul pe o pastilă de aspirină, apoi letconul încins peste, dar vezi că fumul e toxic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai bună variantă pentru decapat e aspirina, care e un acid (acetilsalicilic).

Pune cablul pe o pastilă de aspirină, apoi letconul încins peste, dar vezi că fumul e toxic!

 

Am încercat și eu ce acid mi-a venit în cap.. la aspirină nu m-am gândit... Notat! Mulțam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, un set de scarite e in jur de 90-100 lei... mai sigur decat sa te trezesti ca-ti zboara improvizatia de acolo :)

In loc de diblul de la schimbator poti sa pui un surub si o piulita lunga, peste care sa pui un cauciuc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...