Emotion Postat Aprilie 13, 2016 Autor Share Postat Aprilie 13, 2016 Tzu ... nu am probleme cu franarea, am probleme cu suspensia cand trec peste diferite chestii ... de frana am zis eu ca am comprimat suspensia tinanad frana fata si apasand pe ghidon, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 14, 2016 Share Postat Aprilie 14, 2016 (editat) La mecanic merg dar mai intai sa ajunga salarul ) ... va intreb pe voi fiindca mecanicii stii cum sunt, schimba si aia si aia si aia , hai sa schimbam si aia, doar tu ma platesti ) Pai si eu sunt mecanic,dar iti spun doar sa schimbi anvelopa fata.. Editat Aprilie 14, 2016 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 14, 2016 Share Postat Aprilie 14, 2016 Chiar si cu o anvelopa de lemn, e prima oara cand aud de socuri in ghidon care sa te arunce de pe motocicleta... Si am vazut multe motociclete cu gume foarte vechi. Ma rog... cred ca ar trebui inca o parere avizata legata de comportament. Mergi la cineva cu experienta! Cheers! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 14, 2016 Admin Share Postat Aprilie 14, 2016 La cum descrie fenomenul nu cred ca (numai) de la cauciuc este problema! Edit: Am scris in acelasi timp, si eu am aceeasi parere! Eu as desface furcile, nu stiu de ce cred ca nu mai exista gram de ulei prin ele, sau daca este e namol.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emotion Postat Aprilie 14, 2016 Autor Share Postat Aprilie 14, 2016 da Luv ... si eu sunt de parere ca uleiul ala (daca mai exista) din 2004 pana acum, nu mai arata chiar a ulei. Oricum in urmatoarele zile ajung la mecanic si pe langa gume o sa il rog sa verifice si uleiul din telescoape ... l-as verifica eu dar credeti-ma ca m-am uitat la furca aia juma de ora si nu am gasit pe unde as putea scoate o picatura doua de ulei din telescoape. Ati patit vreodata ca suspensia sa ajunga la capatul cursei daca ati luat din greseala un hop mai mare fara sa il vedeti ? ... am luat ieri o bucata de asfalt de vreo 7-8-9 cm si s-a simtit urat de tot ... era seara si nu stiam ca astia s-au apucat de reparat la o strada abia turnata ... au turnat prostii in jurul unui canal un guler de bitum destul de inalt, pe principiul ... trec cateva masini si se niveleaza. Pe franare am senzatia ca furca se comprima cam mult ... raman doar vreo 30 mm din telescop intre semeringul de praf si jug. Oricum, dupa ce rezolv va anunt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 14, 2016 Admin Share Postat Aprilie 14, 2016 Sunt convins ca nu ai ulei in telescoape, fa servisarea furcii la un mecanic bun si pe urma scapi de griji. Trebuie verificat si rulmentul la jug totodata, dar eu sunt convins ca daca ai asa mare cursa atunci telescoapele sunt de vina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Aprilie 14, 2016 Share Postat Aprilie 14, 2016 prea multa vorba la rece. Treci la mecanic, schimba uleiul din furca(ce sa mai verifici??), schimba guma daca o ai deja, verifica rulmentii de jug pt joc/oprituri. Suspensia aia care ajunge in capat e fix de la ulei. Fugi la mecanic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Aprilie 14, 2016 Share Postat Aprilie 14, 2016 Si din cauza unui rulmant al rotii , poate face asa ceva . Ar trebui verificate si suruburile din capul telescopului , cele de jos . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Aprilie 15, 2016 Share Postat Aprilie 15, 2016 (editat) avut aceeasi problema la fosta mobra (ntv 650) cand am cumparat-o.....si un cloncanit urat cand treceam la viteza mica pe acelasi tip de denivelari si troncanituri puternice in ghidon.....solutia?? demontat integral telescoapele,jugul,roata. concluzie: cuzinetii din jambe uzati, jambe uzate ,uleiul..pardon.. pamantul cu mal inlocuit ,regresat si strans bine rulmentii jugului ( erau slabiti ),inlocuit rulmentii roata fata,simeringuri ulei noi,kit reparatie telescoape,alt cauciuc sh dar mai nou. si problema tot nu s-a rezolvat 100% din cauza uzurii jambelor,dar manifestarea fu aproape imperceptibila dupa toate reparatiile. deci,sunt multe de investigat.....mecanicului,spor la treaba....si tie spor la portofel,poate ai noroc sunt mai putine reparatii...la mine a fost tot tacamul.dar si mobra mai veche Editat Aprilie 15, 2016 de mad_max_86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Aprilie 20, 2016 Share Postat Aprilie 20, 2016 ca si management al problemelor cat sa fie mai ok la portofel: - schimb ulei jambe, verificat daca sunt drepte. Fara umblat la cuzineti ca iti creste manopera, chiar daca au joc.. il mai duce 1 sezon la treaba asta mecanicul sau tu veti zice: daca tot umblu, umblu si la cuzineti ca e "mai bine" - nu, e mai scump. Si daca pui cuzineti e mult mai scump - schimb cauciuc, iar mecanicul verifica si rulmentii rotii - daca sunt cam praf si se poate dovedi - ia altii, ar trebui sa fie cam 50 de lei amandoi cu tot cu garnituri - AllBalls vezi user kex83 Schimbul de ulei te costa cam 200 lei + ulei la un mecanic de cartier, cauciucul cam 50 de lei pt schimb, rulmentii ar fi 50 de lei. Poate mai putin, depinde de cine dai. Daca intra si cuzinetii in schema cu manopera aferenta.. foarte posibil sa mai pui 2-300 de lei peste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Aprilie 20, 2016 Share Postat Aprilie 20, 2016 Esti sigur ca ai explicat corect ceea ce ai experimentat? Socurile despre care vorbesti sunt de natura celor descrise, de a te azvarli de pe motocicleta sau sunt vibratii pe care le simti in palme? Verifica daca ai toate suruburile de la roata, etrieri, capat de jambe, jug inferior si superior si ghidoane stranse corect (nu exagerat). Si daca sunt socuri in palme care-i cauza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 20, 2016 Admin Share Postat Aprilie 20, 2016 Omul a scris vibratii in palme, tu intrebi de socuri in palme.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 20, 2016 Share Postat Aprilie 20, 2016 (editat) Asta a scris Suspensia culiseaza dar in ghidon se simt niste socuri groaznice, mai mai sa sari de pe ea daca ai putina viteza. Eu unul pana acum n-am mai auzit de asa ceva... poate o fi sarit demult peste ghidon si a scapat de probleme Editat Aprilie 20, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Aprilie 20, 2016 Share Postat Aprilie 20, 2016 Vibratii am vrut sa scriu dar citeam si ma gandeam la ce se scrisese mai sus. La vibratii ma refeream , deci ceva on topic avem ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 20, 2016 Share Postat Aprilie 20, 2016 - schimb ulei jambe, verificat daca sunt drepte. Fara umblat la cuzineti ca iti creste manopera, chiar daca au joc.. il mai duce 1 sezon la treaba asta mecanicul sau tu veti zice: daca tot umblu, umblu si la cuzineti ca e "mai bine" - nu, e mai scump. Si daca pui cuzineti e mult mai scump Da, intradevar, o logica corecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 20, 2016 Share Postat Aprilie 20, 2016 Salut! Eu am patit ceva similar dintr-un motiv complet diferit de al tau, respectiv cind am schimbat uleiul din furca l-am masurat cu sortu si am pus mai mult decit trebuia, dar egal =)) intr-o furca era inversata. Evident ca a inceput sa se blocheze hidraulic la primele gropi asa ca am refacut matematica si si-a revenit. In cazul tau, dupa cum o descrii, pare a fi ceva similar, respectiv ori se blocheaza/ ajunge la capat furca ( lipsa de ulei, s-o fi rupt ceva in ea, are draci), ori daca e cauciucul, atunci motivul pe care l-as vedea ar fi ca pur si simplu e carcasa moale undeva si ii permite sinei/bolovanului sa ajunga pina la janta din cauza ca se deformeaza ( face o basica sa zicem in partea opusa). In cazul ala ma gindesc ca ar trebui poate sa vezi ceva urme pe janta..In tot cazul, daca i-a venit timpul sau pare dubios, schimba cauciucul fara sa te gindesti prea mult pt ca daca e 1% sansa sa fie de acolo, ma gindesc ca s-ar putea sa coste mai mult reparatul combinezonului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Aprilie 20, 2016 Share Postat Aprilie 20, 2016 In primul rand vezi ce ti-a zis TNG. Pe urma daca nu se rezolva mai vezi, dar putin probabil. Oricum daca zici ca ai deja cauciucurile luate, nu-ti ramane decat sa le schimbi. Anvelopa din 2004 e foarte veche, incerca sa te desparti de ea. Daca si furca e neatinsa tot de pe vremea aia, nu cred ca mai are vreo zeama in ea. Deci pasul doi ar fi sa servisezi si furca chiar daca nu curge, masori arcurile, inspectezi cuzinetii. 3 rulmentii. 4 alte scenarii - ceva stramb, daca nu se rezolva cu mentenata /consumabile normale. Poti verifica daca ghidonul (sau semighidoanele) sunt stranse bine, daca telescoapele sunt stranse egal (aici trebuie cu simt de raspundere sau dinamometrica). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emotion Postat Aprilie 24, 2016 Autor Share Postat Aprilie 24, 2016 Scuzati ca nu am mai apucat sa scriu pe topic ... Inca nu am rezolvat. Astept sa vina mecanicul, a fost plecat din tara. Dupa Paste o duc sa schimb gume si servisat furca si tot ce mai trebuie ... tind sa cred ca e uleiul, si am observat si de ce acea diferenta care am simtito eu aproape peste noapte. Dimineata la vreo 5-6 grade ... furca abia daca culiseaza 40 mm pe franare ... in schimb cand sunt 25 sau mai cald, furca culiseaza aproape pana la capat ... se lasa 30 mm numai cat ma asez pe ea ... si am 55 kile ). Uleiul nu a fost schimbat niciodata din 2004 pana acum, sigur nu mai are aceleasi proprietati. Acum pana vine mecanicu vreau sa rezolv alta dilema. Cum e mai bine sa fie suspensia fata? mai tare, sau mai moale ? ... La mine franeaza mult mai bine la 5 grade cand cursa e minima ... la vreo 25 grade abia franez si roata incepe sa trepideze (pierde aderenta) ... sa nu mai zic cand trec peste o denivelare cu ceva viteza, ca ma arunca pe seaua la pasager ). » Post actualizat in 24 Apr 2016 08:22Ce ulei ma ajuta sa obtin o aderenta mai buna ? Vascozitate mai mare sau mai mica ? respectiv suspensie mai tare sau mai moale. Momentan trebuie sa iau curbele cu 30 la ora, o pietricica micuta e de ajuns ca fata sa topaie si sa ma oblige sa o indrept. (comfortul mai putin conteaza atat timp cat obtin manevrabilitate simtitor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Aprilie 24, 2016 Share Postat Aprilie 24, 2016 Ulei aderent ! toata lumea spune sa te duci la un mecanic tu nu . deci dute la un mecanic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emotion Postat Aprilie 24, 2016 Autor Share Postat Aprilie 24, 2016 mi-am facut programare la mecanic, astept sa vina in tara. Eram doar curios ce ulei ajuta mai mult ... gen cu 5w ai mai mult comfort ... cu 10w ai mai multa stabilitate ... etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 24, 2016 Share Postat Aprilie 24, 2016 mi-am facut programare la mecanic, astept sa vina in tara. Eram doar curios ce ulei ajuta mai mult ... gen cu 5w ai mai mult comfort ... cu 10w ai mai multa stabilitate ... etc N-are treaba, pui ce zice manualul ... mergi cu incredere la mecanic, o sa iti rezolve el treaba, presupun ca de Ciprian e vorba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 24, 2016 Share Postat Aprilie 24, 2016 Eram doar curios ce ulei ajuta mai mult ... gen cu 5w ai mai mult comfort ... cu 10w ai mai multa stabilitate ... etc Daca nu ai reglaje, vascozitatea uleiului influenteaza gradul de amortizare (compresia/revenirea) iar nivelul, impreuna cu rata arcurilor, cursa maxima. Nu exista varianta "magica", fiecare combinatie este mai mult sau mai putin potrivita unor conditii specifice cum ar fi masa totala, calitatea suprafetei de rulaj, compozitie/denivelari, tipul gumelor, etc., si, nu in ultimul rand, caracterul pilotului. Una peste alta, intr-un cuvant, vrei sa reglezi suspensia in asa fel incat sa folosesti toata cursa disponibila. In principiu o suspensie mai dura ofera un feedback mai bun insa rupe aderenta mai rapid pe cand o suspensie mai dulce face motorul mai stabil si te poate scoate din oarece belele... reversul medaliei fiind ca nu prea simti ce face motorul. In alta ordine de idei, daca furca aia nu a fost servisata din 2004... eu nu nici macar nu as impinge de pe langa motorul ala, daramite sa ma mai si urc pe el. Suspensia e extrem de importanta la o motocicleta si rolul ei primordial nu este confortul ci de a tine rotile in contact cu asfaltul... cat mai mult posibil. Nu ai suspensii, nu ai frane! In al doilea rand, daca furca fata e in starea aia, foarte probabil ca nici spatele sa nu fie in stare mai stralucita... iar suspensia lucreaza in tandem, fata-spate. Cred ca nu ar strica sa o duci la cineva de meserie sa-ti faca o evaluare cinstita. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.