Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 633
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

^^ am pus filmulet pe celalat topic : /index.php?/topic/749278-accident-popesti-leordeni-gsx-r-cu-matiz/page-13&do=findComment&comment=4392058
si am zis cateva pagini mai tarziu in discutie ca vitezana opreste mai repede. Mie pe cancerul ala sapt trecuta imi iesisera vreo 10 pasi cu autobuzul de la 60 pe bord.

In ambele cazuri mult mai parfum decat ce se debita pe aici(adica pe topicul respectiv) cu atata inversunare. Fericirea unora e doar sa se contrazica cu orice pret. Iar cand le ceri ceva... "nu, nu, tu primul". Bine :D succes si sa traim :D

iar haladeala a inceput cam de pe pagina 12: /index.php?/topic/749278-accident-popesti-leordeni-gsx-r-cu-matiz/page-12

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara supărare, dar pare ca incerci sa discreditezi o persoana de buna credinta.

Zahei nu a prezentat rezultatele unui studiu academic si nici nu are logistica Brembo in spatele afirmatiei sale. Cunoștințe si resurse care se pare ca lipsesc si celor care-l vaneaza cu atata ambitie pentru niste amarati de pasi in plus sau in minus. In acest context nu se evidențiază decat dorinta de a ridiculiza cu orice pret, culmea, pe fondul neputinței de a demonstra contrariul sau de a confirma aproximativ o afirmatie contrara cu valoare de adevar.

Not fair...

» Post actualizat in 23 Oct 2017 08:39

Lui @prafrau ma adresam...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@ WotRU2Me

 

Cred ca durerea lor cea mai mare este ca s-a ridicat cortina si acum se vede clar care unii dintre marii sfatuitori debiteaza doar din imaginatie si youtube .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat si eu un astfel de experiment pentru a strange niste date, au venit vreo 5-6 baieti voluntari, am fost goniti din parcarea de la outlet militari, am mers peste strada si pana sa reluam a venit ploaia si aia a fost tot :grinbandit: si apoi n-am mai mers cu moto.

 

distntele astea minime - medii - maxime te pot pune pe ganduri cand vei vedea de ce tarla ai nevoie sa opresti la viteze mari, poti sa intelegi ca risti f mult cand nu ai acea distanta minima.

 

ok, unii vor spune "nu tre neaparat sa opresti de tot, poti doar sa eviti" , da , usor de zis, dar nu vedeti ca e plin netu de clipuri cu target/point-fixation?

 

cat despre "ce distanta sa pastrez fata de masina din fata" eu cred ca mai sigur e cu regula de 3 secunde fata de masina din fata? sau cate secunde erau? cu cat mai incepator, cu atat mai pui 1-2 secunde, 3?

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara supărare, dar pare ca incerci sa discreditezi o persoana de buna credinta.

Zahei nu a prezentat rezultatele unui studiu academic si nici nu are logistica Brembo in spatele afirmatiei sale. Cunoștințe si resurse care se pare ca lipsesc si celor care-l vaneaza cu atata ambitie pentru niste amarati de pasi in plus sau in minus. In acest context nu se evidențiază decat dorinta de a ridiculiza cu orice pret, culmea, pe fondul neputinței de a demonstra contrariul sau de a confirma aproximativ o afirmatie contrara cu valoare de adevar.

Not fair...

» Post actualizat in 23 Oct 2017 08:39

Lui @prafrau ma adresam...

 

care buna credinta? nu exista buna credinta cand omul e pe afaceri aici

cand a fost vorba de demonstratie omul a zis direct ce rezultate obtin cursantii lui si ca poate fi gasit la cursurile lui (/index.php?/topic/749278-accident-popesti-leordeni-gsx-r-cu-matiz/page-13&do=findComment&comment=4392102)

 

absolut ok, daca el face bani din asta ar fi culmea sa faca demonstratii gratis

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ettore, testele de azi au fost mai mult pentru noi, mai ales ca nu a participat nimeni de pe forum.

 

Nu eram retoric cand spuneam ca ati facut o treaba buna pentru voi. Chiar merita sa te educi. Eu, dupa o pauza mai lunga, mai intai incerc frana, incerc sa ma misc din nou in sa, ca sa ma obisnuiesc un pic cu realitatea. Dupa o pauza de 2 ani am mers din nou anul asta cu moto si am fost socat de frane, concluzia mea fiind ca nu franeaza (o Honda SC57).

"Golaneli" din astea sunt acum pentru mine doar o amintire (am doi baieti si sunt prea departe de Bucuresti).

Era frumos daca in filmuletele facute camera ar fi batut pe maneta de frana si asfalt.

 

@ettore are dreptate in sensul ...celuilalt topic.

 

 

ettore sper ca trollezi :) Franele mele au fost ambele (si 100 si 60) de la Linia Alba Groasa dinaintea zebrei. Linia aia e perfect perpendiculara pe banda si e trasa de baiestii de la ADP nu cu creta pe asfalt.

Deci pana una alta aia 8m nu prea mai sunt asa imposibili huh?

 

Nu trollam, am spus doar ce am vazut in filmuletele tale. Nu poti pune telefonul landscape? ca sa ''vada'' si maneta? Ar fi exact ce se doreste, momentul actionarii si reperul de pe asfalt. Presupun ca ai un suport prins pe ghidon, nu mere intors cu 90 grade?

Cea de la 100 km/h nu era on board, ca atare nu pot spune care era viteza si care era momentul actionarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@prafrau

Da, dar nu cred ca a incercat sa induca in eroare pe nimeni, cu nimic. Dincolo de a prezenta niște rezultate care pot ridica niste semne de intrebare (pe buna dreptate, dar si explicatii pentru posibile erori sunt destule, deci concluzia s-ar fi putut trage in mod elegant), chiar nu gasesc nicio pricina.

Pe bune acum, ai ceva cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care buna credinta? nu exista buna credinta cand omul e pe afaceri aici

cand a fost vorba de demonstratie omul a zis direct ce rezultate obtin cursantii lui si ca poate fi gasit la cursurile lui (/index.php?/topic/749278-accident-popesti-leordeni-gsx-r-cu-matiz/page-13&do=findComment&comment=4392102)

 

absolut ok, daca el face bani din asta ar fi culmea sa faca demonstratii gratis

ma frend ... acum cativa ani am vorbit cu cativa amici olandezi (instructori pe circuit) daca ar fi interesati sa faca niste cursuri de siguranta moto in rromania ...eram inca entuziast si credeam ca se poate schimba ceva , dupa aia mi-am dat seama de ce am plecat din tara ....

 

la voi nu e problema ca nu se poate, in mod sigur nu se vrea, daca vine unu sa va invete trebuie sa o faca moca , eventual sa va bage benzina pana la circuit ca e scuNpa si cursul sa nu fie la 7 dimineatza cum era pe amckart ca voi va treziti pe la amiaza asa, cand aveti chef.

 

bine ca m-am lasat pagubas ca ma faceam de rahan .

 

aici cand am citit povestea cu blocat spatele si minunea tehnicii hornet 900 cu ciciclistica de supermoto ... asta e nivelu de ....12m de la 60 la ora ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

atunci de ce te mai uiti la vitezometru? de ce mai masori?

 

For fun, asta nu pricepi. Viteza de pe bord(care nu e 100% reala) si repere desenate pe jos cu creta(da, astea pot fi exacte ca doar ai o ruleta) sunt niste chestii simplu de observat. Ce se intampla pe celalalt topic e prea mult, niste calcule de forte G and shit de puteai da 10 ani teze la fizica din ele. Get it?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma frend ... acum cativa ani am vorbit cu cativa amici olandezi (instructori pe circuit) daca ar fi interesati sa faca niste cursuri de siguranta moto in rromania ...eram inca entuziast si credeam ca se poate schimba ceva , dupa aia mi-am dat seama de ce am plecat din tara ....

 

la voi nu e problema ca nu se poate, in mod sigur nu se vrea, daca vine unu sa va invete trebuie sa o faca moca , eventual sa va bage benzina pana la circuit ca e scuNpa si cursul sa nu fie la 7 dimineatza cum era pe amckart ca voi va treziti pe la amiaza asa, cand aveti chef.

 

bine ca m-am lasat pagubas ca ma faceam de rahan .

 

aici cand am citit povestea cu blocat spatele si minunea tehnicii hornet 900 cu ciciclistica de supermoto ... asta e nivelu de ....12m de la 60 la ora ...

 

nu eram ironic cand spuneam ca e normal sa ceara bani daca pentru el asta e afacere

e un pic nasoala metoda de a-ti face reclama aruncand momeala ca apoi sa tai biletul, dar se practica

 

For fun, asta nu pricepi. Viteza de pe bord(care nu e 100% reala) si repere desenate pe jos cu creta(da, astea pot fi exacte ca doar ai o ruleta) sunt niste chestii simplu de observat. Ce se intampla pe celalalt topic e prea mult, niste calcule de forte G and shit de puteai da 10 ani teze la fizica din ele. Get it?

 

teza la fizica clasa a 9-a semestrul 1 poate

daca repeti anul de 5 ori probabil o dai de 10 ori, nu stiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trollam, am spus doar ce am vazut in filmuletele tale. Nu poti pune telefonul landscape? ca sa ''vada'' si maneta? Ar fi exact ce se doreste, momentul actionarii si reperul de pe asfalt. Presupun ca ai un suport prins pe ghidon, nu mere intors cu 90 grade?

Cea de la 100 km/h nu era on board, ca atare nu pot spune care era viteza si care era momentul actionarii.

telefonul l-am bagat in casca. Daca era pe suport gps nu se misca imaginea odata cu capul. Dar nah, daca trebuie sa-ti explic asta...

 

Fix comentariile astea sunt genul de replici sunt motivul pt care se lasa oamenii pagubasi. Cum zicea si @superbec, asta-i tara, n-ai ce sa faci. In Romania si in cazul de fata forumul asta, daca motociclistic nu esti chiar pilaf si mai stii sa te legi la sireturi cu una alta ce tine de motorete, ajungi sa ai 3 tipuri de reactii/replici:

 

1) Ignorance is bliss - ti s-a luat de tot, nu te bagi nici in discutii in care explici cauze ale dumelor unora si nici in discutii in care mai avertizezi pe cineva (pt ca e munca de Sisif) Ii vezi pe baieti ca se lipesc de masini si taci. Desi pare egoist, asta e concluzia la care ajungi in timp. Eu aleg doar sa mai fac cate-o caterinca pe topicurile de GP, cu rare exceptii pe alte topicuri.

 

2) Nu te bagi la avertizat pt ca e munca e Sisif si internetul oricum stie mai bine, dar mai intervii uneori la cate un accident sa punctezi unele cauze (ex: guma proasta, asfalt rece, rider care nu stie sa franeze etc). Eh, da ' nici asa nu e bine pt ca daca intervii te ia lumea de dusman, ca pe JAGI sau altii. La momentul asta deja cine si are un dram de judecata ar trebui sa isi puna intrebari, gume, asfalt alea. In schimb placa o stim cu totii deja: voi racerilor sunteti in bula voastra, pe noi ne alearga conservarii si pomii pe strazi, hua la raceri!

Si aici ajungi in timp la concluzia de la punctul 1.

 

3) Esti entuziast si punctezi cate o cauza a belelelor si mai punctezi si cate una pe la preventivitate. Iar aici avem cazul de pe topicul celalalt in care niste baieti au venit sa zica, stati ma manca-v-ar nenea ca nu e asa ca pe internet, se poate mai scurt, mult mai scurt cu frana. Moment in care orice om normal la cap ar fi zis "Ia ba sa ma duc sa incerc, asa o fi?".. dar nu.. ba chiar din contra: Nimeni crede pana nu vede, n-are cum, sa le arate altii! (eventual sa le bage si benzina vorba lui @superbec) si bam formule, grafice, nu exista, n-are cum...... auzi da' nu venim si noi la o samanta si plecam mai destepti de acolo? noi nu facem nimic, doar ne uitam, ca la noi noooo nu se aplica, n-avem 2 roti, doar la voi la raceri se aplica. :D

Aceeasi placa, voi racerii, hua, ne alearga pomii.

Si aici, acelasi rezultat: cand vezi fantasmagoriile ti se ia si ajungi la punctul 1.

 

So there you go, motociclism.ro in a nutshell :D

 

Si mai vin unii sa zica cum ca vezi dom'le, ne leaga aceasta pasiune comuna.. ca noi suntem o comunitate. ......................... PAHAHA. Amuzant :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu tara ci romanii ;) Romanii sunt cheia.

Implicarea mea bate spre zero, io-mi vad de kilometrii mei frumos si stiu si cand ma opresc daca e de vreo nefacuta. Ziceam de ce n-ai cum s-o scoti la capat cu romanii, nu eu am fost ala care m-am vaitat ca ma alearga pomii. :D Sa fii roman nu tine de cetatenie, ci de mentalitatea de a fi tare-n grai pe stomacul gol. Aia e chichita, ca in rest oricum a fost mereu scapa cine poate, da' sa nu va vaitati ca la noi nu se face, ca stim cu totii de ce nu se face ;)



Topicurile astea imi aduc aminte fix de sedintele de bloc, la care am renuntat demult sa mai particip pt ca, la fel, n-ai cum cu romanii.

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca am o clipa libera:

- discutia a pornit de la cei 6 m oprire de la 60 km/h. Nu capabilitatile tehnice sau priceperea pilotului ma incurca pe mine si faptul ca poti frana cu deceleratii atata de mari - 2,34 g - fara sa te dai peste cap.

- am masurat cu telefonul mobil ce spune Waze la viteza: la masina 130 Km/h Waze - 138 Km/h pe bord, la duba 100 km/h Waze vs 105 km/h pe bord

la moto (BMW R1200RT si Honde Goldwing) valorile sunt mai apropiate 130 Km/h Waze - 134 km/h pe bord. Asadar diferente de max.5%. Cat de precis este GPS-ul din telefon este alta problema.

Acuma experimentul facut de colegi arata ca sunt posibile decelerari de 1,2 - 1,5 g chiar cu motoare de strada si motociclisti amatori.

 

Urmatorul lucru pe are am sa-l fac, iarasi calcule pe hartie :) , am sa vad si eu de curiozitate unde se afla centrul de greutate la BMW si la GW (fara pilot) si sa calculez care ar fi teoretic limita de deceleratie inainte de tumba. Daca iese 2,5 g atunci cei 6 m ai lui @zahei sunt posibili cu frane si indemanare pe masura.

 

@george05 O sa incercam la primavara sa facem testul strict legat de distanta de franare. Timpii de reactie sa nu ne deranjeze. M-am gandit sa folosim cel putin 2 camere cu afisaj simultan pe ecran si sa consideram inceputul fizic al franarii cand se aprinde lamap spate. E bun? Cand s-a aprins lampa vedem cu a o doua camera unde este roata fata si unde se opreste tot roata fata. Si pe ecran o sa avem si timpii de la un cronometru, ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt unele softuri destepte care iti zic frame cu frame ce si cum. Nu stiu sigur cum se numesc dar stiu ca le folosesc unii antrenori de bowling pentru a studia postura, timingul pe apropiere la linie, si pentru a calcula viteza bilei la eliberare, pe diferite sectiuni de pista, precum si rotatia imprimata la eliberare. Daca aveti cunostinte pe la IDM, poate puteti face rost de el. Patronul de la IDM e foarte amabil si motociclist pe deasupra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce succes are topicul meu :))

 

Multumesc de aprecieri, bune si rele deopotriva.

 

Poate data viitoare ne strangem mai multi, eu tot cred ca se poate o intalnire :)

Daca sambata / duminica nu ploua rau (si scap viu de aici de la client), eu ma prezint la noua intalnire. Chiar daca ploua usor sau este ud pe jos tot am sa vin sa vedem cum opreste cu ABS pe ud. Cu transalp-ul am mai verificat pe ud, cu BMW-ul inca nu. Si oricum ar pica la fix ca tocmai ce il scot din service asa ca numai bine de dat cu el de pamant :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

telefonul l-am bagat in casca. Daca era pe suport gps nu se misca imaginea odata cu capul. Dar nah, daca trebuie sa-ti explic asta...

 

Fix comentariile astea sunt genul de replici sunt motivul pt care se lasa oamenii pagubasi. Cum zicea si @superbec, asta-i tara, n-ai ce sa faci. In Romania si in cazul de fata forumul asta, daca motociclistic nu esti chiar pilaf si mai stii sa te legi la sireturi cu una alta ce tine de motorete, ajungi sa ai 3 tipuri de reactii/replici:

...

...

So there you go, motociclism.ro in a nutshell :D

 

Si mai vin unii sa zica cum ca vezi dom'le, ne leaga aceasta pasiune comuna.. ca noi suntem o comunitate. ......................... PAHAHA. Amuzant :P

 

Da, n-am fost atent de unde filmai, doar remarcam ce ar fi important sa fie in filmare. Comentariu tau rautacios este inutil si nu face decat sa te defavorizeze, ramai pertinent in remarci.

Pentru a efectua masuratoarea spatiului de franare ai nevoie de viteza initial, punctul de inceput si cel de sfarsit. Masuratoarea este corecta atunci cand poate fi repetata si reperele // unitatiile de masura pot fi dovedite. In cazul de fata nu mi se pare nerezonabil sa cer in filmare cele trei repere principale, mai ales ca acest lucru nu este greu de realizat.

Intotdeauna sunt ceialalti de vina :nono: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unii ar face orice ca sa imi demonstreze ca ma insel. acum ca ne apropiem de cei 6 metri, masuram cei 60 km/h cu gps-ul, ca sa fie mai multi pe bord si cu camere multiple ca sa masuram la centimetru :) va doresc succesuri, dragi savanti. celorlalti, felicitari pentru distantele sub 10m. intr-o zi exercitiile astea or sa va foloseasca, nu ma indoiesc de asta!

Editat de zahei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...