Jump to content

Recommended Posts

am shoei gt-air cu doape alpine din alea bradulet. Cand zic ca mi-a rupt creierii, mi-a rupt creierii :)) Ca e din cauza turbulentelor. Cand m-am ridicat in picioare pe ea, "fasaie" aerul ca la sportive, deci e mult mai bine. Parerea mea e ca parbrizul ala e de vina. Cand m-am urcat pe 500x a fost un pic mai linisite, dar si aia iti rupe creierii. Eu m-am jucat side-by-side pe ele un weekend intreg si mi s-a parut mai fun CB-ul. Le-am cumparat pt ceea ce sunt si atat. Ia aminte ca torn km  toata ziua buna ziua cu un KTM 1290 SAS deci oricum 90% dintre motoare sunt "moarte" pt mine :P   E doar parerea mea ca CBul e mai fun prin prisma faptului ca, repet, am sarit de pe una pe alta un weekend intreg (inclusiv niste autostrada) - lar la 180kmh pe NC lucurile sunt Foarte inspaimantatoare... oricata greuitate zici tu ca ar avea si ca o ajuta.

Daca NC-ul era 7000E si avea 205-210Kg atunci era mega castigator, dar asa un maxiscuter mare care face tot ce face si NC-ul, e si mai usor si mai ieftin, nu cloncane cutia, ai mai putina mentenanta de facut la el, spatiu din fabrica mai mare (2 casti vs 1 la NC). 
D-aia zic ca nu mi-e clar neaparat conceptul. Gen ori iti iei motor si tragi ponoasele unui motor, ori iti iei maxiscuter si te doare la banana. Dar asa... un agregat care face ce face un maxiscuter dar arata ca un motor... mie nu mi-e foarte clar. Ma rog, mie. 

De-aia zic ca l-am comparat side by side 2 zile cu CB-X ca "motoare' si in zile diferite cu Xmax400 de care m-am indragostit. 

No offence. Banuiesc oricum ca in ziua de azi trebuie oricum acoperite TOATE nisele posibile... de-aia avem BMW seria4 si Audi A5 .... in 4 usi :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde foarte mult de inaltimea pilotului. La CB500X cu parbriz de toruing daca bag capul la cutie si stau circa 10 cm mai jos este liniste, altfel este galagie asa cum spui.

La fel era si pe R1200RT.  Ce sa faci, dezavantajul de a fi prea inalt.

Evident depinde si de viteza. La 100-110 este inca OK. Dupa aceea devine galagios.

Asa ca am rezolvat problema cu Goldwing-ul care are ditamai parbrizul. 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la vajaiala si discomfort din cauza parbrizului...

Stiti ce motor am, nu intru in detalii. Cu parbrizul stock, chiar si inclinat (prin adaugarea unor piulite de 13 in partea de jos a suportului, am vazut ca asa se practica), ridicat la maxim, aveam buffeting de numa-numa. Efectiv ma ametea. Am pus o panarama de deflector chinezesc si... minune! Efect similar cu Givi Air-Flow. Testat la interval de 1 minut cu motoreta similara (am facut schimb cu un prieten). Si ala avea parbrizul reglat mai sus. Trecem peste. Mi-am luat un parbriz de tip touring, de la mgg.pl - in lungime parca un pic mai mare decat aveam parbrizul stock + deflector. Buffeting la greu. Noroc ca mi l-a bestelit o cioara (cu aripi, nu de aia ciorditoare) la nici 300 km dupa instalare (in drum spre Croatia). Indiferent cat de sus sau cat de jos l-as fi reglat (montat pe niste glisiere din aluminiu), tot imi luam palme peste casca. Intors acasa, dupa 3500 km de vajaiala peste 80-90/h, am montat inapoi parbrizul stock + deflectorul. Totul cum trebuie. Adica mult mai bine decat cu parbrizul touring. Am impresia ca deflectorul (fie el Givi, Mad-Stad, Puig sau alte chinezarii) face un fel de contra-presiune si elimina (sau reduce) din turbulente. La motoreta mea cica si oglinzile stock dau turbulente, insa nu am de unde sti, eu am pus oglinzi de Pegaso (mai cracanate).

As putea face pariu ca, daca se monteaza un deflector bunisor (de ala cu doua prinderi, nu chinezarie cum am eu), iar riderul nu are peste 1,80, s-ar reduce semnificativ turbulentele. Sunt modele la care se gaureste parbrizul. Dar, pentru cei pretentiosi, parca vazusem si prinderi fara gaurire. Dezavantaj la deflector: apasarea aerodinamica va creste, forteaza un pic prinderile parbrizului, pot aparea crapaturi (la mine au aparut). Posibil sa fie si greutatea deflectorului sa aiba o contributie.

Oricum, cu greu gasesti un motor la care sa spui ca nu iti baga buffeting cu parbrizul stock, mai ales daca ai o inaltime mai asa, peste 1,70.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam da, la CB500X daca ma lasam un pic mai jos, se reducea semnificativ. Daca as avea motoreta aia, primul lucru i-as pune deflector. In schimb la NC oricum stateam, era vijelie. Ca sa nu mai zic ca in 10min de autostrada pana la snagov mi-am umplut viziera de bondari. 

Faza e ca multa lume daca nu face comparatie cu ceva unde nu primesti pietroaie in cap, are impresia ca asa trebuie sa fie treaba vantul :) 
La Ktm primul lucru cand l-am luat i-am pus deflector, pana au iesit pe piata martritele cu parbrize aftermarket. Apoi am cumparat Givi touring care e mai lung dar cel mai important mai lat in extremitatile de sus, si imi arunca turbulentele la o palma pe  langa lateralele castii, deci e perfecta liniste la viteze de autostrada. Cu cel stock de la forma/decupaj, imi veneau uraganele fix in urechi. 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie in frunte mi le dadea. Si am casca de aia cu cozoroc, deci iti dai seama cum se simte fara deflector.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, LimpTA a spus:

Cam da, la CB500X daca ma lasam un pic mai jos, se reducea semnificativ. Daca as avea motoreta aia, primul lucru i-as pune deflector. In schimb la NC oricum stateam, era vijelie. Ca sa nu mai zic ca in 10min de autostrada pana la snagov mi-am umplut viziera de bondari. 

Faza e ca multa lume daca nu face comparatie cu ceva unde nu primesti pietroaie in cap, are impresia ca asa trebuie sa fie treaba vantul :) 
La Ktm primul lucru cand l-am luat i-am pus deflector, pana au iesit pe piata martritele cu parbrize aftermarket. Apoi am cumparat Givi touring care e mai lung dar cel mai important mai lat in extremitatile de sus, si imi arunca turbulentele la o palma pe  langa lateralele castii, deci e perfecta liniste la viteze de autostrada. Cu cel stock de la forma/decupaj, imi veneau uraganele fix in urechi. 


 

 

La NC este disponibil parbrizul de mai jos Puig, mă gândesc dacă merită sau nu-și are rostul?

 

 

 

puig_touring_windscreen_honda_nc700_x2016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merita cu deflector, am mers și eu cu un Gtr 1400 care avea deflector și nu mi-a venit să cred cât era de silențioasa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 15.06.2019 la 9:05, l.u.v a spus:

Merita cu deflector, am mers și eu cu un Gtr 1400 care avea deflector și nu mi-a venit să cred cât era de silențioasa. 

pai ai mers fara deflector sa vezi cum e?

 

gtr-u ala e facut sa mergi sustinut cu viteze de care scuterul asta nu e capabil ,logic ca are protectie la vant si nu vine neaparat de la un parbriz aftermarket sau deflector.

 

din cate am incercat eu pana acum , daca vrei protectie la vant (la viteze de autobahn) pui parbriz double bubble , nu deflectoare sau rahaturi de 2 metri 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma nu inseamnă că trebuie sa mergi cu el cât ține bordul. În gașca mea toți mergem 120-150 km/ora, inclusiv cel cu GTR. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai la 120 cu o casca buna si dopuri mergi si cu full naked ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, este timpul sa recunosc faptul ca am gresit sa ma indoiesc de consumul colegului @Minu.

Daca nu vedeam cu ochii mai nu prea puteam sa cred dar este real ca scoate 5l/100km cu 600rr-ul lui , din 2007.

Eu oricum ieseam astazi la un clasic de munte si l-am invitat sa vina cu noi .

Pana la Valeni a fost groaznic pentru ca am crezut ca o sa murim de cald dar dupa a devenit chiar placut si am facut o tura faina .

Am fost 4 motorete .Gsxr 1000 k6 , Fireblade 919 si 600rr am mers la  fel si un gsr 600 care mergea destul de incet ca sa trebuiasca sa-l asteptam ocazional.

Gsxr si Fireblade au scos exact la fel , 7,5  si  rr-ul colegului @Minu a scos 5 , la fel ca Gsr-ul care a mers mai incet.

 

Deci el a alimentat plin la Ploiesti si la intoarcere plin la Valeni si a bagat doar 11,3 l 

Defapt este putin sub 5 dar nu mai avea rost sa stau sa calculez exact .Doar faptul ca a bagat doar 11 l cind eu am bagat 15 , a fost suficient pt mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, n-aveam de ce sa mint man, ai vazut ca am mers plin pe plin si am resetat Kilometrajul din pompa in pompa, mai exact cu 11,33 l am facut fix 247Km si ai vazut si tu ca nu am mers economic deloc ci probabil a trebuit sa trag mai tare ca sa stau langa voi avand in vedere ca eu am in minus vreo 400cc :).

 

Oricum, una peste alta a fost o zi superba cu vreme ok si multe multe curbe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 15.06.2019 at 9:49, Idealbike2018 said:

 

La NC este disponibil parbrizul de mai jos Puig, mă gândesc dacă merită sau nu-și are rostul?

 

 

 

puig_touring_windscreen_honda_nc700_x2016.jpg


Vezi ca am auzit zvonuri ca astea Puig sunt cam zgariecioase si se matuiesc mai repede decat Givi, cel putin la modelele facute pentru motoreta mea. Asa zic baietii pe advRider. Sincer si la asta givi am vazut micro zgarieturi cu toate ca am destula grija de el si evit sa il sterg prafuit, ci il spal cat mai mult sub presiune. Deci nu vreau sa imi imaginez cum se fac alea de la Puig. 
Cel mai smecher mi s-a parut deflectorul MRA pe care l-am avut. Zici ca era din sticla, il stergeai cu servetelul umed el fiind plin de mizere si nu ramanea nicio urma. Dar deh... 100E doar deflectrul. 
Oricum pentru parbrize orienteaza-te catre plastic de calitate, ca inevitabil vei fi nevoit sa-l stergi si intre spalatorii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 17.06.2019 la 11:26, LimpTA a spus:


Vezi ca am auzit zvonuri ca astea Puig sunt cam zgariecioase si se matuiesc mai repede decat Givi, cel putin la modelele facute pentru motoreta mea. Asa zic baietii pe advRider. Sincer si la asta givi am vazut micro zgarieturi cu toate ca am destula grija de el si evit sa il sterg prafuit, ci il spal cat mai mult sub presiune. Deci nu vreau sa imi imaginez cum se fac alea de la Puig. 
Cel mai smecher mi s-a parut deflectorul MRA pe care l-am avut. Zici ca era din sticla, il stergeai cu servetelul umed el fiind plin de mizere si nu ramanea nicio urma. Dar deh... 100E doar deflectrul. 
Oricum pentru parbrize orienteaza-te catre plastic de calitate, ca inevitabil vei fi nevoit sa-l stergi si intre spalatorii. 

 

Am luat un Puig zgariecios îl testez și revin cu o impresie :) Și parbrizul original s-a zgâriat instant nu mă aștept să fie altfel nici Puig.

Nu am nici o așteptare, sper să mi-o depășească :)

 

Edited by Idealbike2018

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm si eu consumul de scuter al unei Honda NC750 (am avut una 1 an).

Pentru consum asemanator (usor crescut, neglijabil insa), usurinta: a motorului (196 kile la plin) si in exploatare, cuplu si putere garla pentru cilindreea lui, recomand Tracer 700.

Este ideala si in oras.

Pe autostrada am mers constant cu 170-180km/h (ma intorceam de la Seawolves si ma grabeam) si n-a avut nici o greata.

 Honda NC750 mi-a placut (insa cu Tracerul am mereu un zambet tamp, alta e senzatia, raspunde imediat la comenzi si pare ca nu simte pasagerul daca acesta nu sare de 60 kile de dulceata). Inaintea Tracerului am avut un Vstrom 2016 si nu m-a impresionat fata de prima varianta, practic nu prea au schimbat nimic... (am avut si Vstrom 2004 cand la noi modelul era vazut ca o struto-camila si nu prea se inghesuia lumea sa le cumpere, erau doar vreo 3 in tara, din ce stiam eu).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda i Honda. ia bagati un ochi, la specs, la toate motoretele lor noi. Cai putini, kg multe, la multe dintre ele. Pai Nc ul asta are aproape aceleasi kg cat un CBF1000, si caii, aproape la jumate. Bine, vine si de la normele de poluare....

Legat de consum, nu va mirati, ca practic e jumate de motor de honda jazz :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici ai dreptate.

Nu inteleg de ce la un motor gandit pentru consum (cu un rezervor de doar 14L, cuplu bun si mai putin de 50cp) nu e gandit sa fie si usor ... Adica daca tot au pus o gramada de plastice, are rezervor mic si roata de 17 pe fata,  de ce cantareste cat un VStrom ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am testat parbrizul de la Puig, pot spune că s-au redus semnificativ turbulențele în zona pieptului, încă există ceva "vijelie" spre partea de sus a căștii dar e clar o îmbunătățire.

 

Câteva poze SF-uri prelucrate :)

 

 

IMG_20190626_175645_002.jpg

IMG_20190620_133221_933.jpg

IMG_20190623_200429_193.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...