Sari la conținut

Motociclete exotice sau cu pontential de a deveni exotice


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Dupa cum spune titlul vreau sa fac o lista cu motociclete care au potential de a deveni exotice sau care au devenit deja exotice prin:

- Faptul ca sunt diferite atat ca design cat si ca solutie tehnica, fata de ceea ce este in piata.Pentru ca au acel quelquechose din clasa lor ceea ce alte motociclete din aceeasi categorie nu o au.

- Pentru ca au inspirat nasterea unei noi clase de motociclete.

- Faptul ca nu le vezi pe toate strazile. (Aici ating si unele moto cu solutii tehnice relativ unice boxerele, GS-urile, RT-urile, cred ca excludem si R-urile, sau Hayabusa, ZZR1400, Multistrada, K1300 GT/S, K1600GT, FJR1300 sau Tenere-urile, AfricaTwin-urile.......motociclete unice in categoria lor dar mult prea comune)

 

Discutam de motociclete contemporane ca sa zic asa, cu un an de fabricatie minim 1990. Nu vreau sa aducem in discutia acestui sondaj, nu stiu ce vechituri din anii 70-80.

Putem discuta si de motociclete care inca se fabrica.

Faptul ca unele motociclete au iesit din fabricatie nu este un criteriu foarte important, un criteriu reprezinta unicitatea motocicletei din clasa de care apartine, raportat la anul aparitiei, atat din punct de vedere estetic cat si tehnic.

 

Va rog sa aruncati un ochi pe lista si sa imi spuneti daca ar mai trebui ceva adaugat? (Atentie fara vechituri sub anii 90)

 

Aprilia:

650 Stark

RSV4

RXV 4.5/5.5

SXV 4.5/5.5

Mana 850

 

Buell:

Lighting XB12S

Ulysses

1125R

 

Benelli:

Tornado Tre 1130

 

Beta: 4.0/2.0 Alp

 

BMW:

HP2 enduro/megsmoto/sport

R9T + alte hipstereli gen Scrambler

R1200C R1200S

R1150 Rockster

K1600 Bagger

K1300R

G650 X moto, X country, X challenge

 

Cagiva:

V Raptor 650/1000

 

CCM:

FT35S

FT35R

GP450 Adventure

 

Ducati:

Hypermotard 1000

Desmosedici

Monster S4R/S2R

1000GT

Sport 1000

Diavel

 

Derbi:

659 Mulhacen

 

Honda:

Rune

F6C

CB1300

XR650

FMX650

DN01

X Adventure

 

HarleyDavidson:

VRod

XR1200

LiveWire

 

Husqvarna:

Nuda 900

Vitpilen 701

 

Jawa:

660 Sportard (Minarelli)

650 clasic (Rotax)

 

KTM:

RC8

950 Superenduro

990 SMR

660 SMC

640 Adventure

690 Duke

 

Indian:

FTR1200

 

Motoguzzi:

Griso

Bellagio

V85TT

V11 Copa Italia

 

MTT Y2K

 

Rieju: Tango 125

 

Yamaha:

GTS1000

BT1100 Bulldog

MT01

Warrior

Tricker 250

Vmax 1200

VMAX 1700

XV1900

Niken

 

Ecosse Heretic

 

Suzuki:

GSX1400

B-King

M1800R

DR800 Big

 

Kawasaki:

VN2000

H2R

GTR 1400

 

MZ:

1000S

1000SF

SFX

 

Triumph:

Thunderbird 1600

Rocket 3

Scrambler 1200

 

Moto Morini - aproximativ orice model

Bimota - aproximativ orice model

Voxan - aproximativ orice model

MV Agusta - si aici cred ca orice model este exotic

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Aprilia Caponord Rally Raid. S-au facut foarte putine, vreo 500, si foarte rar sa gasesti unul in mintile lui, inclusiv in Italia.

 

Cagiva Elefant 900 ie. Varianta Lucky Strike e foarte rara, si am vazut deja niste scoruri destul de mari prin Italia pentru modele reconditionate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea, 

 

M1800R / M109R nu este o motocicleta exotica. Is destul de multe prin Romanica noastra draga. Dar poti adauga pe lista Suzuki VL250 LC ... nici macar manual service n am reusit sa ii gasesc. S-a comercializat in Australia si Asia si prea putin in Europa. 

 

Cele bune, 

Alex. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.07.2020 la 0:21, cozmino a spus:

Cum nu are farmec fara poze. Toate cele trei moto "exotice" ( cel putin la noi) din seria X.

IMG-20200531-WA0021.jpg

IMG-20200531-WA0020.jpg

Frumoase si rare. Sa le stapaniti sanatosi! Am mers si eu 1  sapt pe  G 650 Xmoto.

La 09.07.2020 la 1:33, mihaio07 a spus:

Aprilia Caponord Rally Raid. S-au facut foarte putine, vreo 500, si foarte rar sa gasesti unul in mintile lui, inclusiv in Italia.

 

Cagiva Elefant 900 ie. Varianta Lucky Strike e foarte rara, si am vazut deja niste scoruri destul de mari prin Italia pentru modele reconditionate.

Cu Caponord Rally Raid nu stiu ce sa zic nu as fi 100%  de acord pt ca e destul de comuna Caponord normal version, dar inteleg punctul tau de vedere. De exemplu de Pegaso 650 Tuscany Tibet nu am uitat sau de Pegaso 650 ( Minarelli ) Factory nu am uitat............asta ultima poate s-ar mai incadra, roti spitate si jante aurii ghidon Renthal etc. mmmm discutabil, La fel as putea zice probabil si de R1200R pt ca sunt MULT mai rare decat GS-urile si RT-urile, naked bike boxer, cardan.........mm 50% ar fi exotica ca si aparitie, 100% exotica prin solutia tehnica.

Referitor la Elefant 900 asa e, trebuia pus, am uitat de el. O motocicleta italieneasca V2 de enduto touring.

La 09.07.2020 la 2:08, Lucian_M a spus:

Cagiva Navigator 1000, cu motor Suzuki V-twin. Mie îmi place.

https://images.app.goo.gl/GXUeiiMyimCdUyzE6

MM comme ci comme ca, Elefant 900 merita mentionata mai mult cred, prin ceea ce a reprezentat ea la inceput.

La 09.07.2020 la 13:07, Baxxter a spus:

Benelli Tornado 900. 

 

Am văzut, ai trecut 1100-le acolo, dar am zis sa profit ai sa ma laud si eu cu mandra mea.

20140630_211709.jpg

Superba motocicleta. Nu le am eu cu motocicletele de viteza dar Tornado 900 chiar ca este o motocicleta cu aparitii rare pe sosea. Sa ai grija de ea. Am uitat sa o mentionez, my bad.

La 09.07.2020 la 13:36, xt600 a spus:

Brixton (brand nou, aparut pe piata doar de cativa ani) - toata gama. https://www.brixton-motorcycles.com/

CFMoto - toata gama.

Benelli- toata gama

Royal Enfield, Bajaj.. etc, etc.. 

Aici Einstein1984 a punctat foarte bine. Sunt total de acord cu el.

Nu orice poate fi exotic, doar pentru ca nu se vinde pe un continent, discutam si de motociclete care au solutii tehnice exotice, sau de motociclete care au creat o clasa vezi BT1100 care a creat seria MT Sports sau Yamaha Tricker 250 care imita motocicletele de trial, mai zic iarasi BMW K1300R naked bike 170 de cai si cardan, si aparitie rara si solutie tehnica exotica.  Pot spune ca un K1300R este de 2x mai exotic decat un B-King, motocicleta din urma fiind exotica prin aparitiile ei rare pe sosea, in rest doar un Busa banala si atat, 1.3l lant si cam aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.07.2020 la 14:03, einstein1984 a spus:

ce treaba au chinezariile (brixtion sunt made in china)si indienariile precizate mai sus cu "exotice"? Peste 20 de ani vor fi foarte putine inca in stare de functionare pentru ca sunt niste gunoaie la care cad surburile cu tot cu filet . 

Asa poti pune si MASH, tot de unica folosinta si chinezesti si alea. 

Scuze colegu'! Poate nu inteleg eu ce inseamna exotic, sau ai tu o alta definitie pentru termen. Spor in cautari.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

@Bigfoot, Gtr 1400 de ce apare în accepțiunea ta pe lista? 

Sunt mai rare în România, dar în Europa și America de Nord sunt destule. Au cluburi dedicate cu mulți posesori și fani.

1. Este mai rar decat FJR1300. Este de asemenea unica motocicleta 4L cu transmisie pe cardan.

2. Design-ul ei este diferit mai ales in partea frontala cu acei 4 ochi fata de ceea ce este in categoria ei. Subiectiv mie imi place cum arata, nu tinde spre forma de maxiscuter in partea din fata asa cum multe motociclete din gama asta incep incet sa semene.

3. Va suferi intotdeuna la vanzari pentru ca BMW este incontestabil lider la gama de touring pentru ca se adreseaza mai multor categorii de cumparatori R1250RT-ul putere destula cuplu mult disponibil devreme si masa relativ redusa 278kg la plin 136 cai, ori K1600GT 170de cai putere multa cuplu mult, masa mai ridicata la plin 300kg.

Aici Kawasaki ofera o singura solutie destul de grea ca masa 300kg la plin si 155de cai, in opinia mea nu are nici o sansa in fata lui BMW ca perceptie dar si ca paleta de alegeri dupa cum am zis mai sus.

De aceea cred ca are un potential real de a deveni o motocicleta exotica, in general nu doar la noi in Ro unde vezi una pe an.

La 09.07.2020 la 10:04, Alexandru Boros a spus:

Dupa parerea mea, 

 

M1800R / M109R nu este o motocicleta exotica. Is destul de multe prin Romanica noastra draga. Dar poti adauga pe lista Suzuki VL250 LC ... nici macar manual service n am reusit sa ii gasesc. S-a comercializat in Australia si Asia si prea putin in Europa. 

 

Cele bune, 

Alex. 

intersanta discutie. M-am gandit la asta si la Virago 250 in acelasi timp. Am ales sa bu le pun pentru ca sunt motociclete de începători  si pentru ca ele intre ele au concurenta lor.

Nu am ceva împotriva motocicletelor de incepatori am mentionat Yamaha Tricker 250 si Rieju Tango 125 pentru ca nu au concurenta si pentru ca tintesc zona de "trial usor". Sigur puteam sa mentionez si Sherco X ride 250 sau Montessa/Honda Cota 4RT dar deja intram la capitolul moto de competitie.

Stau si ma gandesc acum daca Honda NX250 merita pusa sau nu, nu stiu ce alte enduro-touring-uri de 250 mai exista, mmmm oricum cred ca este si destul de veche.

Varadero 125 V2, asta poate intra oare la categoria exotice?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 08.07.2020 at 23:46, Bigfoot said:

Ducati:

Hypermotard 1000 1100

Desmosedici

Monster S4R/S2R

1000GT

Sport 1000

Diavel

 

Diavel nu cred că va deveni un clasic. Nu este elegant sub nicio formă. Este doar interesant și relativ unic pe nișa lui. Poate doar X-Diavel. Dar este abia apărut.

 

Dintre Monster-e, doar S2R 1000 (care pentru mulți, inclusiv pentru mine, reprezintă esența și modelul ideal de Monster), cred că va deveni un clasic apreciat. S2R 800 este prea comun, iar S4R puțin prea obscur. Mai degrabă Monster S4 (prima încercare de streefighter a celor de la Ducati).

Toată seria Sport Classic este deja... clasică.

 

Aș mai adăuga Ducati 999 - hulit și subapreciat la apariție, devine clasic acum. În același sens, Multistrada 1100.  

 

On 08.07.2020 at 23:46, Bigfoot said:

 

Honda:

Rune

F6C

CB1300

XR650

FMX650

DN01

X Adventure

RC51 SP1/SP2

NR750 RC40

CBX 1000/1050

RC213V-S

 

La Honda ar fi mai multe, astea-mi vin acum în minte.

 

On 08.07.2020 at 23:46, Bigfoot said:

KTM:

RC8

950 Superenduro

990 SMR

660 SMC

640 Adventure

690 Duke

990 Super Duke

 

Nu cred că Duke-ul 690 va deveni clasic. A fost o încercare nereușită de a transforma Duke-ul într-un naked. Cu 790-ul au revenit la rețeta normală a modelului (naked cu apucături de SM) și se vinde bine.

 

On 08.07.2020 at 23:46, Bigfoot said:

Husqvarna:

Nuda 900

Vitpilen 701

SMR 511

 

Și aici ar fi mai multe (SM-uri), dar SMR 511 este probabil cel mai de vază exemplu. Probabil cel mai extrem supermoto de fabrică făcut vreodată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 1 oră, Bigfoot a spus:

Este de asemenea unica motocicleta 4L cu transmisie pe cardan

Nu înțeleg, cum adică singura 4l cu cardan? 

FJR 1300, bmw k1200 / 1300, toate au aceeași concepție. 

Acum 1 oră, Bigfoot a spus:

2. Design-ul ei este diferit mai ales in partea frontala cu acei 4 ochi fata de ceea ce este in categoria ei.

Confunzi GTR cu ZZR. 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Bigfoot a spus:

..... nu tinde spre forma de maxiscuter in partea din fata asa cum multe motociclete din gama asta incep incet sa semene.

 

Sau maxiscuterele incep sa semene tot mai mult cu tourerele. Incearca sa vezi fenomenul si din alta perspectiva. 

 

GTR 1400 nu mi se pare o motocicleta exotica, ci unul dintre modelele de referinta din clasa lui. 

 

In rest, topicul a pornit cu stangul. Schiop si ala. Conform DEX, "exotic" inseamna (printre altele): " 

" Care se află în zone foarte îndepărtate și care impresionează prin aspectele neobișnuite, ciudate; care provine dintr-o asemenea regiune, care aparține, care este propriu acestor țări. [Pr.: eg-zo-] – Din fr. exotique, lat. exoticus."

Pornind de la aceasta definitie, ar fi trebuit sa stabilesti care sunt criteriile "exotismului" unei motociclete, altfel ajungi in situatia paradoxala de mai sus, in care o motocicleta arhicunoscuta si apreciata pe toate continenetele, precum GTR 1400 este exotica, in timp ce Bajaj, CFmoto, Royal Enfield, Borile, Bultago, Boss Hoss, Ghezzi-Brian, etc, etc, etc, nu sunt exotice pe motivul, foarte inteligent si bine argumentat, ca sunt... chinezarii. Cred ca se poate inchide.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 9 ore, Bigfoot a spus:

K1600GT 170de cai putere multa cuplu mult, masa mai ridicata la plin 300kg.

Aici Kawasaki ofera o singura solutie destul de grea ca masa 300kg la plin si 155de cai,

K1600 are 160 cp, adică fix cât are și GTR ul cu ram air, dar care îi atinge cu aprox. 1000 rot/min mai sus. 

BMW are cuplul mai mare din cauza cilindreei.

Cu toate astea, are viteză maximă cu 10 km/oră mai mică decât GTR ul. 

 

Legat de raritate, încă odată, sunt rare la noi. În Vestul Europei, în America, Canada și Asia sunt cluburi cu zeci de mii de posesori, iar modelul este foarte iubit și are aura unei motociclete trainice și bine făcute. 

Pe lângă faptul ca este de departe cea mai mișto ca look față de concurență. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, xt600 a spus:

Sau maxiscuterele incep sa semene tot mai mult cu tourerele. Incearca sa vezi fenomenul si din alta perspectiva. 

 

GTR 1400 nu mi se pare o motocicleta exotica, ci unul dintre modelele de referinta din clasa lui. 

 

In rest, topicul a pornit cu stangul. Schiop si ala. Conform DEX, "exotic" inseamna (printre altele): " 

" Care se află în zone foarte îndepărtate și care impresionează prin aspectele neobișnuite, ciudate; care provine dintr-o asemenea regiune, care aparține, care este propriu acestor țări. [Pr.: eg-zo-] – Din fr. exotique, lat. exoticus."

Pornind de la aceasta definitie, ar fi trebuit sa stabilesti care sunt criteriile "exotismului" unei motociclete, altfel ajungi in situatia paradoxala de mai sus, in care o motocicleta arhicunoscuta si apreciata pe toate continenetele, precum GTR 1400 este exotica, in timp ce Bajaj, CFmoto, Royal Enfield, Borile, Bultago, Boss Hoss, Ghezzi-Brian, etc, etc, etc, nu sunt exotice pe motivul, foarte inteligent si bine argumentat, ca sunt... chinezarii. Cred ca se poate inchide.. 

In ceea ce priveste scuterele e corect, eu le privesc din perspectiva de "hater" pentru ca raportat la nevoile mele un scuter nu isi are rostul, us ca nu vad nici un involvement in a conduce un scuter. Workhorse si atat.

 

Nu suntem la ora de limba romana. Dupa cum bine spui si tu e vorba de perapectiva. Logic ca nu e vorba de motociclete din Madagascar daca e sa ma iau dupa argumentul tau. Totusi ca sa o leg cu limba romana, putem co sidera cuvantul exotic ca fiind un "light motiv" in ceea ce priveste cazul motocicletelor rare, deloc comune.....deci exotice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a spus că da. Așa zice lumea. Dar lumea mai vorbește și aiurea. Și dacă zic și eu ca ea, mi se citează din fabula cu vulpea și strugurii.

Ieșim la o bere?

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Din lista initiala 95% sunt niste banalitati banale de o banalitate rara. 

Man, eu inteleg ca esti pe langa subiect dar nu e nevoie sa faci cate un topic pe saptamana....

 

Acum 10 ore, l.u.v a spus:

@Bigfoot, Gtr 1400 de ce apare în accepțiunea ta pe lista? 

Sunt mai rare în România, dar în Europa și America de Nord sunt destule. Au cluburi dedicate cu mulți posesori și fani.

 

Fiindca asta este nivelul lui de cultura moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vehiculele exotice erau considerate in general masinile sport care de regula se fabrica in serie redusa. De exemplu TVR, De Tomaso, Caterham, Donkervoort, Spyker, etc. Nu prea am auzit sa fie considerate exotice motocicletele iar aici oricum s-ar incadra foarte putine, ar fi Titan Munch sau Brough Superior care erau motociclete scumpe, performante si fabricate in serie redusa.  Cred ca astazi doar Bimota se mai incadreaza la motociclete exotice dar nu stiu daca mai produce ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...