Jump to content

Fac ocolul pamantului - si nu se termina


Constantin
 Share

Recommended Posts

 Dan Olaru : Say

 

..esentialul este evident..

in lumea civilizata o seama de oameni cu motociclete de tot soiul au rulat o suta de mii km si peste..

astept cu nerabdare momentul cand ideea se va materializa si la noi.. unde.. deocamdata..

unii se remarca doar prin lipsa acuta de caracter..

motiv pentru care.. parafraza dupa jonathan swift este foarte potrivita:

 

"De câte ori apare un om inteligent îl poți recunoaste după faptul că in preajma lui..

toți tâmpiții se simt obligati sa arunce cu piatra in balta."

 

Parerea mea este ca o societate evoluata da in primul rand dovada de maturitate.

Maturitate care s-a format in conditiile valorilor adevarate, ca oameni si tehnica.

Sa nu uitam: revista "Motorrad" ... apare din anul 1903 !

 

Paradoxal, acolo unde motocicletele se cumpara cu zecile de mii anual...

faptul ca un individ reuseste la viata lui cu o singura motocicleta sa ruleze sute de mii de km...

pentru romanul de tastatura este o simpla aberatie...

 

Multi dintre noi sunt azi in situatia putzoilor care au tras si ei cu ochii la pi**a...

si se lauda acum in gura mare ca le-au "facut" pe toate...

Exceptie: "veteranii" autohtoni... care "pluseaza" la scor cu Bardot, Loren sau Similea...

 

Trista realitate este că România nu reprezintă nimic în lumea moto.
La nici un capitol!
Producători, nema... putere de cumpărare, canci... campioni mondiali, oha!

 

În schimb, conform sindromului caracteristic secular Păcală și Tândală...

ne străduim mereu asiduu și alerți să punem carul înaintea boilor,

să urcăm vaca în fâneață sau porcu' în copac...

așteptând să cânte mai abitir ca privighetoarea!


 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Drumuri bune!

 

Recunosc ca nu inteleg de ce asa. Ma gandesc si la cata benzina arsa in conditile in care planeta nu o duce tocmai bine.

Pasiunea e pasiune dar ma gandesc ca si virusul trece si benzina asta ar putea fi folosita spre Asia sau alte destinatii nevazute.

Link to comment
Share on other sites

Nu știu de ce, dar pe mine mă întristează topicul ăsta, pe bune. Nu îl invidiez de loc pe inițiator, sa facă mii de kilometri pe unele dintre cele mai monotone trasee din țară într-o perioadă în care nici vremea nu e prea prielnică, mi se pare mai degrabă de compătimit... 

Am mari dubii că se bucură de așa zisa aventură, cred că aproape de fiecare data de-abia așteaptă să ajungă, dă Doamne, teafăr acasă și să facă o baie fierbinte. Bucuria este, poate, la sfârșitul zilei, in care mai contabilizează niște kilometri.

Domnule Constantin, eu sunt convins că puteți face cei 40.000 km. Nu transformați o pasiune, un stil de viață poate, la motociclism mă refer, într-o obligație. Riscați să pierdeti esența, adică placerea, și ar fi păcat... Nu e un sfat, nu-mi permit, ci, mai degrabă o rugăminte din partea cuiva care vă stimează chiar și fără să vă cunoască personal. 

Link to comment
Share on other sites

Ocolul lumii implică un pic mai mult decât 88 de ture București-Constanța.

E departe de fiorul pe care ți-l dă parcurgerea unei țări cu o limbă și cultură necunoscută.

Nu îți creează neliniștea specifică ( unde dorm la noapte? unde și ce mănânc ?) nu îți stimulează abilitatea de a te descurca în fața unei situații neprevăzute,

de a aștepta nesigur prelucrarea unor documente într-o vamă obscură sau pur și simplu de a te lovi de o problemă tehnică/mecanică.

Nu riști nimic dacă te rătăcești greșind indicatoarele. Știi întotdeauna unde te afli.

La orice necaz ai un telefon și vei fi salvat în scurt timp de un prieten.

Iar la capătul zilei te așteaptă mereu un duș fierbinte și un pat confortabil.

E doar altceva, pur și simplu.

Altfel, în afară de veșnica întrebare cu cuiul (cui prodest) nu pot decât să mă înclin și să-mi scot pălăria.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Foarte corecte observațiile! 

 

Pentru mine rămâne însă faptul că un om la vârsta dumnealui își propune și mai ales pleacă în astfel de drumeții. 

Restul - motivație, timp, cheltuieli - chiar nu contează. 

Link to comment
Share on other sites

L-am criticat degeaba pe Ianachim. Vad ca la fel, nu s-a citit prima postare. Motto-ul!

Iar in privinta optiunilor, fiti siguri ca se schimba cu trecerea vremii. La Nisa, vezi o aglomeratie tip horeca, la Paris sau Viena revarsare de civilizatie de care un tanar este avid.

Dar acum, dacat o metropola sau o catedrala, pestera - cum zice Spinoza, prefer vederea unei plaje pustii, sau niste dealuri prin Moldova, caci natura este minunata. Cand cobor un deal cu mnotocicleta, departe de civilizatie, imi spun " ce frumoasa este planeta Pamant".

Pentru baiatul cu economia la benzina: am 65 ani in campul muncii si merg in continuare la serviciu, sa ma pot plimba cu motocicleta. Si da, am colegi care au iesit de 30 de ani la pensie si duc o viata vegetativa. Ca o vegetala!

Pentru cel ce-si face griji: am pus la punct echipamentul si dispozitivele care permit circulatia iarna. La serviciu, iarna - vara, numai cu motorul!

Pe total topicul cam " irita" astfel ca voi afisa periodic km, si cam atat!

Link to comment
Share on other sites

Acum 23 minute, Constantin a spus:

L-am criticat degeaba pe Ianachim. Vad ca la fel, nu s-a citit prima postare. Motto-ul!

Iar in privinta optiunilor, fiti siguri ca se schimba cu trecerea vremii. La Nisa, vezi o aglomeratie tip horeca, la Paris sau Viena revarsare de civilizatie de care un tanar este avid.

Dar acum, dacat o metropola sau o catedrala, pestera - cum zice Spinoza, prefer vederea unei plaje pustii, sau niste dealuri prin Moldova, caci natura este minunata. Cand cobor un deal cu mnotocicleta, departe de civilizatie, imi spun " ce frumoasa este planeta Pamant".

Pentru baiatul cu economia la benzina: am 65 ani in campul muncii si merg in continuare la serviciu, sa ma pot plimba cu motocicleta. Si da, am colegi care au iesit de 30 de ani la pensie si duc o viata vegetativa. Ca o vegetala!

Pentru cel ce-si face griji: am pus la punct echipamentul si dispozitivele care permit circulatia iarna. La serviciu, iarna - vara, numai cu motorul!

Pe total topicul cam " irita" astfel ca voi afisa periodic km, si cam atat!

Domn profesor

nu ma simt criticat atat timp cat spun ceea ce gandesc si pana la urma de aceea este bine ca suntem diferiti pe planeta asta...

cum ar fi sa f..em doar blondele😂😂😂

 

atat timp cat postam ...la liber....trebuie sa ne asumam si alte PARERI...opinii....

eu unul nu am judecat’ ....prea aspru ci doar mi am exprimat liber modul de a gandi

 

si pe mine ma judeca unii ca de ce merg cu scuterul prin oras sau la iesiri scurte si nu mai scot vacile....

in rest ...asfalt uscat si pliculete termice pe unde este nevoie😂😂😂

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 30 minute, nicon a spus:

 

Știam eu ca ne ve-ti spune și noua pana la urma trăiri, impresii și experiente in cei peste cincizeci de ani de ghidonare.

 

Personal garantez ca toate postările cu traseele prezentate sunt corecte.

Poate ca mulți îsi pun întrebarea :

—Oare chiar se ține bine în șea la vârsta pe care o are? 

Spre exemplu numai anul trecut când  avea venerabila vârstă de 79 de ani , am fost pe motociclete în Muntii Alpi. Dupa cei 3000 de kilometri parcurși era neobosit.

.........

... nu irita deloc acest topic.

Continuați prezentările și dezvoltați puțin subiectul spre partea artistica. Pana la urma noi ne dorim o dezbatere nu numai parcurgerea celor 40000 de kilometri.

 

P. S.

Așa m-a provocat domn profesor ca am scos o endurista din garaj și am dat o ștearsă prin păduri undeva pe aproape de zero grade . 😄

 

 

IMG_20201129_173755.jpg

.....pai nu fu singur?

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, Muretto Grundieg a spus:

Ocolul lumii implică un pic mai mult decât 88 de ture București-Constanța.

E departe de fiorul pe care ți-l dă parcurgerea unei țări cu o limbă și cultură necunoscută.

Nu îți creează neliniștea specifică ( unde dorm la noapte? unde și ce mănânc ?) nu îți stimulează abilitatea de a te descurca în fața unei situații neprevăzute,

de a aștepta nesigur prelucrarea unor documente într-o vamă obscură sau pur și simplu de a te lovi de o problemă tehnică/mecanică.

Nu riști nimic dacă te rătăcești greșind indicatoarele. Știi întotdeauna unde te afli.

La orice necaz ai un telefon și vei fi salvat în scurt timp de un prieten.

Iar la capătul zilei te așteaptă mereu un duș fierbinte și un pat confortabil.

E doar altceva, pur și simplu.

Altfel, în afară de veșnica întrebare cu cuiul (cui prodest) nu pot decât să mă înclin și să-mi scot pălăria.

In viata este important sa calatoresti, nu sa faci drumuri. :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, florinelu07 a spus:

In viata este important sa calatoresti, nu sa faci drumuri. :)

Si care ar fi diferenta intre una si alta, daca nu deranjez ?

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, florinelu07 a spus:

In viata este important sa calatoresti, nu sa faci drumuri

În același timp pentru unii viața este o călătorie iar pentru alții doar un drum.

 

'Drumurile' pe care le execută acum 'domn profesor' îl cam încadrează în prima categorie.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Asa este!

Pentru a circula iarna pe motor iti trebuie echipament, conditie fizica si gandire tanara!

 

Daca ne rezumam la echipament:

Mainile si picioarele, extremitatile, ridica probleme.

1.      Manusi cu acumulatori in captuseala. Bune. Pt motor fara mansoane incalzite. Autonomia modesta ( 3h). Merg cu ele la Africa Tw. Folosire rara.

2. Branturi incalzite, cu telecomanda. Necesita incaltari mai mari. Autonomia modesta. Folosire rara.

3. Mansoane cu rezistenta, intensitate 3 – 4 A ( in poza). F. bune. Au 4 niveluri de incalzire. Toata ziua, numai conf.  punctului 8. Folosire zilnica.

4. Miniaeroterme ( una pt. fiecare picior), 150 w, in suport pt. varful ghetei., pe scuter. Nu a fost cazul in iernile acestea calduroase. Numai conf.  punctului 8.

5. Apreskiuri. F. bune, dar numai la scuter X Max si Africa Tw cu cutie automata.

6. Geaca: Cordura si peste, geaca Alaska nr. mare. Asigura caldura f. bine pentru “nucleul central”, ajutand astfel extremitatile. Corespunde la temperaturi negative.

7. Pantaloni: De comanda, din stofa, cu buzunare pentru protectii (2) si inca 4  buzunare incapatoare. La temperaturi sub zero, suprapantalon clasic de ploaie. Corespunde la temperaturi negative.

8. Ce as dori: viziera incalzita

9. Cum capacitatea bateriilor de mobre are valori reduse, in general de la 7 la 12 Ah, pentru deplasari lungi am instalat o baterie de 45 Ah care se incarca periodic.

Si astfel, merg tot anul!

Link to comment
Share on other sites

Ha! Nu ma asteptam la punctul 4,desi ar fi trebuit sa ...ma astept.

Mare lista. Poate ar fi util un costum de ala termic pentru temperaturi negative extreme. Nu moto , ci de explorator :D

Pasiune napasiune, eu n-as putea sa ma impopotonez cu toate cele, ca sa pot merge pe frig. Deh, tine de fiecare.

Aveti un stil aparte, si il respect!

Spor in continuare la km. Postati in continuare, traseu + km, dar puneti si total efectuat din target. Sa fie clar si cat mai aveti.

Link to comment
Share on other sites

Kilometrii parcursi din 20. 11. 20 . Nu am mai asteptat pana se face luna, fiind  astazi o zi atat de ploioasa, care zice: repaos!

Razulta 2.976 km. Ma apropii de Gibraltar. Si cum l-am mai facut drumul asta odata pot face comparatie. In Romania depasesti de sute de ori. Pe autostrazile Europei, mai deloc (eu). VIteza medie fara alimentari si pauze in afara este de cca 100 km/h. Prin tara daca scoti 70 esti bun! Pe autostrazi conduci ca un robot. La noi mai intrebi un localnic, mai vezi specific zonal. Dar fiecare cu gustul sau!

Deci mai am 37.000 km. Un an, doi?

Iarna calda, dar iarna! Mai povestim in jurul datei de 20 ianuarie.

IMG_20201212_143921.jpg

IMG_20201212_144116.jpg

IMG_20201212_144839.jpg

IMG_20201212_145816.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu-s invidios și nici hater (mă rog, asta cu hatereala e discutabilă), dar pentru ce goana asta după kilometri?! Ai pierdut vreun pariu, trebuie să demonstrezi ceva cuiva? Anul ăsta a fost foarte prost pentru mine (3,5 luni nu am condus, mulțumesc justiției române și boului de copchil care m-a aruncat în șanț), nu cred să fi făcut mai mult de 10-11.000 km (în cel mai fericit caz), dar nu mă dau cu capul de bordură și nici nu ies aiurea cu mobra ca să demonstrez ceva, e băgată la iernat, este timp și anul viitor. Sau au intrat zilele în sac?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...