Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 9/29/2023 at 9:31 PM, Penetru said:

IMG-20230929-WA0007.jpg

 

Fără să intru în polemici, este foarte posibil ca generatorul respectiv să fie de backup în caz că stația de încărcare rămâne fără curent - un lucru relativ comun în multe zone din (ceea ce pare să fie) SUA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai niste termeni de comparatie, statistici ceva, e greu de spus daca sunt mai predispuse sau nu la autoaprindere astea electrice fata de cele pe combustibili clasici. Iar cateva filmulete gasite pe net nu demonstreaza absolut nimic.

 

De pilda, daca ar fi sa ma iau din informatii la prima mana, singura masina care a luat foc de care stiu eu personal a fost un Mitsubishi Pajero benzina aproape nou ( sub 5000 km si mai putin de un an vechime). A luat foc spontan si neprovocat in fata garajului si in 2 minute era torță. Prietenul asta al meu caruia i s-a intamplat faza abia se mutase in Dubai si isi luase masina asta de cateva luni. Postase si poze cu epava, si filmulete din timpul incendiului si din ce am vazut acolo, pot spune ca Pajero ala ardea mult mai spectaculos decat Springu' de mai sus.

Inseamna asta ca Mitsubishi fac masini proaste? Sau ca 4x4-urile pe benzina sunt predispuse la autoaprindere?

 

Trend-ul asta cu electricele care iau foc in meme-uri si filmulete imi aduce aminte de primele zile ale Loganului ala vechi din 2004-2005. Circulau pe net 2-3 poze cu niste Logan-uri cu puntea spate rupta sau cu roti rupte din planetare (evident, fara nici un context), iar haterii incepusera cu texte ca Dacia tot Dacie, ca sicriu pe roti, ca mai bine iei un Golf 4 SH de banii aia, stiti genul presupun... Cativa ani mai tarziu s-a dovedit ca erau destul de fiabile pana la urma, si ca 2-3 cazuri izolate (dar intens popularizate) au generat impresii gresite in mintea credulilor. Cam asa si cu electricele astea cu autoaprindere... Pana nu avem niste statistici  cu cate electrice se autoaprind ( defalcat pe model, tip de baterie, etc) si cate masini cu combustibil lichid iau foc (tot asa, detaliat), e greu sa tragem concluzii.

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie-mi plac oamenii care posteaza evenimente, meme-uri si tot felul de chestii ce le mangaie orgoliul, dar nu posteaza evenimentul total. Doar un crampei, ca sa nu mai intelegi nimic.

 

Exemplul clasic: celebra Dacia Spring facuta varza pe autostrada, popularizata mult de hateri, dar la care nu se spune cu ce a intrat in coliziune.

 

Si zilele trecute am aflat ca masina care a facut-o armonica era un tir incarcat cu ciment.

Sursa aici, minutul 4.30.

 

 

E, acum parca nu mai e dracul asa de negru. Nu cred sa existe prea multe masini de clasa mica ce sa nu se faca armonica la impactul cu tirul. Plus ca ocupantii au scapat cu viata.

Traiasca steaua aia NCAP, ca e tare buna la nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah, ce-mi place balciul asta... Invatati sa traiti cu alegerile facute si nu va mai ridicati statui/pisati pe voi pentru orice rahat. Indiferent de cotoarba folosita tot ajungem sa platim utilizarea ei cat nu face.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, PzKpfW a spus:

 

Fără să intru în polemici, este foarte posibil ca generatorul respectiv să fie de backup în caz că stația de încărcare rămâne fără curent - un lucru relativ comun în multe zone din (ceea ce pare să fie) SUA.

Deci e mai eco o cotoarbă cu baterii, litiu și ce-or mai conține ele, motoare electrice care conțin și alea niscaiva cupru și alte alea care să meargă folosind curent de la un generator diesel (cu scr, dpf oare?) decât un banal automobil diesel?!? Muhahahaha! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Bowser a spus:

Repeti papagaliceste  eco,eco,eco

Nu, asta repetă cei care forțează trecerea la electrice și unii dintre posesori! "0 emisii" și alte bullshit-uri când de fapt pe tot ciclul producție-exploatare-casare emisiile sunt comparabile cu o mașină diesel. Atâta că nu sunt în locul unde e exploatat vehiculul.

Culmea e că, deși când cumperi combustibil clasic mai mult plătești taxe și accize decât combustibilul propriu zis, fără prime și subvenții tot nu ar fi rentabile ev-urile! Îi înțeleg pe cei cu panouri pe casă și care folosesc mașina pe distanțe scurte, așa e într-adevăr avantajos, dar dacă o să taxeze guvernanții și panourile n-o să mai fie la fel de roz situația.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa mai dau apa la moara si celor anti-EV😄

Dacia Spring are stopurile de frana legate, probabil, in serie. Mi s-a ars stopul frana din haion si gata, la revedere, nu mai am niciun stop frana pe spate. Nu se mai aprinde nimic. Partea buna e ca imi da in bord eroarea, stiu ca am buba, dar nu am ce face.

Si mai e si un bec nu foarte raspandit, W16W. Am cumparat la repezeala ce am gasit, W5W, dat fiind ca are acelasi soclu. Tot nu vrea, se aprinde pentru o secunda si se stinge, imi revine eroarea in bord. Calculatorul, pana nu simte consumul corect, taie curentul la becuri.

Tampenie chinezeasca. De acum merg cu un bec W16W in torpedou, de rezerva.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt în serie dar sunt controlate de o unitate electronică. Dacă nu e curentul corect taie alimentarea. O prostie, pt că te lasă complet fără stopuri și riști să devii garaj!

Altă tâmpenie e să ai becuri cu incandescență (inclusiv în faruri) și nu led-uri la un vehicul electric și cu pretenții de eco. :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

Nu, asta repetă cei care forțează trecerea la electrice și unii dintre posesori! "0 emisii" și alte bullshit-uri când de fapt pe tot ciclul producție-exploatare-casare emisiile sunt comparabile cu o mașină diesel. Atâta că nu sunt în locul unde e exploatat vehiculul.

Culmea e că, deși când cumperi combustibil clasic mai mult plătești taxe și accize decât combustibilul propriu zis, fără prime și subvenții tot nu ar fi rentabile ev-urile! Îi înțeleg pe cei cu panouri pe casă și care folosesc mașina pe distanțe scurte, așa e într-adevăr avantajos, dar dacă o să taxeze guvernanții și panourile n-o să mai fie la fel de roz situația.

LA PV-uri - vezi ca sunt cel putin 2 scenarii (ongrid- prosumator etc si hibrid/offgrid). Tot de alegeri tine pana la urma. Dar majoritatea nu gadesc 2 secunde si apoi vin sa se planga ca "nu e ce trebuie" .

 

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

Nu sunt în serie dar sunt controlate de o unitate electronică. Dacă nu e curentul corect taie alimentarea. O prostie, pt că te lasă complet fără stopuri și riști să devii garaj!

Altă tâmpenie e să ai becuri cu incandescență (inclusiv în faruri) și nu led-uri la un vehicul electric și cu pretenții de eco. :moron:

de cand merg cu ev-ul (care are led-uri pe o parte din lumini) si se aprinde frana cand sunt in frana de motor (si asta se intampla cand iei picioarul din "gaz" - pentru ca "regenerare") stau cu inima in gat sa nu ma pupe ala din spate. ba mi iau si claxoane "ca de ce franez" cand de fapt masina decide ce si cum sa aprinda/incetineasca. bizoniada n-o poti opri ba chiar ii enervezi cand se aprind stopurile "prea des" desi viteza ta e superioara celei cu care merg ei.

btw..vreau si eu scliparici din ela la franare pe motor, cum ai tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama: pentru ca sunt un mare fan al "recuperarii" taxelor mele de la stat, in ultima perioada am instalat un sistem fotovoltaic de 5,5kW prin Casa Verde si am achizitionat un Spring 65CP prin Rabla+. De ce? Petru ca 16.000E bani moca. Fara aceste subventii, nu renteaza. 

Ca orice roman neaos, am Spring si un BMW diesel cu ceva cai, deci va imaginati ce grad de comparatie extrem am.

Ce pot sa zic despre Spring: una dintre cele mai inapoiate masini ce o poti achizitiona in 2023. Cam scumpa pentru ce ofera, cam spartana, ciudata, etc....DAR...toate asta nu conteaza. Pur si simplu masina asta mi se potriveste perfect. De ce? Pentru ca o folosesc 100% doar in oras, unde chiar nu conteaza ce masina ai (dpmd vedere). Nu am iesit si nici nu am sa ies din oras cu ea. Pentru asta este BMW-ul (pe care l-am chinuit ani de zile prin traficul urban si unde pur si simplu nu se simte bine). Apropo, diesel-ul in oras este cea mai proasta chestie. Nu reusesc sa inteleg de ce unii continua sa recomande diesel-ul in oras.

Revenind la Spring si de ce eu il recomand: costuri transport aproape 0 (pentru mine), este automata, incalzeste si raceste aproape instant, pur si simplu nu imi mai pasa de nicio zgarietura sau groapa. Este cea mai ieftina masina noua. O vad ca pe o jucarie de care trag la maxim. Apropo, versiunea de 65CP este alt ceva.

Nu sunt fan al electricelor si nici nu le propovaduiesc, DAR: ca a 2-a masina, strict pentru oras, daca stai la casa si o poti incarca usor si daca mai ai si folovoltaice, este o alegere imbatabila. Nu este pentru oricine si nu oricine o intelege. Degeaba bat campii cei de mai sus. Este ca bancul ala: tu vi si imi spui ca strugurii sunt acrii, desi eu manac struguri de ceva timp si stiu ce gust au. Dat cu parerea doar de dragul discutiei, fara a se pune in bocancii celui care le foloseste sa ii inteleaga motivele.

Ca incheiere: mi se pare penibil sa aduci in dicutie siguranta Spring-ului, atata timp cat suntem motociclisti. Eu nu  cred ca e mai safe motocicleta in oras ca un Spring, sa fim seriosi...

P.S. Voi astia, anti...va dati seama ca o parte din banii ce i-am primit de la stat ca subventii, sunt din taxele voastre?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca sunt si ale mele, de-aia incerc sa profit de modalitati de "recuperare" a lor. 

Da, de acord ca este cea mai nesigura masina de pe piata europeana, dar strict in oras, ma simt mai in siguranta in Spring decat pe motor. Again, parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e relevanta totusi? Cauti neaparat sa ti se dea dreptate? Bineinteles ca nu sunt mai in siguranta, cum nici in "bembeu" nu esti mai in siguranta ca Tesla Model S, care este cea mai sigura masina conform Euro-NCAP (apropo, la toate categoriile de clasa, best-in-class sunt EV). 

Asa e bine? Acum am comparat ICE cu EV. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu intelegi e ca atat eu, cat si altii ne-am asumat asta prin achizitia Spring-ului la fel cum un moticilist isi asuma posibilitatea unui accident mai urat (comparat cu accelasi accident, dar intr-o masina). Dar nu pot sa fiu de acord ca toate EV-urile sunt de c***t, doar pentru ca Spring-ul are 0 stele. Si nu pot sa inteleg persoanele care isi dau cu parerea, fara ca sa detina un lucru/ serviciul in cauza. Si discutia initiala este daca merita un EV, sau nu (nicidecum cata siguranta ofera). La fel ca si in lumea ICE-urilor sunt masini si masini, unele mai sigure si altele nu. Te inteleg daca imi zici ca din cauza sigurantei oferite nu ai cumpara un Spring, dar asta nu e un motiv pentru a denigra masina si cine o cumpara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 2 ore, Ovidiu M a spus:

Tesla Model S, care este cea mai sigura masina conform Euro-NCAP

Dacă Euro foaie verde ăsta e la fel ca testul Sharp la căști moto e clar ce prezent și viitor avem.

În testul Sharp apar răgălii și castroane tip Caberg care au 5 stele. .😅🤣

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, l.u.v a spus:

Dacă Euro foaie verde ăsta e la fel ca testul Sharp la căști moto e clar ce prezent și viitor avem.

În testul Sharp apar răgălii și castroane tip Caberg care au 5 stele. .😅🤣

 

 

 

Daca nici in euroNcap si IIHS nu ai incredere, nu stiu ce sa zic. Comparatia e de mere cu pere.

 

Ca idee, un tampit sinucigas a sarit cu un model Y intr-o prapastie de 110m cu familia in masina, toti au scapat fara rani grave.

 

https://edition.cnn.com/2023/05/19/us/tesla-crash-california-court/index.html

 

Mie imi place ca o data pe luna dezgropati topicul asta ca niste batranele la poarta, impartasind meme-uri si linkuri cu ce ati mai gasit pe net ca fac electricele astea. Pentru unii e cool sa fie peste "conspiratia eco electrica", sa stie ca de fapt sunt interese ascunse dar ei nu pun botul la politica globalista. Intre timp altii, me included merg cu masini de 500+ cai putere la costuri de folosire aproape de zero, in conditii de siguranta cu 10 ani in fata a 98% din parcul auto. Mi-oi fi luat eu teapa, dar sincer pana acum nu pare.

 

PS: Nu am beneficiat de absolut nicio prima sau bonus de la AFM, nici la achizitia masinii nici la 3 sisteme fotovoltaice, 2 la firma si unul acasa.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, thesaw said:

Intre timp altii, me included merg cu masini de 500+ cai putere la costuri de folosire aproape de zero, in conditii de siguranta cu 10 ani in fata a 98% din parcul auto.

 

Înțeleg ce spui despre negaționiști, mulți ajung la penibilitate. Electricul (sub o formă sau alta) este clar viitorul în transportul terestru cel puțin. Dar vezi să nu cazi în extrema cealaltă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 15 ore, thesaw a spus:

 

Daca nici in euroNcap si IIHS nu ai incredere, nu stiu ce sa zic. Comparatia e de mere cu pere.

 

Ca idee, un tampit sinucigas a sarit cu un model Y intr-o prapastie de 110m cu familia in masina, toti au scapat fara rani grave.

 

https://edition.cnn.com/2023/05/19/us/tesla-crash-california-court/index.html

Nu e vorba de (ne)încredere, ci de o paralelă cu un alt model de testare a unor produse.

Așa cum unii se iau după testul Sharp când își cumpără o cască, tot așa sunt destui care iau ca reper EuroNcap la achiziția mașinii.

Nu știu la auto, dar la căști dă tare cu virgulă.

Link-ul ăla este atât de relevant despre siguranța în Tesla cât poate fi și ăsta, în care o tipă a scăpat după un accident într-un Mercedes lovit de tren.

 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-4858500/Woman-driver-survives-car-collides-train.html

 

Acum 15 ore, thesaw a spus:

in conditii de siguranta cu 10 ani in fata a 98% din parcul auto.

Condițiile alea de siguranță presupun că includ și incendiile alea pornite din senin la cașcarabete.

Cum presupun că și aia 98% sunt reflectați de un studiu serios, nu de gura lumii.

Overall, ideea de contestare nu este a procesului de electrificare, ci a prostirii în masă cu argumente ecologiste.

Dealtfel într-un oraș ca Bucureștiul o jucărie Spring este ideală.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Ovidiu M a spus:

Ma bag si eu in seama: pentru ca sunt un mare fan al "recuperarii" taxelor mele de la stat, in ultima perioada am instalat un sistem fotovoltaic de 5,5kW prin Casa Verde si am achizitionat un Spring 65CP prin Rabla+. De ce? Petru ca 16.000E bani moca. Fara aceste subventii, nu renteaza. 

Ca orice roman neaos, am Spring si un BMW diesel cu ceva cai, deci va imaginati ce grad de comparatie extrem am.

Ce pot sa zic despre Spring: una dintre cele mai inapoiate masini ce o poti achizitiona in 2023. Cam scumpa pentru ce ofera, cam spartana, ciudata, etc....DAR...toate asta nu conteaza. Pur si simplu masina asta mi se potriveste perfect. De ce? Pentru ca o folosesc 100% doar in oras, unde chiar nu conteaza ce masina ai (dpmd vedere). Nu am iesit si nici nu am sa ies din oras cu ea. Pentru asta este BMW-ul (pe care l-am chinuit ani de zile prin traficul urban si unde pur si simplu nu se simte bine). Apropo, diesel-ul in oras este cea mai proasta chestie. Nu reusesc sa inteleg de ce unii continua sa recomande diesel-ul in oras.

Revenind la Spring si de ce eu il recomand: costuri transport aproape 0 (pentru mine), este automata, incalzeste si raceste aproape instant, pur si simplu nu imi mai pasa de nicio zgarietura sau groapa. Este cea mai ieftina masina noua. O vad ca pe o jucarie de care trag la maxim. Apropo, versiunea de 65CP este alt ceva.

Nu sunt fan al electricelor si nici nu le propovaduiesc, DAR: ca a 2-a masina, strict pentru oras, daca stai la casa si o poti incarca usor si daca mai ai si folovoltaice, este o alegere imbatabila. Nu este pentru oricine si nu oricine o intelege. Degeaba bat campii cei de mai sus. Este ca bancul ala: tu vi si imi spui ca strugurii sunt acrii, desi eu manac struguri de ceva timp si stiu ce gust au. Dat cu parerea doar de dragul discutiei, fara a se pune in bocancii celui care le foloseste sa ii inteleaga motivele.

Ca incheiere: mi se pare penibil sa aduci in dicutie siguranta Spring-ului, atata timp cat suntem motociclisti. Eu nu  cred ca e mai safe motocicleta in oras ca un Spring, sa fim seriosi...

P.S. Voi astia, anti...va dati seama ca o parte din banii ce i-am primit de la stat ca subventii, sunt din taxele voastre?

Bravo man. totul foarte ok explicati. singura chestie care nu se pupa aici este - ce cauta un baiat destept ca tine cu un gunoi de bmw in curte. dar pesemne ca face parte din etapa de "tinerete" (vezi ca vine Rabla + si poti sa primesti si ceva bani pe el)!

 

In rest - o sa vezi comentarii- strugurii tai de fapt nu sunt struguri si nu stii tu cum arata aia si cum se mananaca:)

 

Acum 21 ore, Kristian K a spus:

@Ovidiu M topicul este despre masini electrice,deci comparatia cu alta masina termica sau care or maI fi este de luat in calcul legat de siguranta,nu are legatura cu motociclismul in cazul de fata.Deci comparatia ta intre cat de sigur e mersul pe motocicleta si mersul cu spring-ul este inutila... :)

Taxele noastre sunt si cele platite de tine,deci sunt si din taxele tale.Sau tu nu platesti,ai scutire?

Pentru tine e simplu,compara bembeul matale cu spring-ul matale.Asa ai un raspuns corect.

ce sa compare ca a facut - o foarte bine in explicatiile date.

Acum 15 ore, cio.infinitas a spus:

Da, da... 0 stele la spring e bune, 5 la tesla e rele

?si 0 stele la Zoe ( alt exemplu) "cum este"?

Acum 18 ore, Ovidiu M a spus:

Ce nu intelegi e ca atat eu, cat si altii ne-am asumat asta prin achizitia Spring-ului la fel cum un moticilist isi asuma posibilitatea unui accident mai urat (comparat cu accelasi accident, dar intr-o masina). Dar nu pot sa fiu de acord ca toate EV-urile sunt de c***t, doar pentru ca Spring-ul are 0 stele. Si nu pot sa inteleg persoanele care isi dau cu parerea, fara ca sa detina un lucru/ serviciul in cauza. Si discutia initiala este daca merita un EV, sau nu (nicidecum cata siguranta ofera). La fel ca si in lumea ICE-urilor sunt masini si masini, unele mai sigure si altele nu. Te inteleg daca imi zici ca din cauza sigurantei oferite nu ai cumpara un Spring, dar asta nu e un motiv pentru a denigra masina si cine o cumpara.

cine nu intelege o privire nu va intelege 1000 de cuvinte. parca sunt clonele lui Zair pe partea de EV-uri:)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

 

Cum presupun că și aia 98% sunt reflectați de un studiu serios, nu de gura lumii.

 

Da studiul serios sunt toate testele de siguranta independente de pe planeta asta care au Tesla si alte EV-uri best in class la toate categoriile de autoturisme.

 

Aici nu vorbim de Spring si alte chinezarii, vorbim de Tesla, Polestar, Mercedes EQ, BMW I, Audi E-Tron etc.

 

Masinile electrice pot fi concepute foarte diferit din punct de vedere al sasiului fata de masinile pe combustie pentru ca nu au motor in fata si rezervor in spate si centrul de greutate este mult mai jos si centralizat datorita greutatii bateriei.

 

 

 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...