Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Admin
Acum 2 ore, Ovidiu M a spus:

Tesla Model S, care este cea mai sigura masina conform Euro-NCAP

Dacă Euro foaie verde ăsta e la fel ca testul Sharp la căști moto e clar ce prezent și viitor avem.

În testul Sharp apar răgălii și castroane tip Caberg care au 5 stele. .😅🤣

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 31 minute, l.u.v a spus:

Dacă Euro foaie verde ăsta e la fel ca testul Sharp la căști moto e clar ce prezent și viitor avem.

În testul Sharp apar răgălii și castroane tip Caberg care au 5 stele. .😅🤣

 

 

 

Daca nici in euroNcap si IIHS nu ai incredere, nu stiu ce sa zic. Comparatia e de mere cu pere.

 

Ca idee, un tampit sinucigas a sarit cu un model Y intr-o prapastie de 110m cu familia in masina, toti au scapat fara rani grave.

 

https://edition.cnn.com/2023/05/19/us/tesla-crash-california-court/index.html

 

Mie imi place ca o data pe luna dezgropati topicul asta ca niste batranele la poarta, impartasind meme-uri si linkuri cu ce ati mai gasit pe net ca fac electricele astea. Pentru unii e cool sa fie peste "conspiratia eco electrica", sa stie ca de fapt sunt interese ascunse dar ei nu pun botul la politica globalista. Intre timp altii, me included merg cu masini de 500+ cai putere la costuri de folosire aproape de zero, in conditii de siguranta cu 10 ani in fata a 98% din parcul auto. Mi-oi fi luat eu teapa, dar sincer pana acum nu pare.

 

PS: Nu am beneficiat de absolut nicio prima sau bonus de la AFM, nici la achizitia masinii nici la 3 sisteme fotovoltaice, 2 la firma si unul acasa.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, thesaw said:

Intre timp altii, me included merg cu masini de 500+ cai putere la costuri de folosire aproape de zero, in conditii de siguranta cu 10 ani in fata a 98% din parcul auto.

 

Înțeleg ce spui despre negaționiști, mulți ajung la penibilitate. Electricul (sub o formă sau alta) este clar viitorul în transportul terestru cel puțin. Dar vezi să nu cazi în extrema cealaltă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 15 ore, thesaw a spus:

 

Daca nici in euroNcap si IIHS nu ai incredere, nu stiu ce sa zic. Comparatia e de mere cu pere.

 

Ca idee, un tampit sinucigas a sarit cu un model Y intr-o prapastie de 110m cu familia in masina, toti au scapat fara rani grave.

 

https://edition.cnn.com/2023/05/19/us/tesla-crash-california-court/index.html

Nu e vorba de (ne)încredere, ci de o paralelă cu un alt model de testare a unor produse.

Așa cum unii se iau după testul Sharp când își cumpără o cască, tot așa sunt destui care iau ca reper EuroNcap la achiziția mașinii.

Nu știu la auto, dar la căști dă tare cu virgulă.

Link-ul ăla este atât de relevant despre siguranța în Tesla cât poate fi și ăsta, în care o tipă a scăpat după un accident într-un Mercedes lovit de tren.

 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-4858500/Woman-driver-survives-car-collides-train.html

 

Acum 15 ore, thesaw a spus:

in conditii de siguranta cu 10 ani in fata a 98% din parcul auto.

Condițiile alea de siguranță presupun că includ și incendiile alea pornite din senin la cașcarabete.

Cum presupun că și aia 98% sunt reflectați de un studiu serios, nu de gura lumii.

Overall, ideea de contestare nu este a procesului de electrificare, ci a prostirii în masă cu argumente ecologiste.

Dealtfel într-un oraș ca Bucureștiul o jucărie Spring este ideală.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Ovidiu M a spus:

Ma bag si eu in seama: pentru ca sunt un mare fan al "recuperarii" taxelor mele de la stat, in ultima perioada am instalat un sistem fotovoltaic de 5,5kW prin Casa Verde si am achizitionat un Spring 65CP prin Rabla+. De ce? Petru ca 16.000E bani moca. Fara aceste subventii, nu renteaza. 

Ca orice roman neaos, am Spring si un BMW diesel cu ceva cai, deci va imaginati ce grad de comparatie extrem am.

Ce pot sa zic despre Spring: una dintre cele mai inapoiate masini ce o poti achizitiona in 2023. Cam scumpa pentru ce ofera, cam spartana, ciudata, etc....DAR...toate asta nu conteaza. Pur si simplu masina asta mi se potriveste perfect. De ce? Pentru ca o folosesc 100% doar in oras, unde chiar nu conteaza ce masina ai (dpmd vedere). Nu am iesit si nici nu am sa ies din oras cu ea. Pentru asta este BMW-ul (pe care l-am chinuit ani de zile prin traficul urban si unde pur si simplu nu se simte bine). Apropo, diesel-ul in oras este cea mai proasta chestie. Nu reusesc sa inteleg de ce unii continua sa recomande diesel-ul in oras.

Revenind la Spring si de ce eu il recomand: costuri transport aproape 0 (pentru mine), este automata, incalzeste si raceste aproape instant, pur si simplu nu imi mai pasa de nicio zgarietura sau groapa. Este cea mai ieftina masina noua. O vad ca pe o jucarie de care trag la maxim. Apropo, versiunea de 65CP este alt ceva.

Nu sunt fan al electricelor si nici nu le propovaduiesc, DAR: ca a 2-a masina, strict pentru oras, daca stai la casa si o poti incarca usor si daca mai ai si folovoltaice, este o alegere imbatabila. Nu este pentru oricine si nu oricine o intelege. Degeaba bat campii cei de mai sus. Este ca bancul ala: tu vi si imi spui ca strugurii sunt acrii, desi eu manac struguri de ceva timp si stiu ce gust au. Dat cu parerea doar de dragul discutiei, fara a se pune in bocancii celui care le foloseste sa ii inteleaga motivele.

Ca incheiere: mi se pare penibil sa aduci in dicutie siguranta Spring-ului, atata timp cat suntem motociclisti. Eu nu  cred ca e mai safe motocicleta in oras ca un Spring, sa fim seriosi...

P.S. Voi astia, anti...va dati seama ca o parte din banii ce i-am primit de la stat ca subventii, sunt din taxele voastre?

Bravo man. totul foarte ok explicati. singura chestie care nu se pupa aici este - ce cauta un baiat destept ca tine cu un gunoi de bmw in curte. dar pesemne ca face parte din etapa de "tinerete" (vezi ca vine Rabla + si poti sa primesti si ceva bani pe el)!

 

In rest - o sa vezi comentarii- strugurii tai de fapt nu sunt struguri si nu stii tu cum arata aia si cum se mananaca:)

 

Acum 21 ore, Kristian K a spus:

@Ovidiu M topicul este despre masini electrice,deci comparatia cu alta masina termica sau care or maI fi este de luat in calcul legat de siguranta,nu are legatura cu motociclismul in cazul de fata.Deci comparatia ta intre cat de sigur e mersul pe motocicleta si mersul cu spring-ul este inutila... :)

Taxele noastre sunt si cele platite de tine,deci sunt si din taxele tale.Sau tu nu platesti,ai scutire?

Pentru tine e simplu,compara bembeul matale cu spring-ul matale.Asa ai un raspuns corect.

ce sa compare ca a facut - o foarte bine in explicatiile date.

Acum 15 ore, cio.infinitas a spus:

Da, da... 0 stele la spring e bune, 5 la tesla e rele

?si 0 stele la Zoe ( alt exemplu) "cum este"?

Acum 18 ore, Ovidiu M a spus:

Ce nu intelegi e ca atat eu, cat si altii ne-am asumat asta prin achizitia Spring-ului la fel cum un moticilist isi asuma posibilitatea unui accident mai urat (comparat cu accelasi accident, dar intr-o masina). Dar nu pot sa fiu de acord ca toate EV-urile sunt de c***t, doar pentru ca Spring-ul are 0 stele. Si nu pot sa inteleg persoanele care isi dau cu parerea, fara ca sa detina un lucru/ serviciul in cauza. Si discutia initiala este daca merita un EV, sau nu (nicidecum cata siguranta ofera). La fel ca si in lumea ICE-urilor sunt masini si masini, unele mai sigure si altele nu. Te inteleg daca imi zici ca din cauza sigurantei oferite nu ai cumpara un Spring, dar asta nu e un motiv pentru a denigra masina si cine o cumpara.

cine nu intelege o privire nu va intelege 1000 de cuvinte. parca sunt clonele lui Zair pe partea de EV-uri:)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

 

Cum presupun că și aia 98% sunt reflectați de un studiu serios, nu de gura lumii.

 

Da studiul serios sunt toate testele de siguranta independente de pe planeta asta care au Tesla si alte EV-uri best in class la toate categoriile de autoturisme.

 

Aici nu vorbim de Spring si alte chinezarii, vorbim de Tesla, Polestar, Mercedes EQ, BMW I, Audi E-Tron etc.

 

Masinile electrice pot fi concepute foarte diferit din punct de vedere al sasiului fata de masinile pe combustie pentru ca nu au motor in fata si rezervor in spate si centrul de greutate este mult mai jos si centralizat datorita greutatii bateriei.

 

 

 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, foxbat a spus:

Bravo man. totul foarte ok explicati. singura chestie care nu se pupa aici este - ce cauta un baiat destept ca tine cu un gunoi de bmw in curte. dar pesemne ca face parte din etapa de "tinerete" (vezi ca vine Rabla + si poti sa primesti si ceva bani pe el)!

 

In rest - o sa vezi comentarii- strugurii tai de fapt nu sunt struguri si nu stii tu cum arata aia si cum se mananaca:)

 

ce sa compare ca a facut - o foarte bine in explicatiile date.

?si 0 stele la Zoe ( alt exemplu) "cum este"?

cine nu intelege o privire nu va intelege 1000 de cuvinte. parca sunt clonele lui Zair pe partea de EV-uri:)))

Atata timp cat se vor fabrica masini cu ICE, cutie manuala si tractiune spate, cealala masina va fi una din categoria asta. Spring-ul este doar alegerea rationala si in lipsa de mai multi bani (pt o Kona sai ID.3 de exemplu). Despre BMW am o parere mai buna ca despre Spring 😆

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da. da, clar. si eu tin un "duster" sa trag remorcuta cu moto.

despre Spring vs bmw - stii ca nemtii au pierdut razboiul, da? Deci daca tu mergi pe mana piezatorilor ( care au un marketing genial, indeed) nu stiu ce sa zic.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de cascarabete care iau foc, zilele astea am vazut 2 stiri.

1. Autobuzul electric ce a luat foc la Venetia dupa ce a cazut 15 m in gol.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/cine-sunt-romanii-morti-in-tragedia-din-venetia-mircea-sotia-lui-si-cele-doua-fetite-se-aflau-in-autocarul-care-a-cazut-in-gol-15-m-2530529

 

2. Ferrari ce a luat foc in urma unui accident, soldat cu 2 morti.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/doi-turisti-elvetieni-au-murit-carbonizati-intr-un-ferrari-dupa-ce-au-incercat-sa-depaseasca-un-lamborghini-in-timpul-unui-raliu-de-lux-2530845

 

Deci care iau foc mai des? ICE sau EV? Sustinatorii ICE spun ca EV-urile, sustinatorii EV spun ca iau foc la fel.

 

Eu....sunt sustinator EV, mi se pare ca sunt mult prea putine incendii la baterii, si mai ales sunt mult prea mult mediatizate, fata de ICE. Daca auzi ca a luat foc un Spring, e tragedie nationala. Daca auzi ca a luat foc un BMW benzinar....eh, asta e. Cine stie ce defectiune ascunsa o fi avut?

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, foxbat a spus:

nemtii au pierdut razboiul, da? Deci daca tu mergi pe mana piezatorilor

Vezi că și jafonezii au capitulat, prăduiește urgent Hondele și treci la Tula/Ural/Harley, alea vin din tabăra câștigătoare! 😈

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

Deci care iau foc mai des?

Cred că e totuși o diferență să-ți ia foc din senin față de o căzătură pe liniile de tren de la 15 metri înălțime!

Și acolo autobuzul ăla era diesel, a luat foc din cauză că a căzut pe rețeaua electrică, nu aiurea.

Despre ce discutăm?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lui Ovidiu Brisan,stomatolog,i-a ars complet Dusteru benzinar,seara in parcarea din fata casei.Pompierii zice ca un soarece a ros ceva.Ovidiu zice ca uitase si cheia in contact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@l.u.v, nu ai prins ideea. Autobuzul nu era diesel, era pe baterii.

"Era un autobuz electric, adică pe baterii. Din păcate, bateriile au luat foc în urma impactului."

 

Ideea e ca e mai frecvent ca benzinarele sa ia foc la impact, cand se pierde benzina si exista vreo scanteie. Iar EV-urile iau foc din senin din cauza managemet-ului bateriilor. Le pui la incarcat, eventual la incarcatoare rapide, se supraincalzesc bateriile, ceva nu merge bine in management ca sa limiteze viteza de incarcare in functie de temperatura, si gata focul.

Eu unul sunt sigur ca managemetul asta se imbunatateste an de an, de la model la model. Si mai depinde si de masina. Spring-ul meu, de exemplu, are managementul varza. O Tesla are management bun. Mai degraba ia foc un Spring pus la incarcat decat orice altceva.

 

Noroc ca eu mi-l incarc 99% la priza casnica de acasa, incet si sigur.😄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Apropos de electrice, În compania în care lucrez este în vigoare o procedura care interzice încărcarea trotinetelor electrice pe spațiul de birouri.

Și asta la nivel global!

E foarte interesant, oamenii se asigură că nu ia foc vreuna în interior.

În trecut și din ce știu nici acum nu pot amplasa stații de încărcare pentru mașini în parcările din subsol.

Nu știu dacă s-o mai fi reglementat ceva.

Acum 5 ore, mircea.cazachevici a spus:

Autobuzul nu era diesel, era pe baterii.

"Era un autobuz electric, adică pe baterii. Din păcate, bateriile au luat foc în urma impactului."

Nu am știut, am mers anul ăsta în Veneția și treceam în fiecare zi cu transportul în comun pe acel pod.

Astea pe care le luam din Mestre erau diesel și de aia am presupus că și ăsta o fi fost la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus:

@l.u.v, nu ai prins ideea. Autobuzul nu era diesel, era pe baterii.

"Era un autobuz electric, adică pe baterii. Din păcate, bateriile au luat foc în urma impactului."

 

Ideea e ca e mai frecvent ca benzinarele sa ia foc la impact, cand se pierde benzina si exista vreo scanteie. Iar EV-urile iau foc din senin din cauza managemet-ului bateriilor. Le pui la incarcat, eventual la incarcatoare rapide, se supraincalzesc bateriile, ceva nu merge bine in management ca sa limiteze viteza de incarcare in functie de temperatura, si gata focul.

Eu unul sunt sigur ca managemetul asta se imbunatateste an de an, de la model la model. Si mai depinde si de masina. Spring-ul meu, de exemplu, are managementul varza. O Tesla are management bun. Mai degraba ia foc un Spring pus la incarcat decat orice altceva.

 

Noroc ca eu mi-l incarc 99% la priza casnica de acasa, incet si sigur.😄

uite un punct in care te contrazic.e suficient sa o ia razna o singura celula si s-a terminat cu smecheria.Odata inceputa, reactia litiului ( atentie, se refera DOAR La NMC-uri) nu o mai opresti "din bms").

de asta la primul semn ca ceva e naspa bms-ul opreste complet masina - sa ai timp sa iesi.

daa te uiti la cum apar incendiile la EVuri - nu apar "catastrofal" ca la ICE-uri ci treptat- fum *(mult), celula se incinge si apoi celulele din zona sunt destabilizate termic siasa mai departe.

poti sa incarci oricat de jos ca putere..ce se va intampla este ca incarcarea va fi oprita de bms dar nu ai nicio garantie ca nu se alegere praful .

intr-adevar, la curenti /pueri mari de incarcare zone de temperatura e mai ridicata dar si protectiile sunt mai "Sensibile".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, l.u.v a spus:

În trecut și din ce știu nici acum nu pot amplasa stații de încărcare pentru mașini în parcările din subsol.

 

subsol mall baneasa, la -2 in parklake, -3 in promenada, subsol in bucuresti mall si or mai fi

poate de gpl iti amintesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...