Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

1 minute ago, TheHuskyCrobats said:

M-am uitat pe autovit: sunt 4 Spring-uri, 1 Kona EV, 15 VW si 74 de Tesla, etc. Doar 21 de masini pana in 25000 euro. Preturile de revanzare sunt foarte mari (13-14000 euro un Spring), se pare ca lumea vrea sa faca profit mai repede decat a le vinde.

 

Dupa nebunia Comisiei Europene cu "flatten the curb" si cresterea pretului energiei electrice, raman doar cei cu panouri solare care vor mai face economii. 

La 2Lei cat se spune ca va fi KW si un consum de 14/15kw la 100km in conditii ideale, se ajunge sa nu mai fie chiar asa de rentabil.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 30 minute, sasesase a spus:

 

Dupa nebunia Comisiei Europene cu "flatten the curb" si cresterea pretului energiei electrice, raman doar cei cu panouri solare care vor mai face economii. 

La 2Lei cat se spune ca va fi KW si un consum de 14/15kw la 100km in conditii ideale, se ajunge sa nu mai fie chiar asa de rentabil.  

ce nu poti lua in calcul este unde se duce pretul de la benzina si motorina

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Iti dau o veste trista: pentru a mentine sau chiar a creste pretul barilului de petrol OPEC+ va reduce cota de productie cu 1 milion de barili pe zi.

Probabil ca pentru tine inseamna ca se va reduce si pretul combustibililor fosili ...

 

Profita de situatie si de slabiciunea lumii occidentale astfel incat sa castige mai multi bani vanzand mai putin. Cand a scazut consumul in pandemie iti dadeau bani ca sa le iei petrolul pt ca stateai vapoarele in port degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma uit cum se agita lumea aici de parca suntem buricul targului

deunazi am trecut prin "lumea a III a" ( Tr, Georgia). Sa nu zic de ce infrastructura de sosele are Tr si cum se construieste in disperare  - dar n-au nici o greata cu "eur"urile.  Electricele nu existra practic( doar in zonele turistice am vazut una (Singura) iar parcul auto e din zona eur 1..2..3. PAna si scuterele noi nu sunt cele pt Europe.De statii de incarcare .una n-am vazut (cu siguranta sunt cateva in orasele mari dar nr este infim).

In Georgia cred ca nu s-a auzit de asa ceva :).

deci una peste alta ne agitam degeaba. mai curge multa apa pe Siret pana departe.

 

ma rog, unde e hipstereala si buget gramezi- e de bine sa ti cumperi powerbank de zeci de KW :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, sasesase a spus:

 

Dupa nebunia Comisiei Europene cu "flatten the curb" si cresterea pretului energiei electrice, raman doar cei cu panouri solare care vor mai face economii. 

La 2Lei cat se spune ca va fi KW si un consum de 14/15kw la 100km in conditii ideale, se ajunge sa nu mai fie chiar asa de rentabil.  

 

Partial corect, nu vei vedea 6 lei litrul de motorina si 2 lei kWul ... deocamdata 🙃

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://newsweek.ro/auto/proprietarii-de-masini-electrice-care-fac-plinul-acasa-loviti-crunt-de-guvern-1-kwh-si-1111-lei

 

Loviți de guvern: 300 lei poate ajunge un „plin” de curent la Dacia Spring. 1.000 lei la un BMW

DE RĂZVAN SCĂEȘTEANU | Actualizat: 08.09.2022 - 11:51

Proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă, depășesc clar plafonul de 255 kWh/lună din OUG de plafonare. / Foto: Profimedia

Ofertele furnizorilor și prețul kW-ului la liber. / Foto: captură ecran simulare ANRE

Ofertele furnizorilor și prețul kW-ului la liber. / Foto: captură ecran simulare ANRE

◀▶

AUTOEVENIMENTCRIZĂENERGIEOUGANREPLAFONAREMAȘINI ELECTRICEENERGIE ELECTRICACURENT ELECTRICDACIA SPRINGPLINBMW IX XDRIVE50

Proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă, depășesc clar plafonul de 255 kWh/lună din OUG de plafonare a prețurilor la energie electrică. Newsweek a analizat ofertele furnizorilor și prețul kW-ului la liber ajunge și 11,11 lei.

SHARE

Proprietarii de mașini electrice nu sunt sigur membri ai celor 4,2 milioane de gospodării din România care, potrivit cifrelor furnizate de ministrul Energiei, Virgil Popescu, consumă lunar, în medie, 54 kWh, de-abia permițându-și să bage în priză un frigider și să aprindă lumina. Și depășesc, probabil, fără a încărca mașina, și consumul mediu, estimat la 280 – 300 kWh pe lună, al unei locuințe obișnuite, dotată cu electrocasnicele și gadget-urile normale în secolul XXI, folosind, de exemplu, și aparate de aer condiționat.

Prin urmare, proprietarii de mașini electrice nu au cum să beneficieze de OUG de plafonare/compensare a prețurilor la energie electrică. Plătesc curentul la liber.

Noile prețuri plafonate de Guvern la energia electrică pentru populație, începând cu 1 septembrie

- Consum lunar până în 100 kWh: 0,68 bani, TVA inclusă

- Consum lunar între 100 și 255 kWh: 0,80 de bani, TVA inclusă

- Consum lunar peste 255 kWh: prețul de pe piață

Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a explicat că gospodăriile care consumă mai mult de 255 kWh/lună, dar nu mai mult de 300 kWh/lună, vor plăti la prețul pieței diferența de kWh dintre cele două plafoane. Gospodăriile care consumă peste 300 kWh/lună nu sunt acoperite de OUG.

Citește și: Ce profituri au făcut firmele de carburanți în 2021, înainte de compensare. Prețurile au explodat

„În plafonul 0-255 kWh intră 7.2 milioane de români, iar în plafonul 0-300 kWh intră 7.6 milioane de români, deci vorbim de 98% din cei care se încadrau”, a explicat Virgil Popescu, ministrul Energiei.

Cât costă plinul mașinii electrice făcut acasă

Cum proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă nu fac obiectul OUG de plafonare/compensare a prețurilor la energie electrică, valabilă din 1 septembrie 2022 până la 1 martie 2023, și plătesc curentul la liber, Newsweek a făcut o simulare pe comparatorul oficial de pe site-ul ANRE.

În funcție, bineînțeles, de contract și de furnizor, prețul kW-ului poate ajunge în București și la 11,11 lei, ceea ce poate face ca și o mașină puternică pe benzină sau motorină, cu motor cu șase sau opt cilindri, să fie mai ieftin de exploatat.

Criteriile simulării Newsweek pe comparatorul ANRE: Tip client – Casnic, Tip ofertă – Oricare, Consum estimat – 400 kWh, Data de la care se aplică oferta: 7 septembrie 2022. Celelalte criterii din formular nu au fost modificate.

Citește și: Criza energetică se adâncește: 500 € pentru un Megawatt-oră. Rusia, răspunzătoare de prețul ridicat

Rezultatul simulării Newsweek pe comparatorul ANRE? Singurul furnizor cu tarif la liber similar cu cel plafonat este Hidroelectrica: 0,69 lei/kWh (Oferta Viitor Verde). Următorul tarif este aproape de trei ori mai mare: 1,62 lei/kWh - Grenerg SRL, oferta „Dinamic Extra”.

La Electrica Furnizare (Oferta casnici Serviciu Universal), 1 kWh = 1,69 lei. Iar oferta „Stabil 30” este de 5,19 lei/kWh.

La Enel Energie (Oferta Serviciu Universal-casnic), 1 kWh = 1,92 lei. Oferta „Enel Fix Online” este de 5,15 lei/kWh, iar oferta „Enel Fix Relaxat”, de 5,30 lei/kWh.

La EON Energie, cei care aleg oferta „E.ON Cool Electric” plătesc, de exemplu, 2,93 lei/kWh, cei care aleg oferta „E.ON Green Home”, 2,95 lei/kWh, iar cei care optează pentru „Oferta serviciu universal clienți casnici”, 3,73 lei/kWh.

„Oferta client casnic” de la RCS & RDS SA este de 3,37 lei/kWh.

Oferta „CEZ Rezidențial” este de 4,56 lei/kWh.

La Engie, oferta „Serviciu Universal” este de 4,65 lei/kWh. Iar oferta „Ampero Verde eFresh” ajunge la 5,96 lei/kWh.

Cel mai mare tarif al energiei electrice la liber de pe comparatorul ANRE este la We Power Team SRL. Oferta „WEP casnic” este de 11,11 lei/kWh.

Citește și: EXCLUSIV Guvernul i-a uitat pe românii cu mașini pe GPL. Subvenționează doar benzina și motorina

Plinul pentru Dacia Spring, între 19 lei și 304 lei. La BMW iX Xdrive50 costă între 72 lei și 1.169 lei

Prin urmare, de exemplu, plinul pentru Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică de pe piață, care dispune de o baterie cu o capacitate de 27,4 kWh, costă, la liber, 19 lei la Hidroelectrica (0,69 lei/kWh), până la 145 lei la Enel („Enel Fix Relaxat”, 5,30 lei/kWh), minimum 80 lei la EON Energie („E.ON Cool Electric”, 2,93 lei/kWh), 92 lei la RCS & RDS SA („Oferta client casnic”, 3,37 lei/kWh) și 125 lei cu abonament „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh).

Plinul Dacia Spring la Engie, cu oferta „Serviciu Universal” costă 127 lei și cu oferta „Ampero Verde eFresh”, 163 lei.

Iar dacă cumva sunteți client We Power Team SRL plinul Dacia Spring ajunge la 304 lei.

Pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul făcut acasă pornește, conform simulării Newsweek , de la 72 lei la Hidroelectrica.

Cu „Enel Fix Relaxat” (5,30 lei/kWh) ajunge la 557 lei, cu „E.ON Cool Electric” (2,93 lei/kWh) la 308 lei, cu „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh) la 480 lei și la, atenție, 1.169 lei la We Power Team SRL (11,11 lei/kWh).

Pentru orice alt tip de mașină electrică sau ofertă de energie, „plinul” se calculează înmulțind capacitatea bateriei în kWh cu tariful kW-ului din contract.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Nguyen a spus:

https://newsweek.ro/auto/proprietarii-de-masini-electrice-care-fac-plinul-acasa-loviti-crunt-de-guvern-1-kwh-si-1111-lei

 

Pentru orice alt tip de mașină electrică sau ofertă de energie, „plinul” se calculează înmulțind capacitatea bateriei în kWh cu tariful kW-ului din contract si cu randamentul invertorului masinii electrice.

 

Am eu asa o impresia ca cine si-a luat masina electrica sigur nu are contract la We Power Team SRL 😂

 

In rest articolul este scris foarte bine, l-am citit cu placere, macar va fi mai liber la incarcatoarele publice de acum incolo👍

 

Doar la final au gresit, putin asa. Am corectat eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Complicaciunile draq... In ritmurile astea de crestere a preturilor pt orice si a tampeniilor pe care le debiteaza astia de la o zi la alta in functie de cum bate vantul, in loc sa avansam o sa ajungem sa redescoperim in curand calaritul :)

 

30582238_n.jpg

 

22.JPG

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, foxbat a spus:

deunazi am trecut prin "lumea a III a" ( Tr, Georgia). Sa nu zic de ce infrastructura de sosele are Tr si cum se construieste in disperare  - dar n-au nici o greata cu "eur"urile.  Electricele nu existra practic( doar in zonele turistice am vazut una (Singura) iar parcul auto e din zona eur 1..2..3. PAna si scuterele noi nu sunt cele pt Europe.De statii de incarcare .una n-am vazut (cu siguranta sunt cateva in orasele mari dar nr este infim).

 

e un moment bun sa vizitezi turcia, lira a pierdut 50% in ultimul an fata de leu

e un moment prost sa-ti iei masina noua in turcia totusi, electrica sau altfel, si asta ar putea explica ce ai vazut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu de acum au ei norme mai blânde în ceea ce privește poluarea! Acum >15 ani același model auto produs în Turcia era Euro 4 pt piața românească de exemplu, în timp ce la Yusufachi se vindea cu norma Euro 2, maxim Euro 3. Drept că ei nu sunt în UE, dar în schimb există acorduri comerciale care le facilitează vânzările în comunitate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, prafrau a spus:

 

e un moment bun sa vizitezi turcia, lira a pierdut 50% in ultimul an fata de leu

e un moment prost sa-ti iei masina noua in turcia totusi, electrica sau altfel, si asta ar putea explica ce ai vazut

multam.stiu

am relatat despre ce se intampla in restul lumii si nu in "mareata"Europa care ne ingroapa in datorii si frig.

pe aia in Asia ii doare la banana de "Euro 6 sau 7 ". si isi vad de viata cu eur 1..2. pana si device-urile noi sunt mult mai jos ca norma decat suntem noi fortati sa cumparam. nu mai zic de faptul ca "eur"creste, performantele scad  ( Ca sa poata indeplini normele).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, foxbat a spus:

pana si device-urile noi sunt mult mai jos ca norma decat suntem noi fortati sa cumparam

 

nu cred ca "noi" toti suntem fortati, doar unii se simt

inca astept sa vad pe cineva sa emigreze in paradisurile alea din est, dar toti fanii lui putin sunt speriati de legile alea anti-homosexuali cred

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 9 ore, Cap0ne a spus:

Buni și ăia 2900 ron economie.

Plătesc oamenii ăștia sărmani grădinarul sau doamna care îți face menajul la vilă o lună de zile cu ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, prafrau a spus:

 

nu cred ca "noi" toti suntem fortati, doar unii se simt

inca astept sa vad pe cineva sa emigreze in paradisurile alea din est, dar toti fanii lui putin sunt speriati de legile alea anti-homosexuali cred

detaliez - "Fortat" = nu ai de ales, toate produsele noi sunt conform normelor UE. ( eur 6..7 sau la cat a mai ajuns. Practic fie powebankuri fie motoare mici,(1 l max), turbate. Asta e tot ce "poti" (adica nu ai de ales,adica te forteaza) sa cumperi. (daca printr-o minune ai gasi ceva cu motor "Adevarat" -n-ai cum s-o mai inmatriculezi daca este sub eur 6 (parca ).

Nu mi dau seama de care emigrare este vorba - am explicat care este situtia dpdv al "poluarii" in alte parti - comuna fiind planeta pe care convietuim.

Rezumat - UE se trage pe c.r si ne obliga la chestii, pe altii ii doare la banana :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, foxbat a spus:

detaliez - "Fortat" = nu ai de ales, toate produsele noi sunt conform normelor UE. ( eur 6..7 sau la cat a mai ajuns. Practic fie powebankuri fie motoare mici,(1 l max), turbate. Asta e tot ce "poti" (adica nu ai de ales,adica te forteaza) sa cumperi. (daca printr-o minune ai gasi ceva cu motor "Adevarat" -n-ai cum s-o mai inmatriculezi daca este sub eur 6 (parca ).

Nu mi dau seama de care emigrare este vorba - am explicat care este situtia dpdv al "poluarii" in alte parti - comuna fiind planeta pe care convietuim.

Rezumat - UE se trage pe c.r si ne obliga la chestii, pe altii ii doare la banana :)

 

inca sunt pe piata masini interesante cu motoare ok, dar poate avem alte definitii

daca tu vrei o "masina poporului" interesanta, nu cred ca a existat vreodata pe undeva (poate mx5, dar nu-ti incap progenituri, porc si sac de cartofi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, foxbat said:

detaliez - "Fortat" = nu ai de ales, toate produsele noi sunt conform normelor UE. ( eur 6..7 sau la cat a mai ajuns. Practic fie powebankuri fie motoare mici,(1 l max), turbate. Asta e tot ce "poti" (adica nu ai de ales,adica te forteaza) sa cumperi. (daca printr-o minune ai gasi ceva cu motor "Adevarat" -n-ai cum s-o mai inmatriculezi daca este sub eur 6 (parca ).

Nu mi dau seama de care emigrare este vorba - am explicat care este situtia dpdv al "poluarii" in alte parti - comuna fiind planeta pe care convietuim.

Rezumat - UE se trage pe c.r si ne obliga la chestii, pe altii ii doare la banana :)

 

In esenta nu este deloc rau ca se stabilesc niste standarde anume, care trebuie respectate. Pana la urma, multe din ceea ce obliga UE au ca scop cresterea nivelului de trai, si imbunatatirea calitati vietii.

Vezi standardele de siguranta. 

Pe partea de poluare s-a incercat acordul de la Paris, dar astea toate sunt manevre PR. 

Tariile care abia acuma au parte de crestere economica, nu vor adera niciodata la reglementari de genu, deorece sunt extrem de costisitoare. Se merge pe principiu, voi v-ati imbogatit grav poluand planeta pana in acest stadiu, noi de ce sa suferim din cauza asta? Iar asta dpmdv este un argument valid. 

Pe de alta parte, natiuniile bogate, ar trebui sa caute sa reduca aceasta poluare, pentru a asigura un minim de echilibru mondial. Poluarea nu va scadea, asta este clar. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.09.2022 la 9:58, foxbat a spus:

Ma uit cum se agita lumea aici de parca suntem buricul targului

deunazi am trecut prin "lumea a III a" ( Tr, Georgia). Sa nu zic de ce infrastructura de sosele are Tr si cum se construieste in disperare  - dar n-au nici o greata cu "eur"urile.  Electricele nu existra practic( doar in zonele turistice am vazut una (Singura) iar parcul auto e din zona eur 1..2..3. PAna si scuterele noi nu sunt cele pt Europe.De statii de incarcare .una n-am vazut (cu siguranta sunt cateva in orasele mari dar nr este infim).

In Georgia cred ca nu s-a auzit de asa ceva :).

deci una peste alta ne agitam degeaba. mai curge multa apa pe Siret pana departe.

 

ma rog, unde e hipstereala si buget gramezi- e de bine sa ti cumperi powerbank de zeci de KW :)

 

 

 

Chair daca nu sunt masini, au incarcatoare 🙃

 

image.thumb.png.64e8b5e96cab183e2307319479e8d731.png

 

E un lucru interesant pe care il observ: In loc sa cautam progresul, sa tindem spre mai curat, spre mai bine, ne uitam cu jiind ca in est se folosesc insa masini care nu respecta nici normele Euro 1-2, se sa mai vorbim de cele de siguranta.

Si totusi, atunci can Springul, o masina din est practiv, scoate doar 1 stea la NCAP, ne scandalizam si renegam modelul respectiv.

Aveti cumva impresia ca masinile acelea respecta vreun standard NCAP??? Le vreti in Romania? A intrat mai demult Cherry, nu am vazut sa fie bataie pe ele.

 

Ma repet, nu se poate si cu varza unsa si cu slanina in pod. Trebuie sa va hotarati 🙂

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vorbesc despre impunere sau cum spui tu "asta cere piata".

 

Vorbesc despre unele din ideile de mai sus, in care useri tanjesc dupa o regularizare mai putin stricta, mai laxa, dar care totusi amendeaza orice este sub normele europene actuale (macar din punct de vedere al sigurantei).

 

Suntem in top 3 tari cu cel mai mare numar de accidente rutiere din europa, in top 3 tari cu cea mai mare mortalitate din accidente rutiere si totusi ne uitam prin gard la estici unde este o adevarata jale pe drum. Nici nu vreau sa ma gandesc la cum ar fi aratat statisticile fara regulamentele actuale, daca am avea inca masini noi cu norme E1-2.

 

20210713PHT08312_original.thumb.jpg.305846c95509e5c68b8818ea0fc3f55f.jpg

 

Drumul de intoarcere din ultimul concediu a fost greu, de la Gura Humorului la Bucuresti plin be bizoni care voiau sa ajunga cu 10 minute inaintea tuturor, depasiri in curbe, peste linia continua, te impingeau pe camp daca era posibil, sincer nu ma mira nicicum accidentele mortale. Am vazut in 7 ore mai multe triplari decat in ultimii 5 ani adunati, este absolut incredibil cati sinucigasi si scelerati au carnet de conducere. A fost o deosebire de la cer la pamant calatoria Pitesti - Brasov - Gura Humorului vs Gura Humorului - Bucuresti. Nu am fost in India niciodata, insa exact asa am impresia ca ar fi acolo, din auzite. Ca pe E85 .... 

 

Am facut 450km in 7 ore si nu din cauza vitezei  sau aglomeratiei, ci din cauza accidentelor, lipsei de respect a participantilor la trafic, a mitocaniei si a lisei totale de respect pentru reguli/trafic/etc.

 

Si cu toate astea, sunt persoane care vor reguli mai putin stricte, sincer mi se pare uimitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja intrăm în discuții complicate.

Mașina electrică nouă pe care și-o permite românul cu venit mediu este Spring subvenționat, care e un cosciug pe roți, de folosit în principal în oraș sau la o navetă scurtă, accesibil celor care locuiesc la casă sau în blocuri noi, cu facilități de încărcare. Dacă se vrea o înlocuire semnificativă a parcului auto, cu efecte clare asupra reducerii poluării, ar trebui ca marea majoritate a posesorilor de autovehicule cu motoare cu ardere internă să le înlocuiască cu electrice, ceea ce e aproape imposibil în România, având în vedere puterea de cumpărare. Iar infrastructura va trebui astfel dezvoltată încât să beneficieze de ea și cei care locuiesc în blocurile alea comuniste cu zece etaje și 50 de apartamente.

Eu unul nu mi-aș permite o mașină elecrică decentă și nu-s chiar ultimul sărăntoc, iar Spring nu aș cumpăra în ruptul capului, că tot spuneai de mortalitatea pe drumurile patriei. Dacă mi-ar intra un viteaz cu SUV pe contrasens și s-ar propti în Spring-ul meu, nu cred că aș scăpa cu viață.

Părerea mea...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Nu vorbesc despre impunere sau cum spui tu "asta cere piata".

 

Vorbesc despre unele din ideile de mai sus, in care useri tanjesc dupa o regularizare mai putin stricta, mai laxa, dar care totusi amendeaza orice este sub normele europene actuale (macar din punct de vedere al sigurantei).

 

Suntem in top 3 tari cu cel mai mare numar de accidente rutiere din europa, in top 3 tari cu cea mai mare mortalitate din accidente rutiere si totusi ne uitam prin gard la estici unde este o adevarata jale pe drum. Nici nu vreau sa ma gandesc la cum ar fi aratat statisticile fara regulamentele actuale, daca am avea inca masini noi cu norme E1-2.

 

20210713PHT08312_original.thumb.jpg.305846c95509e5c68b8818ea0fc3f55f.jpg

 

Drumul de intoarcere din ultimul concediu a fost greu, de la Gura Humorului la Bucuresti plin be bizoni care voiau sa ajunga cu 10 minute inaintea tuturor, depasiri in curbe, peste linia continua, te impingeau pe camp daca era posibil, sincer nu ma mira nicicum accidentele mortale. Am vazut in 7 ore mai multe triplari decat in ultimii 5 ani adunati, este absolut incredibil cati sinucigasi si scelerati au carnet de conducere. A fost o deosebire de la cer la pamant calatoria Pitesti - Brasov - Gura Humorului vs Gura Humorului - Bucuresti. Nu am fost in India niciodata, insa exact asa am impresia ca ar fi acolo, din auzite. Ca pe E85 .... 

 

Am facut 450km in 7 ore si nu din cauza vitezei  sau aglomeratiei, ci din cauza accidentelor, lipsei de respect a participantilor la trafic, a mitocaniei si a lisei totale de respect pentru reguli/trafic/etc.

 

Si cu toate astea, sunt persoane care vor reguli mai putin stricte, sincer mi se pare uimitor.

man. am zis cu totul altceva. vorbeam de norme eur si baterii si de viitorul "Electric".

in Tr in realitate( Georgia nu mia zic) nu se vede nimic ca in poza.  nu discutam de condus si de meltenismul de aici.

in acest moment ne agitam ca sprayul, noi, europenii si in afara de scaderea drastica a nivelului de trai nu se intampla nimic.

Acum 4 ore, sasesase a spus:

 

In esenta nu este deloc rau ca se stabilesc niste standarde anume, care trebuie respectate. Pana la urma, multe din ceea ce obliga UE au ca scop cresterea nivelului de trai, si imbunatatirea calitati vietii.

Vezi standardele de siguranta. 

Pe partea de poluare s-a incercat acordul de la Paris, dar astea toate sunt manevre PR. 

Tariile care abia acuma au parte de crestere economica, nu vor adera niciodata la reglementari de genu, deorece sunt extrem de costisitoare. Se merge pe principiu, voi v-ati imbogatit grav poluand planeta pana in acest stadiu, noi de ce sa suferim din cauza asta? Iar asta dpmdv este un argument valid. 

Pe de alta parte, natiuniile bogate, ar trebui sa caute sa reduca aceasta poluare, pentru a asigura un minim de echilibru mondial. Poluarea nu va scadea, asta este clar. 

 

pai asta am zis.unii incearca(si noi platim pretul grav de tot), pe altii nu i intereseaza deloc si isi vad bine merci de viata.

pesemne ca pe forum sunteti numai bogatani care nu depindeti de un salariu (fix, in ron) si care se topeste(salariul) ca ghetarii vara :)

in acest caz nu vi se aplica ce povestim noi, sarantocii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Doctor X a spus:

Deja intrăm în discuții complicate.

Mașina electrică nouă pe care și-o permite românul cu venit mediu este Spring subvenționat, care e un cosciug pe roți, de folosit în principal în oraș sau la o navetă scurtă, accesibil celor care locuiesc la casă sau în blocuri noi, cu facilități de încărcare. Dacă se vrea o înlocuire semnificativă a parcului auto, cu efecte clare asupra reducerii poluării, ar trebui ca marea majoritate a posesorilor de autovehicule cu motoare cu ardere internă să le înlocuiască cu electrice, ceea ce e aproape imposibil în România, având în vedere puterea de cumpărare. Iar infrastructura va trebui astfel dezvoltată încât să beneficieze de ea și cei care locuiesc în blocurile alea comuniste cu zece etaje și 50 de apartamente.

Eu unul nu mi-aș permite o mașină elecrică decentă și nu-s chiar ultimul sărăntoc, iar Spring nu aș cumpăra în ruptul capului, că tot spuneai de mortalitatea pe drumurile patriei. Dacă mi-ar intra un viteaz cu SUV pe contrasens și s-ar propti în Spring-ul meu, nu cred că aș scăpa cu viață.

Părerea mea...

 

 

Pui problema ca si cum se doreste schimbare parcului de masini ieri.

Ca intotdeauna, preturile tehnologilor noi vor scadea pe masura ce concurenta va creste (asta daca nu avem un raboi mondial, eventual nuclear, daca scapam de recesiune, etc, etc)

Acum pare imposibil in Romania, exact cum acum 2 ani nu credeam ca o sa vad avantul acesta patriotic de achizitionare a Springurilor de aproape oricine.

Infrastructura se va dezvolta intr-un fel sau altul iar nevoia nevoia te invata sa gasesti compromisuri. cred ca va fi, ca intotdeauna mai dificil de implementat.

 

Prin peregrinarile mele am trait o luna intr-un oras din Uzbekistan, Karsi, un oras cu o vechime de doua ori mai mare ca Bucurestiul. In blocurile comuniste (fosta URSS) nu a existat apa curenta insa la un moment dat au avut niste fonduri si au adus apa. Cum? Retele externe nu ingropate. Erau niste incarligaturi de conducte printre blocuri de iti faceau parul maciuca. Deci daca se vrea, se poate, solutii se gasesc. Mi se pare ca ne agitam de pomana pentru un viitor incert din toate punctele de vedere.

 

Eu am avut posibilitatea sa schimb masina si am fost optimist, inca sunt, crezand ca este posibil sa se modifice lucrurile in bine - din punt de vedere al masinilor electrice. Pana acum nu m-am inselat. Incarcatoare apar ca ciupercile dupa ploaie, modele de masini apar la fel de des, deocamdata e ok.

 

Vad ca se scandalizeaza media cum ca media le-a dat la oase celor cu masini electrice prin noua ordonanta, iar unii pe aici isi freaca mainile de bucurie.

Domnilor, ati citit ordonanta aceea? Sau macar pe cea veche? macar pe diagonala?

 

S-a micsorat plafonul de la 300kW/luna la 250kW/luna. Dar se ia ca baza de pornire tot 2021. Deci daca in 2021 aveai consum sub 250kW/luna, in iarna asta pana in martie 2023 tot 0.68 lei/kW vei plati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, foxbat a spus:

pai asta am zis.unii incearca(si noi platim pretul grav de tot), pe altii nu i intereseaza deloc si isi vad bine merci de viata.

 

daca tu ai vazut ca turcii si georgienii isi vad bine mersi de viata posibil sa ai nevoie de o vizita la oftalmolog, ai dat exemplul gresit

media salariilor e in momental asta la jumatate in turcia fata de romania, si din pacate se vede

e jale, lumea tine capul la cutie si asteapta zile mai bune

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...