Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Da, dar trebuie să te gândești și la câte resurse sunt folosite pentru a construi fiarele pe care le deții, dacă te preocupă și ecologia pe lângă costul mic al combustibilului. Un SUV mic electric nu era îndeajuns? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce SUV electric ar putea sa mi duca si o remorca cu motorul de enduro? In cazul meu, strict. Stiu, Tesle de peste 100.000 euro, dar nu-mi permit.

 

Pe de cealalta parte, dintotdeauna am avut minim 2 masini. Daca se strica una, daca, vorba colegilor, una nu e incarcata, o iau pe cealalta in caz de urgenta. Insa pentru job/naveta aleg masina economica (electrica) iar pentru concediu/enduro o iau pe cealalta.

Pana acum am avut tot timpul 2 masini termice, acum am una termica si una electrica. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, nu, mai sunt ceva-ceva pick-up uri electrice. Dar pe Tesla mi-a cazut mie privirea.

Oricm, ce e sigur e ca eu de-abia mi-am permis un Spring ca masina de munca. Plus al 2-lea pentru angajat, sa inlocuiesc un diesel. Deh, firma mica, bani nu foarte multi, dar pe hartie tot mai bine iese cu electrica la fataiala de zi cu zi.

 

Revenind, daca nu as avea piticul cu enduro, probabil as putea renunta la termica pentru o electrica cu autonomie de minim 460km. Ca sa nu ma doara capul daca merg pana la Bistrita. Dar asa, mi-am facut un calcul si da cel mai bine cu 2 masini diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunteti incredibili oameni buni, parca voua nu vi s-a intamplat niciodata sa va lase cotetul in mijlocul drumului.

Eu am patit-o de 2 ori cu conserva SH, a doua oara chiar la -15grade si caldura din pla ca motoru era caput. Am supravietuit si am pus paguba la vanzare sa scap de ea si am facut efortul de a lua o masina noua. o am de 5 ani si n-am schimbat nici o piesa. Consumabile de la revizie, un set de placute si un set de bujii. si ma astept ca in urmatorii 5 ani la fel

cu motor electric sau termic, fiecare isi alege ceea ce ii acopera nevoile si ceea ce isi permite.

daca pt unii colegi care isi produc curentul singuri, electrica e cea mai convenabila solutie, pt cel care sta la bloc nu e, dar cu putin efort si coordonare se poate si acesta descurca.

Problema e ca preturile de la curent si benzina au luat-o razna si nimeni nu poate anticipa ce se intampla. de exemplu pretul la baril scade dar la noi creste pretul la pompa

la fel si curentul, 25% e produs din surse verzi dar pretul general tot creste..

Solutia ideala si-o alege fiecare. nu exista solutii gresite pt ca fiecare are planurile, bugetul si timpul lui.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Clit Eastwood Jr. a spus:

Pretul energiei active pentru o perioada contractuala de 12 luni: 0,250 lei/KWh (valabil pentru contractele incheiate pana la 31.12.2022);

Ala nu e pretul final

Pretul final e putin sub tariful plafonat (ceva 0.75 fata de 0.86)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Tzitzicat a spus:

Ala nu e pretul final

Pretul final e putin sub tariful plafonat (ceva 0.75 fata de 0.86)

image.thumb.png.99a5610de7fd59203af1c1167e9a8f09.png

preturile pt transportul curentului sunt standard la toti  din cate am inteles.

print screen de pe factura mea de la Hidrolectrica, pretul final e: 0.7237 lei/kwh

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Cavaleru a spus:

image.thumb.png.99a5610de7fd59203af1c1167e9a8f09.png

preturile pt transportul curentului sunt standard la toti  din cate am inteles.

print screen de pe factura mea de la Hidrolectrica, pretul final e: 0.7237 lei/kwh

Plafonat pana in 255 kw e 0.8

Peste 255 pretul pietei, deci are sens Hidroelectrica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, Cap0ne a spus:

la lotul 1 se incadreaza Dusterul. Ce masina electrica 4x4 iei la 19.000e?

 

la fel si celelalte, bugetul nu e calculat pt achizitia de electrice..

Plus transelectrica doar transport curentu nu produce din cate stiu eu, dar paote stiu prost

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Cap0ne a spus:

 

am incercat sa citesc, am ajuns la "specialistii din industria energetica din Romania spune NU masinii electrice", m-am lamurit iar

articolele lor traduse de google macar acordau predicatul cu subiectul

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.09.2022 la 19:26, l.u.v a spus:

De ce să fac și eu o achiziție?

Păi comparațiile le faceți voi când vă bateți cu cărămida în piept că mergeți aproape gratis sute de km vis a vis de motoarele termice.

Eu v-am demonstrat simplu în doi timpi și trei mișcări că asta cu economia este fix praf în ochii cui stă să vă asculte. 

Pentru că dacă amândoi mâncăm câte un măr iar tu o prună în plus, dai mai mult din fălci = consumi mai multă energie.

Dar nu trebuie să mori ca să definești o urgență.

Urgență:

- I se face rău cuiva și trebuie să pleci în miez de noapte în alt oraș, iar acumulatorul nu este încărcat. Aaaa, stai așa, îți amintești că ai termica în garaj, hai că ai scăpat!

Sau te prinde un viscol iarna pe A1 și rămâi blocat vreo 15 ore în nămeți, cum s-a mai întâmplat.  Așa este, nu pleci cu ev, tot termica e mai bună.

O sticlă de benzină sau motorină mai găsești, din păcate curentul nu se dă la pet.

Și tot așa, să te ferească Dumnezeu!

 

Pentru simplul motiv ca ai nevoie de o alta masina.

Am explicat, repet: In momentul in care eu am cumparat ORICE mijloc de transport, indiferent de motorizare, capacitate, volum, model, tip, cazul meu devine neeconomic comparabil cu al tau.

Eu aveam nevoie de o alta masina. Oricum schimbam Hyundai-ul precedent si 2012. Repet ORICUM schimbam masina actuala indiferent de motorizare.

 

Exact cum spui tu: Pentru că dacă amândoi mâncăm câte un măr iar tu o prună în plus, dai mai mult din fălci = consumi mai multă energie.

Am fost de acord cu cazul tau. Si in cazul acela nu as fi cumparat masina. Nici o masina.

Cazul in care exista o masina, indiferent de tip, model etc si se cumpara alta, este neeconomic, indiferent de modelul de masina, nu neaparat masina cu motor electric.

 

Cazurile de urgenta puse de tine sunt extreme dar perfect posibile, iarasi sunt perfect de acord. In acelasi timp aceleasi probleme le poti avea si cu o masina cu motor termic (de exemplu nu porneste, sau faci pana prostului pana sa ajungi la benzinarie cu bolnavul in masina, etc). Logic ar fi sa chemi salvarea, persoana poate face complicatii pe drum in masina mea si moare din cauza ca am fost destept. Cel mult plec in intampinarea ambulantei.

In cel mai extrem caz, in care nu ai masina incarcata (de ce nu ai baga-o in priza noapte, sincer nu am nici o idee, dimineata nu ai nevoie de ea, e asa de greu?) apelez la un vecin, la un prieten, etc.

Trebuie sa fii inconstient, si imi sustin opinia in fata oricui, sa pleci pe drum indiferent de masina, cand se anunta viscol, furtuni etc. Iar fenomenele astea se anunta si au o rata de predictie foarte buna in ultimul timp.

 

Cele de mai sus nu-mi schimba opinia, se apropie de povestea lui Creanga cu drobul de sare.

 

Cu banii luati pe un apartament din Pitesti, m-am mutat intr-casa, intr-un sat aflat la baza unui deal destul de mare care nu este fixat, impadurit, au fost ceva alunacari de teren in zona. Daca puneam in balanta plusurile si minusurile, ar fi trebuit sa iau in considerare si alunecarea de teren care se poate intampla si maine dupa ploile din ultimul timp. Si stateam si acum in Pitesti, intr-un celebru bloc comunist langa o artera cu 4 benzi intens circulata. Era mai bine? Mi-am pus familia in pericol de moarte?

 

La 12.09.2022 la 19:26, l.u.v a spus:

Nu mi-am luat niciodată mașini noi, și nu că nu am avut posibilitatea.

1. La una nouă pierzi un sfert cum ai ieșit pe poarta fabricii, iar în vremurile noastre nu există mașină să nu se devalorizeze rapid. Sigur, acum sunt niște timpuri atipice,  dar care nu vor dura la nesfârșit.

2. Nu am avut bani să-mi iau ce-mi place. Și să iau o mașină doar că e nouă dar nu-mi place nu este stilul meu.

 

E clar, nu faci parte din categoria vizata de producatorii de masini noi, electrice sau nu, si atat. a trag concluzia ca indiferent ce masina noua as fi luat, dialogul cu tine ar fi avut acelasi final 🙂

Gandeste-te doar ca daca nu am fi noi, astia care cumpara masini noi, tu nu ai avea de unde sa iei SH-uri. 

 

La 12.09.2022 la 19:47, Lucian_M a spus:

La maaaxim 1 litru pe oră la relanti un motor diesel rezistă în frig, dacă are plinul făcut cca 40-50 ore (unele au rezervoare mai mari de 55 litri, cât aveam la Octavia 2 combi). Nu-i recomandat să-l ții la relanti, dar mai bine așa, decât să îngheți. Ok, ai benzină, halește 1-1,2 litri la relanti cu încălzirea pornită. Cu 50 litri îți merge căldura minim 40 ore. De curiozitate, cât rezistă bulectrica dacă ții căldura pornită iarna? Că tot vorbim de urgențe.

Și da, am avut și eu urgențe și am ajuns unde a trebuit rapid și eficient. O singura dată pana prostului cu una din mașini, că am vrut să văd cât merge pe rezervă. Am aflat, noroc că era peco la 200 metri, am umplut o sticlă și am turnat în rezervor, apoi am făcut plinul în câteva minute.

 

La 12.09.2022 la 20:56, Clit Eastwood Jr. a spus:

Au făcut unii un experiment, Tesla cu pompa de caldura a rezistat aprox 60 de ore la -10 (temperatura in interior de 16 Celsius)

Cu opțiunea sa reduci temperatura din interior si sa crească timpul, ceea ce nu e posibil la Diesel sau benzina 

Acum, problema e ca dacă ai rămas înzăpezit si s-a dus bateria, cel mai probabil ai blocat strada si tre sa te împingă cu plugul când vine.

Eu am o masina pe diesel si una pe benzina.

Aia pe diesel are rezervor de 70 de litri, si sincer, mereu când plec iarna ma gândesc ca in caz de ceva, ma tine 3 zile caldura 😅

 

Nu stiu cum sunt alte modele, din ce am testat eu iarna trecuta care a fost foarte blanda, cu masina scoasa din garaj in modul Utility, cu incalzirea la 20 de grade si ventilatorul pornit la minim comsuma 350-400W/ora. La drum nu plec fara sa am masina incarcata minim 80% asa ca teoretic tine zeci de ore. Nu am idee Spring-ul daca poate fi folosit in modul acesta insa Tesla parca a introdus prima asa ceva.

S-a intamplat si sigur se va intampla din nou ca o maisna electrica sa ramana in pana prostului, la fel ca si la masinile cu motor termic.

 

La 13.09.2022 la 6:41, sasesase a spus:

Viscol si dezastre naturale...hai mai, cand s-a stat ultima oara mai mult de cateva ore intr-un viscol? Chiar si asa, nu ramai pe camp singur cuc. Nu este ideal, dar nu cred ca ii scade cuiva rangul daca se cere ajutor de la colegii de suferinta. 

 

 

Nu am idee, mie mi-a ruginit lopata de dezapezire in garaj. De 3 ierni am avut maxim 2 zile zapada. Lipsa de apa in general si in a 3-a panza freatica la mine se vede in put, a scazut nivelul foarte mult.

  

Acum 18 ore, Cap0ne a spus:

 

Daca as avea banii lor, nici eu nu mi-as lua masina electrica 😂

  

Acum 17 ore, Penetru a spus:

 

Stirea este pentru Germania, probabil ca va fi pusa in aplicare cat de curand si la noi.

 

Acum 15 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

Nimic nou, cine si-a calculat ca o sa încarce gratis permanent, a calculat greșit 

 

Foarte corect. O sa gasesc si eu incarcatoarele mai libere in oras 😁

La pretul actual, 2500km aka 6 incarcari de 60% (20-80%) la incarcatoarele rapide, la preturile actuale ma costa 576lei/luna. Tot e la jumatate fata de un diesel (altul decat cele care consuma 3l/100km in Bucuresti).

Daca incarc la cele AC, ar costa 512lei/luna (randamentul slab al invertorului).

Daca incarc acasa de la Hidroelectrica, ar costa 213lei/luna.

Daca incarca ca acum, de la panouri .... nu ma costa nimic.

 

In orice caz, deocamdata e mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Titlul nu se referea la auto/masina?

De 10 pagini se bat campii despre clocitori si cat de lipsiti de discernamant suntem ca nu ne luam si noi (calcule cu 2 zecimale)

Pai si inainte puteai sa iti iei Tico/Matiz si sa ii pui Gpl si cred ca si acum gasesti vreun 0.9 cu Gpl

Costul redus este invers proportional cu titlul topicului.......masina 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...