Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Iara o dam pe Bullshit-ul older is better? Serios, va caccati pe voi cand va uitati la astea electrice, asa cum se caccau pe ei mecanicii in anii 90 care se gandeau la "motoare capsulate".

 

Vorbiti de masini nemtesti de acuma 30 de ani...unde mai vedeti voi masini din anii 80-90? Majoritatea care au "supravietuit" erau masini intretinute de proprietari si folosite ca atare, in rest pauza. Nici macar ursuletzi si pisicutzele care erau pe toate garduriile, abia se mai gasesc...cateva pe la pasionati si cam atata.

Incep sa reapara Dacile 1310, Ladele, Skodele etc. Asta nu inseamna ca au fost masini bune? Nu, inseamna ca exista pasionati care au disponibilitate sa le tina pe drumuri

Masiniile de care vorbiti voi, cu mici exceptii nu mai sunt folosite pe post de "daily driver"...si e oarecum normal cand la pret de telefon mobil poti cumpara o masina super decenta. 

 

Ca sa revin on-Topic, reparatiile la Tesla sunt scumpe si extrem de scumpe pentru ca Mr. Musk a gandit modelul de business in asa masura. Asta nu inseamna ca sunt mai putin fiablie, dimpotriva (vazusem ceva studiu din state legat de intrari in service, costuri de reparatie etc.). doar ca esti extrem de limitat.

Tesla controleaza intreg supply chain-ul pieselor, softuriile sunt extrem de greu de adaptat...asa ca te lovesti de 2 probleme majore. 

 

Prima, nu gasesti piesa...totusi daca o gasesti (din dezmembrari de ex.), piesa trebuie integrata in softul masinii...altfel, degeaba ai montat farul nou (de ex.) ca masina nu il va recunoaste si implicit nu va functiona.

Modelul acesta a descurajat companiile producatoare de piese aftermarket, precum si service-uri multi marca sa concureze cu producatorul. 

 

Cat va tine treaba asta? greu de spus. In teorie, doar leguitorul poate sa-i capeze monopolul...ceea ce ma pune pe ganduri. Cred ca deja inclusiv statiile de incarcare trebuiau sa fie "publice", dar cumva cumva Musk a reusit sa mai prelungeasca termenul.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 815
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 minutes ago, cuki said:

Iara o dam pe Bullshit-ul older is better?

 

Eu personal nu am spus asta. Doar că o mașină germană nouă acum 30 de ani era făcută mai trainic decât una nouă acum. Din nou, nu mă refer doar la motor. Sunt elemente vizibile și palpabile, mai ales la mărcile mari (Mercedes, BMW, Audi).

 

În rest, modelul Tesla pare să fie de succes.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

 

Eu personal nu am spus asta. Doar că o mașină germană nouă acum 30 de ani era făcută mai trainic decât una nouă acum. Din nou, nu mă refer doar la motor. Sunt elemente vizibile și palpabile, mai ales la mărcile mari (Mercedes, BMW, Audi).

 

În rest, modelul Tesla pare să fie de succes.

Trainice dar poluante, neperformante, capcane mortale in caz de accident(chiar si la unele usoare), lipsite de confort dupa standardele actuale...

Dupa standardele actuale, complet nepractice

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, l.u.v said:

 

Spre asta ne îndreptam în general, nu doar cu automobilele: IOT. Totul va fi interconectat și controlat prin internet. Noi probabil avem o problemă cu asta pentru că am trăit în alte vremuri, dar generațiile în formare care s-au născut cu internetul la nas nu vor avea nicio problemă fundamentală cu asta și vor lua lucrurile ca atare.

 

15 minutes ago, Edd said:

Trainice dar poluante, neperformante, capcane mortale in caz de accident(chiar si la unele usoare), lipsite de confort dupa standardele actuale...

Dupa standardele actuale, complet nepractice

 

Fără îndoială, nu contest. Eu mă refeream însă strict la partea de durabilitate. Nu emit dealtfel nicio judecată de valoare în absolut.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Totul va fi interconectat și controlat prin internet

Nu plătești dările sau fluieri în biserică (nu te vaccinezi) - îți dă switch off din taste la tot, tv, lumină, internet, mașină etc. Viitorul nu sună bine! 🤬

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Ești deja conectat la internet iar cine vrea să afle date despre cine ești, unde ai fost azi și ce tabieturi ai, poate afla. Doar că de obicei nu ești destul de important încât să conteze. Asta e cea mai bună metodă de protecție.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Fără îndoială, nu contest. Eu mă refeream însă strict la partea de durabilitate. Nu emit dealtfel nicio judecată de valoare în absolut.

 

Durabilitatea este un termen foarte vag, extrem de vag. Ce era durabil la ele? 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

 

Acum 5 minute, cuki a spus:

Ce era durabil la ele? 

Cam tot.

Dar nu putem o face o comparație, că deocamdată peste astea noi trebuie să treacă anii și kilometrii. 

Să luăm de pildă tabla de pe ele. Sau mușamaua de pe volane sau tapițerii care se uzează prematur. 

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, l.u.v a spus:

Tot.

Dar nu putem o face o comparație, că deocamdată peste astea noi trebuie să treacă anii și kilometrii. 

Să luăm de pildă tabla de pe ele. Sau mușamaua de pe volane sau tapițerii care se uzează prematur. 

 

nu stiu voi, dar eu am dat inclusiv de parbrize foarte proaste pe masinile noi.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Acum că mi-ai spus de parbrize, Toyota Corolla Hybrid 2021 a nevesti-mii.

2000 km, a plecat singură o fisură care s-a întins pe toată baza parbrizului, vreo 50 cm. 

Mă rog, poate fi din turnare, dar tot defect rămâne și timp pierdut la asigurare, apoi schimbare. 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

 

Cam tot.

Dar nu putem o face o comparație, că deocamdată peste astea noi trebuie să treacă anii și kilometrii. 

Să luăm de pildă tabla de pe ele. Sau mușamaua de pe volane sau tapițerii care se uzează prematur. 

 

Cam tot? Motoarele erau mai praf, in conditiile in care erau mai simplu construite, mai putin performate mai poluante si cu randament de rahat. 

Masinile pre 90-95 se stricau extrem de repede...trebuia sa cunosti bine bine masina si metehnele, altfel de lasa in drum. Se umbla cu bujii, curele de alternator, termostaturi, pompe de apa in portbagaj

Interioarele care s-au pastrat, s-au pastrat la masini tzipla...tinute in garaj si folosite in conditii optime. Restu se faceau praf pentru ca nu erau geamuri cu filtru UV, interioarele nu erau asa de etanse asa ca erau afectate de umiditate. 

Tabla, idem...la masiniile tzipla a rezistat, restu varza. Nici nu intru in detaliile dezapeziriilor care se faceau prin anii 80-90 sau mai devreme...iar acuma in Cluj cel putin, au dat deja cu sare cu toate ca nu a fost fulg

 

Nici nu ma leg de sistemele de siguranta, multi habar nu au cum e sa traiesti cu o masina gen Mercedes/BMW din anii 80-90 fara ESP ABS si altele. 

Acuma vreo cativa ani dezbatusem asta cu niste colegi din germania, ca ce soferi buni trebuiau sa fie aia care struneau masiniile de atunci, cu gumele de atunci, fara ESP si altele in conditiile care erau atunci. Din poveste a reiesit, ca defapt nu erau ei nu stiu ce soferi...multi tineau masina parcata daca era zapada/polei, iar tot extrem de multi le-au infipt in garduri, santuri si altele.

Asa ca nu ma mira sa vezi azi mult mai multe BMW/Mercedes decat Audi Quattro. Primele erau tinute "la caldurica" cand era nasol, ultimele erau folosite cu adevarat. Exeptia este Volvo si acolo stim motivul.

 

DAR sunt de acord...in comparatie cu Tesla sunt mai bune, dar nu in comparatie cu aceleasi modele, de la aceleasi marci. Seria 3 din 2020 e mai bun decat ala din 80, asa si C-Klasse, E-Klasse sau Audi A8...

Link to comment
Share on other sites

In momentul actual, consider (deci sunt SUBIECTIV) ca masinile electrice nu sunt viitorul, este aproape imposibil. De ce? 

Vor fi viitorul doar daca masini vor avea o mica parte a societatii sau daca vor face acumulatori din rahat, pentru simplul fapt ca nu avem indeajuns de multa materie prima pentru acumulatori, nu stiu cat de eficient este sa reciclezi acumulatori uzati - gurile rele spun ca nu este deloc, nu exista infrastructura suficient de performanta incat sa sustina fluxul necesar de energie. 

Mai mult, minarea materiei prime se face cu chestii toxice precum acidul sulfuric. Acum in Serbia exista o disputa legata de treaba asta, niste mari companii vor sa distruga o zona pentru a mina. Cei din CE au spus ca este normal sa avem zone wasteland pentru binele comun. Daca un lac din ala de decantare ajunge intr-un rau sau la panza freatica, va distruge totul. O sa bem pipi precum Guru Bivolaru' in loc de apa.

Apoi, ca sa sustii necesarul energiei probabil vor aparea multe mini centrale atomice. Problema este ca nu invatam nimic de la intamplari precum Fukushima. Nu exista "daca se va intampla" ci "cand?"

 

Ne cacam pe noi cu ecologia in gura, dar mai bine am intretine si repara masinile vechi decat sa dam in boala consumerismului absurd si a obsolescentei planificate...ah, stai, prea tarziu! Deja suntem acolo.
 

Edited by GoodKat
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, GoodKat a spus:

ah, stai, prea tarziu! Deja suntem acolo.

 

Pune asta pe seama celor cu steagu pe care il ai acolo la profil. 

 

In rest, temeriile de mai sus le aveau si cand au aparut masiniile cu benzina

 

- nu avem destula benzina,

- e scump rau sa extragem petrolul

- e daunator rau sa rafinam si sa transportam petrolu. Unde mai pui, ca si tzitzeiul polueaza gramada daca accidental se intampla o nasoala

- benzinaria/cisterna/depozitul/rafinaria/sonda/platforma poate bubui, Nu exista "daca se va intampla" ci "cand?"

etc.

 

Omiti insa ca banu s-a mutat, iar astia marii (tot o parte din aia cu steagu de la profilu tau) se invart dupa cum se muta banu. Pastratu si reparatu e pentru negrii din africa, omu care produce trebuie sa consume, ca sa produca mai mult ca sa consume mai mult...ca big boss sa fie tot mai big... esti demult sclav pe plantatie, boy :D :D 

Link to comment
Share on other sites

Acum 24 minute, cuki a spus:

 

Pune asta pe seama celor cu steagu pe care il ai acolo la profil. 

 

Nu stii povestea steagului de la profil, nu are rost discutia.

 

Acum 24 minute, cuki a spus:

In rest, temeriile de mai sus le aveau si cand au aparut masiniile cu benzina

 

- nu avem destula benzina,

- e scump rau sa extragem petrolul

- e daunator rau sa rafinam si sa transportam petrolu. Unde mai pui, ca si tzitzeiul polueaza gramada daca accidental se intampla o nasoala

 benzinaria/cisterna/depozitul/rafinaria/sonda/platforma poate bubui, Nu exista "daca se va intampla" ci "cand?"

etc.

 

Este cunoscut ca materia prima pentru baterii este cu mult mai putina decat petrolul. Intre timp au aparut si bio combustibili.

 

Compari o explozie de rafinarie cu una de centrala atomica?

 

Acum 24 minute, cuki a spus:

Omiti insa ca banu s-a mutat, iar astia marii (tot o parte din aia cu steagu de la profilu tau) se invart dupa cum se muta banu. Pastratu si reparatu e pentru negrii din africa, omu care produce trebuie sa consume, ca sa produca mai mult ca sa consume mai mult...ca big boss sa fie tot mai big... esti demult sclav pe plantatie, boy :D :D 

 

Asta asa este. Nu doar africanii. Mai nou suedezii ofera reduceri de taxe celor care repara vechi in loc sa cumpere nou...bine, tot niste africani si astia.

Edited by GoodKat
Link to comment
Share on other sites

Benzina mai e 100 de ani, problema e sa nu futem clima cu 4 grade in plus in 30 de ani, ci doar cu 2. 

   Pana una alta englezii cer ca orice cladire noua cu locuri de parcare sa aiba puncte de incarcare. 

   O masina electrica incarcata in polonia, unde ai curent din carbuni, scoate mai putin CO2 in total decat un ICE. 

 

Edited by einstein1984
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, cuki said:

Cam tot? (...)

 

Ceea ce spui nu este fals, dar este puțin pe lângă finalitatea subiectului. Am să reformulez: automobilele mai vechi erau concepute pentru a rezista mai mult în timp și a trece peste situații neprevăzute. Erau "over-engineered" în raport cu scopul lor final pentru că asta însemna excelența inginerească atunci și asta le aducea clienți.

 

Cele actuale sunt proiectate într-o altă paradigmă, sub care dictează tăierea de costuri și durata de viață limitată în timp. Aspectul durabilității își pierde din relevanță și câștigă teren alte elemente dragi consumatorului: moda, frugalitatea motorului, numărul de opțiuni și senzori, integrarea cu alte aparate, etc. Situația nu este mai bună sau mai rea, este doar diferită.

 

44 minutes ago, cuki said:

In rest, temeriile de mai sus le aveau si cand au aparut masiniile cu benzina

 

- nu avem destula benzina,

- e scump rau sa extragem petrolul

- e daunator rau sa rafinam si sa transportam petrolu. Unde mai pui, ca si tzitzeiul polueaza gramada daca accidental se intampla o nasoala

- benzinaria/cisterna/depozitul/rafinaria/sonda/platforma poate bubui, Nu exista "daca se va intampla" ci "cand?"

etc.

 

Total de acord. Spre electrice se tinde, soluții se vor găsi. În Norvegia 80% din mașinile noi sunt electrice, și nu-i văd să plângă după curent sau să construiască centrale nucleare. Pe termen mediu se vor găsi soluții de înlocuire ai actualilor acumulatori. Pe termen lung (un secol sau mai mult) o mare parte din energia consumată la nivel global va fi produsă în reactoare de fuziune nucleară.

Link to comment
Share on other sites

Acum 42 minute, PzKpfW a spus:

Ceea ce spui nu este fals, dar este puțin pe lângă finalitatea subiectului. Am să reformulez: automobilele mai vechi erau concepute pentru a rezista mai mult în timp și a trece peste situații neprevăzute. Erau "over-engineered" în raport cu scopul lor final pentru că asta însemna excelența inginerească atunci și asta le aducea clienți.

 

Cele actuale sunt proiectate într-o altă paradigmă, sub care dictează tăierea de costuri și durata de viață limitată în timp. Aspectul durabilității își pierde din relevanță și câștigă teren alte elemente dragi consumatorului: moda, frugalitatea motorului, numărul de opțiuni și senzori, integrarea cu alte aparate, etc. Situația nu este mai bună sau mai rea, este doar diferită.

 

Tu compari acolo S-uriile vechi cu Golfuriile actuale. Restul masiniilor, alea pentru powlimea de rand, erau niste rable in comparatie cu ce primesti azi pentru aceasi bani (aceasi marca, aceasi clasa). Comparam ca la momentul respectiv pentru sume enorme primeai un volan cu 4 roti, un motor putors si o tabla ordinara...pai it better be good. Azi, pentru aceasi bani, primesti performanta, fiablitate, confort, siguranta...etc. etc. In esenta, pentru aceasi bani primesti de 10 ori mai multa masina.

 

Eu personal, nu am ramas in drum cu nicio masina post 2000...niciodata nu am avut probleme majore. Pre 2000, portbajau era plin de piese de schimb, soferul trebuia sa stie sa desfaca motoru pe marginea drumului...

Dar daca compari S-ul din 80 tzipla, cu 150-200k km, cu Passatu din 2010 si juma de milion...normal ca alea erau mai bine facute

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

Asta asa este. Nu doar africanii. Mai nou suedezii ofera reduceri de taxe celor care repara vechi in loc sa cumpere nou...bine, tot niste africani si astia.

 

Te-as ruga sa dai o sursa...pentru ca pana acuma am auzit doar de subventii la masini noi, nu am auzit de subventie pentru pastrat harburi

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, cuki a spus:

Te-as ruga sa dai o sursa...pentru ca pana acuma am auzit doar de subventii la masini noi, nu am auzit de subventie pentru pastrat harburi

 

Nu se aplica la masini cat la obiecte de uz general precum biciclete, aparatura electrocasnica etc. Acum doua zile am citit aici:

https://knowledge-hub.circle-lab.com/article/3624?n=Government-tax-break-program-for-repair

 

Insa ideea ar fi una buna de implementat si pe segmentul auto deja existent.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, cuki said:

Tu compari acolo S-uriile vechi cu Golfuriile actuale.

 

Comparațiile pe care le insinuez sunt între modele echivalente, te asigur. W202 față de W205. B5 față de B8. E39 față de E60 sau F10. Exemplele pot continua, dar nu-mi doresc să continui discuția fără sens. Ai o altă părere și ți-o respect.

Link to comment
Share on other sites

Multe masini vechi au fost casate pe motiv de poluare, chiar am vazut pe yt cum distrugeau un mertan superb din acest motiv. Si daca il vei distruge peste 5 ani ca polueaza, de ce sa-l mai fabrici sa fie tank?

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 53 minute, cuki a spus:

Restul masiniilor, alea pentru powlimea de rand, erau niste rable in comparatie cu ce primesti azi pentru aceasi bani (aceasi marca, aceasi clasa). Comparam ca la momentul respectiv pentru sume enorme primeai un volan cu 4 roti, un motor putors si o tabla ordinara...pai it better be good. Azi, pentru aceasi bani, primesti performanta, fiablitate, confort, siguranta...etc. etc. In esenta, pentru aceasi bani primesti de 10 ori mai multa masina.

Ai mai dat exemple de genul, dar mă miră că scapi din vedere un lucru esențial. Și anume că oferta era fix pe cererea de atunci. Ca să fac o analogie, normal că în 2021 ți se par penibili pantalonii evazați, cămășile cu guler fluture și ciocatele care se purtau în anii 70-80. Dar asta nu înseamnă că materialele respective erau mai proaste decât cele de astăzi. 

Ci doar că atunci erau alte cerințe și tehnologie, confirm cu vremurile de atunci. 

Și da, Golfurile, Renaulturile si Audi 80 din anii aceia îți ofereau fix ce se cerea atunci. Cu un plus pe partea de fiabilitate, pentru că întotdeauna simplitatea este durabilă. 

In aceeași bani astăzi am Toyota Corolla Hybrid.

Da, consumă mai puțin în oraș, motorul e silențios (stai să vedem cât ține!!), franele sunt ok si am un căcat de tabletă pe bord cu grafice si tot felul de ecrane bune să provoace erecție unui millenials. Că tot radio, clima și telefonul sunt de bază. 

Adică fix ce am și eu pe navi aftermarket Android pe care le-am montat ambelor mașini 😏

În schimb în ea peste 130 km/oră strigi unul la altul din cauza insonorizării lipsă, auzi amortizoarele la 20 km/oră cum lucrează, pute a plastic de la vinilinul mușama (piele Eco) de pe scaune si volan și am consolele din plastic oribil lucios. 

 

 

Acum 22 ore, Edd a spus:

Trainice dar poluante, neperformante, capcane mortale in caz de accident(chiar si la unele usoare), lipsite de confort dupa standardele actuale...

Dupa standardele actuale, complet nepractice

Nu au nicio importantă standardele actele cu ce se fabrica atunci. 

Adică nu are nicio logică comparația, am explicat mai sus de ce. 

"Lipsite de confort după standardele actuale" zici tu🤣😅

Dacă ești din București și ai câteva ore îți dau doua vechituri la alegere să mergi și vezi cum stai în ele. 

Să vezi de pildă cum stai în spate ca pasager și pe urmă compari cu multe mașini actuale. 

Confortul cuprinde multe paliere, poate fi fizic, auditiv, observabil etc. 

Dacă pentru tine confort vizual înseamnă o tabletă, lumini ambientale, plastic lucios și si butoane colorate este ok. 

Dar overall confort înseamnă - pe lângă cele de mai sus - o multitudine de factori: ergonomie interioara, unde sunt amplasate comenzile, spatiile de depozitare etc. 

 

 

PS: navigația originală de pe una dintre mașini - Made In Japan.😏

În afară de China, Pakistan, India sau Vietnam se mai știe altceva astăzi? 

IMG_20211120_143339.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cercul prostitutiei dintre producator si clientul final este fix pe tipul cerere si oferta, cu o mica schema, producatorul ofera ce vrea clientul, dar cum vrea el ca producator.

Intamplator, sau nu, lucrez intr-un service monomarca, si vad zilnic "fenomene" de multi bani cu bube din fabricatie.

 

Iar cele "full electric" au sanse mici de supravietuire in contextul actual, Hibridele vor juca mai mult la masa asta.

Edited by DKW
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...