Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Acum 14 minute, Nguyen a spus:

 

Imi zicea cineva ca la noi energia hidro ar fi pentru echilibrarea sistemului si nu atat de mult pentru puterea consumata. Poate confirma cineva?

Asa a fost de cand s-a inventat energia hidro din baraje de acumulare. Nu este doar in RO, este la fel peste tot in lume.

 

Se numeste compensarea varfului de consum.

 

In alte tari, cum este Elvetia,  s-a mers mai departe si se folosea energia electrica mai ieftina de pe timpului noptii pentru a pompa apa din lacurile de acumulare din aval in cele din amonte, iar apoi vindeau energia hidro in timpul zilei cand era mai scumpa.

 

Cand nu ai apa in lacurile de acumulare (lucru care se tot intampla prin RO pentru ca energia hidro a fost cumparata de '' baietii destepti''), cumperi energia de compensare de pe piata libera, unde costa , nu gluma. Mai ai potiunea sa nu faci nimica si sa nu o cumperi, si patesti ca pe vremea lui Ceasca cand ajungeai pe varful de consum la  46-47 Hz frecventa in retea.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, Kristian K a spus:

Electricele nu polueaza,doar producerea curentului de la retea cu care se incarca.Sau aia nu se pune,ca nu e facut/polueaza in centrul orasului unde te dai?Daca polueaza "acolo" e ok?Poi suntem ecologisti sau nu?Sau doar ipocriti dupa nevoie?

 

Eu cred ca polueaza, cum am mai spus, cauciucuri, curentul produs in alta parte cum ai specificat, etc. Deci ar trebui impozitate.

Cu electrica am mers mai mult decat cu motoreta, nu vad de ce ar trebui sa platesc impozit pe moto si pe cealalta nu.

 

In ceea ce priveste ecologia, eu sunt convins ca nu pot influenta cu nimic cresterea/scaderea stratului de gheata de la polul sud/nord.

 

M-am convertit pentru ca imi este mai comod si pentru ca am surplus de curent electric. Nu incarc gratis, inca 😜

Edited by Cavaleru
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, prafrau a spus:

 

amesteci calcule de putere si energie fara sa iei in considerare incarcarea retelei la momentul in care ar fi folosita de catre masini (adica preponderent noaptea)

pare ca presupui ca totul ar fi folosit in acelasi timp la putere maxima si de la 0 la 100%, o imposibilitate statistica

 

daca iti faci acelasi calcul in casa ta o sa ajungi la concluzia ca ar trebui sa-ti cada sigurantele continuu fiindca ai prea multi consumatori

 

sunt de acord ca probabil e de munca la retea, dar de aici pana la texte isterice pline de caps lock e drum lung

 

si cred ca bucurestiul e ultima problema, reteaua e decenta, mai departe de orase e jale

 

https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20190313STO31218/emisiile-de-co2-de-la-autovehicule-date-si-cifre-infografic

informatiile sunt pre pandemie, intre timp s-au mai schimbat lucrurile

Ei, calculul meu a fost un exercitiu extrem de simplist. si a luat in considerare niste ponderi, cate masini din cate, cate simultan. Am presupus, evident, de dragul statisticii, ca alea 10% dintre toate masinile electrice se vor incarca simultan, pe timpul zilei, in statiile de incarcare. 10%, nu 50%. Statii private, in regim benzinarie. Nu am luat in calcul deloc statiile personale, ale celor care stau la casa, si incarca peste noapte masinile. SI ca da, trag toate la 100%, pe fast charge. 1 masina din 10. NU i atat de mult.  SI tocmai in zonele aglomerate este problema, unde ai foarte multe masini pe o suprafata limitata.  Sau pe drumurile/traseele foarte circulate.  

Si nu am calculat nimic cand vine vorba de extindere/modernizare retea. AM presupus ca exista peste tot putere, si se face doar bransamentul electric-adica un post de transformare medie tensiune, 600 putere instalata. Nimic special sau iesit din comun.

Link to comment
Share on other sites

Spunea cineva in urma ca nu exista companii in Romania care sa se ocupe de convertirea ICE in EV.

Exista chiar langa mine, la Bradu.

 

Eu i-am vizitat pentru ca am fost curios ce pot face cu bateria masinii dupa ce nu va mai tine incarcarea. Am aflat cu bucurie ca o pot reutiliza fara probleme in casa, exact cumn folosesc bateria actuala. Va fi de capacitate mai mica insa o pot dota BMS si cu tot ce trebuie astfel incat sa fie recunoscuta de invertoare si utilizata optim de acestea.

 

Ii gasiti aici

Edited by TheHuskyCrobats
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

deci noi speram ca elecetricele sunt viitorul. 

 

Nu noi speram ca electricele vor fi viitorul, ci actuala ordine mondiala. Dpmdv interzicerea a tot ce e este sub E6, inclusiv autobuze, tiruri si altele...ar rezolva problema poluarii intr-un timp mult mai scurt si cu un efort financiar mult mai mic.

 

Dar ce te faci cand treaba cu petrolu e oarecum pe terminate?reputatia companiilor petroliere e si ea jos...cauti sa creezi o noua piata. 

Cam asta se intampla. Cei mai mari investitori in energia verde, sunt companiile petroliere. Vrem nu vrem, acolo ne carmuiesc altii. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, ivan pedala a spus:

Asadar, sursele sigure pe care se poate baza producerea de energie raman gazele naturale...

 

cred ca s-a dublat pretul la sursa aia sigura (carbunii sunt putin mai ok, doar un 30%)

 

si vezi daca te prinzi de aici cata energie electrica importam noi, ca sa nu mai crezi toate stirile care ar merita sa fie publicate doar pe hartie igienica

https://www.sistemulenergetic.ro/

Link to comment
Share on other sites

Acum 27 minute, cuki a spus:

 

Nu noi speram ca electricele vor fi viitorul, ci actuala ordine mondiala. Dpmdv interzicerea a tot ce e este sub E6, inclusiv autobuze, tiruri si altele...ar rezolva problema poluarii intr-un timp mult mai scurt si cu un efort financiar mult mai mic.

 

Dar ce te faci cand treaba cu petrolu e oarecum pe terminate?reputatia companiilor petroliere e si ea jos...cauti sa creezi o noua piata. 

Cam asta se intampla. Cei mai mari investitori in energia verde, sunt companiile petroliere. Vrem nu vrem, acolo ne carmuiesc altii. 

Da, cam asa e. Este un hype, pe care se fac ENORM DE MULTI BANI. Tot o afacere este. Nu intelegeti gresit, imi plac FOARTE MULT masinile electrice. Mers cu zoe, cu leaf, cu bmw, cu egolf. As lua maine o moto electrica, putere plus cuplu, o faci cu transmisie curea sau cardan sa nu ai grija lantului ,si e vis. Dar mai e pana este aplicabila solutia la scara larga, din pdv incarcare, autonomie, infrastructura. Cine stie, poate tehnologia va evolua mult mai rapid, si va deveni asa. Eu am insa dubii. 

Cred ca mai degraba hidrogenul ar fi viabil. Exista tehnologia aplicabila, la nivel de serie. DOar ca acum atentia este orientata catre electric.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, Adrian M. a spus:

Cred ca mai degraba hidrogenul ar fi viabil. Exista tehnologia aplicabila, la nivel de serie. DOar ca acum atentia este orientata catre electric.

 

Si masina electrica e din vremea motorului cu abur...dar a fost pusa bine la pastrare pentru cand trebuie.

Asa si cu hidrogenu sau alte tehnologii...cand va considera ordinea mondiala ca trebuie facut switchul, se va face...

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 31 minute, prafrau a spus:

 

cred ca s-a dublat pretul la sursa aia sigura (carbunii sunt putin mai ok, doar un 30%)

 

si vezi daca te prinzi de aici cata energie electrica importam noi, ca sa nu mai crezi toate stirile care ar merita sa fie publicate doar pe hartie igienica

https://www.sistemulenergetic.ro/

Foarte interesant. echilibrat, cum ar si trebui. Consum aliniat cu productia. Stiu ca surplusul merge in speta la vecinii moldoveni(poate ma insel, sa ma contrazica cine stie altfel)

Da, repet, calculul meu este unul matematic, un exercitiu de gandire. Dar te pune pe ganduri.

Edited by Adrian M.
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, cuki a spus:

Si masina electrica e din vremea motorului cu abur...dar a fost pusa bine la pastrare pentru cand trebuie.

Eu zic să rămânem ingineri, randamentul electromotorului cu perii din vremea aia sau chiar actual nu se compară cu randamentul motorului pas-cu-pas controlat electronic. Faptul că s-a eliminat fenomenul de saturare a miezului e un salt imens, recuperarea la frânare e şi ea importantă.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Asa a fost de cand s-a inventat energia hidro din baraje de acumulare. Nu este doar in RO, este la fel peste tot in lume.

 

Deci EV-urile isi trag "seva" mai mult din carbune si nucleare, ecologie o plua...

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, Penetru a spus:

Eu zic să rămânem ingineri, randamentul electromotorului cu perii din vremea aia sau chiar actual nu se compară cu randamentul motorului pas-cu-pas controlat electronic. Faptul că s-a eliminat fenomenul de saturare a miezului e un salt imens, recuperarea la frânare e şi ea importantă.

 

Normal ca nu putem sa vorbim de randament asemanator...spuneam doar in contextul motorului cu hidrogen...care momentan e pe la 30% randament.

Sunt absolut convins ca se poate ajunge mult mai sus, dar nu cred ca se doreste asta. 

 

Orice solutie alternativa benzinei/diesel, necesita investitii extrem de mari, iar implementarea la scara larga a 2 solutii diametral opuse, nu cred ca este fezabila. 

 

Cel mai probabil va fi electricul, vor fi sisteme de incarcare rapida wireless...probabil multe din ele montate pe anumite sectoare de drum. 

Fiecare parcare va avea un charger cu invertor iar toate masinile vor avea si posibilitatea de a descarca curent din baterie in grid. Asa, poti sa-ti folosesti masina si pe post de unealta de facut bani...daca incarci noaptea cand e mai ieftin, iar daca nu folosesti curentul din varii motive, poti sa-l dai inapoi in timpul zilei cand este nevoie mai mare.

 

Solutii sunt, vor veni incet incet. De la cal/carutza, la ICE si infrastructura de acuma a durat vreo 6 decenii bune

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, prafrau a spus:

 

cred ca s-a dublat pretul la sursa aia sigura (carbunii sunt putin mai ok, doar un 30%)

 

si vezi daca te prinzi de aici cata energie electrica importam noi, ca sa nu mai crezi toate stirile care ar merita sa fie publicate doar pe hartie igienica

https://www.sistemulenergetic.ro/

Ce am scris este luat din realitate (nu citesc din ziare, nu caut pe internet, nu ma uit la tv... sau alte surse). Am lucrat peste 40 ani in minerit si stiu ce vorbesc, cunosc cat erau costurile de productie cat si cele de desfacere catre consumatori. Faptul ca pretul energiei se dubleaza sau tripleaza dupa iesirea din curtea producatorului, asta-i altceva! Baietii destepti fac preturile in functie de gaurile din bugetul lor, al politicului, sau cat le cere uniunea! Am strigat asta acum ani de zile, cand colegii blamau miscarile pasnice sindicale ale celor din energie...iar acum cand suspiciunile s-au adeverit, este deja tardiv. ;)

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, cuki a spus:

 

Nu noi speram ca electricele vor fi viitorul, ci actuala ordine mondiala. Dpmdv interzicerea a tot ce e este sub E6, inclusiv autobuze, tiruri si altele...ar rezolva problema poluarii intr-un timp mult mai scurt si cu un efort financiar mult mai mic.

 

Dar ce te faci cand treaba cu petrolu e oarecum pe terminate?reputatia companiilor petroliere e si ea jos...cauti sa creezi o noua piata. 

Cam asta se intampla. Cei mai mari investitori in energia verde, sunt companiile petroliere. Vrem nu vrem, acolo ne carmuiesc altii. 

Or sa interzica toate de sub E6 cand or sa se plimbe prin spatiu miliardarii cu rachete electrice....

 

Cmon...

 

Poluarea grava(la nivel mondial) nu vine din Golfurile 4 din Romania.

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, cuki a spus:

 

 Dpmdv interzicerea a tot ce e este sub E6, inclusiv autobuze, tiruri si altele...ar rezolva problema poluarii intr-un timp mult mai scurt si cu un efort financiar mult mai mic.

Inlocuirea fiecarei masini medii cu una noua E6 = 25 tone CO2/masina.

La autobuze si camioane este mai mult.

Nu mai spun ce efort si poluare presupune scoaterea din trafic / reciclare a fiarelorsi vechi.

Nu mi se pare o idee buna.

Poate niste kit-uri de reducere a noxelor la masinile mai vechi? Daca s-a inventat asa ceva.. 🤔

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Silver Arrow said:

Poate niste kit-uri de reducere a noxelor la masinile mai vechi? Daca s-a inventat asa ceva.. 🤔

 

BNOx https://www.environmental-expert.com/products/model-bnox-efficient-exhaust-aftertreatment-systems-575695

Am gasit si https://www.greencarcongress.com/2017/08/20170830-amminex.html

 

De BNOx stiam mai demult, costurile sunt mari insa nu imposibile, prin Germani stiu ca mai era folosit. 

Link to comment
Share on other sites

Oricum rar nu recunoaște d'astea, au mai fost mașini cu kit-uri montate și omologate în D care au primit în Ro norma cu care ieșiseră din fabrică... 

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, Silver Arrow a spus:

Inlocuirea fiecarei masini medii cu una noua E6 = 25 tone CO2/masina.

La autobuze si camioane este mai mult.

Nu mai spun ce efort si poluare presupune scoaterea din trafic / reciclare a fiarelorsi vechi.

Nu mi se pare o idee buna.

Poate niste kit-uri de reducere a noxelor la masinile mai vechi? Daca s-a inventat asa ceva.. 🤔

 

Eu mi-am expus pararea in legatura cu tema poluarii, deorece masina electrica mi-o baga pe gat, nu din cauza cuplului, sau a reviziilor rare si ieftine...ci pentru ca flower power. 

 

Daca scopul ar fi "doar" rezolvarea poluarii, sigur s-ar fi gasit niste solutii mai ieftine si mai usor/rapid implementabile....dar cum toti stim ca defapt numa pe fraieri ii intereseaza "ecologia", masina electrica e bagata pe gat sa mai faca niste baieti destepti niste bani 

Link to comment
Share on other sites

Am fost ieri la test drive la reprezentanta Tesla de pe Splaiul Unirii, ma rog, mai mult pentru un coleg. Am mers cu Model 3, varianta long range. Foarte sinistra masina, nu iti spune absolut nimic, pana si cu zoe mi-a placut mai mult.

In afara de faptul ca motorul e fenomenal, masina este extrem de stearsa. 

Suspensiile meh, interiorul extrem de sec, ca sa iti fie usor sa folosesti functiile acelei tablete imense, ar fi mai bine sa stai pe loc. Nu merge sa schimbi clima in ambele parti in acelasi timp, daca apasa soferul pe ceva, pasagerul din dreapta nu mai poate apasa, si invers. 

Legat de motor, evident ca nu am mai mers in viata mea pe asa ceva, acceleratia este extrema. Frana regenerativa este de cele mai multe ori suficienta, poti conduce foarte usor dintr-o singura pedala, atata timp cat nu te ia valul cu acceleratia.

 

Eu nu mi-as cumpara masina asta.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

La ~50 miuțe e chilipir pentru corporatiștii grin și millenialșii uanăbi. 

Pai numai plasticul ăla lucios la kg made in Ciaina costă o grămadă. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...