Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Acum 2 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

cel mai tare simti lipsa calitatii materialelor la volan si scaune. Plasticul de pe usi ca plasticul de pe usi, dar imitatia aia ieftina de piele iti lasa impresia ca te-ai urcat in Geely.

Si poate n-ar fi nicio problema, ca nu toata lumea s-a nascut in puf si lux, dar ma intreb cat rezista materialele alea.

 

 

Rezista destul de mult, dar la Tesla nu materialele sunt problema, ci asamblarea lor. Inca nu se ridica la nivelul de calitate pe care il avem noi ca si etalon....DAR pana la urma Tesla este companie americana, iar masina americana in general este recunoscuta pentru calitate si asamblare de rahat...dar la preturi pe masura.

 

Nu cred ca are rost sa intram prea adanc in detali, dar scopul celor de la Tesla nu era interior si calitate de Mercedes (care si aia a scazut), ci cat mai multa masina pentru cat mai putini bani. Scop asemantor cu ceea ce a avut Renault cu Dacia Logan.

 

Oricum, Tesla inca e departe de a fi o optiune...o cumpara fanboy-ii si cei care is interesati mai mult de "curentul asta nou" si is doresc sa faca parte din fazele incipiente. Dar ma astept sa castige tot mai mult teren, iar poate odata cu terminarea fabricii din Berlin...sa livreze macar pentru piata Europeana modele un pic mai "inchegate" 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, cuki a spus:

terminarea fabricii din Berlin...sa livreze macar pentru piata Europeana modele un pic mai "inchegate" 

 

Folosesc linia de la Trabi? 🤭

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

cel mai tare simti lipsa calitatii materialelor la volan si scaune. Plasticul de pe usi ca plasticul de pe usi, dar imitatia aia ieftina de piele iti lasa impresia ca te-ai urcat in Geely.

Si poate n-ar fi nicio problema, ca nu toata lumea s-a nascut in puf si lux, dar ma intreb cat rezista materialele alea.

 

 

Se plangeau niste review-eri ca imbinarile si mai ales pe la chedere sunt probleme cu ele.

 

Au scos acum Model S Plaid si pe la rama de la geamurile fata intra aer si cine stie la o spalare poate si apa.

 

Fit and finish sunt mult sub concurenta, daca mai punem si pretul sunt sub nivelul marii.

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 ore, SenorPink a spus:

Au scos acum Model S Plaid si pe la rama de la geamurile fata intra aer si cine stie la o spalare poate si apa.

Fit and finish sunt mult sub concurenta, daca mai punem si pretul sunt sub nivelul marii.

 

Sub nivelul marii? Voi aveti habar despre ce vorbiti, sau veniti cu dume de parculetz de pensionari?

 

Pretul unui Plaid este de cam 100-110k Euro, iar la banii astia primesti 1000cp, 320km/h top speed si aceleratia aia instant de la 0-100. La bani de E-Klasse/5ar mai rasarit!!!

 

Eu sincer chiar imi fac griji cu electricele astea...imbecilii de soferi romani, care se cred pe circuit cu 530d sau A6 3l diesel pana le infig in copaci sau pe contra sens...imbecilii aia vor ajunge sa puna mana pe masini care fac suta in 2sec si au top speed de peste 300. No atunci sa vezi carmageddon.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 26 minute, cuki a spus:

 

Sub nivelul marii? Voi aveti habar despre ce vorbiti, sau veniti cu dume de parculetz de pensionari?

 

Pretul unui Plaid este de cam 100-110k Euro, iar la banii astia primesti 1000cp, 320km/h top speed si aceleratia aia instant de la 0-100. La bani de E-Klasse/5ar mai rasarit!!!

 

Eu sincer chiar imi fac griji cu electricele astea...imbecilii de soferi romani, care se cred pe circuit cu 530d sau A6 3l diesel pana le infig in copaci sau pe contra sens...imbecilii aia vor ajunge sa puna mana pe masini care fac suta in 2sec si au top speed de peste 300. No atunci sa vezi carmageddon.

 

 

 

bombardierii nu-si permit masini electrice de 100k

Link to comment
Share on other sites

Până în 5000, full pele, csenoase, leji, jeante maaaari, navi, să fie jip sau beamveu sau benz (măcar haudi). Bombardierii și gladiatorii adevărați au cel mult electrice pe două roți, de alea fără permis.

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 ore, SenorPink a spus:

 

Se plangeau niste review-eri ca imbinarile si mai ales pe la chedere sunt probleme cu ele.

 

Au scos acum Model S Plaid si pe la rama de la geamurile fata intra aer si cine stie la o spalare poate si apa.

 

Fit and finish sunt mult sub concurenta, daca mai punem si pretul sunt sub nivelul marii.

Eram la enduro acum cateva luni si eram la discutii in chiloti, ne schimbam. Timp in care niste baieti pe acolo se plangeau de Urus, care la fel, cica ii intra aer pe la rame la 160 la ora, saracii, erau chiar suparati.

Nici lamborghini nu mai e ce-a fost 😄

Link to comment
Share on other sites

Acum 33 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Eram la enduro acum cateva luni si eram la discutii in chiloti, ne schimbam. Timp in care niste baieti pe acolo se plangeau de Urus, care la fel, cica ii intra aer pe la rame la 160 la ora, saracii, erau chiar suparati.

Nici lamborghini nu mai e ce-a fost 😄

Dimineata simteam si eu ceva curent pe la masina. Nu stiu ce viteza avea, dar se invartea la 1200 ture, storcea bine acolo :))))

Deh... ce probleme au unii :P

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, cuki a spus:

Mno, in sfarsit sunt niste date cat de cat pertinete in legatura cu diferenta de poluare dintre masini EV si ICE. 

 

nu cred ca se astepta nimeni ca vehiculele electrice sa nu aiba amprenta mare la productie, din cauza bateriilor, in principal. 

Mai surprinzator pentru mine este sa vad ca pentru o masina EV productia aluminiului procentual polueaza mai mult decat productia bateriilor. 

 

Oricum, e prima comparatie pertinenta din zona asta, si daca va mai fi vreuna, e datorita celor de la Volvo.

Link to comment
Share on other sites

Gândeam acu,pintre două guri de vin de la Oltenia...e criză de componente pentru benzinare,dieselare...e  lipsă de componente pentru mașini de spălat,cuptoare microunde,interfoane..etc.Dekatlonu cumpara produse second de la populime,la fel telefonia mobilă. Atunci cum să ai un viitor electric? Viitor auto? Care știm toți ce componente necesită.

Link to comment
Share on other sites

La 20.01.2022 la 11:01, Cavaleru a spus:

 

bombardierii nu-si permit masini electrice de 100k

Nu știu de bombardieri dar eu de-aia nu-mi iau Tesla că nu-s ok finisajele. :D

La 21.01.2022 la 0:25, Clit Eastwood Jr. a spus:

nu cred ca se astepta nimeni ca vehiculele electrice sa nu aiba amprenta mare la productie, din cauza bateriilor, in principal. 

Mai surprinzator pentru mine este sa vad ca pentru o masina EV productia aluminiului procentual polueaza mai mult decat productia bateriilor. 

 

Oricum, e prima comparatie pertinenta din zona asta, si daca va mai fi vreuna, e datorita celor de la Volvo.

Dar punând în balanță cu cât ar polua mașina pe durata ei de viață (20 de ani sa zicem) dacă era pe benz /motorina - nu se iese pe plus cu electricele?

Ar trebui să iasă adică doar de asta scot toți electrice, o fi făcut cineva calculul asta mă gândesc.

 

Bun in aia 20 de ani nu știu de cate ori schimbi bateriile.

O mai evolua și tehnologia la ele.

Sau trec pe nucleară și gata cu circul.

 

Daca nu existau teroriști etc se trecea direct pe nucleară și gata.

Și modelul să aibă nume să prindă la public, ceva exotic gen Kursk.

Edited by frigider
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, frigider a spus:

 

Dar punând în balanță cu cât ar polua mașina pe durata ei de viață (20 de ani sa zicem) dacă era pe benz /motorina - nu se iese pe plus cu electricele?

Ar trebui să iasă adică doar de asta scot toți electrice, o fi făcut cineva calculul asta mă gândesc.

 

Ba da, iese. Dar erau pe aici câțiva cu adrian de la Paris in frunte care o tot dădeau ca electricele sunt mai poluante decât alea normale. 

Nu e întâmplator ca absolut toți producătorii fac mașini electrice mai nou. Asta e tehnologia cea mai buna acum, iar in viitor va fi și mai buna.

 

Și când ziceam de aluminiu, ma gandeam ca toată lumea tipa ca bateriile poluează mult, dar nu am citit nimic pana la acest raport volvo care sa pună degetul pe cealaltă rană, adică poluarea care iese din prelucrarea aluminiului (material folosit la toate mașinile, nu doar la electrice)

Edited by Clit Eastwood Jr.
Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, Clit Eastwood Jr. a spus:

Ba da, iese. Dar erau pe aici câțiva cu adrian de la Paris in frunte care o tot dădeau ca electricele sunt mai poluante decât alea normale. 

Nu e întâmplator ca absolut toți producătorii fac mașini electrice mai nou. Asta e tehnologia cea mai buna acum, iar in viitor va fi și mai buna.

 

Exact - numai câți s-au băgat să scoată electrice e clar că asta e viitorul. 

Culmea, acum 1-2 ani nu știu dacă vedeai electrica ,poate hibrida, acum îs peste tot in comuna cu metrou.

 

Nu știi ce a dat peste tine, la propriu. :grinbandit:

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, frigider a spus:

Exact - numai câți s-au băgat să scoată electrice e clar că asta e viitorul. 

Culmea, acum 1-2 ani nu știu dacă vedeai electrica ,poate hibrida, acum îs peste tot in comuna cu metrou.

 

pai uite 

 

https://www.ft.com/content/f1bdf1cf-8fc3-4b85-a4eb-7df716ebf0a9

Acum 2 minute, frigider a spus:

Nu știi ce a dat peste tine, la propriu. :grinbandit:

chiar, in afara de Zoe al cărui sunet îl cunosc, celelalte electrice ce sunet au?

ma rog, și bmw-ul cu zăngănitul lui Hans Zimmer

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, frigider a spus:

 

Acum 4 ore, frigider a spus:

nucleară și gata.:D

Și modelul să aibă nume să prindă la public, ceva exotic gen Kursk.

Chernobyl

 

Chernobyl

Edited by Penetru
.
Link to comment
Share on other sites

Acum 43 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Presupin că în Dacia nu e așa.

Dacii țin la dieseluri :D

Acum 10 minute, Penetru a spus:

 

Chernobyl

Da sau mai exotic - Pripyat

Mașina de oraș nume de oraș. 

Marketing at its finest.

Edited by frigider
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, Penetru a spus:

+1! :)

Link to comment
Share on other sites

Ce imi plac mie economistii astia care vad doar o parte a problemei.....devalorizarea.

 

Exista in schimb un cost total al proprietatii, care spune cam asa: cost achizitie + cost posesie (combustibil, revizii) minus cost revanzare.

 

Sincer, imi vine Springul in aprilie. Iar calculele mele, la momentul actual( cu pretul actual al curentului la priza de acasa si al benzinei la pompa) imi spun asa: dau in aprilie 8000 euro pe spring nou, si dupa 100.000 km urban (cam 5 ani la stilul meu de condus) economisesc 8000 euro din diferenta de combustibil fata de actualul Prius (care si el consuma putin).

In aceste conditii, nici nu ma mai intereseaza la ce pret voi vinde "canistra sinistra" peste 5 ani. Orice euro luat pe ea e un euro in plus fata de a merge exclusiv cu ce am acum.

 

Si, apropos, electricele de acum 8-9 ani tot isi pastreaza macar 25% din valoare, exact ca o masina clasica. Eu vad ca BMW i3 din 2014, pe OLX, cam pe l 13.000-15.000 euro se situeaza, pornind de la un pret de vanzare de 45.000-50.000 euro Nu stiu cum de fac unii calcule din astea ca nu mai valoreaza nimic o electrica. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 minute, mircea.cazachevici a spus:

incer, imi vine Springul in aprilie. Iar calculele mele, la momentul actual( cu pretul actual al curentului la priza de acasa si al benzinei la pompa) imi spun asa: dau in aprilie 8000 euro pe spring nou

 

Pe site-ul dacia.ro scrie ca revolutia electrica costa 19100 euro, cum ti-a iesit tie pret de 8000 euro? Ah, stai asa ca statul ia de la gura altora ca sa-ti subventioneze tie mizeria electrica, ba poate te mai lipesti si de niste curent gratuit cum facea broscarul ala de la Cluj cu Tesla si se plangea in presa locala ca primaria tinea statiile de curent functionale doar doua ore pe zi ca sa nu mai profite mocangii. Ia zi, la 19100 euro iti mai ies socotelile?

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

Pai atata e, conform noilor reguli rabla, unde dai 2 masini si mai vine si AFM-ul cu un bonus de 45.000 lei.

https://www.dacia.ro/promotii-rabla/spring-comfort-plus.html?CAMPAIGN=ro-ro-d-l-def-model-spring-electric-go-classic-exact-na&ORIGIN=sea_defensive&gclid=Cj0KCQiArt6PBhCoARIsAMF5wagzXwM5ty3UoxAcQxQuFXiBf4fM5HcByPPw_PD5pe9hyf-nqHrufnYaAg1TEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Scrie clar, 8250 euro. Si se intampla chiar sa am 2 masini ale mele, vechi de peste 15 ani si nefunctionale, care vor fi date in program.

 

 

Si da, daca nu ar fi acest bonus m-as mai gandi daca vreau sau nu. Insa cand vad cea mai ieftina electrica de pe paita fiind la acelasi pret cu cea mai ieftina benzinara de pe piata (Logan chior, cu 2 masini la rabla iese la acelasi pret), nu imi vine sa nu aleg electrica. Mai ales cu priza in fata portii si cu nevoi zilnice de transport in Bucuresti de 70-100km/zi

 

 

 

P.S. Nu inteleg de unde atatea "rautacisme" referitoare la politicile de finantare ale statului. Daca tu beneficiezi de, sa zicem, 3000 euro in programul rabla clasic, daca iti iei masina noua, nu e nicio problema. Dar daca eu beneficiez de 9000 euro la Rabla plus, atunci sunt bani luati de stat de la gura altuia?

 

Sincer, stau la casa. Imi platesc singur taxele si impozitele. Si stiu ca din taxele mele se duc si la sponsorizarea gigacaloriei in Bucuresti, ca sa nu plateasca detinatorul de Audi Q7 cu apartament la bloc decat un sfert din pretul real al incalzirii. Si se duce si pe metrou, pe care il folosesc foarte rar, si pe STB, pe care nu-l folosesc, si pe multe alte chestii ce mie nu-mi trebuiesc.

Asa ca in momentul in care eu accesez o astfel de bonificatie de la stat, nu mi se pare deloc nelalocul ei. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...