Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, Cap0ne a spus:

 

am incercat sa citesc, am ajuns la "specialistii din industria energetica din Romania spune NU masinii electrice", m-am lamurit iar

articolele lor traduse de google macar acordau predicatul cu subiectul

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.09.2022 la 19:26, l.u.v a spus:

De ce să fac și eu o achiziție?

Păi comparațiile le faceți voi când vă bateți cu cărămida în piept că mergeți aproape gratis sute de km vis a vis de motoarele termice.

Eu v-am demonstrat simplu în doi timpi și trei mișcări că asta cu economia este fix praf în ochii cui stă să vă asculte. 

Pentru că dacă amândoi mâncăm câte un măr iar tu o prună în plus, dai mai mult din fălci = consumi mai multă energie.

Dar nu trebuie să mori ca să definești o urgență.

Urgență:

- I se face rău cuiva și trebuie să pleci în miez de noapte în alt oraș, iar acumulatorul nu este încărcat. Aaaa, stai așa, îți amintești că ai termica în garaj, hai că ai scăpat!

Sau te prinde un viscol iarna pe A1 și rămâi blocat vreo 15 ore în nămeți, cum s-a mai întâmplat.  Așa este, nu pleci cu ev, tot termica e mai bună.

O sticlă de benzină sau motorină mai găsești, din păcate curentul nu se dă la pet.

Și tot așa, să te ferească Dumnezeu!

 

Pentru simplul motiv ca ai nevoie de o alta masina.

Am explicat, repet: In momentul in care eu am cumparat ORICE mijloc de transport, indiferent de motorizare, capacitate, volum, model, tip, cazul meu devine neeconomic comparabil cu al tau.

Eu aveam nevoie de o alta masina. Oricum schimbam Hyundai-ul precedent si 2012. Repet ORICUM schimbam masina actuala indiferent de motorizare.

 

Exact cum spui tu: Pentru că dacă amândoi mâncăm câte un măr iar tu o prună în plus, dai mai mult din fălci = consumi mai multă energie.

Am fost de acord cu cazul tau. Si in cazul acela nu as fi cumparat masina. Nici o masina.

Cazul in care exista o masina, indiferent de tip, model etc si se cumpara alta, este neeconomic, indiferent de modelul de masina, nu neaparat masina cu motor electric.

 

Cazurile de urgenta puse de tine sunt extreme dar perfect posibile, iarasi sunt perfect de acord. In acelasi timp aceleasi probleme le poti avea si cu o masina cu motor termic (de exemplu nu porneste, sau faci pana prostului pana sa ajungi la benzinarie cu bolnavul in masina, etc). Logic ar fi sa chemi salvarea, persoana poate face complicatii pe drum in masina mea si moare din cauza ca am fost destept. Cel mult plec in intampinarea ambulantei.

In cel mai extrem caz, in care nu ai masina incarcata (de ce nu ai baga-o in priza noapte, sincer nu am nici o idee, dimineata nu ai nevoie de ea, e asa de greu?) apelez la un vecin, la un prieten, etc.

Trebuie sa fii inconstient, si imi sustin opinia in fata oricui, sa pleci pe drum indiferent de masina, cand se anunta viscol, furtuni etc. Iar fenomenele astea se anunta si au o rata de predictie foarte buna in ultimul timp.

 

Cele de mai sus nu-mi schimba opinia, se apropie de povestea lui Creanga cu drobul de sare.

 

Cu banii luati pe un apartament din Pitesti, m-am mutat intr-casa, intr-un sat aflat la baza unui deal destul de mare care nu este fixat, impadurit, au fost ceva alunacari de teren in zona. Daca puneam in balanta plusurile si minusurile, ar fi trebuit sa iau in considerare si alunecarea de teren care se poate intampla si maine dupa ploile din ultimul timp. Si stateam si acum in Pitesti, intr-un celebru bloc comunist langa o artera cu 4 benzi intens circulata. Era mai bine? Mi-am pus familia in pericol de moarte?

 

La 12.09.2022 la 19:26, l.u.v a spus:

Nu mi-am luat niciodată mașini noi, și nu că nu am avut posibilitatea.

1. La una nouă pierzi un sfert cum ai ieșit pe poarta fabricii, iar în vremurile noastre nu există mașină să nu se devalorizeze rapid. Sigur, acum sunt niște timpuri atipice,  dar care nu vor dura la nesfârșit.

2. Nu am avut bani să-mi iau ce-mi place. Și să iau o mașină doar că e nouă dar nu-mi place nu este stilul meu.

 

E clar, nu faci parte din categoria vizata de producatorii de masini noi, electrice sau nu, si atat. a trag concluzia ca indiferent ce masina noua as fi luat, dialogul cu tine ar fi avut acelasi final 🙂

Gandeste-te doar ca daca nu am fi noi, astia care cumpara masini noi, tu nu ai avea de unde sa iei SH-uri. 

 

La 12.09.2022 la 19:47, Lucian_M a spus:

La maaaxim 1 litru pe oră la relanti un motor diesel rezistă în frig, dacă are plinul făcut cca 40-50 ore (unele au rezervoare mai mari de 55 litri, cât aveam la Octavia 2 combi). Nu-i recomandat să-l ții la relanti, dar mai bine așa, decât să îngheți. Ok, ai benzină, halește 1-1,2 litri la relanti cu încălzirea pornită. Cu 50 litri îți merge căldura minim 40 ore. De curiozitate, cât rezistă bulectrica dacă ții căldura pornită iarna? Că tot vorbim de urgențe.

Și da, am avut și eu urgențe și am ajuns unde a trebuit rapid și eficient. O singura dată pana prostului cu una din mașini, că am vrut să văd cât merge pe rezervă. Am aflat, noroc că era peco la 200 metri, am umplut o sticlă și am turnat în rezervor, apoi am făcut plinul în câteva minute.

 

La 12.09.2022 la 20:56, Clit Eastwood Jr. a spus:

Au făcut unii un experiment, Tesla cu pompa de caldura a rezistat aprox 60 de ore la -10 (temperatura in interior de 16 Celsius)

Cu opțiunea sa reduci temperatura din interior si sa crească timpul, ceea ce nu e posibil la Diesel sau benzina 

Acum, problema e ca dacă ai rămas înzăpezit si s-a dus bateria, cel mai probabil ai blocat strada si tre sa te împingă cu plugul când vine.

Eu am o masina pe diesel si una pe benzina.

Aia pe diesel are rezervor de 70 de litri, si sincer, mereu când plec iarna ma gândesc ca in caz de ceva, ma tine 3 zile caldura 😅

 

Nu stiu cum sunt alte modele, din ce am testat eu iarna trecuta care a fost foarte blanda, cu masina scoasa din garaj in modul Utility, cu incalzirea la 20 de grade si ventilatorul pornit la minim comsuma 350-400W/ora. La drum nu plec fara sa am masina incarcata minim 80% asa ca teoretic tine zeci de ore. Nu am idee Spring-ul daca poate fi folosit in modul acesta insa Tesla parca a introdus prima asa ceva.

S-a intamplat si sigur se va intampla din nou ca o maisna electrica sa ramana in pana prostului, la fel ca si la masinile cu motor termic.

 

La 13.09.2022 la 6:41, sasesase a spus:

Viscol si dezastre naturale...hai mai, cand s-a stat ultima oara mai mult de cateva ore intr-un viscol? Chiar si asa, nu ramai pe camp singur cuc. Nu este ideal, dar nu cred ca ii scade cuiva rangul daca se cere ajutor de la colegii de suferinta. 

 

 

Nu am idee, mie mi-a ruginit lopata de dezapezire in garaj. De 3 ierni am avut maxim 2 zile zapada. Lipsa de apa in general si in a 3-a panza freatica la mine se vede in put, a scazut nivelul foarte mult.

  

Acum 18 ore, Cap0ne a spus:

 

Daca as avea banii lor, nici eu nu mi-as lua masina electrica 😂

  

Acum 17 ore, Penetru a spus:

 

Stirea este pentru Germania, probabil ca va fi pusa in aplicare cat de curand si la noi.

 

Acum 15 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

Nimic nou, cine si-a calculat ca o sa încarce gratis permanent, a calculat greșit 

 

Foarte corect. O sa gasesc si eu incarcatoarele mai libere in oras 😁

La pretul actual, 2500km aka 6 incarcari de 60% (20-80%) la incarcatoarele rapide, la preturile actuale ma costa 576lei/luna. Tot e la jumatate fata de un diesel (altul decat cele care consuma 3l/100km in Bucuresti).

Daca incarc la cele AC, ar costa 512lei/luna (randamentul slab al invertorului).

Daca incarc acasa de la Hidroelectrica, ar costa 213lei/luna.

Daca incarca ca acum, de la panouri .... nu ma costa nimic.

 

In orice caz, deocamdata e mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Titlul nu se referea la auto/masina?

De 10 pagini se bat campii despre clocitori si cat de lipsiti de discernamant suntem ca nu ne luam si noi (calcule cu 2 zecimale)

Pai si inainte puteai sa iti iei Tico/Matiz si sa ii pui Gpl si cred ca si acum gasesti vreun 0.9 cu Gpl

Costul redus este invers proportional cu titlul topicului.......masina 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, Tzitzicat a spus:

Titlul nu se referea la auto/masina?

De 10 pagini se bat campii despre clocitori si cat de lipsiti de discernamant suntem ca nu ne luam si noi (calcule cu 2 zecimale)

Pai si inainte puteai sa iti iei Tico/Matiz si sa ii pui Gpl si cred ca si acum gasesti vreun 0.9 cu Gpl

Costul redus este invers proportional cu titlul topicului.......masina 

 

Si tu ai impresia ca doar Audi e masina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Audi ? Lol. Bmw :))

 

Au si americanii o jucarie Ev din asta gen Spring/Evolio, de mers la piata cu ea. Cu "rabla" de la ei am inteles ca ajunge pe la 6000$ . Kandi K27. Kandi am retinut ca e subsidiar al unui brand mai mare dar nu mai stiu care.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Si tu ai impresia ca doar Audi e masina?

Atat ai inteles?

Cred ca topicul se refera la faptul ca EV sa poata inlocui motorul termic

Ca punctual, am eu o priza acasa legata la vecinu' si nu platesc curent si astfel la sfarsit de luna ma plateste electrica, neinteresant

Si ca sa aglomeram pagini intregi cu doua cotete zdranganitoare care produc curent, iar nu e relevant

Fa un rezumat A_Z, trimite-l la H italic, sa il dea agentilor de vanzari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegule, pe un forum se exprima pareri.

Ca mine sunt multi altii, ca tine asisderea. Fiecare isi spune punctul de vedere, indiferent care este acela.

 

Punctual, nu sunt singurul care produce curent acasa, la taranoaia unde stau eu sunt zeci de instalatii de acest gen pe case. Si ii cam stiu, nu sunt patroni de firme printre ei.

Pe aceia ii doare la basca de consum, au dizele de 3litri.

 

Asa ca poti extrapola cazul meu. Ca nu vrei, este alta discutie.

 

Discutand despre viitor, acesta nu inseamna neaparat cel de maine. Nimic nu s-a intamplat intr-o zi. Nici statiile de combustibili fosili nu au aparut intr-o saptamana. Nici soselele nu au fost construite intr-un an. Evolutie. Ati auzit de asta? Infrastructura se mareste vizibil. Faptul ca nu le vedeti voi nu inseamna ca nu exista.

 

Haideti sa va dau doua exemple concrete:

1) La 1 iulie 2021 in Pitesti erau 15 locatii cu incarcatoare (rapide sau AC) iar astazi 15 Septembrie 2022 sunt 24 de locatii cu incarcatoare plus 3 in constructie. Marea majoritate a locatiilor sunt cu minim 2 prize dar sunt si locatii cu mai multe. La Auchan de exemplu sunt 2xD/C; 6xAC; 2x CHAdeMO si o statie Supercharger Tesla cu 6 posturi. Sunt si statii rapide+AC care nu sunt publice, de exemplu la Mercedes, Dacia si alte firme private.

2) La 1 iulie 2021 pe A1 (Pitesti-Bucuresti) nu era nici o statie de incarcare, astazi 15 Septembrie 2022 sunt 3 statii rapide la 25-30 de km una de alta plus inca 3 in constructie, deci vor fi 6 in curand.

 

Eu cred ca este o crestere impresionanta. Si mai mult ca sigur ca va continua.

 

Actualele masini electrice nu sunt (la prima vedere) pentru cei care:

- Fac 500/1000 de km zilnic.

- Fac cel putin 200km cu 130km/h de foarte multe ori pe saptamana.

- Stau la etajul 10 intr-un bloc comunist (din punctul meu de vedere, nu vad de ce ai accepta sa stai intr-un apartament de 100000 euro si sa dai 30000 euro pe o masina, dar asta e alta discutie)

- Intra in panica cand vad rezervorul la 20% din capacitate

- Au urgente noaptea ... dese

- Obisnuiesc sa calatoreasca in conditii vitrege (iarna pe furtuna, viscol, etc)

- Le e lene sa bage seara un cablu in priza

- Le e lene sa schimbe furnizorul de energie electrica

- Diesel rules

- Benzina rules

- GPL rules

- Motorul termic rules

- Masina arata statutul lor in scocietate

- ...

 

Puteti continua lista 😁

 

Eu in continuare sunt optimist 👍

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, TheHuskyCrobats a spus:

- Stau la etajul 10 intr-un bloc comunist (din punctul meu de vedere, nu vad de ce ai accepta sa stai intr-un apartament de 100000 euro si sa dai 30000 euro pe o masina, dar asta e alta discutie)

 

Păi tocmai asta este, că cei mai mulți dintre ăia despre care vorbești nu-și permit nici măcar o troacă de Spring.

 

În altă ordine de idei, nu prea se gândește nimeni la resurse:

 

https://www.reuters.com/technology/musks-bold-goal-selling-20-mln-evs-could-cost-tesla-billions-2022-08-30/

 

Citat

The raw material capacity needed to support Tesla's planned production in 2030 does not exist today, experts say.

 

https://www.mining.com/teslas-battery-metals-bill-balloons-to-100-billion/

 

Doar pentru Musk producătorii de litiu ar trebui să mărească producția în 2021 cu 142%. Ritmul de descoperire de noi resurse nu se va apropia niciodată de cerere, iar reciclarea bateriilor e încă la stadiul de vis frumos. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, TheHuskyCrobats a spus:

- Stau la etajul 10 intr-un bloc comunist (din punctul meu de vedere, nu vad de ce ai accepta sa stai intr-un apartament de 100000 euro si sa dai 30000 euro pe o masina, dar asta e alta discutie)

 

De la ce valoare si/sau de la ce etaj e ok sa isi masina de 30k ? :))

 

1 oră în urmă, Doctor X a spus:

 

Pana una alta masinile de interventie de la Tesla sunt niste Forduri :)

FcneD-SWAAAEGuN.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Penetru a spus:

 

eu nu inteleg fraza asta: In aceasta ecuatia doar cei de la Dacia au reusit sa vanda in Europa gama Dacia Spring cu 22.000 euro, in timp ce pretul real al masinii este de 1.000 de euro dintre care 1000 de euro sunt subnetionati de catre guvernul de la Beijing.

 

Cat despre ce zice articolul, pare ca cei de la Yangtse, au produs fara sa aibe cerere doar ca sa se bucure de subventiile de la stat.... prima regula ca sa nu ajungi la faliment: Nu produci mai mult decat vinzi...

totusi 300mild investitie a statului? este enorm..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu observ ca majoritatea stirilor de la autolatest sunt de acest gen, vezi articolul in care se prezinta alarmist faptul ca 500kW incarcati de la Tinmar (cine pana mea sunt astia, pare firma de apartament care cumpara scump si vinde apoi ieftin) costa 5500lei.

Intr-o singur propozitie spun ca Hidroelectrica vinde ieftin, dar tu, ca un prost ce esti ramai ancorat de Tinmar ca sa falimentezi 😁

Apoi pun o poza uriasa de pe configurator unde iti arata firmele respective uitand sa arate si primele alte 82 de firme aflate inaintea acestora.

 

In general, industria si economia chineza nu mi se pare un exemplu chiar bun in realitatea zilelor noastre.

 

Acum 3 ore, Doctor X a spus:

Păi tocmai asta este, că cei mai mulți dintre ăia despre care vorbești nu-și permit nici măcar o troacă de Spring.

 

Acum nu isi permit, peste 10 ani probabil problema se va pune altfel. Poate vine tare din urma hidrogenul, poate gasesc alta chimie a bateriilor, studii sunt din belsug, acum mai ramane sa fie fezabile.

 

Acum 2 ore, Cap0ne a spus:

De la ce valoare si/sau de la ce etaj e ok sa isi masina de 30k ? :))

 

Nu am zis ca nu e ok, am zis ca nu inteleg de ce accepta ei sa stea intr-un bloc comunist, cand este clar ca au niste venituri, se pot muta la casa cu 120000 euro si de restul sa isi ia o mult laudata masina cu motor termic SH, care cu putin noroc nu necesita investitii inca 5 ani.

E o cu totul alta discutie care nu-si are rostul aici, doar o nedumerire de-a mea.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mezeriasi astia de la RDB. Alea sunt masinute pentru copii de 5-10 ani presupun...

Sunt biciclete si trotinete electrice cu motoare mai puternice decat mizeriile alea. Presupun ca au si pedale, sa poti ajuta motorul ala la deal.

Si mai cer si aproape 10.000 euro pe ele... Pai sa nu iti iei Spring de aceiasi bani?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, sasesase a spus:

 

Carcotas ce esti :P. Is forduri pentru ca Tesla nu are dube. Posibil ca in viitor sa fie Cybertruckuri, cine stie

Eh, nu gaseau si ei un flex prin fabrica aia a lor  ? :D  https://www.teslarati.com/tesla-rich-rebuilds-the-making-of-truckla-video/

 

Acum 9 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Nu am zis ca nu e ok, am zis ca nu inteleg de ce accepta ei sa stea intr-un bloc comunist, cand este clar ca au niste venituri, se pot muta la casa cu 120000 euro si de restul sa isi ia o mult laudata masina cu motor termic SH

Sunt o gramada carora le place ideea de a sta la casa si probabil isi si permit una, dar aleg blocul dintro gramada de motive. De ex mai usor de multe ori de ajuns la job. Bag picioarele in ea de casa daca fac 2-3 ore dus intors in fiecare zi casa-munca-revers. Idem daca trebuie sa mergi undeva prin oras cu treaba/distractie/whatever si casa e la periferie. Apartamentul e mai usor (si mai ieftin) de intretinut. Dupa o zi incarcata numai chef sa stau sa tund iarba, sa mai repar nitel gardul, sa matur frunzele, sa repar nush ce draq s-a mai stricat etc nu as mai avea. Stilul unora de viata nu le-ar permite sa se bucure de ceea ce are o casa de oferit etc si alte motive de genul asta.

Dar da, ne indepartam de subiect :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, Cap0ne said:

Sunt o gramada carora le place ideea de a sta la casa si probabil isi si permit una, dar aleg blocul dintro gramada de motive. De ex mai usor de multe ori de ajuns la job. Bag picioarele in ea de casa daca fac 2-3 ore dus intors in fiecare zi casa-munca-revers. Idem daca trebuie sa mergi undeva prin oras cu treaba/distractie/whatever si casa e la periferie. Apartamentul e mai usor (si mai ieftin) de intretinut. Dupa o zi incarcata numai chef sa stau sa tund iarba, sa mai repar nitel gardul, sa matur frunzele, sa repar nush ce draq s-a mai stricat etc nu as mai avea. Stilul unora de viata nu le-ar permite sa se bucure de ceea ce are o casa de oferit etc si alte motive de genul asta.

Dar da, ne indepartam de subiect :)

 

Nu cred ca ne intepartam, cred ca fix asta este defapt una dintre conditiile care inca nu fac aceasta tehnoligie viabila. Eu stau la apartament exact din motivele enumerate de tine mai sus.

De banii dati pe apartament, imi cumparam vila la 50-60km de oras, imi montam panouri si imi mai ramaneau si bani de cateva concedii. 

Doar ca in Romania chiar conteaza unde locuiesti din cauza infrastructuri. Fac 15 min pana la job, de la 50 km, as face 2h, si asta zi de zi. 

Is nascut crescut in oras, toata familia, prietenii, tot is in oras. Ce fac? Vin de fiecare data cand e o zi de nastere, sau o iesire undeva cate 2h dus si 2h intors? Mi-ar mai trebui o garsionara sa o folosesc pe post de hotel.

Ai casa, tre sa fi prost sa nu iti pui panouri si sa nu iti cumperi electrica, mai ales ca statul roman da bani cu nemiluita, iar plebea sta si accepta rahatu asta.

Dar restul de 90%, nu prea putem inca sa ne gandim la electrice, numai daca suntem plictisiti de viata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...