Sari la conținut

Cum se vad motociclistii intre ei?


ionutpm
 Share

Postări Recomandate

Chiar acum, einstein1984 a spus:

Din pacate, franarea degresiva de pe circuit nu are ce cautape strada daca-ti place viata.....

Am vazut mult mai multe cazuri de accidente, chiar foarte urate, de incepatori care nu s-au inclinat destul si au iesit larg in viraj din cauza lipsei de experienta decat rideri care au fost pe circuit si au cazut pe strada facand trail braking in viraj...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 163
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 30 minute, Pinocchio a spus:

Nu sunt deloc de acord.

 

Diferenta mare intre pista si strada este faptul ca pe pista cunosti aderenta si curba de fiecare data, pe strada nu cunosti absolut nimic si totul este un imprevizibil absolut. De aceea trebuie sa lasi loc de manevra in permanenta. Putem discuta pe aceste teme pana ia foc serverul si cade forumul dar la sfarsitul zilei Rossi este cel care se intoarce acasa. Abilitatile de a negocia corect un viraj se dezvolta in timp, daca rulezi suficient prinzi experienta necesara. Abilitatile pe care le dezvolti pe pista pot fi benefice dar problema e ca la un moment dat exact acea incredere data de antrenamentul pe pista iti poate pune capac, te bazezi pe ceea ce ai invatat dar nu realizezi ca conditiile de pe strada nu sunt aceleasi cu cele de pe pista. Eu nu merg incet dar intotdeauna imi las spatiu de manevra, culmea e ca chiar si asa depasesc multi de  astia echipati full. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, einstein1984 a spus:

franarea degresiva nu are treaba cu trail braking, una e in linie dreapta alta e cand esti inclinat. Eu am vazut destui rideri imprastiati pe circuit din cauza trailbrakingului.... Si rideri care mergeau tare pe circuit dar s-au facut pilaf in trafic, unul chiar pe o ambulanta 

Pai atunci se pare ca nu stiu despre ce vorbesti...ce-i aia franare degresiva? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decreasing braking
Is performed by a continuously decreasing brake pedal pressure. In motorsport, the engine brake is rarely used for deceleration. Degressive braking can be divided into 3 phases: 1. apply a strong pressure on the brake to reduce as much speed as possible, 2. brake degressively (reduce pressure on the brake pedal) to avoid locking the wheels from the turn-in point (TIP) -> apex, 3. shift down to the ‘right’ gear.

La o simplă căutare, aici.

 

Adicătelea, tot un fel de trail-braking.

Explicat mai academic.😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Kagemusha a spus:

 

Adicătelea, tot un fel de trail-braking.

 

 

Nicio legatura cu trail-brakingul la moto! Pana si modalitatea de aplicare si dozare a franei este gresita pentru moto! Aveti grija de unde va luati informatiile!

 

 

Exista extrem de multe diferente intre pista si strada, de aceea tehnicile aplicabile pe pista sunt doar partial valabile pe strada. Cei care cred ca pista e 'mnezo absolut si atotputernic, sa imi spuna cand au intrat ultima oara pe pista intr-un viraj la limita aderentei, si au fost nevoiti sa opreasca la 0 km/h? Stiu, niciodata. Pentru ca pe pista nu inveti sa franezi pentru a opri, ci doar pentru a rade putin viteza (dar nu prea mult) si a prinde urmatorul viraj cu viteza maxima posibila. Toata dinamica franarii e diferita cand trebuie sa opresti mobra, fata de ce faci pe pista. Acolo si cand cade unul in fata ta, reduci si degajezi (eviti). In multe cazuri pe strada, nu ai unde evita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu faci decat sa il adancesti si mai mult in problema. Din explicatia pusa de tine vad ca acest 'decreasing braking' cum zice aici la masini este exact trail braking-ul pus de mine, doar ca e in limbaj moto.

Alta explicatie, va rog.

Si aveti decenta sa cautati un link care se refera la motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.06.2021 la 2:32, ionutpm a spus:

Am ramas la ideea de Ninja 650....

 

O motocicleta pe care-as fi luat-o miine daca m-ar da banii afara din casa, sau nu mi-ar fi placut asta mica a mea (ninja 300). :)

M-am suit pe "mobre" prima data la 32 ani, acum am 50, si inca merge kilometrajul mai repede la moto fata de masina. Alegerea a fost ... pozitia de turing si aerul de sportiva.

Bafta la luat permisul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 17 ore, Flower-Power a spus:

Ca să te ajute cineva să îți alegi motocicleta și echipamentul trebuie să ne prezinți o poză cu tine.

Ca sa clarificam:

- daca e tip, poze cu lantul de la gat (gros si auriu), cu valoarea de pe cantar (ca nu ii poti recomanda un 125cc unuia cu ceafa lata si 150kg dimineata pe stomacul gol) si incaltamintea (slapi - supersport; mocasini - harli etc)

- daca e tipa, poze in costum de baie din fata, spate, profil si trei sferturi, doar cu machiaj. Restul nu conteaza, se poate deduce totul din poze.

 

Acum ca am lamurit, unele motociclete au aceeasi ciclistica in mai multe incarnari; de pilda Honda CB500 seria noua are varianta naked si carenata, dar dedesubt e aceeasi motocicleta doar cu alte cantitati si forme de plastice. Are si varianta adventure, dar aia are suspensia modificata si nu se poate considera identica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, AdrianB1 a spus:

poze in costum de baie din fata, spate, profil si trei sferturi, doar cu machiaj.

Costum de baie din 3 piese, pălărie, ochelari și șlapi! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

27 minutes ago, ENEOS said:

Costum de baie din 3 piese, pălărie, ochelari și șlapi! :lol:

Inel, bratara si lantisor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.06.2021 la 6:11, Flower-Power a spus:

Ca să te ajute cineva să îți alegi motocicleta și echipamentul trebuie să ne prezinți o poză cu tine.

@ionutpm dupa cum vezi nici nu ti-ai luat mobra si deja sunt femeile interesate de tine ... :)

La 18.06.2021 la 6:11, Flower-Power a spus:

 

Cel puțin așa mi s-a cerut mie acum ceva timp. 

si tu crezi tot ce ti se spune? pozele se cer ca pe irc ... asl pls pix ... fa un pic de risarci "KETO + OMAD"  hint, ies pozele mut mai bine dupa cateva luni 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ajung să îmi explic glumele e nasol.

Acum 40 minute, superbec a spus:

@ionutpm dupa cum vezi nici nu ti-ai luat mobra si deja sunt femeile interesate de tine ... :)

si tu crezi tot ce ti se spune? pozele se cer ca pe irc ... asl pls pix ... fa un pic de risarci "KETO + OMAD"  hint, ies pozele mut mai bine dupa cateva luni 

Nu drăguță , sunt complet dezinteresată doar mă amuzam. ..așa cum și alții au făcut-o la un moment dat. Nu voiam să rămân datoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, ionutpm a spus:

Mersi frumos, da, asta ma incanta si pe mine (pozitia de turing si aerul de sportiva), abia astept! 

 

Cu placere, app. de intrebarea ta cu privire la placerea de a iesi in weekend versus mersul cu motorul la munca ..... n-are nici o legatura una cu cealalta, cind te duci la munca ...... ajungi la munca, cind pleci la relaxare ..... citiva "colegi" ok, o masa si drumuri frumoase ...... o alta poveste. :)

Ps. Masa este o parte interesanta, acolo socializezi, schimbi impresii, pe scurt iti cunosti colegii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am crezut ca am stabilit deja ca acea frana "degresiva"nu exista si ca este exact "trail braking". Si in linkul pus de tine tot asta spune. Ca zica sa franezi mai pare la inceput si apoi sa dai drumul usor pana te apropii de apex, asta nu inseamna ca nu mai e trail braking ci altceva. E tot trail braking.

 

Tu banuiesc ca vrei sa zici ca pe strada e bine sa franezi tare pana la intrarea in viraj, apoi sa parcugi virajul cu viteza constanta si dupa apex sa accelerezi. Cu care sunt perfect de acord, asa ar trebui mers pe strada.

 

Doar ca eu zic ca cine merge in felul asta dar este surprins de un viraj , poate are raza descrescatoare - vezi cateva viraje urate pe Lepsa, poate sa faca un pic de ''trail braking'si sa nu iasa larg, sa stranga trasa, daca are experienta de pe circuit. Pe cand daca este incepator caruia e frica si sa o incline mai mult si sa franeze in viraj singura cale e iesitul larg - daca vine ceva pe contrasens e game-over.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
1 hour ago, einstein1984 said:

 

   Cand zici trail braking eu inteleg folosirea franei spate ca sa inchizi virajul dupa turn in,

  

 

Muhahahahahaha !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Uneori , pe strada , eu folosesc frana pentru " dejavrare". 

Hai sa va vad care stie ce inseamna?

Si cum se executa corect ?

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...