Jump to content

Voi lăsați motorul să se încălzească până să plecați?


Daviddd
 Share

Recommended Posts

Salut, voi lăsați motorul motocicletei să se încălzească până să plecați la drum?

Eu las 3-4 minute motorul să meargă la relanti până să mă pun în mișcare, dacă plec atunci când e rece motocicleta am observat că trage și ceva mai slab, nu poate să se tureze cum trebuie, parcă nu are vlagă, și cred că și uzura e extrem de mare, am făcut-o doar de dragul testului, uleiul cred că-i bâtă la ungere când e totul rece.

 

Voi cum procedați? 

 

sper că e ok categoria, nu am mai gasit alt topic pe tema asta

Edited by Daviddd
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 14 minute, Daviddd a spus:

Salut, voi lăsați motorul motocicletei să se încălzească până să plecați la drum?

Eu las 3-4 minute motorul să meargă la relanti până să mă pun în mișcare, dacă plec atunci când e rece motocicleta am observat că trage și ceva mai slab, nu poate să se tureze cum trebuie, parcă nu are vlagă, și cred că și uzura e extrem de mare, am făcut-o doar de dragul testului, uleiul cred că-i bâtă la ungere când e totul rece.

 

Voi cum procedați? 

 

sper că e ok categoria, nu am mai gasit alt topic pe tema asta

Pai Man, la mine la moto pe inj când aveam îmi arăta temperatura.

Și rece arăta - -

Când apărea acolo ceva gen 43 puteam pleca.

 

1 dată am plecat până să apară o valoare și dădea în nas că dracu.

(Asta a fost a 2 a oară când am mers pe ea, prima oara era încălzită când am făcut testul)

 

Nu știu la carb cum e dar îmi imaginez că la orice motor daca pleci rece se comporta puțin aiurea și nici nu ii face bine? Gen ungere deficitara etc plm, ne lămurim amândoi, ia destui care se pricep pe aici.

 

Cert e că rău nu ai ce sa ii face daca se încălzește.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Maxiul meu e pe injectie, il pornesc dupa ce il scot din garaj, imi pun casca, inchid garajul, imi pun manusile, apoi deschid poarta si il scot de coarne afara. Am inchis portile si i-am dat bice. dureaza cam 2-3 minute toata tarasenia.

 

indiferent ca e vara iarna. poate iarna dureaza mai mult ca ma misc mai greu in hainele groase, si pana trag manusile groase.

 

Nu afecteaza cu nimic sa lasi motorul sa se incalzeasca si sa ajunga la o temperatura mai ridicata inainte de a fii supus la solicitari.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Este bine ca motorul sa se incalzeasca putin si sa isi faca ungerea cum trebuie. Si eu las putin motorul sa se incalzeasca si la moto si la masina (mai ales daca este cu motor turbo), la masina de tuns iarba, la drujba... etc...

Acele cateva minute sunt foarte ok pentru motor, piesele dilatandu-se si ajungand la cotele de lucru...

La motocicletele cu carburator, daca accelerezi cu motorul rece, risti sa se opreasca..

Mi se pare ciudat ca la tine, avand motocicleta cu injectie sa dea in nas la rece. In mod normal injectia controleaza perfect, ca si la masina.

 

O seara faina...

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Papa_Bear a spus:

Salut,

 

Este bine ca motorul sa se incalzeasca putin si sa isi faca ungerea cum trebuie. Si eu las putin motorul sa se incalzeasca si la moto si la masina (mai ales daca este cu motor turbo), la masina de tuns iarba, la drujba... etc...

Acele cateva minute sunt foarte ok pentru motor, piesele dilatandu-se si ajungand la cotele de lucru...

La motocicletele cu carburator, daca accelerezi cu motorul rece, risti sa se opreasca..

Mi se pare ciudat ca la tine, avand motocicleta cu injectie sa dea in nas la rece. In mod normal injectia controleaza perfect, ca si la masina.

 

O seara faina...

E pe carburație, seară făină și ție 

Link to comment
Share on other sites

E destul de important sa faci asta, in special ca sa nu crape pe termen "lung". In cel mai rau caz, la nevoie (e relevant si cate kg ai :D), pleci dar nu turezi (ma gandesc si eu). 

La mobre noi (clar injectie) poti face un test: pornesti motorul, N, turezi. Eu am vazut una la care motorul s-a oprit si nu a fost turata deloc serios. Nu stiu daca s-a oprit din software sau s-a intamplat ceva (nu prea vad ce mecanic), dar s-a oprit. 

Link to comment
Share on other sites

se spunea ca ajunge mai repede in mers motorul la temperatura de regim ,asa ca poate e ideal asa,un minut-doua si apoi mers,dar nu blana primii 2 km;

foarte mult mers in relanti parca zice in manual ca afecteaza catalizatorul

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Papa_Bear said:

La motocicletele cu carburator, daca accelerezi cu motorul rece, risti sa se opreasca..

Dacă ai şoc pe care să îl deschizi progresiv (clapetă), nu ar fi nicio problemă. Mai ales dacă te grăbeşti. Dacă ai vreme este mai bine să îl laşi să se încălzească un pic.

Oricum, în 2-3 minute nu ajunge încă la temperatura optimă de lucru dar va funcţiona ceva mai stabil.

Link to comment
Share on other sites

Vara la 30 de grade, 30 de secunde. Primavara sau toamna la 10 grade, pana ajunge temperatura la 50 de grade daca motocicleta are indicator sau vreo 1-2 minute daca nu are. La zero grade, vreo 3 minute.

 

Motoarele Rotax de avion afiseaza "Engine ready" cand temperatura uleiului ajunge la 50 de grade. Teoretic poti sa decolezi la temperatura aia, asta inseamna turatia maxima a motorului. Sunt motoare boxer cu piston, acelasi principiu de functionare ca la moto si durate de viata comparabile (2000 de ore intre reparatii capitale). Filtre de aer K&N, filtre de ulei similare cu alea de moto, uleiul e Aero Shell similar ca parametri. Daca astia sunt certificati cu asemenea parametri, e suficient de bine pentru un motor de motocicleta.

Edited by AdrianB1
Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 9 ore, Daviddd a spus:

Eu las 3-4 minute motorul să meargă la relanti până să mă pun în mișcare,

Procedezi foarte bine. 

Și nu-i da ture sus până nu se încălzește complet. 

 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, l.u.v said:

Și nu-i da ture sus până nu se încălzește complet. 

 

Da, este înţelept aşa, pentru că până se dilată pistoanele (din aliaj de aluminiu) prin încălzire la dimensiunile alezajelor din cilindrii (sutimi) vor face "clong-clong" pe acolo ("piston slap") chiar dacă tu nu le auzi.

Uneori acumulează microfisuri, "oboseşte" materialul şi ulterior se mai şi sparg.

Mai ales când se condensează pe piesele reci o parte din "gaz", diluează pelicula de ulei (la 4T), amestecul sărăceşte şi apar tendinţe la detonaţii.

Prevederea e mama înţelepciunii ...

Dar paranoia e tata prevederii B)

Link to comment
Share on other sites

Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?"

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, AdrianB1 a spus:

Cand ma gandesc ca o reparatie capitala la un motor Rotax e vreo 14,000 de euro, mai mult decat multe motociclete noi ...

 

Rotax e firma,  confunzi termenii cred. 

 

de exemplu BMW, Aprialia, Yamaha ..etc au motoare de la Rotax. 

 

iar o reparatie capitala la un monociclindru Rotax e sub 1000e ( piesele) 

Edited by Robyb
Link to comment
Share on other sites

Raspund si eu, daca a mai povestit carva inainte si repet chestii, aia e.

Carburatie cu soc manual:

* Tragi socul full, dai la automat, porneste

* Pe masura ce se incalzeste turatia creste. Daca motorul a stat la zero grade asta dureaza un minut doua, daca a stat la 20 de grade, dureaza 10 secunde

* Pe masura ce se tureaza bagi socul putin cate putin, astfel incat turatia sa stea un pic mai sus decat relantiul normal ( la mine relantiul e la 1300 rpm, asa ca il tin din soc pe la 2500 rpm) La zero grade dureaza cam cat as fuma o tigara pana pot sa bag socul de tot si sa nu moara motorul; la 20 de grade 2-3 minute, cat sa-mi pun casca si manusile.

* Dupa ce am bagat socul de tot plec cu ea, chiar daca se simte ca nu e incalzit bine, mai ales iarna DAR ! nu-l turez ca atunci cand e cald bine si nu il accelerez brusc. Asta inseamna orientativ ca nu trec de 5000 rpm, el avand regim de mers sportiv intre 7500 si 9000 rpm si rosu la 11.000 rpm.

* Cand il simt ca s-a incalzit trec la mersul meu normal. Asta inseamna  la zero grade cam dupa 5-6 km de mers prin oras si la 20 de grade cam dupa un km si 2-3 semafoare.

* Cand sunt mai putin de 10 grade la primele semafoare cam da sa moara, asa ca iarna eu ii dau relantiul un pic mai sus, in asa fel incat sa stea fara ajutor la 1300 rpm. Dupa 12 km cat am pana la munca sta pe la 1500 rpm, ceea ce nu mi se pare prea mult.

Acum 2 ore, De 3 Lei CuiE a spus:

Si a mea este pe carburatie. Dimineata o las cel putin 2 minute, dupa care, în  primii 5-600 m (facuti in 5-7 minute, printre masini), nu o turez..

Aaa... n-ai gresit vreun zero pe undeva? In 7 minute, chiar pers potolit printre masini, ar trebui sa faci cel putin 3000 m...

Link to comment
Share on other sites

Am avut doar motoare pe injectie, la toate din prima zi (noi sau second) am stat alea 1-2 min pana cel putin am avut prima linie pe display "plina" de la temperatura.
La masina fac la fel, orice motor ar avea.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, hora09 a spus:

Am avut doar motoare pe injectie, la toate din prima zi (noi sau second) am stat alea 1-2 min pana cel putin am avut prima linie pe display "plina" de la temperatura.
La masina fac la fel, orice motor ar avea.

Deci n-ai avut niciun diesel, nu? Ca la alea daca stai pe loc sa se ridice temperatura o linie ramai fara motorina in rezervor.

Link to comment
Share on other sites

Acum 26 minute, Speedy.K a spus:

ar trebui sa faci cel putin 3000 m...

Adevarat!

Dar ca sa ies in strada principala, sa trec de semafor + inca vreo 2 semafoare in fata, cam atat imi ia. Iar printre masini, pot sa merg doar daca imi fac loc (de foarte multe ori, da), daca nu, astept cuminte pana cand se pun in miscare. Si ar mai fi  „varianta” cand intersectia este blocata de masini si nu ai pe unde sa mergi decât pe trotuar (ceea ce nu fac).  Toata operatiunea asta, dureaza  intre 5-7minute..

Am vazut ca esti din Bucuresti. Nu stiu la ce ora  iesi cu mobra, dar eu plec dimineata la 7.10 din zona Favorit, printre blocuri, ies in Timisoara, Afi, Apaca, etc... (da, la ora 7.10 -7.20 este aglomerata zona asta). Iar dimineata, multi „nu si-au baut cafeaua”, prin urmare, merg cu „ochii mari”.

PS: Uite, dimineata pe traseul mentionat anterior, de la Apaca spre Leu, coborâre spre Cotroceni, stanga la pod Cotroceni si oprit dupa 200m, am facut 17 minute. De ce? Blocata iesirea in Timisoara,, bara la bara de la Afi la Apaca, blocata intersectia de la Apaca, dupa ceea, pot sa spun ca se merge bine. Si unde mai pui ca motorul frige. 😃

 

 

Edited by De 3 Lei CuiE
completare
Link to comment
Share on other sites

Acum 28 minute, Speedy.K a spus:

fara motorina in rezervor.

am fost recent in Ro, prima data cu masina dupa multi ani, in Bucuresti am reusit sa imi sfut o janta, un cauciuci a luat cu drag un ditamai surubu (noroc cu runflat) si masina mea tootusi inca noua nu troncandeau plasticele pana sa "ma dau" mioritic.

legat de fara motorina.. da, 100% :), am avut din pacate si masini de camionagii (a nu se lua ca insulta munca soferului de camion); dar "prima linie" facea referire doar la motare in cazul asta

ce a fost mai trist, inafara de disperarea mea de a merge cu gume care au profil minim.., folosit benzina de 100, la pompele unde vroia neaparat angajatul sa imi pompeze el.. la unison erau mirati cand ziceam 100 si de feicare intrebau de cati lei.. pe de alta parte nu am baga in viata mea combustibil care are la pompa valoarea de 7 lei 😐
a! am bagat acuma o suta de ani un plin pe autostrada in uk, ca halea alfa aia destul, a fost o avere plinul ala.. horror

revenid la subiect, sa lasi un moment ca "organismul sa inceapa sa lucreze" e semn de bun simt fata de agregatul pe care il exploatezi.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Speedy.K said:

Carburatie cu soc manual:

* Tragi socul full, dai la automat, porneste

* Pe masura ce se incalzeste turatia creste. Daca motorul a stat la zero grade asta dureaza un minut doua, daca a stat la 20 de grade, dureaza 10 secunde

* Pe masura ce se tureaza bagi socul putin cate putin, astfel incat turatia sa stea un pic mai sus decat relantiul normal

Mda ... legi si decrete "comuniste" ...

Ăsta este piston de "şoc" la carburatoare Dellorto:

6239.thumb.jpg.67b8097b9f8ecf7e518a0b6818be3566.jpg

Ăsta la alte modele:
CHOKe-PISTON-GS150.thumb.jpg.612d916f2820687a0f523e4a38ae402b.jpg

Cum zici că bagi şocul câte puţin şi "pe măsură"?

 

(când el are doar două poziţii din construcţie: on şi off).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...