Sari la conținut

Ce benzina bagati?


zapata
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 29.10.2021 la 14:29, Lucian_M a spus:

Greșit, arde mai repede (și mai bine) benzina cu CO mare.

Nu arde nici mai repede nici mai incet. CO mai mare inseamna ca poti sa alimentezi cu ea motoarele cu compresie mare ca sa nu iti faca autoaprindere. Atata.

Benzina de 95, 98 sau 100 sunt la fel doar ca au aditivi diferiti care le modifica Cifra Octanica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, Silver Arrow a spus:

Nu arde nici mai repede nici mai incet. CO mai mare inseamna ca poti sa alimentezi cu ea motoarele cu compresie mare ca sa nu iti faca autoaprindere. Atata.

Benzina de 95, 98 sau 100 sunt la fel doar ca au aditivi diferiti care le modifica Cifra Octanica

Toată lumea spune că "arde mai repede" în motoarele normale, n-am afirmat cu de la mine putere. Știu și de rezistența la autoaprindere. Ce diferă, într-adevăr, sunt aditivii, cu ăia jonglează fiecare companie, un fel de "secretul bucătarului". Iar că e ieftină, că e scumpă, în multe motoare nu se simte decât... la portofel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ezakt! 😁

Am pus acum câțiva ani la mașină Petrom 99, a halit-o cu multă poftă. La moto am pus de câteva ori din țară, diferența față de 95 a fost... Zero. Sau, mă rog, placebo. S-a cunoscut doar în episodul din Italia, când am alimentat cu benzină nașpa și am folosit după aia doar de 100, de frică să nu pățesc din nou să mă rog de motor să urce dealul.

Repet: de 95 de la benzinării non-fantome.

La mașină am pus în ultimul timp motorină "dă aia scumpă" de la oemve, dar revin la standard, că nu-i așa de frig încât să se congeleze asta ieftină pe conducte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorina mai scumpă având mai puțin sulf unge mai puțin, iar cum toate componentele sistemului de injecție sunt lubrifiate doar de motorină trage singur concluziile. 

Am alimentat azi de la omv Râșnov cu 6 lei jumate benzina de 95, a mers 🏍️ ca 🚀 până la București! 

😜

Conductă n-am găsit încâ, dar mi-am luat o cazma meseriașă și mai sap. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, goe 75 a spus:

Uite aici o parere

 

Opiniile o sa varieze foarte mult in functie de experienta fiecaruia.

 

1     Aia mai experimentati o sa te trateze cu mila pentru  ca arunci bani in plus fara sens, mergand pe aia mai scumpa.

 

2    Multi incepatori au impresia ca "dau motorului ce este mai bun" , la pompa ...dar ignora importanta cauciucurilor , unui schimb de lichid de frana ...etc.

 

3    Intre 1 si 2 este o adevarata jungla.

 

 

Ps . Atat de mare conspirationismul cu benzina ca ma mir ca nu e tot vina lui Geitz... va baga chip-uri in benzina si nu mai trage bine...

Chiar mi-a placut raspunsul asta sincer :)).

Am vazut mai multe raspunsuri si m-am lamurit in legatura cu nedumerirea mea, nu e nicio diferenta majora. Bine spus cu neglijarea "cauciucurilor, schimburilor, etc". Am prieteni care baga numai benzina scumpa si se uita ciudat la mine cand bag benzina 95 cu o privire de genul "distrugi motorul (cuvant jignitor)", dar ei merg cu cauciucuri dot 2010 sau ambreiaje patinate :) :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mol nu are rafinărie în România, cumpără de la cei care produc: Lukoil, Rompetrol și Petrom, apoi își adaugă proprii aditivi. Ca urmare, specificația combustibilului diferă,  în funcție de stația de unde alimentezi. Adică benzina Mol din CT nu e la fel cu cea din CJ.

Aceeași discuție și cu Lukoil, nu știu de unde aveți informații atât de precise că e proastă. Are vreunul laborator de analize pe aici? Eu pun acum numai de la ei, atât motorină, cât și benzina și totul e normal. Problemele apar în funcție de stație,  dacă rezervoarele sunt vechi, murdare sau cu infiltratii. Câteodată, în lipsa controalelor metrologice, unii mai și botează carburantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, _Tex_ a spus:

cu Lukoil, nu știu de unde aveți informații atât de precise că e proastă

Am văzut Cayenne-ul patronului de la Luk în service cu sistemul de injecție praf. :crack:Dar a trecut ceva timp de atunci, și probabil nu s-a schimbat nimic în bine. 

🏍️ mea merge cu Luk, n-am observat vreo diferență față de petrom cu care alimentez în mod obișnuit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, _Tex_ a spus:

 

Aceeași discuție și cu Lukoil, nu știu de unde aveți informații atât de precise că e proastă. Are vreunul laborator de analize pe aici? Eu pun acum numai de la ei, atât motorină, cât și benzina și totul e normal. Problemele apar în funcție de stație,  dacă rezervoarele sunt vechi, murdare sau cu infiltratii. Câteodată, în lipsa controalelor metrologice, unii mai și botează carburantul.

Problemele mele cu Lukoil sunt legate de motorina. Și nu am fost singurul. E drept că se întâmplă acum 10 ani, însă nu era la o stație obscura.

Având în vedere că după 2 ani de motorina strict Lukoil (aveau cel mai bun pret) m-am trezit cu cele 4 injectoare bulite, eu am luat o decizie.

Editat de pierrotlefou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit o cu un lukoil, benzina 95, eram cu r1200rt. Am alimentat la lukoiulul ala de pe dreapta, e85 in drum spre Buzău. Cand am dat sa o pornesc, a sughitat rau de tot. Apoi pe drum mi a mers foarte prost, am tras de ea, si dupa 100km am pus iar de la omv. Si a revenit imediat. Apoi am veridicat mai atent, era o statie lukoil partenera. De atunci m am invatat minte,ma uit de 3 ori, nu la parteneri luk sau rompetrol. Doar la statiile mari. Am trecut si eu prin mirajul benzinei premium, e inutila. 95,si aia e. 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, patrick1 a spus:

Nici nu îmi imaginam că unii folosesc motorină la motociclete.

Păcură nu?

Doua vaci crosetau clatite pe un gard.
Trece un bou si-i cade o clatita peste ochi.
Se uita in sus si intreaba: "Cu intentie?"
Raspunsul uneia:"Nu, cu branza".
Asfalt uscat!

Editat de pierrotlefou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marea performanță a benzinarilor români e că fac motoarele să funcționeze cu alt combustibil decât cel pentru care au fost proiectate. Nu ați observat faptul că alimentând cu benzina sau motorina din vestul Europei, consumul scade cu 10 - 20% și motorul e mai silențios și mai performant? Eu am constatat acest lucru de acum vreo 15 ani și se verifica de fiecare dată. În cazul în care merg cu mașina și tractez rulotă, diferența de consum ajunge spre 30%.

Am venit în iulie din Austria, consum 9% motorină. La Arad, tot pe autostradă  am pus Rompetrol - instantaneu am urcat la 12%.

Și altă observație, confirmată de o persoană cu funcție în OMV Petrom (nu pot da nume): în condiții identice, motorul consuma mai mult cu carburanții de la ei decât cu cei ai concurenței. Acest lucru l-am constatat și eu, pe buzunarul meu.

Așa că rămân la Lukoil, măcar în weekend pun sortimentul superior la prețul celui standard.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, patrick1 a spus:

Nici nu îmi imaginam că unii folosesc motorină la motociclete.

Păcură nu?

Vezi la comuniste, că zicea cineva de mix motorină + benzină! Ij-ul meu clănțănea ca toți dracii când i-am pus un cocktail din ăsta scos din rezervorul cuiva care greșise pompa (o conservă diesel alimentată accidental cu benzină). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Adrian M. said:

Eu am patit o cu un lukoil, benzina 95, eram cu r1200rt. Am alimentat la lukoiulul ala de pe dreapta, e85 in drum spre Buzău

tot de la statia asta am patit-o si eu,am facut plinul la Forester si cind sa plec,mers in trei,detonatii la greu,o saptamina a mers in trei de credeam ca am spart vreun piston

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe vremuri MOL aducea benzina direct din Ungaria. Asta la benzinariile din Transilvania. Prima oara cand am alimentat astfel de benzina la Dacia 1400 Combi (si acuma imi aduc aminte, la benzinaria MOL de la iesirea din  Orastie, in primavara lui 1998) parca aveam alta masina. 😂

Era o Dacie clasica cu carbelitor, si ceea ce m-a frapat a fost ca fara sa ii fac nimica a crescut relantiul de la 800 rot/min la 1.200 🤦‍♂️

Acuma nu mai stiu daca mai aduc benzina din Ungaria.

Am ramas fidel benzinariilor MOL, dar cand e cazul mai bag de la Gazprom sau Rompetrol (nu franciza).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, Silver Arrow a spus:

 

Acuma nu mai stiu daca mai aduc benzina din Ungaria.

 

doar Evo Plus este adus din HU, restul sunt de la rafinarrile de la noi cu aditivii lor

 

 

 

Acum 21 ore, patrick1 a spus:

 

Iar cu "benzină" de MOL :friends: un motoraş de-al meu a reuşit să consume 6-6,5l /100km în loc de 2,5-3l /100km.

 

eu zic ca sigur nu ai calculat bine oarece....

sa-ti consume dublu fata de normal, n-as crede nici daca ai fi bagat terebentina :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, patrick1 a spus:

Cifra de volatilitate (presiunea de vapori Reid) era pe la 750-800 (la ei) în timp ce benzina STAS (şi GOST) avea cifra asta în jur de 500.

Ne-ai bagat in ceata. Pare ca stii despre ce vorbesti, poti te rog sa explici si pentru aia care nu pricep nimic din ce spui aici? :))))

Ms anticipat :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Traim in niste vremuri ...in care Mad Max nu mai este chiar SF ... pare sa fie un viitor posibil...

Mai bine va obisnuiti de acum cu benzina proasta , tinuta prin bidoane ruginite din vremurile in care inca se gasea la pompa  ...

 

 

Daca e ceva ce ne poate invata Easy , aka Patrocle 1  , este cum sa facem benzina in cada ...sau ceva echivalent . 

In rest doar delireaza ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

 

nu stiu ce spune fundometrul tau, dar am vazut analize de laborator de la 3 benzinarii mari din romania si benzina corespndea cu prescrpritiile EN590, la fel ca aia din franta sau germania. 

Nu înțeleg ce e ăla fundometru, n-am așa ceva în dotare, tu probabil folosești și știi mai bine.

Indiferent ce fițuici ai văzut, e normal ca ele să existe, totul trebuie să pară conform.

Dacă ai fost prin vest, e imposibil să nu fi observat diferențe de consum și comportament al motorului. Chiar și la stație, dacă n-ai covid  simți ca miroase altfel și are altă consistență, în special motorina, nu e așa uleioasa.

Iar Mol Evoplus, din păcate, nu mai e din import.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

am vazut analize de laborator de la 3 benzina

Și eu am văzut (am plătit chiar) analiza la un laborator autorizat din Ro al unei motorine de culoarea uleiului ars și, pt modica sumă de 1800 lei acum vreo 12 ani, a fost declarată conformă. Expertiza de la Bosch (producătorul sistemului de injecție pus pe butuci) a indicat clar combustibil neconform ca și cauză a defectării. Bref: nu dau 2 bani pe rezultatele laboratoarelor din Ro, sunt la fel de concludenre ca statisticile (întâmplător știu perfect cum se extrag datele pe care le trimit niște instituții de stat către insp). 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, cuki a spus:

Perceptia combustibului "strain mai bun" se datora defapt rulajului pe autostrada. Tin minte cand nu erau mai deloc autostrazi in Romania, cum deja pe la Budapesta dupa 200km motorul parca era altul. Nu spun ca nu exista diferente intre calitatea combustibilului, dar deobicei faptul ca in Romania se merge mult "la consum", subturat, si fara posibilitate de mers constant cu o anumita turatie, contribuia la aceasta perceptie

 

Si eu la fel credeam, pana cand am stat mai mult in timp si Viena si am folosit masina preponderent in oras...cu motorina lor. 

 

Legat de combustibil, motorina clasica in masina (bag de aia scumpa daca merg la munte si se anunta -xx grade), iar la motocicleta am bagat mai mereu de 95. 

Petrom sau MOL ... OMV este defapt Petrom + taxa de prost, iar Rompetrol aleg cand nu am Petrom

/Mol in zona. Lukoil evit din cauza publicitatii negative (nu ca as fi avut eu ceva de obiectat), iar restul (Socar, Gazprom etc.) is prea putine ca sa-mi fac un obicei din a alimenta de la ei. 

De acord. Totusi cum iti explici ca atunci cand am bagat prima oara benzina MOL HU, intr-o masina cu carburator, a crescut relantiul fara sa ii fac nimica?

OMV oricum are cele mai mari preturi inclusiv in Austria, adica la mama lor :moron:

 

Acum 15 ore, patrick1 a spus:

Sa recapitulez:

la cresterea cererii de paine, inginerul creste productia, mentine pretul.

Economizdul creste pretul, mentine productia. :D

Bingo?

Error. Economistul ii cere inginerului sa creasca productia, insa mentinand un deficit minim pe piata care sa ii asigure economistului cresterea pretului. Dar problemele abia acuma incep: dobitocul de MBA-ist economist nu pricepe ca (de obicei) nu poti creste productia mentinand in acelasi timp si  calitatea fara sa faci ceva investitii. Cand aud MBA-istii sufletului de investitii sa fac toti ca ariciul. Logica este simpla: majoritatea MBA-istilor care conduc pravaliile au mandate de 1-3 ani in care pe langa leafa au un procent din profit. Consecintele pe termen destul de scurt sunt: 

- creste profitul si investitorii dau fericiti din coada (impreuna cu MBA-istul)

- instalatiile suprasolicitate se vor degrada in ritm alert (si la capitolu' mentenanta trebuie daca se poate chelutieli zero)

- calitatea produselor scade 

Am trait aceste aspecte cu toti furnizorii mei din Austria si Germania care au ajuns in multinationale. Aia din Austria au avut noroc ca managerul lor a reusit un management buyout (MBO pentru fanii MBA.isti) si a salvat firma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...