Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Buna seara!

De luni incep scoala pt "A", urmand, dupa prea multi ani, un vechi vis al meu.

Sunt trecut usor, razant, de prima tinerete, deci cam stiu (cred) ce imi doresc de la noua posibila dobandita cat A (am B-ul din '94). :)

 

Creierasul meu de necunoscator m-a indreptat spre enduro. Am vazut pana acum doar V Strom-uri si TA-uri si cam atat imi doresc.

Buget: 3000 eur (+/- cat mai spal vasele).

 

Am doua oferte clare - V-Strom 2007, 650 cmc - 3500 eur, respectiv TA 650 cmc 2006, 2400eur - unde trebuie bagati bani in schimburi + cauciucuri.

 

Prioritatea mea este sa dobandesc "A"-ul, dar poate ma palmuiti peste ceafa cu alte propuneri, sau cu o alta alegere intre cele doua.

Nu am nici o experienta in ceea ce priveste motociclismul.

eu: 193 cm/ 95kg.

 

Este prima mea postare aici, daca nu m-am incadrat, rog un moderator sa mute/ stearga postarea'mi tampa. :)

 

mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Noapte, alea nu sunt enduro. Sund adv uri. Adica touring cu valente enduro. Mai intai stabileste clar ce vrei, cat %asfalt, cat % drumuri neasfaltate cat % drumuri de coclau. Ar fi grozav sa iei ceva cu abs. Dar e putin bugeul tau, 3500..pe acolo un v strom sau transalp de 700. Esti inalt si... Cu greutate. Asa ca fa bine si nu cumpara farq sa te sui pe ele, sa vezi daca e ok pozitia pentru tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice moto cu pozitia verticala a riderului este ok pentru mine. Exclus enduro, evident.

Mai vertical decit pe un enduro/supermoto nu stai pe nici o motocicleta, capul, poponeata si calciele sint aproape pe aceeasi verticala.

Mai comod/ergonomic nu exista (parerea mea, nu dati cu pietre).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Un topic foarte util, keep it up!


» Post actualizat in 07 Oct 2017 17:27

Buna seara!

In cateva luni incep sa dau categoria A (nu detin alte categorii, doar A-ul ma atrage)

Am 23 ani, 1.75 si 85kg. (am observat ca au importanta aceste detalii in alegerea unui motor si am zis sa le scriu :D)

De vreo 6 ani, ma uit minim o data pe saptamana la articole/povesti s.a.m.d despre Harley Davidson, mai exact Sportster 883cmc (cred ca era si Dyna :)) )Am citit si aici despre ele, niste topicuri super bine cladite!

Nu ma atrag cele sportive.. nu sunt "vitezoman", as dori sa-mi implinesc acest vis strict pentru relaxare, calatorii lejere, etc.

Sunetul acela al motorului inconfundabil ma face sa nu ma pot gandi la alt tip de motor, nu pot!

Vazusem niste modele interesante intre 4500-6000E (cam asta ar fi bugetul la care inca lucrez :-L , si intre 500-1000E echipamentul separat)

Nu am nici o experienta in ceea ce priveste motociclismul. Insa sunt super dornic, si asimilez rapid.

As dori daca se poate, sa primesc niste sfaturi in privinta alegerii motorului, sfaturi de pilotaj, orice!

Este prima mea postare aici, daca am scris ceva gresit sau am ratat topicul, imi cer iertare si rog sa se stearga postul.

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara!


In cateva luni incep sa dau categoria A (nu detin alte categorii, doar A-ul ma atrage)


Am 23 ani, 1.75 si 85kg. (am observat ca au importanta aceste detalii in alegerea unui motor si am zis sa le scriu :D)



De vreo 6 ani, ma uit minim o data pe saptamana la articole/povesti s.a.m.d despre Harley Davidson, mai exact Sportster 883cmc (cred ca era si Dyna :)) )Am citit si aici despre ele, niste topicuri super bine cladite!


Nu ma atrag cele sportive.. nu sunt "vitezoman", as dori sa-mi implinesc acest vis strict pentru relaxare, calatorii lejere, etc.


Sunetul acela al motorului inconfundabil ma face sa nu ma pot gandi la alt tip de motor, nu pot!



Vazusem niste modele interesante intre 4500-6000E (cam asta ar fi bugetul la care inca lucrez :-L , si intre 500-1000E echipamentul separat)


Sunt mai mult ca sigur ca unii imi vor spune sa incep cu ceva mai mic, fiindca e firesc.. sunt deschis la sugestii cu motoare asemanatoare cu cel visat de mine.



Nu am nici o experienta in ceea ce priveste motociclismul. Insa sunt super dornic, si asimilez rapid.


As dori daca se poate, sa primesc niste sfaturi in privinta alegerii motorului, sfaturi de pilotaj, orice!




Multumesc anticipat!


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ia-ti motorul mult visat. Punct. Nu mai pierde vremea. Carnetul, motorul si da-i drumul sa te bucuri de el.

 

Asta este calea fireasca: primul motor il luam cu inima, fapt pentru care, ca si prima dragoste, va ramane sufletul nostru. Dupa ceva vreme cand vedem care este treaba cu motociclitul, luam ceea ce ni se potriveste mai bine. Dar s-ar putea foarte bine sa nu fie cazul la tine :).

 

Daca esti zdravan la cap si ponderat, incepi cu ce vrei tu. Nu e vorba ca este firesc sa incepi cu ceva mic, doar te poate ajuta, dar nu obligatoriu. Sunt oameni care au inceput cu 500 cmc si au sfarsit rau, altii care au inceput direct pe FJR1300 sau R1200GS si sunt bine mersi. Atata timp cat tu conduci motocicleta si nu invers nu ai de ce sa te temi.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an.

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult. Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti ceva pe la 2000 de coco care sa fie in aceeasi categroie cu mobra viselor tale. Risti ca in primul an sa o dai pe jos, in special de pe loc. Plus ca este posibil sa iti dai seama ca tu nu vrei chopper, poate o sa vrei R1... .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are pe dracu.E un 883 nu e R1. Ajunge cu toata talpa jos , nu e racheta , are frane de lemn , nu are de ce sa dea cu ea jos. Si daca da asta e... invata pe pielea lui sa fie mai atent/ prudent data viitoare.

E greu

Un motiv ar fi de exemplu ca nu pui cricul bine sau pui piciorul in groapa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu ma atrag cele sportive.. nu sunt "vitezoman", as dori sa-mi implinesc acest vis strict pentru relaxare, calatorii lejere, etc.

Nici motociclistii nu mai sunt ce erau odata. Adica, cum, sa nu te gandesti tu, incepator, la un R1?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te la test drive-uri cat de mult apuci pe 883. Poate gasesti sa si inchiriezi inainte sa iti cumperi. In functie de cata experianta ai, dureaza de la cateva ore pana la cateva zile sa te simti confortabil pe o motocicleta.

 

Ar fi bine sa incepi pe ceva mai mic, dar si 883 e ok pentru inceput - daca esti om cu mintea la cap si nu te apuci sa o forjezi ca sa te vada fetele si prietenii. Un HD mai mare chiar nu e o idee buna pt. primul motor.

Ca alternativa la 883 ar fi orice cruiser V2 japonez sub 800. La fel, test drive cat mai lung inainte sa cumperi.

 

 

Mai bine ia-ti unul mai varza ca prima motocicleta, pentru ca aproape sigur o sa dai cu ea de pamant in parcare, probabil si din mers. Dar asta nu e o chestie neaparat rea: dupa ce faci primii 1000-2000 km o sa ti se para ca stii tot ce e de stiut si esti cel mai tare pilot ever. Daca iti iei o cazatura fara sa iti rupi nimic e tocmai bine, te sperii si mergi potolit pana chiar incepi sa inveti.

 

 

 

Edit: a, si daca ai de ales, unul cu ABS te ajuta mult la inceput.

Editat de Paladin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti ce-ti vine si lasa naibii sfaturile de pe forumuri.

 

 

Du-te la test drive-uri cat de mult apuci pe 883. Poate gasesti sa si inchiriezi inainte sa iti cumperi. In functie de cata experianta ai, dureaza de la cateva ore pana la cateva zile sa te simti confortabil pe o motocicleta.

 

Ar fi bine sa incepi pe ceva mai mic, dar si 883 e ok pentru inceput - daca esti om cu mintea la cap si nu te apuci sa o forjezi ca sa te vada fetele si prietenii. Un HD mai mare chiar nu e o idee buna pt. primul motor.

Ca alternativa la 883 ar fi orice cruiser V2 japonez sub 800. La fel, test drive cat mai lung inainte sa cumperi.

 

 

Mai bine ia-ti unul mai varza ca prima motocicleta, pentru ca aproape sigur o sa dai cu ea de pamant in parcare, probabil si din mers. Dar asta nu e o chestie neaparat rea: dupa ce faci primii 1000-2000 km o sa ti se para ca stii tot ce e de stiut si esti cel mai tare pilot ever. Daca iti iei o cazatura fara sa iti rupi nimic e tocmai bine, te sperii si mergi potolit pana chiar incepi sa inveti.

 

 

 

Edit: a, si daca ai de ales, unul cu ABS te ajuta mult la inceput.

 

+1 la amandoi, mai ales la Hypperbone.

 

Eu am inceput pe un Shadow VT600 de exemplu. Mic dar suficient sa mearga cu 130 km/h unde e nevoie, ieftin super usor de intretinut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an.

eventual de la lidl

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult. Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

883 nu e greu nici puternic, foarte comparabil cu clasa 500cc de la japoneze, daca vrei nou poti incerca si un Street

 

 

ca incepator e fix inutil sa faci test rides pe diverse modele, trebuie sa ai ceva experienta pentru a face diferenta intre modele, prima mobra o iei sa iti placa cum arata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar avea mobre la lidl probabil as incerca una, ma bazez pe experienta ta.

883 are doar 263 kile la plin. Vezi ca de putere nu am zis nimic, aia e cam lipsa la cat e de grea jucaria. Importante sunt costurile cand zgarii sau indoi ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici motociclistii nu mai sunt ce erau odata. Adica, cum, sa nu te gandesti tu, incepator, la un R1?

Ma consider destul de temperat:))

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:00

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an.

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult. Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

Apreciez sfatul, insa atat vreau sa stiu, ce modele se aseamana la aspect si la sunet cu harley-ul? (intreb fiindca nu prea stiu modelele)

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:01

Pai ia-ti motorul mult visat. Punct. Nu mai pierde vremea. Carnetul, motorul si da-i drumul sa te bucuri de el.

 

Asta este calea fireasca: primul motor il luam cu inima, fapt pentru care, ca si prima dragoste, va ramane sufletul nostru. Dupa ceva vreme cand vedem care este treaba cu motociclitul, luam ceea ce ni se potriveste mai bine. Dar s-ar putea foarte bine sa nu fie cazul la tine :).

 

Daca esti zdravan la cap si ponderat, incepi cu ce vrei tu. Nu e vorba ca este firesc sa incepi cu ceva mic, doar te poate ajuta, dar nu obligatoriu. Sunt oameni care au inceput cu 500 cmc si au sfarsit rau, altii care au inceput direct pe FJR1300 sau R1200GS si sunt bine mersi. Atata timp cat tu conduci motocicleta si nu invers nu ai de ce sa te temi.

 

Succes!

Multumesc pentru sfat!

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:05

Daca ar avea mobre la lidl probabil as incerca una, ma bazez pe experienta ta.

883 are doar 263 kile la plin. Vezi ca de putere nu am zis nimic, aia e cam lipsa la cat e de grea jucaria. Importante sunt costurile cand zgarii sau indoi ceva.

Bine ar fi sa aibe la lidl:)), iar puterea sincer chiar nu este punctul forte aici.. 150 mi se pare arhisuficient

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sportsterul 883 e ok pentru inceput daca tii cont de niste aspecte. Este o motocicleta grea! Desi e departe de a fi o motocicleta puternica, livreaza frumos cuplul. Are cuplul mai bun decat un Triumph Bonneville de exemplu. Franele sunt...neadecvate pentru utilaj iar suspensiile stock sunt mediocre. Dyna e mai grea, mai scumpa si mai puternica. Nu as baga-o la categoria motocicleta de incepator.

 

Sportsterul pre 2003 are motorul montat direct pe cadru si vibreaza un pic mai tare. Ca fiabilitate motorul EVO de pe sportster e considerat unul din cele mai fiabile motoare facute de Harley. Cand cauti un sportster sa te uiti daca are urme de ulei pe la capacele de la chiulasa. E o garnitura care tinde sa se duca. E destul de ieftin de inlocuit totusi. Ca si feeling si satisfactie, pe gama cruiser HD e greu de batut. Daca esti intradevar pasionat de HD, go for it. Daca vrei sa gandesti rational, orienteaza-te spre altceva! ;)

 

Uitandu-ma pe OLX , vad ca ai o oferta bogata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sportsterul 883 e ok pentru inceput daca tii cont de niste aspecte. Este o motocicleta grea! Desi e departe de a fi o motocicleta puternica, livreaza frumos cuplul. Are cuplul mai bun decat un Triumph Bonneville de exemplu. Franele sunt...neadecvate pentru utilaj iar suspensiile stock sunt mediocre. Dyna e mai grea, mai scumpa si mai puternica. Nu as baga-o la categoria motocicleta de incepator.

 

Sportsterul pre 2003 are motorul montat direct pe cadru si vibreaza un pic mai tare. Ca fiabilitate motorul EVO de pe sportster e considerat unul din cele mai fiabile motoare facute de Harley. Cand cauti un sportster sa te uiti daca are urme de ulei pe la capacele de la chiulasa. E o garnitura care tinde sa se duca. E destul de ieftin de inlocuit totusi. Ca si feeling si satisfactie, pe gama cruiser HD e greu de batut. Daca esti intradevar pasionat de HD, go for it. Daca vrei sa gandesti rational, orienteaza-te spre altceva! ;)

 

Uitandu-ma pe OLX , vad ca ai o oferta bogata.

Hmm, apreciez mult opinia insa e ceva ce nu inteleg. "Daca vrei sa gandesti rational" ? Ti se pare irational faptul ca imi place un anumit motor? Si inca ceva, daca as gandi "rational", spre ce as putea sa ma orientez? (intreb foarte serios, gen tu ce mi-ai recomanda?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul. De exemplu Sportsterul stock nu e cel mai rafinat sau performant cruiser insa aceste aspecte sunt mai putin importante in ochii posesorilor. Dupa cum am spus, daca te atrage, go for it!

 

Uite un filmulet interesant si onest despre Sportster! Enjoy!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul. De exemplu Sportsterul stock nu e cel mai rafinat sau performant cruiser insa aceste aspecte sunt mai putin importante in ochii posesorilor. Dupa cum am spus, daca te atrage, go for it!

 

Uite un filmulet interesant si onest despre Sportster! Enjoy!

 

Exista motoare pentru gagici? Hmm, si care ar fi modelul sau modelele pentru barbati daca e pe asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:00

 

Apreciez sfatul, insa atat vreau sa stiu, ce modele se aseamana la aspect si la sunet cu harley-ul? (intreb fiindca nu prea stiu modelele)

Uita-te la toata gama de masinarii japoneze asemanatoare si vezi ce iti place. Aroape toate mobrele V2 au sanse sa se apropie de ce vrei tu

» Post actualizat in 08 Oct 2017 19:11

Mie nu mi-au atras atentia mobrele din gama asta. "arata toate la fel". Poate apare vre-un impatimit care stie detaliile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul.

Si cu portofelul in cazul asta. Sunt alegeri mult mai bune de facut, din multe puncte de vedere. Adica ai alege o mobreta pt. felul in care arata si nu pt. ca iti da o siguranta in mers. Pe aici pe unde sunt, lumea e la fel de basinoasa, ba mai baga si 'manele' si la boxele de pe mobra. Adica pan' la terasa sau la plimbari scurte, e confortabil, nu zic nu si eu mi-as dori un cruiser (asa le zice astora?), dar ca a 10-a mobra. Pai nu tu frane, nu tu ciclistica calumea, garda la sol de nu te poti apleca sa iei o curba mai sanatoasa. Lucesc frumos, dar cam atat. A si sa zici prietenilor ca ai 'full HD' e cam acelasi lucru cu aifoanu' 8. Se umezesc mai toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

Cumpara ce-ti doresti , ce visezi !

Eventual sa ai grija de dimensiuni (inaltime, greutate).

Am citit si eu multe pe forum. Unii spun ca, pentru incepatori e mai indicata una mai mica.

Si eu visam la un Harley, dar nu-mi permite buzunarul.

Initial m-am gandit la Yamaha Virago 535, mai ieftina, frumoasa. Dar este mica pentru mine (180 cm).

A ramas Honda Shadow 750 ; o bijuterie !

Are 750 cmc si 250 kg. Si n-am avut nici o problema ! ! ! Am stapanit-o de la bun inceput ! Este prima motociclete pe care m-am urcat (in afara de scoala), si n-am avut nici un eveniment.

 

Deci : Cumpara ce-ti doresti , ce visezi !

 

poti citi si aici :

/index.php?/topic/744739-sfat-de-incepatori/&do=findComment&comment=4302539

Editat de imre1968
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...