Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Te vei duce degeaba la scoala de soferi... Vei gasi daca ai nenoroc (cum am avut eu cand am dat de permis), vei gasi un ... nene care sta pe sezlong si bea vin in poligonul Ilioara si care iti spune ca el e la munca... Instructor MOTO... atat ca nu face absolut nimic! doar bascalie de santerist pe margine. 0 sfaturi / 0 recomandari / 0 directii spre a imbratisa ideea de motociclism. Mai degraba un sofer de motocicleta... nu motociclist sau cu atat mai mult, in mod clar nu Instructor MOTO. Nu dau numele lui sau al scolii pentru ca nu are rost sa fac antireclama.

 

Sfatul meu prietenesc este sa iei o motocicleta si sa te plimbi pe stradute secundare. Eventual sa pleci in plimbari scurte spre orasele mai mici din apropierea Bucurestiului.

Eu am un Hornet de care sunt tare multumit. De la drumuri de 10 km pana la job pana la ... plimbari prin tara (chiar daca nu e facuta pentru asa ceva), nu am avut ce sa reprosez modelului. Nu da cu tine de pamant si nici un te plictiseste.

 

Cele bune,

Alex.

 

Salut,

 

Am permis din 2007 insa in ultimii 3 ani nu m-am mai suit pe motor. Cat am mers am folosit strict enduro, 125cc 2 timpi si 350/400/250 4 timpi. Fiindca stau in Bucuresti, m-am gandit sa ma orientez catre ceva de strada, pe cat posibil foarte iertator fiindca nu am experienta deloc pe sosea si riscurile mi se par considerabil mai mari, fiindca nu depinzi doar de tine. Chiar mi-ar parea o idee buna sa iau cateva ore la o scoala moto pentru a ma obisnui cu traficul, asa ca apreciez orice recomandare.

 

Revenind la motor in sine, fiindca am 1.75 si 66 kg, am nevoie de ceva cat mai usor si "docil". Eu ma gandeam la modele supermoto sau naked (FZ6, Hornet). Nu vreau sa-l folosesc la plimbari prin tara, doar in oras si eventual la ture scurte in afara 50-100 km maxim. Daca ati avea sugestii de modele m-ar ajuta mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Omul are permis deci nu are rost sa-i recomandam scoala de soferi. Cauta ceva ingust, sa te strecori prin trafic,dar si economic. Ma sunase cineva sa-i dau maxiscuterul meu pe o honda transalp, se vaita ca-i consuma 7-8 in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva "cat mai usor" si "docil" nu prea se pupa cu motoare inline 4 de 600cmc. Ceva docil ar fi o Honda CB500 cu inline 2.

 

 

evenind la motor in sine, fiindca am 1.75 si 66 kg, am nevoie de ceva cat mai usor si "docil".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai salut,

 

Eu am un FZ6 N din 2006, care de vreo 2 ani este si prima mea motocicleta. Am 1.77 si vreo 70 de kg si e suficienta pentru mine avand in vedere ca doar ma plimb prin tara cu ea, unde evit destul de mult drumurile drepte, si mai fac naveta de la ploiesti la bucuresti.

La mai putin din jumatatea turatiilor motocicletei (7000-8000,) nu ai nici cea mai mica problema, iar dupa 8000 capata un zvac frumos, ce te face sa zambesti pentru ca isi schimba comportamentul.

In Bucuresti, prin rush hour e foarte manevrabila, nu am avut probleme cu ea pana acum.

Un defect al ei si al tuturor naked-urilor e ca dupa 120 te bate vantul "bini di tat", dar in timp te obisnuiesti si cu asta :) si inca unul care mai mult e defectul meu, e ca la 1.77 imi mai lipsesc 1-2 cm sa ating cu toata talpa asfaltul (am picioarele scurte).

Oricum eu iti recomand o FZ6 N, pt ca nu o sa plictisesti intr-un sezon de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce am inteles, baietii cu experienta pe enduro cam pot sa mearga pe orice. asa ca as zice ca nu ar trebui sa te sperie prea tare orasul. dupa ce zici tu, plimbari oras si maxim 100km in afara eu cred ca un super moto ar fi foarte potrivit pt tine, mai ales ca ai experienta in domeniu. un super moto are factorul "fun" mai ridicat in comparatie cu 4 in linie, intretinere mai scazuta, consum ... si la super moto nu cred ca ai nevoie de sfaturi pt alegere ca stii tu mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pfuu, ce anunt onest , ca la carte, daca as cauta asa ceva zau de nu as lu-a o pe loc, fara gluma. Spor la vanzare colegu'!

 

Mersi colegu' :)

 

Cu toate astea se pare ca toata lumea este interesata numai de mobre sport, folosite in oras la 2 dimineata si care se incing de arunca apa la fiecare semafor.

 

@dupre: am avut si Yamaha FZ6 naked ca prima motocicleta si mi-a placut tare mult. Intradevar o sa ti se para grea comparativ cu ceea ce ai mai mers tu insa in ture joase este iertatoare (dar si puturoasa).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Poti arunca un ochi aici.

 

https://www.olx.ro/oferta/ktm-690-supermoto-ID81Crf.html#92a9ee5e5b

 

Mobra super usoara, manevrabila si potenta cand ai nevoie. Daca vrei sa o folosesti predonderent in oras exact ceea ce cauti.

Daca te intereseaza da-mi un semn.

 

Numai bine,

 

Faina, insa momentan studiez posibilitatile. Poate tinem legatura daca o mai ai peste un timp.

 

Te vei duce degeaba la scoala de soferi... Vei gasi daca ai nenoroc (cum am avut eu cand am dat de permis), vei gasi un ... nene care sta pe sezlong si bea vin in poligonul Ilioara si care iti spune ca el e la munca... Instructor MOTO... atat ca nu face absolut nimic! doar bascalie de santerist pe margine. 0 sfaturi / 0 recomandari / 0 directii spre a imbratisa ideea de motociclism. Mai degraba un sofer de motocicleta... nu motociclist sau cu atat mai mult, in mod clar nu Instructor MOTO. Nu dau numele lui sau al scolii pentru ca nu are rost sa fac antireclama.

 

Sfatul meu prietenesc este sa iei o motocicleta si sa te plimbi pe stradute secundare. Eventual sa pleci in plimbari scurte spre orasele mai mici din apropierea Bucurestiului.

Eu am un Hornet de care sunt tare multumit. De la drumuri de 10 km pana la job pana la ... plimbari prin tara (chiar daca nu e facuta pentru asa ceva), nu am avut ce sa reprosez modelului. Nu da cu tine de pamant si nici un te plictiseste.

 

Cele bune,

Alex.

 

Intr-adevar, asa a fost si cand am facut eu scoala, insa aici am recomandari pentru Scoala Moto AMI, undeva pe la Gara Obor, sper sa fie ok baietii.

» Post actualizat in 28 Mar 2017 14:14

Pentru ture mai scurte si oras, ia-ti supermoto sau ceva micut de 250 pana in 450. :)

 

Intre timp am descoperit si KTM Duke 390, arata bine de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari membrilor forumului.

Astazi am avut ocazia sa vad si sa merg un pic pe un Virago 535.

Partea buna: "imi vine". Ma simt bine pe el, imi place senzatia pe care o am pe el, cum ma simt asezat.

Partea proasta: clar nu era de cumparat. Motorul parea trecut rau de tot, era piscat de rugina mai pe la toate elementele, cromul de pe protectiile traseului de evacuare era inflorit rau de tot, vopseaua de pe aripa spate de asemenea inflorita, Asa cum am mai citit am rugat proprietarul sa nu porneasca motorul inainte. Motorul a pornit relativ ok, ajutat cu socul tras. Din pacate in schimb nu prea era constant in turatii, Varia foarte brusc in turatii iar dupa plimbare desi nu mai era socul tras deloc iar acceleratia era la 0, motorul se tura de unul singur si ramanea turat. De asemenea nu am mers foarte mult ca deja ca motocicleta se infranase si de abia am mai putut sa o misc spre inapoi. Cand am garat-o, a trebuit sa o fac din sa, ajutat de transmisie, nici pomeneala sa o pot impinge pe langa ea.

Una peste alta mi s-a parut buna de casat. Am ramas cu un gust amar mai ales ca anunutul spunea ca "Vând Chopper Yamaha Virago 535 perfecta" iar in schimbul de mesaje domnul respectiv a spus "Sigur ca puteti sa i faceti o verificare oricand. Saptamana viitoare incepand de miercuri, oricand. Motorul mi l intretine un mecanic de la Bmw". Asa ceva!

In fine, dupa experienta asta, cu siguranta voi cauta un Virago de vanzare doar din Bucuresti, nu am de gand sa alerg cine stie pe unde ca sa dau peste niste cazaturi prezentate ca "perfecte".

Deci mai cautam.

Multumiri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Vrago 535 s-a produs intre 1987 si 2003. Avand in vedere ca 99,99% dntre cele care se gasesc in Romania nu au fost cumparate de noi si faptul ca majoritatea care sunt la vanzare sunt fabricate in perioada 1990-1997 inseamna ca nu prea ai foarte mari sanse de a gasi una "imaculata", vorbim totusi de motociclete care au mai mult de 20 de ani vechime. Multe dintre ele au fost la randul lor "prima motocicleta" ceea ce inseamna ca nu au fost tocmai ingrijite asa cum ti-ai dori.

In cazul testului tau presupun ca la acea motocicleta nu i se mai schimbase de mult timp lichidul de frana si de aici problema cu blocarea franelor.

Daca ti-a placut Virago 535 eu zic sa te uiti si la Shadow VT600 deoarece au fost vandute intr-un numar ma mare si ai sanse sa gasesti una care sa se prezinte mai bine.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu banuiesc ca mobra vazuta de tine era "statuta"... adica a zacut ceva vreme si de acolo au aparut diversele probleme. Stiu ca aspectul e ceea ce se vede prima data, dar nu e chiar atat de important. Mai importanta e starea tehnica a mobrei, starea pieselor principale (frane, motor, electrica/incarcare, eventuale lovituri) si starea consumabilelor (discuri, ambreiaj, placute)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutări. După cum spuneam mai sus, căutam un Virago 535, dar dat fiind că intenționez să o folosesc și prin București, iau în considerare și alte variante. Ce păreri aveți despre motorul ăsta?

https://www.olx.ro/oferta/vand-motocicleta-choper-kawasaki-vulcan-ID3UPci.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar ce are Virago in Bucuresti? Ca nu inteleg... Io merg cu 535 in Bucuresti de 6 ani si mi se pare parfum. E usoara, manevrabila, are suficienta vlaga in ea pentru oras si nu numai, e subtirica, ma strecor lejer printre masini. La consum sta undeva in jur de 5-6 si cam aia e. E o motocicleta foarte buna pentru oras, asta daca nu vrei o tartareata de 125 sau 250.

 

Avantajul la Virago fata de Shadow sau Dragstar e ca e mai usoara, putin mai fasneata si comenzile normale, nu avansate, care te ajuta sa stai intr-o pozitie putin mai sport pe ea, cu gamba dreapta.

 

Asta cu Virago nu e buna de oras e o prostie enorma...

Editat de dionysos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dionysos Mulțumesc!!! Am fost tentat să plec urechea la ce zicea gura târgului cum că motorul în V răcit cu aer e câh. Nu am vrut să fiu căpățânos și să merg pe ideea că lasă că știu eu mai bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dionysos Mulțumesc!!! Am fost tentat să plec urechea la ce zicea gura târgului cum că motorul în V răcit cu aer e câh. Nu am vrut să fiu căpățânos și să merg pe ideea că lasă că știu eu mai bine...

 

Motorul in V racit cu aer e mai simplu. Eu nu am avut nicio problema cu motorul de 6 ani si am mers in fiecare vara prin Bucuresti, aglomeratie, inghesuiala. Ii schimbi uleiul la 4000 de km si nu ai treaba. A mea are aproape 66K si nu da semne de oboseala, deci stai linistit.

 

535-ul e o motocicleta usoara, pe care o poate conduce fara probleme si o fata, deci nu-ti face griji. Dragstarul de 600 are 40 de cai si e mai greu, mai lung si mai lat, iar Shadow-ul de 600 are 39 de cai si e mai greu, mai lat si mai lung... Virago are 44 de cai (46 dupa manualul Haynes) si e mai usoara (184 sau 186 kg la gol, fata de 200+ celelalte doua).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva Suzuki GSR de 600cmc ? Este injectie si ofera un echilibru perfect intre performante, manevrabilitate, pret. Genul de motocicleta care se potriveste si unui incepator cumpatat dar si unui avansat care isi doreste confort si putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare baieti si fete,scuze de deranj insa am si eu o intrebare si nu prea stiu sigur daca aici e locul potrivit.Am un prieten care tocmai si-a achizitionat un sv650.Problema este ca e un pic cam scund si are cateva probleme din cauza asta si vroiam sa intreb daca stiti cumva daca se poate achizitiona sau confectiona o sa speciala mai joasa si daca ar avea vreo diferenta majora sau vreo alta alternativa?Nu prea ar vrea sa umble la amortizoare ca sa nu ii strice ciclistica.Multumesc anticipat pentru raspuns si asfalt uscat

Editat de Carpe diem
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reglajul amortizoarelor nu strica ciclistica, asta e rolul reglajelor sa adapteze motorul la pilot si la stilul de mers.

Dar eu i-as sugera sa isi ia niste ghete moto cu talpa ma grosuta si va rezolva problema.

Ca fapt divers: acum ceva timp au venit niste "iscusiti" sa vada GSR-ul meu in vederea achizitionarii pentru o domnisoara. Toate bune pana s-au gandit ca ar trebui sa se si urce viitoarea posesoare pe el. Doar ca fata venise in pantofi stileto cu toc de 10cm si cand sa se urce s-a descaltat de tot. Ce sa vezi...surpriza...nu prea ajungea cu picioarele pe sol... Drept pentru care a concluzionat ca GSR-ul e mult prea inalt pentru ea si ca mai bine se orienteaza spre Kavasaki ER6 ca a auzit unui din iscusiti ca e mai joasa... De mentionat ca saua la GSR e la 780mm fata de sol...iar la ER6...identica. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut. Incepator, evident in cautare de mobra... inclin foarte tare catre categoria naked (nu mai am 20 de ani... de mult). Insa ma tot roade o intrebare: sa presupunem ca m-am hotarat asupra modelului si ca n-ar fi o problema foarte mare nici bugetul... (teoretic, cel putin)... catre ce ma sfatuiti sa ma indrept? Noua sau SH? Si de ce?

Daca ne gandim la trantit... te doare sufletul mai putin daca e SH? Reparatia te costa teoretic la fel de mult... Daca e noua, in principiu ti se ofera si o garantie, banuiesc... ceea ce ar da un plus considerabil in decizia mea... Mai ales ca SH-ul e SH... nu ai de unde sa stii exact ce cumperi, cum a fost intretinuta, cum s-a mers cu ea, cat de imbatranit e motorul sau cutia, cadrul a avut de suferit?, s.a.m.d. Mai mult... presupun ca exista niste complicatii deloc de neglijat cand aduci o mobra de afara... ma refer la procedura in sine, acte, omologari sau mai stiu eu ce... Pe cand cea noua din reprezentanra presupun ca vine cu carte de identitate (adica nu mai treci pe la RAR)... tot ce mai ai de facut e sa o inmatriculezi, corect?

Eventual daca avem vreun mandru posesor de mobra adusa de afara poate reuseste sa-mi explice exact care e intreaga procedura. Multumesc anticipat.

Editat de Condorash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca bugetul exista si sunt fuck you money nu ultimii bani de paine, eu te sfatuiesc sa iei moto nou, e altceva, alt feeling, garantie, primul partz tu il dai, tu o intretii cum trebuie...samd. Ca pierzi multisor la revanzare e reversul medaliei dar asta-i viata, stii din start si iti asumi. Sau ca si un compromis de mijloc gasesti o mobra cumparata anul trecut tipla, cu 3000km la bord, daca ai noroc.

 

In final de tine depinde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra noua la incepator e ca masina noua la unu cu permis de 2 saptamani. Adica sanse mari sa si-o fure de la un idiot in trafic si s-o faca ne-noua. Masina dupa ce e troznita si facuta la loc nu mai e noua, nici motorul. E pacat sa dai 9000 de coco pe ceva nou si sa ti-l faca acordeon o vita incaltata.

Daca dai doar 2000 si nu esti legat de service-urile din reprezentante, o faci in cateva saptaluni (pe banii tai cel mai probabil) unde vrei tu si cu ce piese vrei tu.

 

Avantajul la mobra noua e ca nu trebuie sa faci rost de numere de mecanici cum o iei, ca se rezolva tot in reprezentanta pe CASCO. Dezavantajul ca ca se rezolva doar in reprezentanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si eu la valoarea de revanzare dar, cel putin pentru modelul la care ma tot uit de ceva vreme (Honda NC750S) diferenta intre una noua si una SH decenta nu este f. mare, undeva la 1500 eur... undeva la 20%... (mai exact, mobra din 2015, 9.000km, in jur de 4.600 eur)... tocmai din cauza asta sunt nehotarat daca sa fie noua sau SH... plus teama evidenta de problemele neobservate la SH plus necunoasterea in detaliu a ce presupune exact importul unuia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...