Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Daca grija pentru starea tehnica e problema, de obicei poti aranja o vizita in service inainte de cumparare. Daca cetateanul nu e in aceeasi tara ca tine e mai greu, dar nu imposibil. Sunt oameni care cu asta se ocupa: verifica motoare SH in alte tari pe care apoi le achizitioneaza pentru tine si se ocupa de toate formalitatile (uneori chiar si de inmatriculare pentru tine).

Personal am avut de-a face pana acum cu familia Biris, care verifica si aduce mobre din IT in RO pentru un comision (zic eu meritat). Doar cuvinte de lauda pentru oameni.

 

Daca as alege pentru mine, chiar daca as avea banii pentru ea noua, tot un SH verificat temeinic as lua ca prim motor. Restul de bani i-as pune departe pentru 2 ani mai incolo cand probabil vreau sa schimb mobra. Si atunci as lua-o noua, dupa ce am prins oleac de cheag de motocicleala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pentru 1500 EUR diferenta eu consider ca merita efortul si nici nu as sta pe ganduri. Vine cu placute de frana noi, ambreiaj nou, lant, cauciuce...

 

Lucru nou e lucru nou si miroase mai bine.

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule, concluzia mea este in felul urmator: cand iei o motoreta de buget, cum este NC750, merita efortul sa o iei noua cand SHurile nu sunt departe in urma fiind un model relativ nou, daca vorbeam de cine stie ce nava spatiala de 15-20k ziceam nu, ca esti incepator, e simplu.

 

LqQW8.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de o parte diferenta e mica, pe de alta cu acei bani (1500 euro) iti poti cumpara echipament foarte bun. Stiu ca acum vreo 2-3 ani era sa dau banu pt o Honda NC700x noua, la vremea respectiva mi se parea si mie ca merita sa o iei noua.

 

Ai grija ca la modele cu cerere mare, timpul de asteptare este si el considerabil. Eu cand ma orientasem spre NC700x era model relativ nou pe piata, anul acela fusese cea mai bine vanduta motocicleta din Europa, iar pt o comanda trebuia sa astept 3 luni :|. Asa ca vezi, intreaba pe la dealeri, daca reusesti sa iei ceva de pe stoc, te-ai scos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"..."

Eventual daca avem vreun mandru posesor de mobra adusa de afara poate reuseste sa-mi explice exact care e intreaga procedura. Multumesc anticipat.

1)gaseti mobra si vorbesti cu vanzatorul(negociezi)

2)gasesti transportatorul (care sa iti si verifice motorul si sa te sune de la fata locului, sa iti trimita poze cu defectele, filmulete etc)

3)cu motorul adus si actele necesare faci programare la RAR

3) daca nu ai numere rosii (la mine nu se merita timpul de asteptare) urci frumusel motorul intr-o duba si hop la RAR

4) cu toate actele + cele noi de la RAR cauti un intermediar auto (nu costa o avere si nu merita stresul)

5) ii faci procura notariala cum ca il lasi sa iti inmatriculeze motorul in numele tau

6) Astepti! (in functie de cat de bine il sti pe intermediar si de judet)

7) Ride safe, ride smart!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A) mai exista punctul 3,5): cu contractul de vanzare / cumparare si cu CIV de la RAR o inscrii la Directia Impozite si Taxe Locale de unde ai tu domiciliul stabil in buletin; in unele locuri e obligatoriu CIV, in altele nu este obligatoriu; daca trec peste 30 zile de la data din contract, in mod normal iei o mica amenda (70 RON), depinde cat de bine ii explici functionarului ca tocmai ai venit in tara si ce alte vrajeli ar putea explica intarzierea

B) punctul 4 + 5 + 6) poate fi inlocuit cu ce scrie in urmatorul link: http://www.prefecturabucuresti.ro/?d=serviciu_inmatriculare&sub=din_UE_inmatriculat vezi ca exista in link si "etape premergatoare inmatricularii" - de citit neaparat

C) punctul 4 + 5 + 6) se realizeaza tot unde ai tu domiciliul stabil in buletin; la profil vad trecute doua orase, de asta iti repet

D) exista sectiune speciala pentru inmatriculari daca mai ai intrebari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc styuk si XaeL pentru lamuriri... Ca sa revin la problema mea... cred ca ar trebui sa reformulez putin intrebarea initiala... Avand in vedere ca vorbim de doua roti, din punctul meu de vedere siguranta e pe primul loc... Si atunci... oare merita o economie de 1.500 eur pentru un SH despre care practic nu stii nimic?

Nici formularea asta nu e buna pentru ca raspunsul e evident... Mai incerc o data... Este suficient de safe sa iei un SH? Adica pot exista probleme legate de motor sau chiar siguranta pe care nici cei care se ocupa cu aducerea de SH-uri de afara sa nu le observe?

Stiu ca incep sa fiu stresant si posibil sa primesc un raspuns de genul "Frate, daca ai bani, du-te si ia-ti una noua si mai lasa-ne!"... Ideea este ca nu ma scald in bani, muncesc pentru ei (10-12 ore/zi) asa ca fiecare euroi conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai incerc o data... Este suficient de safe sa iei un SH? Adica pot exista probleme legate de motor sau chiar siguranta pe care nici cei care se ocupa cu aducerea de SH-uri de afara sa nu le observe?

 

Omule, tu ce intrebi, de fapt? Gandeste-te putin la intrebarea ta care e de un absurd ridicol. Cum poate sa-ti spuna cineva de pe forum la modul ipotetic daca o motocicleta SH e sigura sau nu? Pai depinde de la motocicleta la motocicleta, nu sunt doua motociclete SH la fel, pentru ca au avut proprietari diferiti cu stiluri de mers diferite, intretineri diferite, uzuri diferite samd. Exista motociclete SH impecabile, sigure si cum mai vrei tu si exista motociclete SH cu care poti sa-ti rupi gatul oricand sau au fost intretinute ca naiba. Te duci si vezi motocicleta in discutie si asa afli daca e sigura sau nu.

 

Daca dispui de acea diferenta de 1500 de euro, ia-o noua si aia e... Io asa as face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este suficient de safe sa iei un SH verificat temeinic de o persoana in a carei expertiza tehnica ai incredere. Pot exista probleme legate de orice chiar si cu o motocicleta noua scoasa din cutie, doar ca incidenta lor e mai mica. Pot exista probleme legate de multe chestii aferente mobrei pe care niciun mecanic nu le poate observa pentru ca nu utilizeaza atelajul zilnic.

 

Sfatul meu este, la final, sa-ti iei motorul pe care ti-l permiti. Dupa ce-l iei o sa trebuiasca sa-l intretii, sa te intretii pe tine, familia ta si tot ce ai in jurul tau cel putin la acelasi nivel ca pana acum. Decizia daca e nou sau nu, daca ai incredere intr-un mecanic sau nu, daca e din strainatate sau nu e doar a ta. Daca as fi in locul tau, din nou, as alege un motor SH, la un pret cat mai rezonabil, intr-o stare tehnica impecabila (la 4500EU iti permiti sa ai asteptarea asta) pe care sa mergi fara sa schimbi nimic cu exceptia consumabilelor cel putin 2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa dai cu banu pentru ca ai aceleasi sanse...50:50.

50:50 sa o dai pe jos indiferent daca este noua sau SH

50:50 sa intre un bou in tine cu ea noua sau SH

 

Dar iti garantez 100% ca indiferent ce iti vei lua iti va placea, iar diferenta de 1500 de euro reprezinta sau nucireasa de pe tort.

Sa iti explic: NIMIC, dar nimic nu se compara cu senzatia de a fi tu primul care o scoate din cutie, care o atinge, ii da cheie si se infige in ea, stii tu cum este.....zi-mi ca nu am dreptate.

 

Totusi, daca gasesti una cu ~10.000 km este ca si cum este aproape noua ...da, stiu suna ca povestile din studentie dar asta este realitatea. Cand rupi sigiliul pierzi ceva din valoare.

 

Eu nu mi-am permis sa ii rup sigiliul la a mea, mi-as fi dorit fooooarte mult, dar pur si simplu nu mi-am permis sa dau 14k pe una noua asa ca a trebuit sa ma multumesc cu una utilizata dar cu 9500km in bord :D

 

Deci decizia este la tine sau la ban. Pana la urma conteaza daca chiar vrei sa ai acel sentiment ca esti primul.

 

P.S. Mare atentie daca iti cumperi SH din afara Romaniei sa nu iti iei motocicleta cu mai putin de 6000km sau 6 luni de la prima inregistrare deoarece se considera ca este motocicleta noua si va trebui sa platesti TVA in Romania.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.S. Mare atentie daca iti cumperi SH din afara Romaniei sa nu iti iei motocicleta cu mai putin de 6000km sau 6 luni de la prima inregistrare deoarece se considera ca este motocicleta noua si va trebui sa platesti TVA in Romania.

 

Succes.

Multumesc, Adixgl... pe asta chiar nu o stiam... Nu ca as fi luat ceva de genul... nu ca nu as vrea dar un motor de genul asta m-ar costa mai mult decat daca l-as lua din Romania... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna oameni buni

de saptamina viitoare sper sa intru in posesia unei noi categorii pe permis:"a".ca orice incepator nerabdator am inceput cautarile cu aproximativ o luna in urma..dupa ceva experiente esuate cu achizitia unui z750,am ajuns la concluzia ca mi-ar placea un moto intre 600 si 800 capqcitate,80% folosit pr strada si 20%pe ceva drumuri forestiere ,pt o iesire la munte (nu sarituri din stinca in stinca ca o capra neagra)..am 1.80 si 85kg si mi-au facut cu ochiul z750 kawa si ktm 990sm(pot sa renunt la cei 20% pt un z750)..buget vreo 4000 daca e din tara si cu acte si stare motor in regula(dupa ceva experiente cu z-ul incep sa cred ca e imposibil intara)..am vazut si gsr 600 ,dar cred ca sint un pic penibil pe el..un z1000 ,care mi-a placut la nebunie,dar m-a si speriat...nu am reusit sa gasesc in apropiere un ktm sa vad ce si cum..gresesc cu cele doua modele z si ktm-ul sau sint ok (si mai ales bugetul)? ..ceva recomandari?..multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Buna seara ..

 

De curand m am inscris la scoala pt A si sunt intr o dilema ,probabil cu totii va ti pus intrebarea ..ce motor mi s ar potrivi??

Am 1.70m 73kg si optez pt Kawasaky z300 , yamaha Mt 03, duke 390 si bmw g310r...conform cu ceeace am citit pe forumuri aici pt inceput indicat ar fii un motor sub 600cmc pt a prinde curaj si a invata sa il controlezi ..

 

Va rog daca sunteti la curent cu motoarele mentionate sa ma ajutati cu un sfat ?

Ms frumos

DRIVE SAFE!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ice97

@Razvan Funk

@Walker_RF

 

De ce nu va luati ceva care va place sau v-a placut inainte de scoala moto , sau dupa ce ati luat examenul . Altfel tot timpul o sa aveti remuscari ca v-ati luat dupa x sau y de de pe forum ! Sunt multe topicuri deschise unde gasiti pareri sau poate chiar raspunsuri ! In general cei care intreaba ce sa isi cumpere nu o fac fiindca nu stiu ce sa isi ia , ci fiindca le este frica sa ia o decizie !

Pana la urma o motocicleta e ca o pereche de adidasi , iti iei ceva ce iti place si dupa aia iti dai seama daca te simti bine in ei , daca nu te strang , daca poti sa practici sportul preferat in ei fara sa ai probleme !

Oricum prima motocicleta la unii ramane pentru mult timp iar la unii se schimba repede !

O sa va dati seama rapid cum sta treaba !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare, as vrea sa primesc cateva sfaturi din partea unor oameni mai experimentati in alegerea de a imi cumpara o motocicleta care se incadreaza in limitele A2, chiar daca din fabrica nu au maxim 35KW voi incerca sa o limitez, eu am in vizor 2 modele insa imi este putin greu sa aleg intre 2 si 4 pistoane. Ma gandesc la Kawasaki er6n 2006-2009 si la Honda Hornet 600 2005-2007, motocicleta o voi folosi pentru a ma deplasa din punctul A in punctul B nu am nevoie de foarte mare viteza, la Kawasaki ma atrage ca are un cuplu bunicel si in oras este mai comoda din cate am auzit iar la Honda ma atrage sunetul ca e in 4. Ultimele 2 motoare pe care le-am avut au fost enduro, un EXC 300 2t din 2000 si momentan detin un 525 din 2005 cu care am mai mers si pe asfalt din cand in cand, vreau sa renunt la enduro momentan si sa trec pe strada, de aceea apelez la voi sa ma ajutati sa aleg ceva care sa nu fie nici foarte plictisitor dar sa fie si cat de cat fiabila. Orice sfat e bine primit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hornetul nu il poti limita legal. are peste 70 kw nelimitat. er6n am 2 prieteni cu el limitat legal si inmatriculat legal pe A2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...