Jump to content

Se merita motoare de peste 40000 de km?


Recommended Posts

Depinde de ce a văzut în cei 40000 km! Și dacă și cum a fost întreținută. Ca idee eu am avut o 🏍️ pe care am vândut-o la 98000 km, funcționa perfect, și mi-am cumpărat alta care afișa 78 K și acum are aproape 85, la fel, merge perfect. 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

În general cilindreea cu cât este mai mare, cu atât este mai fiabilă.

Sigur, depinde și de tipul motocicletei, un ss este mult mai expus uzurii.

Și da, exact cum a spus colegul, depinde ce a văzut acel motor la întreținere.

Caută un atelier la care să mergi înainte de a-l cumpăra, un motor uzat sună și se comportă altfel decât unul în parametri.

Link to comment
Share on other sites

La cele spuse mai sus de colegi, as mai adauga ca trebuie luat in seama si constructorul... cu japonezele, indiferent de brand, nu dai gres, sunt etalonul in materie de fiabilitate si durabilitate. Intretinute corect, pot duce zeci si sute de mii de km, fara interventii majore la motor. Cum ar spune neamtul: Japan uber alles!

Link to comment
Share on other sites

Daca tii cont de toate argumentele enumerate mai sus, si io zic ca "se" merita. O spun si din experienta mea de pana acum.
P.S. Insa sigur "se" merita un DOOM (dictionarul, nu jocul).

Edited by pierrotlefou
Link to comment
Share on other sites

Anul trecut am cumpărat un motor din 2017, cu 40.000, dar cel puțin din punct de vedere vizual arata ca noua. Acum am 51.000 fara nici o problema. Importante sa fi fost întreținută cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Cavaleru said:

se merita.. sa treci mai des pe la scoala

”Se preconizează” ... suna mai bine? :D

Mno ... tot verb reflexiv, că reflectă oarece  ...

14 hours ago, AlexDrg said:

am vazut zilele astea un honda shadow 125 cu 40000 de km. Intrebarea mea este cat ar mai duce acel motor daca l as achizitiona?

Depinde de cât crezi că ar putea rezista un ambreiaj (în ”mințile lui”) ... unii zic că

11 hours ago, xt600 said:

pot duce zeci si sute de mii de km

Eu nu cred asta :P

(din experiență)

 

https://adventurebiketroop.com/how-long-should-your-motorcycle-clutch-last/

https://edgehd.net/motorbike/how-do-you-know-when-to-replace-clutch-on-motorcycle.html

Restul ... depinde și de cum a fost întreținut, reglat, exploatat.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 ore, AlexDrg a spus:

Salutare! am vazut zilele astea un honda shadow 125 cu 40000 de km. Intrebarea mea este cat ar mai duce acel motor daca l as achizitiona? Mai jos este un video cu el.

 


 

Nu, nu se merita. Nimic nu se merita.

 

Gloaba mea are 200.000 km.

Link to comment
Share on other sites

On 7/30/2022 at 4:08 PM, Asimplu said:

In principiu, motoarele care au capacitate mare per cilindru, sunt mai fiabile, iar uzura per km de rulaj este mai mica.

Acum înțeleg de ce rușii au făcut un ”DKW” de 350cmc iar nemții (americanii și japonezii) unul de 125cmc.

image.thumb.png.8e97fcd5b6f3c1df990f0c6da85d2000.png

 

image.thumb.png.96bf24700ab531aa2a1927141bc4c2b1.png

 

image.thumb.png.b2472b349153cb3c2952c72d9fc64196.png

 

image.thumb.png.dcc2369dd7935b2062fd3a8fea39f43a.png

image.png

 

Mno ... după cel de 200cmc

image.thumb.png.52757d3a2ae0ec1d40f92574c25dbb09.png

 

image.thumb.png.4bc4632526ffce030c56b704b440f413.png

Link to comment
Share on other sites

Peste 40000 au toate. Cei care le iau de noi bagă kilometri ca înecații, ca să valorifice fiecare bănuț dat pe fier. Apoi vin cei care (cred că) fac afacere, cumpărătorii de SH ca nouă dar cu mulți (rareori puțini) kilometri. Ăștia le iau mai mult de bibelou sau mai sunt specii care le îngroapă de bătrânețe. Pun puțini kilometri pe ele că tot au dat o poală de bani pe agregat, rareori schimbă uleiul, filtrele la 5 ani, celelalte consumabile nici atât (ce-i aia?). De la mâna a 3-a în sus iei un căzănaș, nimeni nu-și mai bate capul să schimbe piesele căzute cu unele de origine. La defecte majore se încropește motorul cu cele mai provizorii și ieftine soluții românești inginerești (trăiască Poxipolu!) și se pune la vânzare. Cât ai fi de mecanic, nu poți depista fel și fel de defecte ascunse. Măcar de ți le-ar spune vânzătorul dinainte, să știi la ce te aștepți, dar n-ai să vezi. Motoare cu kilometri puțini pun semne de întrebare. Iar dacă într-adevăr ăla-i adevărul, prețul e sus și n-o cumpără nimeni. Piața fiind plină de motociclete cu kilometrii dați înapoi, spoite pentru vânzare, care să ia ochiu' la fraier. Dacă nu ai treabă cu mecanica, e grea viața de motociclist care și-a luat o motoretă care a trecut prin mai multe mâini, ba cu arici la buzunar, ba sărace, ba pur și simplu neștiutoare... E mare loterie să nimerești ceva bun, mai ales de la vânzătorii români.

Link to comment
Share on other sites

Am auzit și eu chestia asta: dacă nu fac într-un an 5-6000 km, îi mai schimb uleiul? Dar în carte scrie că filtrul se schimbă la două revizii. Cât de sărac să fii ca să schimbi (cel puțin la noi) filtrul de ulei la două revizii? Să nu mai vorbim de cel de aer, multă lume nici nu știe unde este.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...